koulussa katottuja leffoja?

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › koulussa katottuja leffoja?

Faith

16.10.03 klo 16:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ainii unohtu:Kateltiin viidennellä titanic.Siitä lähtien oonki vihannu sitä elokuvaa..

kerttu

16.10.03 klo 17:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ala-asteella katsottiin ainakin Ben Hur. Sinänsä mielenkiintoinen valinta opettajalta, että yksi onneton tyttö näki siitä kauan painajaisia. Ja käytiin elokuvissa katsomassa Free Willy. Yläasteella katsottiin mm. Screamia ja Southparkia uskonnontunnilla ja muistaakseni Stigmata. Historiassa Tuntematon sotilas ja eräs nimeltä Kukkien saari (todella kummallinen, millä ei mitään yhteistä historian kanssa). Lukiossa Life of Brian (uskonto tai psykologia, en muista), Citicen Kane (historia), Fuckin Åmål ja Kiellettyä Rakkautta (booring!!!! hirveä sarja) ja Crying Babya äikän tunnilla.

Dana Sculder

25.10.03 klo 09:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Me katottiin aina ruotsin tunneil elokuvii ku opettaja ei jaksanu opettaa tuli siitnä katottuu

-Amelie
-Päätön Ratsumies
-Elämä on ihanaa
-Joku hää elokuva mis oli Hugh Grant
-Peppi Pitkätossu
-Fuckin Åmål
-X-Files
-Titanic

Niin noita me siis katottii ruotsin tunnil yläasteel, lisäks katottii paljo piirrettyjä. Se opettaja ei oikeesti opettanu meille yhtää mitää.

Äikän tunnil katetottiin..

-10 pientä neekeripoikaa
-Manillaköysi (vai miten se kirjotetaan?)

Hissan tunnilla katottiin Tuntematonta ja jotai muutki mutten vaan nyt muista.

Ei kai sit muuta oikein katottukkaan...

John Doe

27.10.03 klo 12:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaks tulee mieleen, molemmat muuten hyvia elokuvia...

Eli Lasse Hallstromin "Elamani Koirana" joka katsottiin ala-asteella joskus 80-luvun lopulla..

Ja sitten yla-asteella kuvaamataidon tunnilla katottiin sellanen leffa jonka nimea en nyt sitten millaan saa paahani. Pienen pojan surullinen kasvutarina sekin.. Perheella on bensa-asema keskella ei-mitaan, isa on ankara (uskonnollinen? hmm en muista), jossain lahiston talossa asuu outo naishenkilo jonka luona poika vierailee, ja jos en vaarin muista niin isa palaa soihtuna leffan loppupuolella tms. Ja muistaakseni loppuu niin etta poika juoksee huutaen peltoon kohti aurinkoa.. voiko joku auttaa? Alkoi nimittain vaivaamaan aika pahasti kun ei tule nimea mieleen.

Kustaa

27.10.03 klo 13:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leffa on: Reflecting Skin -Lapsuuden loppu. Hyvä elokuva.
Vai katsotaan nykyään noin paljon videoita koulussa... hmm.

John Doe

28.10.03 klo 02:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitos Kustaa!
Amores Perros on muuten hyva leffa.. Sita ei tosin koulussa katsottu kun en ikina espanjaa lukenut :x

lintu^

08.11.03 klo 20:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

hmmm.. no ainakin

-e.t
-muumio
-pearl harbour
-shindlerin lista
-braveheart

eli siis ihan ok leffoja :wink:

09.11.03 klo 00:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tossa tiistaina katottiin meikäläisen hyllystä koulussa the Elephant man-pläjäys. Vastaanotto oli kovin ristiriitaista: toiset olivat kovin innoissaankin, toiset taas, eteenkin yhdeksäsluokkalaiset pojat joiden lempielokuva on tyyliä Matrix reloaded :shock: odottivat tylsinä koska päästään kotiin. Ilmeisesti 15-vuotias ei ole vielä tarpeeksi kypsä tähän kauniiseen elämäntarinaan...

Zorge

16.11.03 klo 20:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joskus ala-asteella katottiin Talvisota ja Deep Blue Sea.
Yläasteella tuli katottua Pelastakaa sotamies Ryan ja Kaunis mieli. Ai nii, ja Shrek :lol:

Ensi lukuvuonna pitäis olla sellanen populaarikulttuurin historia -kurssi jonka aiheena on elokuvat. Toivottavasti katotaan jotain laatuklassikoita :roll:

Grr

16.11.03 klo 22:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

En muista kuin kaksi juttua mitä kouluaikoina katottiin (jotain 5min mustaavalkoisia historia pätkiä lukuunottamatta):

- Villahousupakko
- Täältä tullaan elämä

arska

17.11.03 klo 00:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kun opiskelin "videoalaa" niin me katottiin moniakin leffoja ja kirjoiteltiin niistä analyysejä. Kateltiin leffoja myös tekniseltä kantilta. Mieleen jäi muutamia ohjaajia/leffoja:

Ohjaaja: Rainer Werner Fassbinder (en muista leffan nimeä). Pointtina oli tajuta leffan kuvien viesti eli monet kuvat ja niiden sommittelu oli tarkkaan harkittua. Tarkoituksena oli viestiä myös niillä... kuten päähenkilön kuvaaminen kanarialinnun häkin läpi, maustepurkkien muoto hyllyllä muistutti urkupillejä, yms. Tuollaisia muistoja leffasta.

Leffa: Top Secret. Pointtina tuossa taisi olla että jokaisessa kohtauksessa jossa joku kaatuu käytetään samaa ääntä ihan tahallaan, liekkö asia noin, en muista...

Plan 9 from Outer Space taidettiin katsoa vain siksi kun sitä tituleerataan maailman huonoimpana leffana.

Clinttiä taidettiin katsoa sitten ihan muuten vaan.

OneNiceUser
2016 viestiä

30.12.03 klo 08:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koulussa ollaan katottu joitain opetusfilmejä, mutta tosi harvoin leffoja.

Viisas

17.03.04 klo 19:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Historiantunnilla katottiin JFK:ta. On se nyt kumma, kun sitä taikaluoti -teoriaa ei ole muka voitu todistaa vääräksi, mutta saattaa JFK sitä silti liioitellakin.

Kebottaja

17.03.04 klo 20:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mä en oo nähny yhtää leffaa koulus... Jos ei lasketa kaverie indy leffoi..

19.03.04 klo 15:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt ollaan lähdössä koulun kanssa katsomaan huhtikuun puolella Koirankynnen leikkaajaa.

Ale

19.03.04 klo 15:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stand by Me katottiin äidinkielen tunnilla seiskalla. Sitte katottiin kaikkien aikojen paras opetusfilmi opon tunnilla. Nimittäin Kummelien huumevalistuselokuva. Nimi taisi olla joku Elämän sankarit tai vastaavaa. Loistofilmi!

19.03.04 klo 15:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ale kirjoitti:

Se muuten on loistava! :D Mahtava! Olen yrittäny hakea sitä omaan hyllyynikin! "Edgar----Riisi---Burrouks!" XD

19.03.04 klo 17:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Me ollaan opon tunnilla katsottu vain Kummeleiden opetusinfoa sähköalasta.

Screwball

19.03.04 klo 19:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Me katottiin OPO tunnilla kummelien opetusviedo, nimi oli joku Tajukankaan Lukio. Hardy-fucking-har

pommac

19.03.04 klo 19:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thoke kirjoitti:

Me ollaan opon tunnilla katsottu vain Kummeleiden opetusinfoa sähköalasta.

Me katottiin kanssa viikko sitten. Olihan se ihan hauska.

Huumevalistus juttua en ole nähnyt mutta kiinnostais kyllä nähdä.
Toivottavasti löytyy Kummeleiden DVD julkaisusta mikä ilmestyy muistaakseni Toukokuussa.