koulussa katottuja leffoja?

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › koulussa katottuja leffoja?

03.07.19 klo 19:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kookosbanaani kirjoitti:

Katsottiin lukiossa kerran englannin tunnilla Spike Leen Do the Right Thing - kuuma päivä, ylivoimaisesti paras elokuva (tai Leen tapauksessa "jointti") mitä on tullut koskaan koulunpenkillä nautittua. Edelleen puhutteleva kuvaus rasismista sekä brooklyniläisestä mentaliteetista. Itseeni teki erityisesti suuren vaikutuksen tuolloin omaperäisen vinot kamerakulmat sekä räikeät 80-luvun pastellivärit, jotka tuntuivat kaikista provosoivimmissa kohtauksissa hyvin sarjakuvamaisilta ja päällekäyviltä. Erittäin pätevä kesäleffaksi, varsinkin silloin kun hellerajat paukkuvat ja tekee mieli pizzaa.

On kyllä mainio elokuva, ja rohkenisin väittää Spike Leen parhaaks elokuvaks. Tajusin just että puuttuu jopa omasta hyllystä ja pitäis varmaankin hankkia. Leen leffoja kun löytyy melkonen rivi tuosta.

05.07.19 klo 20:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistan etäisesti, että katsottiin joskus peruskoulun seitsemännellä luokalla Missä olet, Susan?. Ilmeisesti tämä on joku kovakin ihmisten suosikki ja kasariklassikko - tässä nähdään mm. Madonna - mutta itse en kyllä yhtään syttynyt. Sen perusjuonen lisäksi alitajuntaan on jäänyt, että kelloa tuli katsottua vähän väliä, kun se tuntui vaan jatkuvan loputtomasti. Ei varmaan päästy loppuun ollenkaan, kun yleisön pyynnöstä vaihdettiin johonkin viihdyttävämpään Arska-leffaan.

Näin merkityksettömänä sivuhuomautuksena Madonna persoonallisuutena tai artistina ei muutenkaan kiinnosta yhtään, joten en varmaan kuulukaan tämän varsinaiseen kohdeyleisöön.