Riippuvuuksia

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Riippuvuuksia

Jope Pitkäviha

24.08.05 klo 09:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vibot kirjoitti:

Elokuvariippuvainen taidan olla :D , ei mielestäni mikään kovin paha riippuvuus.

Nebb

24.08.05 klo 12:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei todellakaan. Sehän on hyvä asia. (Sanoo elokuvariippuvainen). :roll:

Sattuiko muuten kukaan katsomaan maanantaina YLE Teemalta ihan mielenkiintoisen dokumentin ns. elokuvahulluista. Siinä riippuvuus oli mennyt jo aika pitkälle. Eihän niillä kenelläkään tainut olla töitä kun oli pakko katsoa elokuvia kokoajan. Mulle riittää leffa/päivä, joskus vähemmänkin. :)

Hush-hush

24.08.05 klo 13:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nebb kirjoitti:

Ei todellakaan. Sehän on hyvä asia. (Sanoo elokuvariippuvainen). :roll:

Joo, eipä noilla muuta elämää näkynyt olevan. Tässä kuussa mulla on ollut enemmän ihan mihin tahansa käytettävää vapaa-aikaa kuin koskaan ennen, joten olen varmasti katsonut päivittäin keskimäärin 2-3 elokuvaa, mutta niistä sentään vain muutaman muualla kuin kotona eli niihin käytetty aika on ihan eri luokkaa kuin jos katsoisi sen 2-5 elokuvaa päivittäin eri teattereissa New Yorkissa. :roll:

Pahiten koukkuun olen jäänyt kesän aikana veden juomiseen, mikä ei onneksi ole huono asia ollenkaan.

Tulikettu

24.08.05 klo 15:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Netistä olin vielä vuosi sitten täysin riippuvainen, siihen aikaan en muuta tehnytkään kuin istuin vain tietokoneella. Nykyisin se pahin riippuvuus on kahvi.

SpinalCrap

24.08.05 klo 15:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei todellakaan. Sehän on hyvä asia. (Sanoo elokuvariippuvainen). :roll:

Joo onhan monet elokuvat esim. opettavaisia, mutta sattuu oleen silti aika kallis riippuvuus. :)

Juhani Sementti

24.08.05 klo 15:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jakke 29 kirjoitti:

- Kauniiden naisten/tyttöjen tiirailu/unelmointi. :)

Niskan refleksin tapainen kääntyily kadulla kauneuden perään on *vain* luonnollista. :roll:

Grass

24.08.05 klo 16:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei todellakaan. Sehän on hyvä asia. (Sanoo elokuvariippuvainen). :roll:

Miten niin kallis? Voi niitä tv:stä tulevia leffoja katsoa tahi vuokrata leffan 2-3e.. ei se niin kallista ole. Ei ole pakko ostaa leffoja taikka käydä leffateatterissa niitä kattomassa ollakseen elokuvariippuvainen ;)

SpinalCrap

24.08.05 klo 18:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Grass kirjoitti:

Ei todellakaan. Sehän on hyvä asia. (Sanoo elokuvariippuvainen). :roll:

On olemassa myös TV-maksu.

Mankimies

25.08.05 klo 14:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ainut mikä aiheuttaa riippuvuutta on Hockey Arena. Se on vaan niin hyvä :D peli. Mut ei se nyt niin paha riippuvuus oo ku Tolppasel.

Squiddy

25.09.06 klo 21:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

- Internet (mm. tietyt forumit :roll:)
- Kokis
- Elokuvat
- Kavereiden kanssa oleskelu (sekä baari-illat :))

Harmonica

25.09.06 klo 21:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Squiddy kirjoitti:

- Rakas harrastus elokuvien lisäksi, laskuvarjohyppääminen.

Tuo on aina kiehtonut meikäläistä. Haaveena on, että joskus uskaltaisi ja jaksaisi tuohon ryhtyä. Vähän turhan kallista se taitaa tosin olla.

Vielä pari kuukautta sitten minulla oli paha sormiennaksautteluriippuvuus, mutta sitten yhtenä päivänä päätin, että nyt se loppui, ja en ole sen jälkeen sitä enää tehnyt. Vieläkään en tosin ole päässyt haittavaikutuksista (sormien nivelet ovat kipeät kylmällä säällä).

Elokuvat nyt ovat nykyään se pääriippuvuus. Sitäkin pitäisi kyllä rajoittaa...

The Wolf

25.09.06 klo 22:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Harmonica kirjoitti:

Tästä en ole päässyt irti. Olen naksutellut varmaankin jostain viidenneltä luokalta asti (ja itseasiassa tässä kirjoitellessakin tulee naksuteltua) ja aina naksuttelu vaan kasvaa. Nivelet tulevat kipeiksi eivätkä tunnu pysyvän paikallaan jos jättää naksuttamatta. Selkärankaakin tulee naksuteltua, sen naksauttaminen oikein kunnolla tuntuu jotenkin niin taivaalliselta.

Niin joo ja leffat, karkki, Metallica ja epäterveelliset elämäntavat ovat myöskin aiheuttaneet suunnatonta riippuvaisuutta.

Harmonica

25.09.06 klo 22:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Wolf kirjoitti:
Harmonica kirjoitti:

No, tunnustan että itse olen päässyt tavasta eroon jo ainakin kaksi tai kolme kertaa, mutta aina on tullut jossain vaiheessa aloitettua uudestaan kun on jo ehtinyt unohtamaan kuinka paljon parempi oli kuin ei sitä tehnyt. Saas nyt nähdä kuinka kauan lakko kestää tällä kertaa. Olen kuitenkin ylpeä itsestäni, että pääsin tavasta ainakin toistaiseksi niin helposti eroon: muutaman vuoden nimittäin olen nyt yhtämittaisesti naksuttelua harrastanut.

Onneksi en ole ikinä siirtynyt selän, niskan ym. ruumiinosien naksutteluun. Joskus luin naureskellen tämän [www.jointcrackers.com] foorumin viestejä, joissa ihmiset kehuivat pystyvänsä naksauttelemeen ties kuinka monia kymmeniä niveliä. Esim tämä kuulostaa aika pahalta tilanteelta:

Let's see now, how many joints of my body can I crack? A whole lot, that's for sure. Well, there are my eight fingers and my two thumbs, that's ten, two extra low dull cracks per thumb and three additional snaps for each finger (two sideways and one downward), that's twenty-six more thus thirty-six total. Then come my two elbows, two knee caps, twice the metacarpals of my feet, two big toes and the other eight toes, that's sixteen more joints bringing the total to fifty-two cracks. My back at three places, fifty-five. And then there is my neck, three (sometimes four) wonderful release cracks like a machine gun going off. Sixty-one (sometimes sixty-three). There are also a number of micro-cracks sometimes available by twisting my pinkies and/or ring fingers a certain way. Okay, on average ten extra micro-cracks totaling to one good full crack making it sixty-four. Sometimes sixty-five that is. That's a good many cracks per cycle. Over a good day I can repeat this sixty-four crack cycle perhaps let's say eight times bring a grand total of five hundred twelve cracks. On occasion I can even crack the cartilage of my nose, does that count? Make that five hundred thirteen cracks total then. Hard to believe that there are some people out there who rarely have a single crack in a day nor in a week nor rarely ever. And then when a finger is accidentally bent too far back and cracks, these people scream in subdued pain and disgust as if cracking one's knuckles is a terrible thing to let happen.

Mutta onnea vaan yritykseen, jos päätät yrittää eroon tästä. Kyllä siitä tunteesta, että "nyt on pakko naksauttaa" pääsee kuitenkin yllättävän nopeasti eroon. "Jo" noin kuukauden päästä tuntui siltä, että nivelet ovat taas kohtuullisen eheät. Vieläkin sormet hakeutuvat automaattisesti naksautusasentoon vähän väliä, mutta aina vaan vähenemässä määrin.

Scarface

25.09.06 klo 22:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kynsien pureskelu. Ekaksi valkoinen "Ylikasvanut osa" sitten huomaa pureksivansa jo vaikkei edes ole ylikasvanutta osaa jäljellä ja kohta purenkin jo kuivaa nahkaa sormien ympäriltä. Joka aamu sanon itselleni "Ei tämääm" mutta aina se jatkuu.

Mr. Pink

26.09.06 klo 15:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juhani Sementti kirjoitti:
Jakke 29 kirjoitti:

- Kauniiden naisten/tyttöjen tiirailu/unelmointi. :)

Totta vie on! :wink:

Ja riippuvuuksiin...

Noh, elokuvat, kokis, netti... Ja ei nyt muita tule mieleen.

EDIT: Ja nivelten naksauttelu :?

Luxi

26.09.06 klo 15:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mr. Pink kirjoitti:

EDIT: Ja nivelten naksauttelu :?

Mulla on kanssa tämä.

...ja sitten mä olen koukussa hyvin kirjoitettuun dialogiin. ;)

Squiddy

26.09.06 klo 20:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Squiddy kirjoitti:

- Rakas harrastus elokuvien lisäksi, laskuvarjohyppääminen.

Kaikilla on se yleinen käsitys laskuvarjohyppäämisestä että se on aivan sairaan kallista.. tottakai siihen saa rahaa menemään, varsinkin jos jää koukkuun, mutta kyllä sitä pystyy ihan normaali työssäkäyvä ihminen harrastamaan.

withnail

Scarface

27.09.06 klo 15:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

withnail kirjoitti:

nukkuminen

Tämä taitaa olla kyllä kohtuu välttämätöntä.

kerpele

27.09.06 klo 20:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elokuvat, metallimusiikki, laittikokis, auto(t). Nuuskaa kuluu kans, mutta en koe olevani riippuvainen siitä.