Unelmaleffa

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Unelmaleffa

Mr pompeiji

03.07.08 klo 11:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elokuva kertoo kolme erinäistä tarinaa kolmesta miehestä, jotka kaikki ovat istuneet vankilassa useamman vuoden. Paluu normaaliin elämään on rankkaa sillä ympäristö on ikäänkuin unohtanut heidät ja vangit huomaavat paikkansa yhteiskunnassa kadonneen.
Ensimmäinen tarina kertoo kovan elämän eläneestä afrikan-amerikkalaisesta (michael Clarke Duncan), joka huomaa pitkäaikaisen tyttöystävänsä jättäneen hänet ja jatkaneen elämäänsä. Tarina kertoo päähenkilön kamppailusta, kun hänen paikoilleen jäänyt elämänsä on viedä hänet omaan tuhoonsa.

Toisessa tarinassa pitkäaikainen tzetzeenimafioso (Carl Roden) huomaa klaaninsa hylänneen hänet ja valinneen uuden johtajan. Tarina kertoo hänen kamppailustaan saadakseen entisen elämänsä takaisin.

Viimeisessä tarinassa nuori amerikkalainen (Elijah Wood) päättää unohtaa entisen elämänsä huumeaddiktina ja jengiläisenä, ja ryhtyä kunnon kansalaiseksi. Kuitenkin kytkökset alamaailmaan eivät katoa ja kamppailusta tulee vaikeampi, kuin päähenkilö koskaan luuli.

Ensimmäisen hahmon elämä on siis pysähtynyt, toinen yrittää päästä entiseen elämäänsä takaisin ja kolmas päästä eroon siitä.- Vankila ei siis muuttanut miestä, vaan sen ympäristöä.

Ohjaaja voisi olla David Cronenberg

Scarface

04.07.08 klo 14:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joku leffa missä on amatöörinäyttelijät, kielenä Islanti ja juoni on korvattu banaanilla.

Nosoki

04.07.08 klo 15:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Olisko tää banaani konkreettinen vai abstrakti?

andy

04.07.08 klo 16:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mr Pompeijin idea ei vaikuta yhtaan pahemmalta, rahat kasaan ja elokuvaa tekemään.

Tuo itseni edellisen sivun loppuun kirjoittamani idea alkaa kyllä tuntua yhä todellisemalta, kun äänentoisto ja nettiyhteys katkeilee täälläpäin jatkuvasti, tiedä sitten mitä on tapahtumassa.

Scarface

05.07.08 klo 13:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nosoki kirjoitti:

^ Olisko tää banaani konkreettinen vai abstrakti?

Sitä mä oon tässä itsekin miettinyt. Mahdollisesti jotain siltä väliltä.

petokoira

13.11.08 klo 20:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se olis joku 70- 80-lukulainen kauhu- toimintaleffa, jossa ei ketsuppia säästeltäs.
Leffan nimi vois olla Vampyyri, jota ei saatu hengiltä.
Sen olis ohjannut tietenkin Minä, John Carpenter, John McTiernan, Stanley Kubrick ja Brian De Palma.
Näyttelijöinä vois olla Michael Caine, Bruce Willis, Tommy Lee Jones, Jack Nicholson, Susan George ja tietysti minä vilahtaisin hiljaisena pahiksena.
Siinä olis tietysti reilusti kauniita naisia, jotka vilauttelisivat rintojaan.

Lamourhaaja

13.11.08 klo 20:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ TAI Jack Nicholson vilauttelemassa rintojaan!

Blaze

13.11.08 klo 20:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olis kyllä mukava nähdä joku uusi ensimmäisestä maailmansodasta kertova sotaleffa. Saksalaisten näkökulmasta. Tapahtumat voisivat vaikka sijoittua Verdunin taisteluihin. Tarina sivuttaa itse Verdunin taistelua ja keskittyy pieneen saksalaisjoukkueeseen.
Leffa alkaa ja loppuu, kun saksalaiset kärräävät kaatuneita kärryissä pois rintamalta, samalla kun täydennysjoukot marssivat linjoja kohti.
Elokuvan tulisi olla koskettava ja verellä mässäilevä - toisin sanoen korniuden rajoilla liikkuva. Erikoisefekteissä ei säästellä kun sotilaita teurastetaan. Päähenkilönä voisi olla nuori sotilas, joka on todistanut kyynisen saksalaistarkka-ampujan (RUTGER HAUER) tekemän sotarikoksen. Lopputekstejä edeltävässä kohtauksessa päähenkilö juoksee kranaattien runnomalla taistelukentällä ja saa Hauerin luodista selkäänsä. Traagisessa mässäilykohtauksessa veri roiskuu goremaisen aidosti ja päähenkilö kaatuu veden täyttämään kranaattikuoppaan ja jää kuolleena lillumaan veteen. Rutger Hauer wins. Ei mitään onnellista loppua. Sitten kuvataan taas ruumiskärryjä ja uusia alokkaita eeppisen tunnusmusiikin soidessa.

Doc

13.11.08 klo 20:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Tuohon jugendin rooliin sitten joku sopivan tissiposkinen sinisilmä. Tulee kunnon kontrasti Hauerin korstorosmoon siinä sitten.

13.11.08 klo 20:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nimi: Temptation of the Monk
Näyttelijät: Peter/David Paul, Angelina Jolie, Ruggero Deodato, Al Pacino
Juoni: Eletään noin vuotta 450 jKr. Hunnit ovat juuri saartaneet Konsantinopolin, tuhonneet Länsi-Rooman armeijan Katalaunian kenttien taistelussa ja etenevät kohti Roomaa. Salaisen munkkijärjestön johtaja (Deodato*) lähettää parhaan miehensä (Paul) viemään viestiä egyptiläisten koptilaismunkkien johtajalle, jonka hyvä ystävä 'Deodato' on, jotta nämä lähettäisivät parhaat munkkisoturinsa roomalaisten avuksi. 'Paul' lähtee matkaan, muttei meinaa päästä hunnien rintamalinjan lävitse. Kuitenkin paikalta löytyvä nunna (Jolie) avustaa hänet linjojen läpi. Vietettyään kiihkeän yön pohjoisitalialaisessa vajassa elämänsä nunnan kanssa 'Paul' jatkaa matkaa. Egyptiin saavuttuaan koptilaismunkkien johtaja (Pacino) kertoo ettei voi auttaa, mutta kohtelee tulokasta ylenpalttisesti. Kuitenkin 'Pacinon' hanakat lähtökehoitukset saavat 'Paulin' epäilemään: paljastuu että 'Pacino' on tappanut oikean johtajan ja muuttanut järjestönsä pahaksi. 'Paul' pakenee mutta joutuu orjaksi kaleeriin. Tapettuaan orjuuttajansa hän päätyy Italiaan. Siellä hän tapaa uudestaan 'Jolien', tappaa hunnit, lähtee egyptiin ja tappaa pahat munkit. Lopussa munkki ja nunna suutelevat toisiaan auringonlaskua vasten.
Valmistusvuosi: 1975-1985
Ohjaaja: Joku mahdollisimman kyvytön, mieluiten ehkä Sergio Martino
Budjetti: 200 000 dollaria
Muuta: Kaikki kohtaukset on kuvattu pohjois-italiassa. Miljööt, historialliset tapahtumat ja teknologiat menevät iloisesti sekaisin. Muslimeja tietysti löytyy ja he kaikki ovat pahoja, vaikka islam ei ole vielä syntynytkään. Quentin Tarantino vilahtaa cameo-roolissa, ja Rutger Hauer voisi olla voimakkaasti murtava gootti**. Kaikki näyttelijät ovat nykykuosissaan, paitsi Paulin veljekset.

Jos tällainen elokuva olisi olemassa, se olisi suosikkini. Jos olisin ohjaaja, tekisin ekaksi tällaisen.

*Ei ole tainnut Hostel II:n lisäksi näytellä juuri missään, mutta ulkonäkönsä puolesta sopisi rooliin täydellisesti.
**Enkä tarkoita teinikulttuuria.

BLAZE: Oletkos nähnyt Rautaristin? Sijoittuu tosin II maailmansotaan. :D Kait sankari kuollessaan kaatuisi hidastetusti eteenpäin, veren purskahtaessa selästä ja valuessa suusta.

Blaze

13.11.08 klo 21:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Rautaristin muistan nähneeni pari vuotta sitten. Sinisilmän rooliin tulisi valita joku vähän tuntemattomampi, mutta lahjakas nuori näyttelijä (JAMES FRANCO!!!!!!!!!!). Hahmo on itsetuntonsa kanssa painiva kaveri, joka loppujen lopuksi päättää tehdä oikein - ilmiantamalla Hauerin - ja maksaa siitä hengellään. Sodanjohto ei tietenkään reagoi rikokseen mitenkään, mutta Hauerin kosto on hirmuinen. Leffan jälkeen yleisölle pitää jäädä semmonen itkun ja kiukun sekainen fiilis, että ei tää näin voi päättyä. Vähän niin kuin the Great Silence.

Ja Miikhali, luoti tulee läpi ja repii univormua veren suihkutessa. Päähenkilö ei kaadu hidastetusti, vaan töksähtää maahan välittömästi luodin osuessa.

Tuli tuosta hidastetusta kuolemasta mieleen, että Che Guevaran viimeisistä hetkistä voisi tehdä elokuvan. Joku puolitoistatuntinen pätkä. Che riehuu metsässä ja tappaa viidakkoveitsellä joukkueellisen valtion joukkoja. Missä se muuten kuollessaan oli, Boliviassa? No ne on bolivialaisia. Lopussa Che on yksin majassa ja Bolivian armeija on piirittänyt koko paikan. Elokuva loppuu kliseisesti Butch & Kid-Wild Bunch-Platoon tyyliin, jossa Che hyökkää ulos talosta kahden kalasnikovin kanssa. Sitten näytetään, kun Bolivialaisia kaatuu luotisateen repiessä ne palasiksi. Kahdesta Kalasnikovista irtoisi normaalisti 60 kutia, mutta Hollywood-versiossa ei tosiasioista tarvitse välittää. Che väistelee matrix-tyyliin luoteja ja tappaa porukkaa 300-tyylisissä hidastuksissa. Lopulta Che ottaa Boromirmaisesti luodin kerrallaan ja lopulta luhistuu maahan aivan rei'itettynä. Paha Bolivialaiseversti kävelee Che'n eteen Luger kädessään, aikeinaan ampua Che:tä päähän. Tässä vaiheessa Che sanoo jonkun kliseisen onelinerin ja vetää hihoistaan Desperado-tyylisesti kaksi pistoolia ja tyhjentää ne everstiin. Sitten Che vinkkaa silmää ja painaa katkaisijaa. Lopputwisti onkin se, että Che oli virittänyt bambumajan alle ydinpommin ja kaikki kuolee.

EDIT: Miihkali. Ai kato joo.

13.11.08 klo 21:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se kirjotetaan Miihkali :/ ... Miksi kaikki, aina, kaikkialla, joka paikassa, suomeksi tai englanniksi haluavat kirjoittaa seen Miikhali? RAAAAAARRHHHH!
Mutta okei. Hauer kyllä sopii rooliinsaa, sopivan arjalainen heppu.

Tarantino

13.11.08 klo 21:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nimi: The Rise of the Sexual Psychopath!
Ohjaaja: Quentin Tarantino
Pääosassa: Minä (unelmani kävisi toteen)
Juoni: Täynnä tahatonta komiikkaa ja epäloogisuuksia, tyhmyyden ja nerouden välillä hoipparoivaa dialogia ja väkivaltaa 80-luvun giallojen tyyliin. Paljon ti... ja juoni siis mukailisi "psykopaatti lahtaa porukkaa" kaavaa
Arvostelut: Tunnustettaisiin kaikkien aikojen roskaisimmaksi lajityyppinsä edustajaksi, ja minulle oscarit parhaasta käsikirjoituksesta ja mies/naispääosasta! < varastin shown ti... naikkosilta kokonaan itselleni!

Boy From Shadows

14.11.08 klo 13:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yksi olisi ehdottomasti tv-sarja Prätkähiirien siirtäminen valkokankaalle ja ulkoasu olisi tismalleen samanlainen kuin tuolloin 90-luvun alkupuolella ja äänet olisivat samat, ja tähän uskomattoman loistavaan ja toimivaksi todettuun kokonaisuuteen lisättäisiin jokin mielenkiintoinen juoni, hyvällä käsikirjoituksella varustettuna ja sitten.. sehän olisikin suunnilleen siinä ja unelmani toteutuisi. Olisi kyllä sellainen nostalgiapommi, että alta pois.
Voitaisiinhan tietenkin tehdä Prätkähiiristä ihan oikeilla ihmisillä näytelty elokuva, kuten Spider-Manista, mutta se todennäköisesti epäonnistuisi... ainakin väärissä käsissä.

petokoira

14.11.08 klo 15:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lamourhaaja kirjoitti:

^ TAI Jack Nicholson vilauttelemassa rintojaan!

Ha ha haa =)

RoomOfAngel

16.11.09 klo 00:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noo... Silent Hill 2 peliin perustuva elokuva, samat hahmot ja juoni... En oikein tiedä Amerikkalaisia näyttelijöitä, mutta pääasia olisi, että osaisivat näytellä ja näyttäisivät pelihahmoilta...
Että sellanen :)

Dracfin

21.11.09 klo 21:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

haluaisin nähdä robin hobin kirjoittaman näkijän tarun trilogian filmatisoinnin jonka ohjaisi vaikkapa peter jackson.

ja lisäksi tälläinen zombieleffa olisi mukava nähdä:

Poika korjailee crossiaan tallissa kun ja huomaa että lumen keskeltä, metsänlaidasta hoipertelee mies vaivalloisesti kohti pihaa. Poika huomaa miehen olevan pukeutunut kevyesti vaikka pakkasta on yli 20 astetta ja näyttävän loukkaantuneelta. Hän huikkaa miestä tulemaan lähemmäs. mies pälyilee ympärilleen ja huomatessaan pojan lähtee juoksemaan häntä kohti. Kohta mies on jo hänen kimpussaan ja työntää hänet päin seinää. mies yrittää repiä ja purra mutta poika saa tönäistyä hänet kauemmas ja mies kompastuu ja kaatuu. poika huomaa veriroiskeet miehen vaatteissa ja mies ryntää häntä kohti uudestaan karjuen kuin mielipuoli. mies seivästyy kupariputkeen jonka poika on saanut käsiinä seinustalta ja hoipertelee poispäin. poika tuijottaa shokissa. kohta mies karjuu ja hyökkää uudestaan. poika hapuilee käteensä suuren jakoavaimen. hän hakkaa miestä päähän kerta toisensa jälkeen kunnes mies ei enään liiku. poika juoksee shokissa pois tallista ja huomaa toisen hahmon joka tulee järveltä. poikaa huutaa pelosta mutta tajuaa tuon miehen olevan hänen isänsä joka palaa metsältä. poika selittää kaiken ja isä tuijottaa poikaa. metsän reunasta näkyy toinen hahmo joka juoksee heitä kohti. lopulta isä joutuu ampumaan keltaiseen sadetakkiin pukeutunutta naista, koska ei saa pidettyä häntä etäällä haulikon perällä lyömällä. Hän joutuu ampumaan vielä kahdesti koska nainen ei pysähdy.
he menevät sisälle ja käskevät äidin ja veljet turvaan makuuhuoneeseen. hetken keskusteltuaan he päättävät naulata makuuhuoneen ikkunan umpeen ja teljetä ovet. isä näyttää jostakin syystä tietävän mistä on kyse ja käskee poikaa etsimään suojavarusteita, kun hän itse menee asekaapille.
poika pukee ylleen crossisuojuksensa ja kypärän ja isä pukeutuu kelkkahaalareihin. kun he menevät ulos naulaamaan ikkunoita umpeen, naapurista kuuluu laukauksia. isä lähtee naapuriin ja jättää haulikon pojalle ja käskee häntä vartioimaan perhettä. hän vetää esiin koristeellisen sotilaskiväärinsä (töissä armeejassa).
kohta isä palaa naapureiden kanssa he menevät sisälle. jatkuu...ehkä

elokuva kuvaisi myös isän ja pojan suhdetta kauheuksien keskellä ja pojan kehittystä 'metsästäjäksi' ja perheen suojeliaksi.
Kerrankin tälläinen zombie elokuva jossa ihmisillä olisi järkeä päässä.
he suojautuisivat itse, suojaisivat talon joutuisivat suojaamaan auton ja lähtisivät hakemaan kaupasta ruokaa, lamppuja, paristoja, ammuksia, bensaa. keräsivät lähistöltä ihmiset suojaan kotiinsa yms.
tälläisiä elokuvia elokuva olisi mukava nähdä. Näyttelijöitä en nyt tähän hätään osaa nimetä.

naruto

21.11.09 klo 22:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Okei.... (Nimet on hatusta)

Ei tullut kunnollista nimeä, joten tuotantonimenä on Rata-ta-tata-tatatata.
Näyttelijät:Brad Pitt, Bruce Willis, Johnny Depp, joku naisnäyttelijä, Morgan Freeman, Keanu Reeves.
Juoni:Ääliö sotilas nimeltä Benjamin Molotov (Brad Pitt), pasifisti rikollinen Michael Tears(Johnny Depp), klaustrofobiasta kärsivä poliisi Charles Lakefield (Bruce Willis) ja makeanhimoinen asianajaja Kevin Rockfield (Morgan Freeman) eivät tunne toisiaan. Kun kuitenkin eräs rikollinen tekee terrori-iskun (Keanu Reeves) aukiolle ja jokainen menettää läheisensä, he päättävät yhdessä ratkaista asian. Ja tottakai mukaan tulee joku pimu. Nainen paljastuu lopussa rikollisen kätyriksi, ja rikollinen onkin poliisi. Näitä paljastuksia tulee loppupuolen ajan, kunnes selviää että rikollista eikä naista ole koskaan ollutkaan.
Valmistusvuosi:1997
Ohjaaja: Joku, joka on ennenkin tehnyt toimintaa.

Trinity

21.11.09 klo 23:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

naruto kirjoitti:

Okei.... (Nimet on hatusta)

Ei tullut kunnollista nimeä, joten tuotantonimenä on Rata-ta-tata-tatatata.
Valmistusvuosi:1997
Ohjaaja: Joku, joka on ennenkin tehnyt toimintaa.

Olispa munkin unelmat noin matalalla.

22.11.09 klo 01:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koska ketju on mitä absurdeimpien "ideoiden" temmellyskenttä rupean ilonpilaajaksi.

Unelmaleffani on sellainen missä olen jossain tärkeässä taiteellisessa vastuuroolissa. Ohjaaja tai käsikirjoittaja.