Unelmaleffa

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Unelmaleffa

Siperia Jones

06.12.04 klo 20:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuottaja: Jerry Brucheimer

Juoni: Ilkeät rättipää alienit päättävät valloittaa maailman, tai tarkemmin sanottu Yhdysvallat. Valkoisessatalossa yritetään keksiä tapaa tuhota alienit, tai siis tapaa rakentaa mahdollisimman iso pommi. Sotahullu kenraali Rudolf (Dolph Lundgren) yrittää saada lupaa laukaista ydinase ja on valmis tekemään mitä tahansa saavuttaaksen tämän, tosin myöhemmin selviää että Rudolf on Irakilainen soluttautuja ja joutuukin lopussa vankilaan. Sankarillinen presidentti William Bash (Ben Affleck) kontroilloi valkoisestatalosta hävittäjiensä hyökkäyksiä ja yrittää samalla saada suhteensa kuntoon vaimonsa Marian (Drew Barrymore) kanssa. Myös pääsankarilla, isänmaallisella John Smithillä (Vin Diesel) on vaikeuksia tyttöystävänsä (Britney Spears) kuin myös rättipää alienien kanssa. Lopussa kuitenkin sekä presidentti että John saavat tyttönsä takaisin ja maailman mahtavin valtio pelastuu alienien hyökkäykseltä. Tunteita herättävä loppukohtaus tapahtuu keskellä New Yorkkia kymmenien amerikanlippujen liehuessa tastalla ja kaikkien ihmisten ollessa onnellisia.

:lol: Mutta eikö niin, että se sisältäisi myös kohdan, jossa Assfleck ja Diesel tappavat kahdestaan 3470000 alienia pumppuhaulikoilla niiden tukikohdassa, ja korkeintaan haavoittuvat itse lievästi?

Mutta jos kohtaus toteutaan Independence Day tyylisesti avaruuslentelyillä voidaan elokuvan tehosteilla lesottaa vielä enemmän, kun muuten jotkut paskakriitikot voisivat väittää Dieselin ja Assfleckin taistelua könköksi!

06.12.04 klo 21:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuottaja: Jerry Brucheimer

Mutta miten olisi, jos ne rättipääalienit ampuis sankareiden avaruusalusta superisoilla tykeillä, niin että ympärillä RÄJÄHTELIS?! Ja Assfleck ohjais, ja Diesel istuis aluksen tykkitornissa, ja TUHOAIS rättipääalieneja PLASMANEUTRONIDESTROYER-3000-KONETYKILLÄ?! Ja just kun ne olis pääsemässä ulos pahisten tukikohdasta, PÄÄALIEN JOKA OIS 7 KERTAA NORMIALIENIEN KOKONEN estäis ulospääsyn? Sit Assfleck huutais:
"Ota ohjat, minä hoidan tämän!" Ja Diesel ohjais toisella kädellä, ja toisella pidättelis supertykillään perästä vyöryviä rättipääalienjoukkoja, ja Assfleck hyppäis ulos, ja siellä ei tietenkään olis ilmaa, ja se PIDÄTTELIS HENGITYSTÄÄN ja lävistäis pääalienin aivot AMERIKANLIPULLA ja ne pakenis mahtipontisen mutta herkän musan soidessa?

Ville

06.12.04 klo 21:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuottaja: Jerry Brucheimer

Jep, mutta nyt ollaan unohdettu eräs Emmerichin leffoille tyyppillinen seikka. Puolet maapalloa täytyy tuhota leffan puoliväliin mennessä.

06.12.04 klo 21:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ville kirjoitti:

Miksi vaan puolet? Räjäytetään samantien kaikki paitsi Yhdysvallat, Irak (jotta sillä Dolphin esittämällä petturilla olisi vielä jotain jonka vuoksi tapella) ja Venäjä (joka puolessavälissä tekeekin yllättävän käänteen, ja ilmoittaa, että Neuvostoliiton hajoaminen oli vain ovela harhautus).

sami-san

06.12.04 klo 22:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ville kirjoitti:

Tuo olisi hauska nähdä, jos oikein kunnon käänne tehdään niin Stalinhan se sieltä tulisi ja rakentaisi klooniarmeijansa ja hyökkäisi kloonisaddamin kanssa... No joo.

07.12.04 klo 10:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miksei ihmiset ota tätä topiccia tosissaan? :( Olisko jonkun unelmaleffa todella Emmerichin ohjaama, He-Manin tähdittämä katastrofi-spektaakkeli? Mitä mulla on menny ohi? :D

16.12.04 klo 18:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä seuraava leffa voi joidenkin mielestä kuulostaa pelkältä vitsiltä, mutta minä ainakin haaveilen tästä kovasti. Jo muutaman vuoden ajan olen tätä ideaa pääni sisällä pyöritellyt, joten minun on aika jakaa ideani teidän kanssa.

Elämän peli
Ohjaaja: David Fincher
Pääosissa: David Strathairn, Matthew Fox, Scott Wolf, Annette Bening, Dianne Wiest, Paul Newman, Sam Neill

Juoni: Max Summercamp (David Strathairn) on poliisi, joka alkaa tutkia yhdessä parinsa Fredin (Matthew Fox) kanssa suurista rikoksista epäillyn nuoren tietokoneneron Joe Baileyn (Scott Wolf) katoamista. Joe työskenteli eräässä valokuvaliikkessä, josta Max ja Fred käyvät hakemassa Joen tavarat pois. Sieltä löytyy tietokonelevy (ettei mene musacd:iden kanssa sekaisin) sekä omatekoinen rannekello.
Illalla Max tutkii tavaroita kokeilemalla tietokoneohjelmaa, joka on luultavasti Joen tekemä, sekä laittaa kellon käteen. Max huomaa, että ohjelma näyttää aivan virtuaalimaailmalta, jossa kaunniin luonnon seassa on talojakin ja muutama ihminenkin. Sitten Max lähtee lähikauppaan ostoksille jättäen tietokoneohjelman päälle. Kauppa ryöstetään ja Max lähtee rikollisten perään. Sitten yksi rosvoista kääntyy ja alkaa ampumaan Maxia kohti. Max muistaa kädessä olevan kellon ja huomaa siinä olevan HELP-nappulan, jota hän painaa.
Silloin Max tipahtaa Joen kehittelemään virtuaalimaailmaan (elokuva muuttuu tietokoneanimaatioksi), suoraan jokeen, josta hänet noukkii ylos ystävällinen mies (äänenä Sam Neill) poikansa kanssa. Pian hän alkaa kehittelemään keinoa päästä pois tuolta keinotekoisesta maailmasta, johon hän on juuttunut. Siinä häntä auttaa Fred, joka tulee etsimään Maxia parin kadoksissaolopäivän jälkeen. Fred näkee tietokoneessa olevan ohjelman ja alkaa selailemaan siitä. Niin hän saa yhteyden Maxiin ja Max lähettää hänelle erilaisin keinoin viestejä, jolla hän saa yhteyden Frediin.
Tietokonemaailmassa on kokonainen vanhoillinen kylä, jota johtaa vanha Burt (äänenä Paul Newman) yhdessä hänen vaimonsa Angelan (äänenä Dianne Wiest) kanssa. Tietysti kylästä löytyy Maxille myös uusi rakkauden kohde (äänenä Annette Bening). Virtuaalimaailmasta löydetään lopulta jopa Joe, joka yrittää omassa luomuksessaan pysytellä piilossa virkavaltaa.

Toivottavasti jaksoitte lukea :) . Monien mielestä varmasti typerä idea, niin kuin minun luokkakavereidenkin, mutta minusta toi olisi varsin toimiva idea. Ainakin hyvää viihdettä olisi luvassa. Jos tällainen tehtäisiin, niin tuskin näyttelijävalinnat olisivat ihan nämä, vaan Wolf ja Fox vaihdettaisiin vähän tunnetuimpiin nimiin. Jatko-osankin olen tälle jo suunnitellut, jonka tulen luultavasti joskus vielä tänne kirjoittamaan :lol: .

16.12.04 klo 19:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuohan kuulosti ihan hyvältä. :D Mutta toi Scott Wolf ainaskin kantsii vaihtaa johonkin toiseen, on nimittäin sen asteen ääliö että ihan oksettaa. Mutta, kuten sanoin, hyvältä kuulostaa. :P

16.12.04 klo 19:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

gggolem kirjoitti:

Mielestäni tyyppi on ihan ok näyttelijä, mitä nyt Viiden juttua olen katsonut. Paljon siedettävämpi, kuin moni muu kolleegansa. Sitä paitsi jos leffa tehdään, niin hänellä on aika pieni rooli siinä :) .

16.12.04 klo 21:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thoke kirjoitti:
gggolem kirjoitti:

No pieni tai ei, mua ei ensi-illassa näy! :D Ei kai. Kyllä mä tuun, jos elokuva siis tehdään.

Ville

16.12.04 klo 21:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thoke kirjoitti:

Elämän peli
Ohjaaja: David Fincher

Ei muuta kuin väsäämään käsikirjoitusta ja myymään tuottajille.

Fankki

06.03.08 klo 00:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ite pyörittelen melkein 24/7 leffaideoita päässä ja oon jopa kässäreitäkin kirjottanu mutta niistä ei sen enempää.

Idea #1

Nimi: ??? (joku cool)
Pääosissa: Gary Oldman, Juliette Moore, Robert Downey Jr.
Ohjaaja: Minä/David Fincher/M. Night Shyamalan
Juoni: Richard Hall (Gary Oldman) kärsii erittäin pahasta skitsofreniasta joka ilmenee näyillä joita ei kuuluisi todellakaan olla. (Jotta saa hieman jännitystä niin näkisi piruja, paholaisia kaikkialla tjsp...). Leffassa sitten seurattaisiin kun Richard yrittää selvitä skitsofreniasta vaimo (Julianne Moore) tukenaan. Ja aina pitäisi tietenkin käydä psykiatrilla (Robert Downey Jr.).

Oisin ihan fiilareissa jos loppu menisi jotenkin näin: Richard näkee näkyjä ja hän näkee vaimonsa tilalla pirun tms.. ja ampuu pasauttaa sitten siltä aivot pellolle ja huomaa vasta ammuttuaan että vaimokehan siinä. Samantien alkaa tulemaan oikein kunnolla hallusinaatioita ja industrial metalin ja välähdysten Richardin silmien kautta, tyyppi valelee himansa bensalla, polvistuu keskelle huonetta, ottaa sytkärin huutaa: "Burn Motherfuckers!" ja sytyttää huussin.

Idea #2

Tämä taas olisi kunnianosoitus westerneille, jossa on klassisen westernin aiheet ja reilusti mustaa huumoria.

Nimi: Bad, Mother and Fucker
Pääosissa: Michael Madsen, Woody Harrelson, Nicole Kidman
Ohjaaja: Minä/Coenit
Juoni:
The Bad (Harrelson), menee pikkuiseen kylään ryöstämään pankin onnistuen siinä, mutta ulkona tuoreen The Motherin (Kidman) aviomies yrittää jakaa omankäden oikeutta pahikselle saaden kuitenkin kuulan kalloonsa. Samaan aikaan Fucker (Madsen) pelaa saluunassa pokeria ja huijaten melko roimasti, mutta jää kiinni kanssapelurille. Fuckerin pitää maksaa pelikaverille $5000 tai henkipois. Sheriffi sitten päättää laittaa The Badista $10000 Wanted lätkän ja Fucker tietysti lähtee metsästämään the Badia palkkiorahojen toivossa ja The Mother ei rahoja kaipaa vaan mielessä on pelkkä... Kosto.

Oli pakko laittaa loppu samanlaiseks ku DVD:en takakannessa koska kuulostaa coolimmalta.

joo tiedän et mul on huono mielikuvitus et ei kauheen karua kuittailua kiitos. :D

Nosoki

07.03.08 klo 00:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hih hih

yartsa

07.03.08 klo 11:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Kuvauksen perusteella selvästi 5 tähden kamaa.

Doc

07.03.08 klo 13:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vähintään. Tosin havaitsin selvää oscareiden kosiskelua tuossa Anthony Quinn kohtauksessa.

Lassomies

07.03.08 klo 19:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse olen kaavaillut jotain 80-luvun action-elokuville kumartavaa settiä. Luvassa on överiksi vedettyä, mutta silti sopivan sarjakuvamaista väkivaltaa (jos tajusi), kovaa dialogia sisältäen kökköä huumoria, ja ylipäätään enemmän kuin pilke silmäkulmassa tehtyä actionia. Mutta ei meiningillä, että markkinoidessa genre on Toimintakomedia, vaan pelkkä Toiminta.

Ohjaaja: Minä
Pääosissa: Denzel Washington, Kurtwood Smith, Miguel Ferrer
Säveltäjät: Joku syntikanpimputtaja, Giorgio Moroder tai Harold Faltermeyer. + David Sanborn.

Tagline: There will REALLY be blood!

Juoni (ei ole, mutta): Marvin Toughtalk (Denzel Washington) on kesäisessä Los Angelesissa kukkakauppaa pyörittävä puutarhuri, joka päättää puhdistaa Enkelten kaupunkia rikollisuudesta, lopulta keskittyen harventamaan salakuljetusliiga Jokaperheen tuotteen rivejä. Marvinia ei motivoi kosto, eikä liioin poliisin tai muun viranomaisen velvoite, mutta tanner tärähtää silloin, kun Marvinilla ei ole tekemistä!

Kurtwood Smith olisi mukana (20 vuotta nuorempana) julmana salakuljetusfirman johtomiehenä, kunnianosoituksena roolilleen Clarence Boddickerina RoboCopissa. Miguel Ferrerille en tiedä vielä paikkaa, mutta se on pitempään ollut jo varattuna unelmaelokuvaani. Toisaalta, hänet voisi siirtää toiseenkiin kuvitteelliseen projektiin. Denzel on tainnut itse joskus tuumata, ettei missään nimessä halua olla action-stara, mutta en itse näkisi yhtään paskempana ideana laittaa häntä Wesley Snipesin kaveriksi afroamerikkalaisten toimintatähtien pieneen joukkoon. Ulkonäöltään mies olisi pätkässä kuten Training Dayssa, reilun parran kera, mutta muuten samanlaisissa wreckin crew -tamineissa kuin Schwarzenegger Commandossa. Ja iso tykki kainaloon, h-HUI!
Nimen sankarille heitin oikeastaan ihan juuri päästä, hienompaahan olisi jos nimi olisi JOHN, mutta kulkekoon työnimellä Marvin.
Tunnari soisi vähintäänkin koko ajan, kuten Beverly Hills Copissa ikään. Itse olisin cameo-roolissa yhtenä pahiksista, ja Bubba Smith Marvinin vanhana, viisaana ystävänä. Suurin ongelma olisi, että liian humoristinen toiminta saattaisi olla jo huono ajatellen Denzeliä.

Jos alkaa olla työläs lukea, voi suosiolla jättää tähän, sillä seuraavat pari selostusta tulevat kertomaan kohdista, jotka ovat tekosyitä kokonaisen elokuvan kasaamiseen.

Ensimmäisenä elokuvan alku. Kreditit ovat ohi ja ensimmäinen näky on pirisevä herätyskello verhojen läpi paistavan aamuauringon täyttämässä huoneessa. Marvin nousee sängystään wifebeater päällä, muskeleiden takia toki. Aamun rutiineihin kuuluu aamukusen ja kahvinkeiton lisäksi tietenkin kierros takapihalla sijaitsevassa kasvihuoneessa. Siinä heräillessään hermoja hivelevässä vihreydessä Marvin huomaa jotain epäilyttävää, kuten "spidey sensen" omaavana, ja keskittää siihen tarkkaavaisuutensa. Hän hipsii hiljaa takaisin kämppäänsä ja tulee kohta ulos jämerän kiväärin kanssa. Hän kiertää kasvihuoneen ulkopuolen takanurkalle, edelleen varovaisesti kuin alkuasukas huomatessaan leijonan, kunnes lyö nopeasti kiväärinsä piipun läpi yhdestä ikkunasta ja KWA-BUM! Yhdestäkään kasvista tuskin taittuu edes lehti, mutta greenhouse enemy # 1: kirva on enää pelkkä voitonmerkki keilausmestaruuspystien seassa palkintohyllyllä. Tilanteen lopettaa Marvinin pyssyn takaa nouseva katse ja kenties kaikkien aikojen one-liner: "Vitun homo." tai vastaava.

Elokuvan lopetus olisi viimeinen kohtaaminen sairaalassa Marvinin ja Jokaperheen tuotteiden pomon Kukalieneekin'n välillä. Marvin toimitti Kukaikinäonkaan'n finaaliksi luullussa taistelussa sairaalaan pudottamalla tämän valmisteilla olleen kerrostalon perusteilta ampumalla tältä haulikolla jalan irti, jonka vuoksi hän putosi viiden kerroksen verran katutasoon. Tästä huolimatta Einimeä siis selvisi ja hän käy näppärää, piikittelevää small-talkia vierailulle tulleen "ystävänsä" Marvinin kanssa. Dialogin loppuvaiheilla Nimetönloppupahis laukoo totuuksia siitä, kuinka oikeus on lopulta hänen puolellaan hieman Likaisen Harryn tyyliin, kunnes Marvin Toughtalk vetää pitkän takkinsa syövereistä liekinheittimen!!!, hekottelee uhmaavalla "Fuck the law" -asenteella ja käristää avuttoman, kauhistuneen, raajarikon Herraäksän sairaalavuoteelle ja viimeinen laini kuuluu ovelasti: "You're on fire."
Samalla kun Anonyymismugglaaja kiljuu ilmiliekeissä, sankarimme syöksyy sairaalan ikkunasta läpi, huolimatta siitä että ollaan kolmannessa kerroksessa, kuva pysähtyy ilmassa olevaan Marviniin ja lopputekstit alkavat pyöriä taustalla kasarisaksofonimusiikkia. Kun tekstit ovat ohi, pysähtynyt kuva sankarista alkaa pyöriä taas, hän laskeutuu kyykkyasentoon ja ampuu vielä kerran kiväärillään (joka vaihtui tekstien aikana liekinheittimeen?!) ruutua kohti. Kriitikoiden halveksima, mutta todelliseen kulttimaineeseen kohoava lippuluukkuhitti on syntynyt.

AIDS

22.04.08 klo 22:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täältä pesee:

Käsikirjoitus: Minä itse
Ohjaus: Minä itse
Pääosissa: Jensen Ackles, Jared Padalecki, Vin Diesel, Jackie Chan, Kiefer Sutherland, Cameron Diaz, Danny De Vito, Bruce Willis, Uma Thurman ja Bruce Campbell.
Juoni: Elokuva sijoittuu vuoteen 1933. Se yhdistää pulp-kirjallisuuden film noiriin ja westerniin. Elokuva kertoo kolme tarnaa kieltolain ympärillä elävistä ihmisistä. Tarina 1: Pastori ja ruumisauton kuski (Ackles ja Padalecki) ajautuvat yön kaunottaren (Uma) vuoksi synnin tielle ja auttamaan kaupungin kovinta mafiapomoa (Danny). Tarina 2: Mafiapomon palkkatappaja (Diesel) kohtaa uhrinsa tyttölapsen ja vannoo suojelevansa tätä toiselta palkkatappajalta.
Tarina 3: Bruce campbellin esittämä pikkuroisto saa keikan edellisten tarinoiden tapahtumapaikan Chigagon pormestarilta. Hänen on suojeltava kaupunkia ilmateitse saapuvilta viinalasteilta. Luvassa siis Crimson skies-henkistä ilmapiratismia!
Tarina 4: Nuori sotilas loikkaa WW1: ssa saksalaisten puolelle Amerikalta ja pettää toverinsa. Saksalaiset pettävät kuitenkin hänet ja hän vammautuu mutta pääsee hengissä pois. Hän on kuitenkinsaksalaisessa kylässä joten pako on hankalaa ja pian hän jääkin kiinni. Hän viruu sodan loppuun asti sellissä kunnes pääsee sodan loputtua pois ja saakin nyt peräänsä ex-aseveljensä.
Tarina 5: Samainen sotilas saa kieltolain aikana hyljeksittynä luopiona (häntä esittää nyt Willis) peräänsä yhden eloonjääneistä "tovereistaan" (Jackie Chan), joka on japanilaisen mafian vainoama pyörätuolissa istuva etsivä.
Ei siis kovin vakavasti itseään ottava mutta välillä olisi myös draamaa. Yhdistelmä Sin cityä, Sky Captainial, Pulp Fictionia ja Shoot em upia.

AIDS

22.04.08 klo 22:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ai niin ja nimi voisi olla... hmmmmmm... Noir!

KolmasMies

03.05.08 klo 05:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

POISTETTU

andy

02.07.08 klo 21:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tossa ilta-päivällä (ja pari kertaa viime aikoina) kun tietsikka vähän reistaili, niin sain hölmön idean tähän unelma-leffa kokeiluun, joka kuulostaa kyllä todella pöhköltä, mutta en voinut olla pistämättä ideaa tänne.

Leffan nimi voisi olla hmm-Memorial Day
Ohjaajana Christopher Nolan, Ridley Scott tai Danny Boyle
Päärooleissa minä itse, Samuel L. Jackson, Woody Harrelson, Lizzy Caplan, Josh Brolin, Seth Rogen ja tietenkin Tarantinon cameo.Genrenä voisi mennä jonkinlainen scifin,draaman,sodan,toiminnan ja kauhun sekoitus. Ja kestoa apout 2H.

Teaser-trailer alkaisi näin, muutaman viimeisen kymmenen vuoden aikana kun ihminen käynnisti tietokoneensa, tarkasti E-mailinsa, avasi netti-yhteyden-se vahvisti sitä mikä tulee olemaan meidän kohtalomme ja tältä tuholta ei selviä mikään, kyse on vain milloin tämä tapahtuu.

Ensimäinen kohtaus elokuvasta nähdään maapallon ilmakehässä missä joku satelliitti sammuu itsekseen. Juoni itsessään kuulostaa tältä. Eräänä kauniina aamuna tietokoneiden sisälle on kehittynyt omanlainen IT-Äly, joka pääsee käsiksi kaikkiin aseisiin ja materiaaliin mitä vain voi olla. Minä näyttelen ATK-insinööriä, joka asuu yhdessä Lizzy Caplanin esittämän vaimon kanssa New Jerseyn kupeessa, kunnes yhtäkkiä kaikkialla alkaa sadella ohjuksia ja kaikki elektroninen paiskautuu maahan. Joudumme lähtemään pakosalle ja mukaan liittyy naapurin äkäinen setä Roland (Jackson), joka huutaa, että minä varoitin näistä moterfucker-koneista aina, sekä hyvä ystäväni Seth Rogenin esittämä mike, joka tuppaa olemaan pienissä kaasuissa. Lopulta pääsemme Josh Brolinin esittämän kessun ja sotilas Sykerin johtaman sotilasryhmän kanssa turvaan pieneen bunkkeriin, mutta onko se turvallinen, kun läheisestä vankilasta karkaa psykopaatti-murhaaja Woody Harrelsonin esittämä Tim Krucheck

Lopulta aletaan laukomaan ydinohjuksia pitkin maailmaa ja toivo on mennyttä, kunnes huomaamme, että jos tietokone-keskuksen, joka sijaitsee samalla alueella tuhoaa niin tämä voimakin hälvenee, joten päätän uhrata itseni suuren pommin kanssa. Sentimentaalinen itkuvirsi loppu-luvassa ja jatko-osa Memorial Night tiedossa.

Minä=Brian McKean
Samuel l. Jackson=Roland Travis