Kiinalaiset ravintolat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Kiinalaiset ravintolat

arska

20.08.04 klo 18:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaqqe Nakuttaja kirjoitti:

Käyn melko usein kiinalaisessa (tai muussa itämaisessa) syömässä ja pidän siitä ruuasta todella paljon.

Jees, just näin täälläkin on asiat. Oulussa on hyviä itämaisia ruokapaikkoja. Joka viikko kerran ja parhaimpana useamman kerran. Kanaruoat on mun herkkua. Toisaalta bulkkiintuminen on alkanut vaivaamaan noita paikkoja. Annokset ovat hyvin samantyyppisiä noissa kinkkilöissä... On niissä tietty pientä vivahde-eroa, mutta niinku noin pääpiirteittäin.

Ale

20.08.04 klo 22:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

En oo kiinalaisista syöny ku Uncle Bensin sössöä ja se on ainaki helvetin hyvää. Pakko mennä joskus iha kunnon kiinalaiseen raflaan.

21.08.04 klo 12:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli muuten mieleen, että löytyykö mistään päin Suomesta japanilaisia ravintoloja. Helsingissä näkyi olevan, mutta en jaksanut enää sinne mennä syömään kun tulin äskettäin kiinalaisesta ravintolasta. Siis puoltoista viikkoa takaperin.

kinuravintolat ovat todellakin hyvin samantyylisiä, menut ovat kaikkialla samanlaisia. Mutta eihän Suomen kiinalaiset ravintolat vastaakkaan lähellekään oikeita Kiinan kiinalaisia ravintoloja. Täällä on vain murto-osa mitä oikeasti Kiinasta löytyisi.

gggolem

21.08.04 klo 15:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tallinnassa joskus käytiin perheen kanssa. Siitä on monta vuotta, mutta muistan että söin aivan mielettömän hyvvä jälkiruokaa! Siinä oli paistettua (?) banaania, kinuskia, ja vaniljajäätelöä. Oli sen verran hyvää että ei hevillä unohda.... Ja koska en syö punaista lihaa enkä kanaa ollenkaan niin vois joskus käydä syömässä jotain hyvää kalaruokaa. Eikös sieltä kuiteskin saa aika hyvää kalaakin..?

SpaceCadet1

21.08.04 klo 15:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Filmer kirjoitti:

Täällä on vain murto-osa mitä oikeasti Kiinasta löytyisi.

Olen myös kuullut samaa juttua; johtuisikohan johtuisikohan meidän suomalaisten huomattavasti erilaisista ruokailutottumuksista ja elintarvikkeidenkin erosta.

Ja japanilaisessa raflassa on tullut elämän aikana käytyä tasan yhden kerran; kokemus oli kohtalainen ja epämiellyttävän kallis (Hesassa). Siellä oli kylläkin vähän etikettimäisempi tunnelma, mikä oli varsin mielenkiintoista.

ps. toi banana-split on nerokkaan hyvä! *slurp* :P Ja se banaani siis on friteerattua.

gggolem

21.08.04 klo 16:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

SpaceCadet1 kirjoitti:

Ja se banaani siis on friteerattua.

Niin tais olla.... :) No, hyvää kuitenki.

arska

22.08.04 klo 17:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Filmer kirjoitti:

Oulusta löytyy kauppahallista paikka josta saa sushia. Se ei ole ravintola vaan sellainen pieni kahvila tms. En ole käynyt, kuullut vain.

Viisas

22.08.04 klo 18:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

23.08.04 klo 10:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viisas kirjoitti:

Porista löytyy jostain Liisankadun kohdilta. Löytyi ihan sattumalta.

Enpä ole käynyt Porissa vuosikausiin. Hmm, pitäisikö tehdä pieni visiitti Poriin jossain vaiheessa.

Viisas

23.08.04 klo 15:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viisas kirjoitti:

Porista löytyy jostain Liisankadun kohdilta. Löytyi ihan sattumalta.

Ihmeessä! Mutta ei ehkä pelkän japanilaisen ravintolan takia :)

iskela

24.08.04 klo 15:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miljoonia kertoja.

Kuopiossa asuessani eräs näistä oli suorastaan vakipaikkani (Suokadulla, ennen hautausmaata, en muista nimeä).

Lahressa kiinalaiset mestat on ihan oukei, vielä enemmän kuitenkin suosin thai- rafla Yonel Thai:ta. Ehottomasti parhaimmat itämaiset sapuskat mitä ole ikänä syönyt. Ja valikoima on hurjan laaja. Harmi että eivät enää tarjoa wokkipannu- ateriaa (sai valita n. 30 pikkulootasta haluamansa einekset niin pal ku kehtaa ja lautaselle mahtui jotka sitten wokattiin, tais maksaa 8 eukkoa).

31.08.04 klo 18:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taidan jättää ainakin käymättä Turun kiinalaisissa kun olivat ammentaneet osan raaka-aineista pihan roskiksesta. Sijaitsee Wiklundin vieressä keskustassa lehtijutun mukaan, saattanut tämä juttu tulla aiemminkin esille topicissa.

31.08.04 klo 19:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Rakr kirjoitti:

Jep, Wikken sisäpihalla, vastapäätä erästä pikkusiskoni suosimaa ratsastusliikettä. Tosin ei kyllä tulisi mieleenkään käydä edes vessassa tuollasessa paikassa, vaikka rakko uhkaisi haljeta. Saati sitten syödä... :x

Arsi T. Elokolikko

31.08.04 klo 19:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:

Ja syöminenkö sitten auttaa rakon tyhjentymiseen? :D

Ja itse a(a)siaan palatakseni: Siis olivatko ko. henkilöt härskisti ottaneet osan tarvittavista eineksistä roskiksesta? :shock: Törkeyttä, joka hukkuu tämän törkeän maailman törkeyteen. :(

SpaceCadet1

31.08.04 klo 19:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arsi T. Elokolikko kirjoitti:
John Lennonjohto kirjoitti:

Ja syöminenkö sitten auttaa rakon tyhjentymiseen? :D

Eräänlaisena lupauksena itselleni: pidättäydyn menemästä toistamiseen ravintolaan, jonka ruoasta olen heittänyt laatat; ken tietää mitä pöpperöitä sinne on saatettu lisäillä. Pari kertaa on tällainen tilanne tullut vastaan. Poikkeuksena ovat tietenkin vanhat, tutut raflat (liian nopea ruokailutahti/liikaa ahdettu masuun :) ). Voihan se olla että noissa muissakin tilanteissa on käynyt vastaavanlaisesti, mutta tuskinpa menetänkään mitään karttelemalla näitä hämäriä mestoja tulevaisuudessa.

31.08.04 klo 20:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Filmer kirjoitti:

Olen käynyt noin kymmenessä erilaisessa kiinalaisessa ravintolossa ja voiton vie yksinkertaisesti turkulaiset kiinalaiset ravintolat. Erityisesti lempipaikkani on China Beijing Restaurant, joka sijaitsee Wiklundin vieressä keskustassa. Paikka on upea, ruoka hyvää ja helvetin halpaa. Ruoka maksaa 5-5.50€ ja hintaan nähden se on kuitenkin paras kiinalainen ravinto missä olen käynyt.

No luultavasti se on halpaa kun raaka-aineet saadaan roskiksesta :D Aika paha. No kuulemma se roskis on lukittu eikä ravintola saa sieltä enää tarpeita. Ja Filmerin puolustuksi voin sanoa että ovat muutkin paikkaa kehuneet :shock:

Low Rider

31.08.04 klo 21:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viime viikonlopun Ilta-Sanomien Plussa -liitteeseen oli skriivattu aika hulvaton pakina tuohon "Roskis" juttuun liittyen. Sattuiko kukaan lukaisemaan? Kyllähän noita juttuja kiertää, mutta suurin osa on kuitenkin pelkkiä perättömyyksiä. :wink:

31.08.04 klo 21:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Filmer kirjoitti:

En kuule usko, että kyseinen ravintola on ottanut raaka-aineet roskiksesta. Siinä Wiklundin vieressä on myös toinen ravintola, joku Thai/China ravintola. Pysytkö sanomaan 100% varmuudella että roskisravintola on juuri China Beijing ravintola koska sen vieressä on myös toinen ravintola. Vai onko kyseinen ravintola toisella puolella Wiklunia? Haluan tietää sen ravintolan nimen, mikä on ottanut raaka-aineet roskiksesta.

31.08.04 klo 21:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Filmer kirjoitti:

En pysty sillä nimeä ei tietääkseni olla julkistettu (kai?), mutta kyseessä on kuitenkin ravintolaketju (kai?). Kaikilla on kuitenkin jostain syystä tieto että se on se joku Wiklundin viereinen.

ji

31.08.04 klo 22:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Filmer kirjoitti:

Filmer onkin true asian-fan ja hän syö mitä vain... :wink: