Hauskoja tarinoita omasta elämästä

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Hauskoja tarinoita omasta elämästä

12.03.19 klo 17:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minulla oli hiljan uneton yö ja luin kokonaan Punk in Finlandin (hieno foorumi, tiedän) lapsuusmuistolangan. Siellä oli ihan mahtavia tarinoita, esimerkiksi lapsuuden kalajuttuja isoveljistä ja isistä.

Yksi tarina meni jotakuinkin näin. Isoveli oli juonut pohjiksi 45 litraa viinaa ja lähtenyt baariin. Kotimatkalla ei enää viitsinyt jonottaa taksia, joten veli meni lumiauran eteen makaamaan ja pyöri sen kyydissä, kunnes tultiin kotitalon kohdalle.

Jätetään kuitenkin tästä langasta koulukiusaamistarinat ja muut sellaiset pois, paitsi jos oli itse kiusatun puolella. Henkilönnimet voisi kanssa muuttaa.

Itselle tulee ekana mieleen ala-asteen cowat jätkät. He käyttivät tupakan korvikkeena kuivattuja koiranputkia. Kuulemma auttoi hyvin vieroitusoireisiin, mutta aiheutti paljon käytettynä riippuvuutta. En itse poltellut, mutta kuivasin hurjiksille metrikaupalla koiranputkea päästäkseni piireihin. Oli kuulemma hyvää vuosikertaa.

12.03.19 klo 18:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistan kanssa kuulleeni maaseudun kovien jätkien retostelevan koulussa noista koiranputkista. Muistan erityisesti huvittuneeni yhden vähän hitaamman kaverin pullistelusta, miten sen koiranputken päässä oli vielä jotain ihan oikeaa lantaakin! En oikeasti ole vieläkään varma oliko joku vaan vetänyt kaveria vähän höblästä vai oliko se lannanpolttelu joku coolimpikin juttu syrjäseutujen machojen aikapoikien keskuudessa.

12.03.19 klo 19:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yläasteella kaverit perustivat hevibändin. Olivat aika tosissaan homman kanssa, soittivat myöhemmin Ruisrockissakin jossain pikkulavalla sunnuntai-aamuna. Pumpun eka keikka oli koulun juhlasalissa, jonka ikkunat oli peitetty mustilla lakanoilla. Päivän kaksi viimeistä oppituntia peruutettiin ja yleisö marssitettiin puisille tuoleille. Seiskat tietysti eturiviin, kun olivat lyhyempiä.

Musiikinopettaja oli kuulemma ehdottanut, että bändi soittaisi playbackina, mutta kieltäytyivät. Bändi astui teatterisavun keskelle, varsinaisten jäsenten lisäksi mukana oli myös sessiourkuri. Ei ollut mikään hevimies tai huomion keskipiste muutenkaan, halusi varmaan vain hengata siistien tyyppien kanssa. Esirippua ei saanut kokonaan auki, vaan lavan reunat jäivät piiloon. Urkurista näkyi vain kosketinsoitin ja välillä osa hupusta, jos hän roikotti päätään. Bändi soitti puolentoista tunnin setin Slayeria, Metallicaa ym. Setin loppupuolella oli yksi Children of Bodomin biisi, jonka väliosassa urkuri soitti pari tahtia syntikallaan. Muuten mentiin tiukasti kitara–basso–rummut-linjalla.

Minullakin oli muuten hevibändi yläasteella. Yksikään bändin jäsenistä ei kuunnellut metallia, emmekä oikeastaan edes tienneet, millaista se hevi tarkkaan ottaen on. Halusimme kuitenkin pilailla koulun hevarien kustannuksella. Siihen aikaan oli juuri tulleet ekat kännykät, joilla pystyi soittamaan aaltoääntä, ja hevarit luukuttivat kaikki välitunnit kännyköistään örinäheviä ylistäen samalla säveltaiteen neroutta. Oletimme siis, että hevi kuulostaa siltä, miltä Opeth kuulosti vuosituhannen alun Nokiasta tuulisella pihalla soitettuna.

Teimme muuten kaikki biisit moduuliträkkerillä, koska emme osanneet soittaa.

12.03.19 klo 20:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meillä oli yksi vähän sellainen pahisjengi, joka perusti rehvakkaasti ikioman death metal -bändin yläasteella. Kaverit oli kyllä tosi kovia soittamaan, yksi niistä koetti uraa ihan ammattimuusikkonakin, mutta harmittavasti kielitaito oli vielä pojilla tosi pahasti hakusessa. Niinpä kuolonmetalli saikin parhaimmillaan melkoisen unohtumattomia lyriikoita, kuten

"Me does wanna wants! Kill you fuck yeah shit!"

12.03.19 klo 20:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meillä oli kanssa yksi sanoitus, jossa oli seuraava kohta:

Hevibiisi kirjoitti:

she had to living goats instead of boobs

13.03.19 klo 10:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jossain koulun esitelmässä ala-asteella annettiin esitelmässä vuorosanoiksi:

"En ole koskaan juonut maitoa, enkä juo!"

abneri

14.03.19 klo 13:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

barros kirjoitti:

Jossain koulun esitelmässä ala-asteella annettiin esitelmässä vuorosanoiksi:

"En ole koskaan juonut maitoa, enkä juo!"

Esitelmän aiheena siis Valion mainos?

Pakkohan se on tähän yhteyteen laittaa Lemmyn versiokin..

14.03.19 klo 14:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Yaas näihän se tehtiin, kuten aiemmin ilmoitin.

Manco

14.03.19 klo 21:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minullakin oli kouluaikoina hevibändi. Yhdessä koululle esitetyssä biisissä oli sellaiset lyriikat, jossa me olimme keksineet vain coolilta saundaavia sanoja päästä jotka eivät tarkoittaneet mitään millään kielellä ja laitettiin niitä peräkkäin. Ei siitä rääkymisestä kukaan yleisössä huomannut tätä eroa:D