Hauskoja tarinoita omasta elämästä

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Hauskoja tarinoita omasta elämästä

12.03.19 klo 17:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minulla oli hiljan uneton yö ja luin kokonaan Punk in Finlandin (hieno foorumi, tiedän) lapsuusmuistolangan. Siellä oli ihan mahtavia tarinoita, esimerkiksi lapsuuden kalajuttuja isoveljistä ja isistä.

Yksi tarina meni jotakuinkin näin. Isoveli oli juonut pohjiksi 45 litraa viinaa ja lähtenyt baariin. Kotimatkalla ei enää viitsinyt jonottaa taksia, joten veli meni lumiauran eteen makaamaan ja pyöri sen kyydissä, kunnes tultiin kotitalon kohdalle.

Jätetään kuitenkin tästä langasta koulukiusaamistarinat ja muut sellaiset pois, paitsi jos oli itse kiusatun puolella. Henkilönnimet voisi kanssa muuttaa.

Itselle tulee ekana mieleen ala-asteen cowat jätkät. He käyttivät tupakan korvikkeena kuivattuja koiranputkia. Kuulemma auttoi hyvin vieroitusoireisiin, mutta aiheutti paljon käytettynä riippuvuutta. En itse poltellut, mutta kuivasin hurjiksille metrikaupalla koiranputkea päästäkseni piireihin. Oli kuulemma hyvää vuosikertaa.

12.03.19 klo 18:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistan kanssa kuulleeni maaseudun kovien jätkien retostelevan koulussa noista koiranputkista. Muistan erityisesti huvittuneeni yhden vähän hitaamman kaverin pullistelusta, miten sen koiranputken päässä oli vielä jotain ihan oikeaa lantaakin! En oikeasti ole vieläkään varma oliko joku vaan vetänyt kaveria vähän höblästä vai oliko se lannanpolttelu joku coolimpikin juttu syrjäseutujen machojen aikapoikien keskuudessa.

12.03.19 klo 19:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yläasteella kaverit perustivat hevibändin. Olivat aika tosissaan homman kanssa, soittivat myöhemmin Ruisrockissakin jossain pikkulavalla sunnuntai-aamuna. Pumpun eka keikka oli koulun juhlasalissa, jonka ikkunat oli peitetty mustilla lakanoilla. Päivän kaksi viimeistä oppituntia peruutettiin ja yleisö marssitettiin puisille tuoleille. Seiskat tietysti eturiviin, kun olivat lyhyempiä.

Musiikinopettaja oli kuulemma ehdottanut, että bändi soittaisi playbackina, mutta kieltäytyivät. Bändi astui teatterisavun keskelle, varsinaisten jäsenten lisäksi mukana oli myös sessiourkuri. Ei ollut mikään hevimies tai huomion keskipiste muutenkaan, halusi varmaan vain hengata siistien tyyppien kanssa. Esirippua ei saanut kokonaan auki, vaan lavan reunat jäivät piiloon. Urkurista näkyi vain kosketinsoitin ja välillä osa hupusta, jos hän roikotti päätään. Bändi soitti puolentoista tunnin setin Slayeria, Metallicaa ym. Setin loppupuolella oli yksi Children of Bodomin biisi, jonka väliosassa urkuri soitti pari tahtia syntikallaan. Muuten mentiin tiukasti kitara–basso–rummut-linjalla.

Minullakin oli muuten hevibändi yläasteella. Yksikään bändin jäsenistä ei kuunnellut metallia, emmekä oikeastaan edes tienneet, millaista se hevi tarkkaan ottaen on. Halusimme kuitenkin pilailla koulun hevarien kustannuksella. Siihen aikaan oli juuri tulleet ekat kännykät, joilla pystyi soittamaan aaltoääntä, ja metallimiehet luukuttivat kaikki välitunnit kännyköistään örinäheviä ylistäen samalla säveltaiteen neroutta. Oletimme siis, että hevi kuulostaa siltä, miltä Opeth kuulosti vuosituhannen alun Nokiasta tuulisella pihalla soitettuna.

Teimme muuten kaikki biisit moduuliträkkerillä, koska emme osanneet soittaa.

12.03.19 klo 20:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meillä oli yksi vähän sellainen pahisjengi, joka perusti rehvakkaasti ikioman death metal -bändin yläasteella. Kaverit oli kyllä tosi kovia soittamaan, yksi niistä koetti uraa ihan ammattimuusikkonakin, mutta harmittavasti kielitaito oli vielä pojilla tosi pahasti hakusessa. Niinpä kuolonmetalli saikin parhaimmillaan melkoisen unohtumattomia lyriikoita, kuten

"Me does wanna wants! Kill you fuck yeah shit!"

12.03.19 klo 20:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meillä oli kanssa yksi sanoitus, jossa oli seuraava kohta:

Hevibiisi kirjoitti:

she had to living goats instead of boobs

13.03.19 klo 10:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jossain koulun esitelmässä ala-asteella annettiin esitelmässä vuorosanoiksi:

"En ole koskaan juonut maitoa, enkä juo!"

abneri

14.03.19 klo 13:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

barros kirjoitti:

Jossain koulun esitelmässä ala-asteella annettiin esitelmässä vuorosanoiksi:

"En ole koskaan juonut maitoa, enkä juo!"

Esitelmän aiheena siis Valion mainos?

Pakkohan se on tähän yhteyteen laittaa Lemmyn versiokin..

14.03.19 klo 14:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Yaas näihän se tehtiin, kuten aiemmin ilmoitin.

Manco

14.03.19 klo 21:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minullakin oli kouluaikoina hevibändi. Yhdessä koululle esitetyssä biisissä oli sellaiset lyriikat, jossa me olimme keksineet vain coolilta saundaavia sanoja päästä jotka eivät tarkoittaneet mitään millään kielellä ja laitettiin niitä peräkkäin. Ei siitä rääkymisestä kukaan yleisössä huomannut tätä eroa:D

21.03.19 klo 21:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luulin lapsena Fisherman's Friend -salmiakin olevan nuuskaa.

21.03.19 klo 23:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Itse luulin sitä kanssa joksikin vanhoille ukoille suunnatuksi hapansilakan makuiseksi pastilliksi. Ilmeisesti se on vieläpä ihan hyvää salmiakkia.

24.03.19 klo 18:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luulin lapsena, että ihmisistä tulee vanhuksia sen jälkeen, kun ne ovat ensin kuolleet ja haudattu. Sitten he nousevat ylös haudasta ja jatkavat elämäänsä vanhoina ja kuolevat joskus uudestaan.

25.03.19 klo 10:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Äiti jaksaa mua aina muistutella kuinka olin lapsena kovaan ääneen kysyny hautausmaalla että: "Onks nää kaikki kuollu sukupuuttoon?"

13.04.19 klo 11:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muuan missi murhattiin ollessani vielä pikkulapsi, en enää muista kenestä oli kyse. Lööpissä oli uhrista suoraan edestäpäin otettu kasvokuva. Kaipa suoraan kameraan kohdistettu katse oli jotenkin eloton, koska aloin äänekkäästi pohdiskelemaan: ”Äiti, toi kuva on varmaan sellainen, että ruumiista otettu valokuva on retusoitu elävän näköiseksi tunnistamista varten!”

Äiti oli aika kiukkuinen.

28.04.19 klo 22:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli mieleen yksi yläasteella kynäilty hevisanoitus lisää. Kyse oli siis aiemmin mainitsemastani orkesterista, joka sittemmin esiintyi myös Ruisrockissa.

Can you realise how hard is be alive?
Fear and creep damage my head! – –
Running in the towards nothing or maybe safety place!

Ei sillä, tekivät kyllä tosi koviakin biisejä kun taidot vähän kehittyivät, mutta tämä ei ehkä ollut lyyrisesti aivan terävintä kärkeä.

Dekkari

29.04.19 klo 02:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen kirjoittanut aiemminkin yhteen keskusteluun, mutta laitetaan tähänkin kun sen verran hauska juttu. Sukulaisen luona oli playstation 1 jota pelattiin aina kun siellä oltiin. Sitten kun piti lähteä kotiin, niin pelaamiseen jäi aina koukkuun, kun sen verran saatiin aina pelata. Kotona ei siis mitään laitteita ollut millä olisi voinut pelata (tai oli yksi vanha tietokone jossa oli tykkipeli ja pasianssi, mutta ne ei paljoa kiinnostaneet).

Päätimme veljen kanssa rakentaa pahvisen playstation ja sillä hoitaa vierotusoireita. Toinen siis piti ohjaimelta näyttävää pahvinpalasta kädessä ja toinen liikutteli legoukkoja tai jotain muuta. En muista enään tarkalleen kuinka hyvin tuo sitten hoisi "vieroitusoireita".

Jos tuohon aikaan olisi e-urheilua tullut tv:stä, niin olisin mennyt varmaan ottanut pahvinpalan käteen ja mennyt tv luokse ja kuvitellut, että pelaan, mitä sieltä sitten ikinä olisikaan tullut.

Luulin lapsena, että jos jossain paikassa on valvontakamera, niin se tarkoittaa sitä että paikkaan ei saa mennä. Esim jos meni kohtaan, jossa oli kamera, niin luulin että jostain valvomosta tulee heti vartija/poliisi ja vie vankilaan. Valvontakamerat oli siihen aikaan harvinaisempia ja isokokoisempia kuin nykyään.

Kun aikoinaan oli näitä sultan-kondomi mainoksia ja kuulin miten yksi henkilö kutsui niitä uimalakeiksi, niin luulin ihan oikeasti että ne olivat uimalakkeja. Varsinkin kun oli yksi kuva, jossa näkyy miehen ja naisen siluetti jossain uimarannalla auringolaskun aikaan (logiikka?). Ihmiset olivat aina vähän vaivaantuneita kun kysyin, että miksi uimalakkeja mainostetaan noin paljon. Lopetin niistä puhumisen sen jälkeen, kun mulle sanottiin, että niistä voidaan sitten puhua kun olen vähän isompi.

Luulin lapsena jostain syystä, että pultsarit yrittää napata lapsia. Siis puliukot. En tarkalleen muista mistä tällänen mielikuva tuli. Varmaan joku oli joskus sanonu, että jos nään sellasen miehen, niin sitten pitää juosta pois.

Joskus vähän yli 12-vuotiaana ajattelin, että jos joku on kalju ja parraton, niin kyseinen miehen pitää olla homoseksuaali. Varmaan Mark Leevengoodin takia oli tälläinen käsitys.

Dekkari

06.06.19 klo 07:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luulin 17-vuotiaaksi asti, että Ohukainen ja Paksukainen olivat suomalaisia. Asia selvisi vasta kun lukiossa aiheesta pidettiin esitelmä. Jotenkin olin kai olettanut, että Ohukainen ja Paksukainen olisivat suomalaisia kun Pekka ja Pätkäkin olivat.

Olin 8-vuotiaana yllättänyt kun kuulin, että kanada sijaitsee pohjois-amerikassa.

Luulin muistaakseni 10-vuotiaaksi saakka, että forex (valuutanvaihtopiste) on joitain pastilleja tai karkkeja joissa on numeroita, kun forexin tunnuksessa on 1,5 ja 10 pyöreitä kolikoita ja 100 seteli. Oletin, että seteli on se aski josta pastilleja/karkkeja otetaan. Oletin myös että kolikot ovat karkkeja/pastilleja.

06.06.19 klo 10:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minulla on osapuilleen samanikäisiä sukulaisia sekä Englannissa että Yhdysvaltojen eteläosissa. He kävivät aikanaan Suomessa ahkeraan, jolloin panin merkille kiinnostavia kulttuurieroja.

Ameriikan-serkku luuli minun luikertelevan pois vastuusta, kun kerroin, että paukkupakkasilla on ihan turha mennä ulos tekemään lumiukkoa. Englannin-serkku taas hämmästeli pitkiä kalsareitani, mihin vastasin dramaattisesti ala–aste-englannilla: ”In the winter it is very cold and you need many pants!”

17.06.19 klo 20:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Intissä oli yksi niin ihmeellinen kaveri ettei vieläkään meinaa uskoa todeksi. Tyyppi oli vähän sellainen hyväsydäminen ja huoleton höpsö, joka ei ymmärtänyt koskaan mitään solvauksia tai huomannut miten ihmiset toisinaan vähän kiusoittelee. Kaverilla vaan about kaikki vaatteet päivästä toiseen väärinpäin, leveä virne naamalla ja aina äärimmäisen kohtelias kaikille, vaikka omat hommat intissä meni alusta asti suunnilleen niin pieleen kuin voi yksittäisellä ihmisellä mennä.

Vähänpä leuka loksahti monella lattialle kun selvisi jossain vaiheessa yksityiskohtia tämän kaverin siviilielämästä: jätkä on kivenkova työmies, kavereita on enemmän kuin monella muulla tyypillä yhteensä, 18-vuotiaana naimisissa, vaimo raskaana ja alla itse rakennettu omakotitalo. Ihan huippu jätkä!

Ei nyt varsinaisesti mikään erityisen hauska juttu, mutta tämän erikoislaatuisen ja hienon persoonallisuuden kohtaamista en kyllä unohda koskaan.

18.06.19 klo 20:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Kova tyyppi, tuollaisten ansiosta yhteiskunta pysyy pystyssä!

Pari kaveria oli yläasteen jälkeen töissä ensimmäistä kertaa. Kunnalla oli sellainen periaate, että kaikki hakijat otetaan töihin, ja heidän kesken sitten jaetaan ennalta päätetty potti rahaa. Tuona kesänä palkka taisi olla noin 2,50 € tunti.

Kaverien hommana oli siivota kunnan puistoja. Tai ei siellä oikeastaan ollut kuin yksi puisto. Kiltimpi sitten poimi sieltä päivät pitkät risuja samalla kun se hurjempi tyyppi istuskeli kepappilan pihalla, veti röökiä ja jutteli muiden rintamakarkurien kanssa. Jos pomo tuli vahtimaan, niin kiltimpi soitti hurjemman paikalle ja väitti pomolle tämän olevan vessassa.

Kesän jälkeen pomo kuulemma ilmoitti happamasti, että ensi kesänä ette sitten hae meiltä töitä.

Itselle kävi samoihin aikoihin vähän vastaavanlainen kömmähdys. Otettiin kavereiden kanssa urakkana mäntyjen istuttamista. Metsässä huomattiin semmoinen ongelma, että mättäitä ei tahtonut olla tarpeeksi tiheässä, niiden laittajaa oli varmaan laiskottanut. Urakkanahan nekin hommat hoidetaan, ei niitä mättäitä kukaan tule laskemaan jos asiat ovat pintapuolisesti kunnossa.

En päässyt sitten yhtenä päivänä paikalle, ja kaverit oli siinä odotellessa todenneet, että mättäät ei riitä, heitetään taimet ojaan ja väitetään, että saatiin homma valmiiksi. Ei tullut palkkaa siitä kerrasta. Eivät myöskään ottaneet enää töihin, kun seuraavana kesänä kyselin hommia.