8th Annual Leffatykki Awards 2018

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › 8th Annual Leffatykki Awards 2018

Uytp7

09.01.19 klo 14:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vuosi 2019 koitti, aika rientää sellaista vauhtia, että kohta on tämäkin vuosikymmen lusittu. Käännetään kollektiiviset katseemme kuitenkin vielä hetkeksi viime vuoteen ja tuttuun tykin tapaan taputellaan toisiamme selkään sekä muuta mukavaa Leffatykki Awardsien muodossa. Alla olevaa perusrunkoa saa käyttää; sana on silti vapaa, omien kategorioiden keksimistä ei ole kielletty eikä alitajunnanvirtojakaan.

Erityisen oivallista voisi olla kuulla viime vuoden katsomiskokemuksien ääripäistä, sillä kukapa niitä kaikkia kolmen tähden massaelämyksiä muistaisi. Siksipä traditionaalisen listan lopussa on pyhäinhäväistysmäisesti kaksi uutta utelua. Hyviä tykityksiä kaikille myös alkaneelle vuodelle ja kelpo sisältöjä odotellen :D

Ludil

10.01.19 klo 01:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jospa nostan katin pöydälle ja aloitan viime vuoden muistelot.

Yleisesti ottaen Leffatykin vuosi 2018 oli varsin jees siinä missä ne aiemmatkin vuodet ovat olleet. Alkuvuoden foorumeissa oli kaikenlaista säpinää suuntaan jos toiseenkin, mutta koska olen ennemminkin filmipostauksista kiinnostunut, kiitän kaikkia Tykkiin suht säännöllisesti kirjoittelevia tykittäjiä teksteistä ja pisteytyksistä, joita katselee mielenkiinnolla. Useimmiten kommenttikentän kommentit ovat enimmäkseen hyvin perusteltuja ja myös ihmisten makumieltymyksiä kuvaavia, jolloin kommenttikenttien persoonalliset mielipiteet voittavat jatkossakin pliisun korrektit yleisarviot vastaavista. Ja toki myös ahkerien elokuva-arvostelijoiden laadukkaita arvosteluja lukee yhtä mielellään. Jatkakaa samaan malliin, elokuvaharrastus rokkaa.

-Paras arvostelu (elokuva): Tämän palkinnon saa Uytp7:n ”Rock the Kasbah”, joka on mielestäni vuoden mieleenjäävin & hupaisin elokuva-arvostelu. Persoonallisella ja luovalla tavalla kirjoitettu teksti saa aina yläpeukkua, jota tämä arvostelu todellakin on. Ilmeisesti kaksipiippuisia tuntemuksia herättänyt raina elävöityy snobbailevien turisijahahmojen kautta virkistävän proosalliseksi. Myös elokuva-arvosteluja mukavasti kynäilleen Leffa Timpan ”The Simpsons Movie” on makuuni: fanin perehtynyt arvio pitkäaikaisen sarjan elokuvaversiosta. Arvostan sitä, jos arvostelijalla on intohimoa arvioimansa leffan tai sarjan suhteen, jolloin kirjoittaja kiinnittää yksityiskohtiin tarkkaa huomiota luonnostaan.
-Paras arvostelu (tv-sarja): Brutuksen ”Wing Commander Academy”. Sarjasta mitään tietämätön ummikko innostui vilkaisemaan sarjaa arvostelun luettuaan, koska arvostelussa esitellään mielenkiintoisia detaljeja. Kuten Leffa Timpan ”The Simpsons Movien” kohdalla tuli sivuttua, myös tässäkin arvostelussa nimenomaan kirjoittajan innostus herättää lukijassa mielenkiintoa. Kun aihe on esitelty 90-luvun olennaisimman pophistorian sekä sarjan oman historian ja lähtökohtien kautta, asiallisempaa pakettia tuskin viitsii toivoa.
-Paras topic: Leffakliseet, luultavasti. Nokkelat klisee-havainnot rulaavat aina.
-Vuoden postaaja: Brutus, sanon aktiivisuuden ja kiitettävien arvostelujen tuotteliaisuuden perusteella. Nosfecoff, sanon veitsenterävien kommenttien perusteella. JohnRambo, sanon laadukkaan elokuvamaun perusteella. Vaikeaa noista on valita yhtä, mutta kehut ja kiitokset näihin osoitteisiin joka tapauksessa.
-Vuoden moderaattori: Miihkali…
-Vuoden ylläpitäjä:...ja Miihkali, siitä syystä että Miihkali on ollut kuluneena vuonna kiitettävästi esillä esim. keskustelufoorumilla.
-Vuoden ostaja: En minä tiedä. Toisten ostokset eivät tänäkään vuonna kiinnostaneet.
-Vuoden yllättäjä: Kyllähän se on pirpana molempine persoonineen. Kaikin puolin yllätyksiä täynnä oleva kaveri.
-Hauskin käyttäjä: Uytp7:n kommentit ovat yleensä reippaalla verbaalisella huumorilla höystettyjä, huvittavat ainakin tätä fania. Lisää tätä settiä vaan, kiitos!
-Ärsyttävin käyttäjä: En omalla kohdallani kokenut ketään erityisemmän ärsyttäväksi viime vuonna.
-Paras profiilikuva: Sgt.Ranen Monsieur Hulot on klassinen, toimii.
-Paras käyttäjänimi: Heitin tänne viime vuonna Indiana Joonasta. Heitetään sama hemmo tänäkin vuonna, nimi kun on mielestäni edelleenkin paras.
-Vuoden leffäelämys: Viime vuonna tuli tuttuun tapaan katsottua kaikenlaista jännää, mutta Orwellin kirjaan perustuva ”Eläinten kapina”-animaatioelokuva oli ainoa, jolle annoin viisi tähteä. Niinpä vastaan sen. Neljän tähden pisteytykset ovat kirjoissani erittäin kiitettäviä elokuvia, mutta viiden tähden elämyksen pitää olla näitä ainutlaatuisempi, mestarillisempi ja kokonaisuutena viimeisen päälle hiottu, jota varsin harva filmi lopulta on. Toisena vuoden elämyksenä (koska sitä se ennen kaikkea oli) pidän yhden tähden leffakokemusta ”Makkarakalakeittoa, sano Tympee Huttunen”, joka oli uskomaton ja erittäin mieleenjäävä sekin.
-Vuoden leffapettymys: Vuonna 2018 katsomani ”2001: Avaruusseikkailu” saa ykköspystin tällä saralla. Yksi filmihistorian ylivoimaisesti ikävystyttävimmistä elokuvista sattuu olemaan aikaansa edellä, on nykypäivänäkin visuaalisesti pröystäilevä ja on vaikuttanut myöhempiin elokuviin merkittävästi, mutta sen mestariteosmaine herättää epäilemään sitä kuka senkin määrittelee ja ennen kaikkea miksi + miksi sekin on mukamas validia, ikään kuin olisi rahvaanomaista nukahtaa kesken moista helmeä. Ikään kuin ei taiteen historiassa olisi ennen tätä leffaa käsitelty täysin samoja teemoja, vieläpä freesimmin, vähemmällä tekotaitellisuudella ja vähemmän järkyttävällä itsetyytyväisyydellä.

10.01.19 klo 02:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitokset Ludilille kehuista.

Joudun heti kättelyssä myöntämään, etten ole koko vuonna jaksanut lukea ainuttakaan arvostelua, en edes omiani niiden kirjoittamisen jälkeen, joten olen pakosti vähän puolueellinen. Toisaalta niitäkin on pelkästään vuoden aikana tullut niin paljon etten enää edes täysin muista mitä on tullut tehtyä kenenkään muun satunnaisista kirjoituksista nyt puhumattakaan.

Paras arvostelu (elokuva): Menee tasan Rashomon ja Viisi vuodenaikaa kanssa.

Paras arvostelu (tv-sarja): The Legend of the Galactic Heroesin katsomisesta ja arvostelemisesta olen erityisen ylpeä. Siinä pelkässä katsomisessa oli oikeasti ihan hullu projekti.

Paras topic: Paha sanoa, paljon on tullut seurattua ja monipuolisesti. Ehkä tällä hetkellä joku niistä pelikeskusteluista.

Vuoden postaaja: Olen kuluneen vuoden aikana oppinut arvostamaan erityisesti Nosfecoffin räjähtäviä Marvel-kommentteja. Ehkä tähän vaikuttaa etten itsekään ole niiden leffojen fani ollenkaan.

-Vuoden moderaattori: Miihkali

-Vuoden ylläpitäjä: Jos Miihkali lasketaan tähän kategoriaan niin sitten. Edit. Ei lasketa joten Hexter.

-Vuoden ostaja: En seuraa näitä.

-Vuoden yllättäjä: Täällä operoi jonkin aikaa kesällä sellainen kaveri kuin Mr. Johnny, joka hävisi yhtä nopeasti ja salamyhkäisesti kuin tulikin. Kun suurin osa uusista käyttäjistä tuntuu olevan jotain botteja, tällaiset hetkenkin kukoistaneet tapaukset on aina positiivisia yllätyksiä.

-Hauskin käyttäjä: Mainitsinkin jo aiemmin Nosfecoffin legendaariset Marvel-kommentit.

-Ärsyttävin käyttäjä: Ikinä ei ole ennen keittänyt niin yli täällä kun osui silmiin Keräilijän provosoinnit Ellen kommenteissa [www.leffatykki.com]. Samalta käyttäjältä on enemmänkin epämääräistä öykkäröintiä ja ölinää leffakommenteissa, mutta tämän kanssa meni aivan erityisesti kuppi nurin.

-Paras profiilikuva: Parhanaama on tänäkin vuonna pitänyt Fritzin, joten...

-Paras käyttäjänimi: Varmaan nykyään jo poistettu, mutta tuolta foorumilta osui silmään sellainen kaveri kuin "kakkapippeli".

-Vuoden leffaelämys: Tänä vuonna tuli katsottua jonkin verran jo kertaalleen nähtyjä, mutta uusista elämyksistä ehdottomasti Soy Cuba. Mihail Kalatozov on jo valmiiksi yksi kurkoimpia ohjaajia koskaan, mutta tähän saatiin kahden valtion täydet resurssit, puna-armeijan viimeisintä tekniikkaa ja vaikka mitä, lopputulos on edelleen hämmästyttävää jälkeä. Omalla suosikkilistalla tämä on sijalla 5.

- Vuoden leffapettymys: Grigori Tsuhrain Kirkas taivas. Vain neljä päivään kaltaisen mestariteoksen jälkeen oli odotukset ohjaajan muiden leffojen kanssa ihan pilvissä, mutta ilmeisesti kyseessä olikin ns. yhden hitin ihme pelkästään jo suojasään ajan loppumisen vuoksi.

10.01.19 klo 10:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noniin, tulihan se 2018 vuosikin lusittua vihdostaviimein loppuun. Jaetaas vähän awardseja sitten!

Paras arvostelu (elokuva):

Brutus on tykittäny tasokasta arvostelua konekivääritahdilla eetteriin, kuten myös vakisuosikkini Jurpo. Molemmilta todella hyviä tekstejä. Laitetaan tähän siis kaksi arvostelua. Brutukselta Henry Lee Lucas -arvostelu ja Jurpolta Ernest in the Army :D

Paras arvostelu (tv-sarja):

Seuraan niin vähän mitään sarjoja, ettei niistä luonnollisesti tule arvostelujakaan luettua. Tämä jää siis tyhjäks.

Paras topic:

No Barbaarielokuvat topic tietysti. Sen ansiosta oon alkanu syventyyn tähänkin genreen oikein kunnolla. Kiitokset vaan keskustelukavereille! Etenkin grand old barbaari-man Miihkali on heitelly hyviä vinkkejä.

Vuoden postaaja:

Hmm.. Brutus on varmaan aktiivisimpia, ja sieltä tulee yleensä todella mielenkiintoista juttua.

Vuoden moderaattori:

No tää nyt on ihan selvästi Miihkali.

Vuoden ylläpitäjä:

Sama mies. Jos tähän voi laittaa, tai vaikkei voiskaan.

Vuoden ostaja:

Näitä ei tullu hirveesti seurattua tänävuonna, enkä jaksanu omiakaan hankintoja kauheesti laitella. Vaikkakin hylly pursuaa taas leffoista. Ostin kyllä doomsdaymachinelta tehokkaasti filmejä, kun hän harvensi kokoelmaansa!

Vuoden yllättäjä:

Tähän on vaikee keksiä ketään, no Pirpanan vois tietysti laittaa. Ennenkun koko äijä hävis jonnekkin.

Hauskin käyttäjä:

Nosfecoffin kommentit yleensä saa hymyn naamalle.

Ärsyttävin käyttäjä:

Ei täällä oo oikeestaan ketään erityisesti hermoon iskevää.

Paras profiilikuva:

En muista sanoinko saman viimevuonna, mutta Villetyksen Infernosta nappaama kuva on aina yhtä tyylikäs.

Paras käyttäjänimi:

mäskipää on jotenkin sellanen iskevä. Laitetaan se.

Vuoden leffaelämys:

Perhana kun voisin laittaa tähän muutamapäivä sitten katsomani Armomurhaajan, mutta ehkä se tulee sitten tän vuoden awardseihin. Viimevuodelta kovin turpaantäräyttäjä ja erikoisimman fiiliksen jättänyt filmi oli varmaan vuoden 1994 Kerran sotureita. Upea elokuva.

Vuoden leffapettymys:

Se, etten muistanu mennä katsomaan Gaspar Noen Climaxia leffateatteriin. Enkä enää kerkiä, vaikka siitä joitain näytöksiä vielä pyöriikin.

Mukavaa alkanutta vuotta ja kiitos kaikille jotka on täällä ollu aktiivisia ja tuottanu keskustelua ja muutenkin luettavaa elokuvista! I salute you!

JustinHenryFan

10.01.19 klo 12:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitos kaikille aktiivisille Tykkiläisille minunkin puolestani. Viihdyin aika ison osan vuotta poissa elokuvien luota, joten välillä on ollut vähemmänkin aktiivisia kausia, mutta kyllä sitä aina vain löytää tiensä takaisin tänne. Jotenkin silti tällaiselle oudolle leffanörtille hienoa tietää, että kaltaisiansa on jossain. Antaa myös mukavasti lisäsyvyyttä elokuvien katsomiseen, kun saa lukea, mitä muut ovat olleet siitä mieltä ja osaavat vielä ehkä perustellakin näkemyksensä.

Paras arvostelu (elokuva): Lassomiehen arvosteluista olen tykännyt. Juuri näin arvosteluja tulisikin kirjoittaa, että paneudutaan oikein huolella aiheeseen, jotta on jotain mielekästä sanottavaa. Että ei vain kirjoitettaisi elokuvan wikipedia-sivua arvostelun muotoon.

Paras arvostelu (tv-sarja): Näitä ei ihan niin hirveästi taideta kirjoitaakaan...

Paras topic: Puhutaan elokuvista. tai Ovatko elokuvat pelkkää ajanvietettä? - Juuri tällaisia keskusteluja toivoisi Leffatykissä käytävänkin.

Vuoden postaaja: pirpana piti hyvin keskustelua käynnissä tuossa jossain kohtaa vuotta.

Vuoden moderaattori: Miihkali on hyvin pitänyt huolta asiallisesta käyttäytymisestä.

Vuoden ylläpitäjä: Ööhh..?? En antaisi kunniaa kenellekään. Tuosta Leffatykin etusivustakin on taidettu useampaan kertaan antaa palautetta, mutta silti siinä yhä vielä komeilee nuo ikivanhat leffat muka "leffateattereissa pyörivinä". Noloa.

Vuoden ostaja: Propsit kaikille, jotka vielä ostavat leffansa. Itse antautunut jo lähes ainoastaan Netflixin ja muiden suoratoistopalveluiden armoille.

Vuoden yllättäjä: Ludil - yllätti hyvyydellään. Loistavia arvosteluja.

Hauskin käyttäjä: Nosfecoff - hänen kommenttinsa piristävät aina muuten hieman harmaata kommenttiosiota leffojen saralla.

Ärsyttävin käyttäjä: -

Paras profiilikuva: Totta puhuen en kiinnitä näihin juuri mitään huomiota.

Paras käyttäjänimi: Katso edellinen vastaus.

Vuoden leffaelämys: Call Me By Your Name

Vuoden leffapettymys: Näitä löytyy! Columbus oli aika kalsea vastaantulija.

10.01.19 klo 13:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

JustinHenryFan kirjoitti:

Että ei vain kirjoitettaisi elokuvan wikipedia-sivua arvostelun muotoon.

Mikäli tämä kohta viittaa muiden kirjoittajien puutteessa omaan tapaan tuottaa noita juttujani, niin kaikki objektiivisempi tieto ja konteksti on nimenomaan avain itse leffan ymmärtämiseen. Se konteksi ja vertailut muihin elokuviin yksinään kertoo monesti enemmän itse leffasta kuin mitkään epämääräiset omat hajatelmat ja runoilut siellä välissä. Pelkkien omien kikkailujen kanssa käy vaan nopeasti niin, että ne tekstit alkaa käymään tosi kaavamaisiksi ja itseään toistaviksi, etenkin kun kirjoittaa tyyliin sata arvostelua kuukaudessa jostain ihan obskuureista ja hämäristä taideleffoista eikä kaikkien valmiiksi tuntemista Hollywood-suosikeista.

JustinHenryFan

10.01.19 klo 15:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Voi ei, siis... Anteeksi, jos ymmärsit väärin. Ajattelinkin, että kyllä jollain jotain sanomista vastauksistani tulee... Siis ei todellakaan ollut mikään hyökkäys sinun arvostelujasi vastaan. Päin vastoin, kunnioitan sinun tapaa kirjoittaa elokuvista. Se on sinun tapasi ja hyvä niin. Minä viittasin lähinnä esimerkiksi sanomalehdissä nykyään aina vain yleistyvämpään ja yleistyvämpään tapaan, jossa "arvostelija" ei kerro omaa mielipidettään elokuvasta ollenkaan, vaan ainoastaan referoi mahdollisimman lyhyesti esimerkiksi elokuvan tiedot, elokuvan juonen tai toistaa jonkun "mielenkiintoisen" anekdootin elokuvan produktiosta, mikä siinä vaiheessa on jo tyyliin kaikkien tiedossa. Sen sijaan, että lehdet maksaisivat kriitikolle työstään, että tämä voisi oikeasti kirjoittaa pidemmälle mietityn analyysin elokuvasta. Ja itsekin siis tietysti kirjoitan välillä todella lyhyitä juttuja, kun leffa on vaan niin mitäänsanomaton, että tarvitsisi olla joku Antti Hyry, että saisi lausekaupalla tekstiä niin kuivasta asiasta. Mutta arvostelussa minun mielestä tulee tuoda ilmi se mielipide.

10.01.19 klo 15:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aijaa joo, nuo sanomalehtien kriitikot onkin kyllä monesti aikamoista huttua. Oma suosikkinikin esimerkiksi tuolla V2:n puolella vetää parhaimmillaan sellaista tajunnanvirtaa ettei siitä välttämättä saa mitään selkoa. Ilmeisesti on vähän tuommoisessa hommassa kun pitäisi pystyä kaikkia miellyttämään niin sitten kiemurrellaan sen asian kanssa. Yksi muotijuttu toimittajilla tuntuu kanssa nykyään olevan vetää mukaan jokin ihan asiaan liittymätön aihe ja alkaa vääntää sitten siitä sen arvosteltavan tuotteen sijaan. Se on tosi ärsyttävää.

Leffa Timppa

10.01.19 klo 15:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paras arvostelu (elokuva): Hirveästi en ole lukenut näitä, mutta Vernuksen arvostelu Three Billboards Outside Ebbing, Missourista oli nautittavaa luettavaa. Brutus kirjoittaa todella paljon, mutta aika paljon myös sellaista, joka ei itseäni kiinnosta. Hänen arvostelu Rashomista jäi mieleen.

Paras arvostelu (tv-sarja): En ole juuri lukenut.

Paras topic: ''Puhutaan elokuvista'' -topic oli paras ihan vaan yksinkertaisen ja laajan ideansa takia.

Vuoden postaaja: Brutus on edelleen kaikista aktiivisin arvostelija, tämä tuskin tulee muuttamaan tänä vuonnakaan. Kommenteista parhaimmat heittää dbgirl, juuri sopivan kritisoivalla otteella. Peukut myös käyttäjille Uytp3, Ludil ja Nosfecoff.

Vuoden moderaattori: Miihkali

Vuoden ylläpitäjä: Samaa mieltä JustinHenryFanin kanssa. Ei erityisen aktiivista toimintaa tällä saralla.

Vuoden ostaja: Emt

Vuoden yllättäjä: Enpä olisi uskonut, että John117 katoaisi tuhka tuuleen.

Hauskin käyttäjä: Gregory von Herpenius -juttu oli aika hauska. Pirpana siis, vaikka ei tätä varmaan lue, kun on koko tyyppi hävinnyt.

Ärsyttävin käyttäjä: Ei ole.

Paras profiilikuva: En osaa sanoa.

Paras käyttäjänimi: Kaverini teki tänne kuulemma ihan läpällä käyttäjän. Hänen nimensä on Pyromaani Lennu :D

Vuoden leffaelämys: Sisäinen fanipoika heräsi eloon, kun olin katsomassa Infinity Waria isolta kankaalta. Leonen leffat kävin uudelleen läpi ja ne iskevät edelleen kovaa. Sergio Leone, love you bro. Sarjoista olin pitkään lykännut Stranger Thingsin katsomista, mutta onneksi sain katsottua sen. Todella älykkäittä ja visuaalisesti upeita jaksoja toinen toisensa perään.

Vuoden leffapettymys: Näin Wonder Womanin vasta viime vuoden puolella ja täytyy sanoa sen olevan yksi yliarvostetuimpia supersankarileffoja. Mikään lukemani ei ole vielä saanut minun ajattelevan sitä positiivisessa valossa, vaikka se onkin roskaisan DCEU:n parempaa puolta.

Key

10.01.19 klo 19:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paras arvostelu (elokuva): Mieleen ei nyt muistu oikein mitään. Brutus kirjoittaa kuitenkin tiuhaan tahtiin laadukasta tekstiä.

Paras arvostelu (tv-sarja): En ole lukenut.

Paras topic: Vaikea sanoa, koska en ole paljoa ottanut osaa mihinkään keskusteluun, vaikka mielenkiinnolla olen kyllä niitä seurannut. Leffakuvavisa on ollut kivaa, joten mainitsen taas sen kuten viime vuonna.

Vuoden postaaja: Brutus, barros, Joku, JohnRambo, Jurpo, Juki.., muitakin voisi toki mainita mutta siinä muutama.

Vuoden moderaattori: Miihkali näyttää olleen aktiivisin.

Vuoden ylläpitäjä: hexter on päästänyt läpi monet lisäämäni nimikkeet.

Vuoden ostaja: Villetyksen ostoksia olen kyllä välillä kadehtinut.

Vuoden yllättäjä: Pirpanan kaikkoaminen on jäänyt hämmästyttämään minuakin. Taisi ottaa hatkat Andy Kreistin bannien takia.

Hauskin käyttäjä: Ludilin mielipiteitä on ollut kiva lukea.

Ärsyttävin käyttäjä: -

Paras profiilikuva: barrosin omakuva.

Paras käyttäjänimi: Peffatykki

Vuoden leffaelämys: Pidin paljon Thomas Vinterbergin Jahdista.

Vuoden leffapettymys: Eraserhead ei ollut mieleeni.

11.01.19 klo 15:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paras arvostelu (elokuva): Brutuksen Soy Cuba. Vaikuttaa äärimmäisen kiinnostavalta elokuvalta!

Paras topic: Barbaarielokuvat, tietysti! Myös yleiset leffa-aiheiset paskanjauhantalangat (Puhutaan elokuvista, Leffakliseet) viihdyttävät.

Vuoden postaaja: En mielelläni nimeä ketään, koska se vihjaisi, että muut ovat huonompia, ja hyviä postaajia on kuitenkin paljon. Mainitsen kuitenkin John117:n, koska hän on ilmeisesti lopettanut Leffatykin käytön, ja se harmittaa. Kruunupäinen luurankoavatar oli sangen mieleenpainuva, mutta senkin on mies mennyt poistamaan.

Vuoden ylläpitäjä: Nimim. Arska ei ole foorumilla käynyt vuosiin, mutta vastaa aina sähköposteihini, kun kyselen teknisistä ongelmista. Ja joku täällä ilmeisesti käy myös tietokantaan tehdyt lisäykset läpi ja hyväksyy ne. Kiitokset hänelle, kuka lieneekään — minä se en ole.

Vuoden ostaja: Joku tietysti, koska on aloittanut barbaarielokuvien keräilyn!

Vuoden yllättäjä: Pirpana varmaan. Kuten Brutus asian muotoili, niin juttua tuli kuin pipoa. Osa oli aikamoista huttua, mutta asiaakin oli joukossa ja se aktivoi koko foorumia. Yhtä yllättävä oli myös Pirpanan häviäminen.

Hauskin käyttäjä: Olen tykännyt Leffakliseistä; erityisesti Abneri on kunnostautunut niitten kanssa. Myös Tapaus Herpeksestä saatiin paljon hupia irti.

Ärsyttävin käyttäjä: En nyt rupea valehtelemaan, etteikö välillä hermo kiristyisi. Se on kuitenkin aika harvinaista — nekin Leffatykin käyttäjät, joilla on välillä vaikeuksia pysytellä asialinjalla, tuottavat voittopuolisesti järkevää sisältöä. Kokopäivätrolleja ei foorumilla onneksi ole.

Paras profiilikuva: John117:n kruunupäinen luurankoavatar. Hyvänä kakkosena Brutuksen korrenpurija. Jokun värikäs animaatiohahmo on mieleenpainuva sekin.

Vuoden leffaelämys: Texasin moottorisahamurhat elokuvateatterissa. 2001: Avaruusseikkailu teatteriesityksenä oli myös mieleenpainuva, mutta itse elokuvaan liittymättömät ongelmat veivät kokemuksesta parhaan terän. Olihan se silti hieno.

Vuoden leffapettymys: Hävitys. Toimiva tieteisleffa, mutta kaukana mestariteoksesta, vaikka melkoisen hypen onnistuikin herättämään.

mäskipää

12.01.19 klo 01:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paras arvostelu (elokuva):
- Laitetaan se muistikuvieni mukaan ainoa arvostelu, jonka pohjalta sain aikaan itse elokuvankin katselun: Brutuksen arvostelema Pähkinänsärkijä (mikäli tämä siis on oikea versio elokuvasta: https://www.youtube.com/watch?v=xKozhQNYCLI)

Paras arvostelu (tv-sarja):
- Hyvin harvoin Leffatykin etusivulla painike luiskahtaa katsomaan, mitä uusia tv-sarjoja on arvosteltu: vaikka elokuvienkin katselu on vähentynyt viime vuosina, aktiivinen sarjojen seuraaminen on sitäkin olemattomampaa. Ilmeisesti kiinnostus tv-sarjoja kohtaan on muillakin vähäisempää, koska kaikki tämän vuoden arviot olivat näkyvillä yläpalkin Tv-sarjat-linkin kautta tuoreimpien arvostelujen joukossa: täten ne kaikki pystyin helposti silmäilemään.

Hieman väsyneenä ja yleisesti silmäillen parhaimmat tv-sarjojen arvioijat olisivat Jurpo sekä Brutus, jälkimmäinen asiantuntevien anime-katsausten kautta. Heillä tuntui olevan sanan säilä siltä osin hallussa, että keskittymiskyvyttömässäkin tilassa heidän teksteihinsä pääsi helposti sisään. Myös Uytp7 haastoi hyvin Brutuksen palstan anime-herruutta Cobra-arviollaan.

Paras topic:
- Aloittamani Animaatioketju täytti tarkoituksensa ainakin siltä osin, että sen kautta löytyi jonkin verran uutta katsottavaa (ja muistutusta katsoa myös aiemmin nimenä tuttuja animaatioita). Aivan jokaista animaatiota varsinkaan Brutuksen asiantuntevista ja massiivisista postauksista en kuitenkaan ole kerennyt tai jaksanut katsoa. Alkuhuuman jälkeen ei valitettavasti kovin runsasta keskustelua synnyttänyt ketju, mutta ehkä verkkaisempi postaustahti on jossain mielessä hyvästäkin.

Vuoden postaaja:
- Joku on jäänyt mieleen erityisesti rennolla otteella kirjoitetuista barbaari- ja kauhuelokuvakommenteistaan. Näkisin kaverissa potentiaalia myös varsinaisten arvostelujenkin kirjoittamiseen.

Vuoden moderaattori:
- Kyllähän Miihkali on tänäkin vuonna tässä osastossa ainoa näkyvä taho, joka on ottanut keskusteluissa esillenousseisiin taustaseikkoihin kantaa, ja hän on osallistunut muuhunkin keskusteluun aktiivisesti.

Vuoden ylläpitäjä:
- Onko hexter tai Söpö kommentoinut tänä vuonna jotain yksittäistä asiaa? Ehkä, mutta muutoin ylläpidosta ei juuri ole pihaustakaan kuulunut.

Tässä n. 10 vuoden takaisessa viestissä Arska kuvasi tilannetta, mikä oli muuttunut ylläpidon näkökulmasta Leffatykin perustamisen jälkeen. Äärimmäisen ymmärrettäviä vastauksia. Nyt kymmenen vuoden päästä voisi ehkä tehdä uutta tilannearviota siitä, miten ylläpidon toimet näkyvät peruskäyttäjälle (tai olisiko jonkinlainen uusien taustavoimien mukaanotto paikallaan?). Oman kokemukseni mukaan useaan tekniseen palautteeseen tai muuutostoiveeseen ei ole otettu ylläpidon taholta keskusteluissa kantaa: mm. moneen otteeseen mainittu Doctor Strange vuodelta 2016 olisi etusivun mukaan yhä elokuvateattereissa. Ymmärtääkseni Miihkali on toiminut sanansaattajana ylimmän portaan ja Leffatykki-rahvaan välillä, ja tietyt asiat ovat edenneet (kuten yksittäisten häirikkötunnusten poisto).

En myöskään tiedä, miten paljon Leffatykkiä selataan mobiililaitteella tietokoneselailuun verrattuna, mutta ainakin oma käyttökokemukseni Windows Phonen tietokonenäkymällä on usein käyttökelvoton. Keskustelujen selaus ja niihin osallistuminen ei siis onnistu mobiilinäkymässä, joten ehkä tähänkin seikkaan voisi tekninen osasto kiinnittää huomiota, jotta potentiaaliset käyttäjät eivät turhaan käännä sivustolle selkäänsä tuosta johtuen (toki voi olla niinkin, että nokialainen Windows Phone on yleisestikin vehkeestä ja pikku hiljaa hiipuva kapula...)

Jos ylläpidon jäseniä ei näy paikalla tai ole taustavoimina muutoin aktivoimassa käyttäjäkuntaa, en tiedä kuinka paljon se ruokkii sitä, että peruskäyttäjätkään eivät niin paljoa keskustele. Sen reilun 10 vuotta, jota olen palstaa muutaman eri nimimerkin kautta seurannut - multinikkeilyä en ole harrastanut - tuntuu siltä, että keskusteluaktiivisuus laskee vuosi vuodelta. Toki vapaa-ajasta on kilpailemassa moni muukin asia Leffatykin kanssa, ja ehkä yleinen ilmapiiri on menossa siihen, että nettikeskustelu ei kiinnosta ihmisiä enää siinä määrin kuin ennen. Omaa elokuva- ja muutakin kulttuuriharrastustani Leffatykki on kuitenkin tietyltä osin syventänyt, joten olisi sääli jos sivusto täysin hiljenee siten, että ainoastaan muutama huuto avaruudessa kuuluu sieltä täältä toisinaan. Vaikka näitä asioita pohdiskelen, ei minulla välttämättä ole sen parempia vastauksia siihen, mitä asialle tulisi tehdä: ehkä asiat kehittyvät luonnollisella tavalla oman painonsa mukaan.

Vuoden ostaja:
Vähäisen hyllytilan ja vuosien varrella liian pitkäksi muodostuneen katsomattomien dvd-ostojen myötä ei juuri ole tullut seurattua muiden osteluja, mutta jos kuuluisin käyttäjän Villetys kaveripiiriin, voisin olla ruinaamassa jonkinlaisia katselusessioita hänen ostostensa parissa.

Vuoden yllättäjä:
- Ei tule ketään/mitään erityistä mieleen.

Hauskin käyttäjä:
- Vaikka en osaa nimetä yksittäisiä hykerryttäviä hetkiä Nosfecoffin kommenttien parissa, niin yleiskuvana muistelen, että tietyissä hänen sanomisissaan on ollut vinha perä.

Ärsyttävin käyttäjä:
- Puhtaana häirikkönä Andy Kreist pisti silmään ilmeisenä tarkoituksenaan kai pelkkä suunsoitto.

Vaikka en ole joutunut kyseisen käyttäjän "tulilinjalle", niin pirpana omienkin sanojensa mukaan miinusteli järjestelmällisesti mm. Nosfecoffin kommentteja jonkinlaisena protestina. Myös hänen viimeisimmät pisteytykset olivat ilmeisesti järjestelmällistä antipatiaa tietynlaisia elokuvia kohtaan, vaikka todellinen mielipide ei välttämättä vastannut pirpanan antamaa pisteytystä, eikä välttämättä elokuvaa ollut hänellä edes katsottuna.

Toki tuollainen käytös helposti menisi trollailun puolelle tulkittavaksi, mutta toisaalta pirpana teki välillä myös hyvääkin työtä keskustelun elossa pitämiseksi. Ristiriitainen käyttäjä oli siis kyseessä - tulkitsin hänen omaakin elämäntarinaa siten, että kaikki vaiheet ja teot eivät välttämättä olleet täysin perusteltavissa hänelle itselleenkään (toki itsellänikin on elämään mahtunut kaikenlaisia vaiheita, joista osa on ollut ristiriitaisia ja epävarmuutta asioiden suhteen esiintyy itsellänikin) - mutta toivon sinulle pirpana kuitenkin hyvää jatkoa, jos satut tätä viestiä jotain kautta lukemaan.

Paras profiilikuva:
- Itsehän olen vaihdellut profiilikuvaa liian usein viime aikoina fiiliksen mukaan, joten on pakko arvostaa Miihkalin vuosikaudet samana pysynyttä avataria, ihan tyylikäskin tuo on.

Paras käyttäjänimi:
- En tiedä, tiesikö Joku käyttäjänimeä valitessaan, miten monipuoliseksi tuon nimimerkin käyttö foorumilla voi osoittautua: "joku sanoi joskus", "jonkun kanssa", jne.

Vuoden leffaelämys:
- Loppuvuonna iski erityisesti Juho Kuosmasen Hymyilevä mies, jonka yleisotteessa - suuri elokuva varsin pienieleisin keinoin - on jotain maagista. Muita digitaalisten selailun kautta mieleen palautuneita (tällä iällä ei kaikkea enää muista) ja vaikutuksen tehneitä ensikatseluita olivat ainakin Koomikkojen kuningas (jälleen hieno elokuva Scorsesen ja De Niron yhteistyönä), Eläinten vallankumous -animaatio sekä ohjaajan filmografiassa jossain määrin välityönä pidetty, mutta ainakin itselleni kolahtanut Orson Wellesin Muukalainen katosi.

Vuoden leffapettymys:
- Tämä on ehkä jossain määrin tuttu virsi aiempia keskustelujani seuranneille:

Ei tule yksittäisiä elokuvallisia pettymyksiä mieleen, joten voisin mainita ehkä oman hiipuneen aktiivisuuden elokuvaharrastuksen osalta. Yle Teemalta tulee vaikka minkälaista herkkuja, mutta joko digiboksille tallennetut ohjelmat päätyvät poistoon tai jo ennakkoasenteena tiedän, etten tiettyjä kiinnostavia elokuvia saa kuitenkaan aikaiseksi katsottua, joten en edes nauhoita niitä. Olen paikalliskirjastoistakin kantanut selkä vääränä monia kiintoisia elokuvia, mutta nekin ovat päätyneet katsomattomina palautukseen, koska ... ei vaan ... huvita.

* * *

Vaikka edellisestä selonteosta tulikin melko pitkä, niin tässä lopuksi vielä yleisiä miettejä Leffatykin vuodesta 2018. Yritän kirjoittaa tekstin siten, etten loukkaisi yksittäisiä käyttäjiä, mutta jos näin kuitenkin käy, olen tästä pahoillani (vaikka tälläistä "ifpologya" ei jossain piireissä kai hyvänä asiana pidetä).

Aiemmin sanoin toisen keskustelun yhteydessä, että helposti provokaatioon lankeavana tyyppinä tiettyjen keskustelujen "asenne" on toisinaan hieman ärsyttänyt täällä. Omassa historiassa on tapahtunut paljon itseeni kohdistuvaa solvausta - ja olen vastannut takaisin päämäärättömällä ölinällä tai fyysisin keinoin - joten kovin mielelläni en toiseen henkilöön kohdistuvaan epäolennaisen asian arvosteluun suhtaudu: toki nämä asiat ovat tietyiltä osin monimutkaisia, eikä yksinkertaisia selityksiä voi antaa. Tällöin on tullut laitettua miinusta kyseiselle viestille, ja usein asiasta on mainittu myös keskustelijalle itselleen. Yleisesti täällä on kuitenkin pysynyt meno melko asiallisena, eikä mitään päätöntä örvellystä ole foorumiviesteissä tai kommenteissa ole ollut. Aikaisemmin mainitsemani Andy Kreist sai muutaman varoituksen jälkeen erotuksen foorumilta, mikä oli ihan asiallinen päätös yleisen viihtyvyyden kannalta (vaikka muistaakseni en hänen viestejään tainnut miinustella, vaikka ne päättömiä tietyissä tilanteissa olivatkin).

Lassomies taisi muistaakseni jokunen vuosi takaperin mainita - vapaasti ulkomuistista lainaten - että Kuolleita-aihealue tuntuu Leffatykin elävimmältä keskustelulta. Jossain määrin sama vaikutelma on syntynyt tänäkin vuonna. Vaikka jokainen edesmennyt kuuluisuus on toki ihmisenä aivan yhtä muistelemisen arvoinen kuin kuka tahansa muukin, on keskustelusta jossain määrin syntynyt tunne, että osioon vain listataan wikipediamaisesti edesmenneen henkilön saavutukset, ilman että viestin kirjoittaja pohtisi omakohtaisia mietteitään kyseisestä henkilöstä, hänen töistään tai siitä, miksi henkilöä olisi jokaisen foorumilaisen syytä muistella. Tuntuu, että kuka tahansa Suomessa suhteellisen tuntematon tekijä (hatusta heitettynä vaikkapa Dynastiassa ja Päivien viemää -sarjoissa esiintynyt vähemmän muistettu näyttelijä) mainitaan keskustelussa rutiininomaisesti ja velvollisuudentunnosta alaa kohtaan, ilman että muisteltaisiin kyseisen tekijän pohjimmaisia saavutuksia tai hänen merkitystä kirjoittajalle itselleen. Toki jos tämä on kunkin keskustelijan tyyli ja hänen tapansa kunnioittaa edesmenneitä tekijöitä, tämä heille suotakoon, enkä missään nimessä halua loukata tämäntyylisten keskustelijoiden tunteita.

Seuraava ehkä loppukevennykseksi: tänäkin vuonna tasaisesti on noussut keskusteluun maininta mm. Nelosen Poliisiopisto-, 007- tai Mies ja alaston ase -elokuvien uusinnoista. Tämänkertaisesta Poliisiopisto-elokuvien uusintakierroksesta en muista nähneeni keskustelua täällä: liekö porukka jo menettänyt toivon aiheen osalta tyystin. Saa täälläkin toki keskustella aiheesta, mutta hyödyllisempää on varmaankin osoittaa palaute kanavien suuntaan päättäville tahoille: se, muuttuuko palautteen myötä mikään kanavien linjauksissa, onkin sitten eri asia.

* * *

Toivotan hyvää ja antoisaa vuoden 2019 jatkoa koko Leffatykki-yhteisölle!

12.01.19 klo 06:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hei! Tässä kohtaa varoitan, että puolueellisuutta tai kuppikuntia ei oteta mukaan tässä kohtaa.

Paras arvostelu (elokuva): Joku Griffith tms. Burtuksen
Paras arvostelu (tv-sarja): Animeista joku Burt
Paras topic: Duuri/Molli
Vuoden postaaja: maskipään musaakkipuolen näytöt puhuvat puolestaan
Vuoden moderaattori: Miihkali watsi kali
Vuoden ostaja: Sulo
Vuoden yllättäjä: Sulo yllätti katsomisillaan viime vuojen lopussa
Hauskin käyttäjä: Key

12.01.19 klo 11:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

barros kirjoitti:

Vuoden postaaja: maskipään musaakkipuolen näytöt puhuvat puolestaan
Paras käyttäjänimi: maskipää

Kiitosta vaan maininnoista! Korjataan kuitenkin sen verran, että kasvoilla olevan maskin sijaan mäskiä on tämän foorumilla seikkailevan hahmon pää täynnä.

Uytp7

12.01.19 klo 13:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitän kehuista, erityisesti Ludilin "Rock the Kasbah" arvostelun maininta lämmitti mieltä, jossain vaiheessa menetin uskoni ko. kokeiluun ja mietin pitkään viitsiikö sitä edes julkaista. Sitten itse asiaan:

Paras arvostelu (elokuva): Vastapalvelusepäilyt sikseen, Ludilin "The Circlen" arvostelu on jäänyt erinomaisia filosofisia mietteitä sisältävänä mieleeni. Tiukkaa pohdintaa kaiken kaikkiaan ja laajensi näkökulmaani myös itse elokuvaan sekä sen esittämiin konsepteihin. Toinen erityisen mieleenjäävä teksti oli John117:sta ärtynyt Pompeji arvostelu, missä kökkö leffa saanee arvoisensa tulkinnan.

Paras arvostelu (tv-sarja): JustinHenryFanin "Big Little Lies" oli mainio katsaus kehuja saaneeseen sarjaan, tosin kovin montaa juttua en sitten omieni lisäksi ole lukenut tv-puolelta.

Paras topic: Leffakliseitä on edelleen hauska lukea. Barbaarifilkkojen ketjusta olen myös lukijana nauttinut. Kovin montaa genren tuotosta en ole itse nähnyt, inspiraatiota tuolta ainakin hankkeeseen saa värikkäiden kuvausten myötä.

Vuoden postaaja: Brutus tuottaa hyvää tasalaatuista sisältöä tänne pitkin vuotta, itse en pystyisi millään moiseen tahtiin vaikkei olisi mitään muita velvoitteita. Enkä taatusti ole elämäni aikana nähnyt yhtä montaa viiden tähden leffaa kuin Brutus näkee kuukaudessa :D Mutta joo, korvan taakse häneltä saapi vinkkejä ja yleissivistyksen aukot täyttyvät. Myöskään IsoVauva ei petä koskaan, mukavaa olisi häneltäkin lukaista arvostelu tahi pari kuluvan vuoden aikana. Hyvä fiilis syntyy hänen maanläheisistä kommenteistaan. Dbgirlin haluan lisäksi mainita kuten joka vuosi, nyt kaikki heti sinne fanittamaan.

Vuoden moderaattori: Eiköhän se Miihkali ole. Mainio miesoletettu.

Vuoden ylläpitäjä: Hexter taitaa edelleen aika yksin hyväksyä nimikkeitä ja muuta täällä, suurempia odotteluja en ole havainnut muutamissa lisäyksissäni.

Vuoden ostaja: Villetys on ollut ahkera ostaja. Tai ainakin ahkera raportoimaan niistä. Hyvää settiä ostanut enimmäkseen.

Vuoden yllättäjä: Mainitsen minäkin Pirpanan katoamisen ja Andy Kreistin lopullisen sekoamisen. Sääli, sillä vähemmän riehakasta pöhinää nytten täällä. Positiivisemmassa mielessä olen löytänyt pari oivallista uutta fanitettavaa; Titan90 kirjoittaa hyvin ja selkeästi laveita kommentteja kaikenlaisista tapauksista ja myös monista sellaisista, joita olen itsekin nähnyt, kivaa vertailla miten mielipiteet napsuvat toisinaan ristiin. Myös OZMOxD:n suuntaan hatunnosto, tarpeellinen sanotaan eikä jäädä lätisemään joutavia (tämä ei ole kritiikki erityisesti kenenkään yksittäisen käyttäjän suuntaan sitten :P).

Hauskin käyttäjä: Jautsin jutuille on saanut toisinaan myhäillä kuin Hangon keksimuru. Niin ikään Tupolev79:n kriittisyys kihitytttää välillä. Toivottavasti tänä vuonna tulisi hänelle enemmän rapsakoita elokuvia vastaan.

Ärsyttävin käyttäjä: Ikävä mainita joku (ei siis ko. nimimerkkiä), mutta keräilijän huuteluissa ei välillä ole mitään järkeä eikä perusteluja. Yleisestikin ottaen puskista huutelu on hölmöä ja epäkehittävää, jos näkökantojen sisältö jää möhöhöö tasolle.

Paras profiilikuva: Mainitsen Von Liebermannin räyhäkkään kuvan aina hautaan asti, oli se sitten tykin taikka omani. Herr Blofeld on toinen nimeämisen arvoinen tapaus.

Paras käyttäjänimi: Leffa Timppa on hyvä ja ytimekäs. Ainakin parempi kuin random kirjaimia ja numeroita peräkkäin (touche).

Vuoden leffaelämys: Parikin viiden tähden elämystä tuli tänä vuonna koettua: American History X ja The Congress, suositteluni erityisesti suhteellisen tuntemattomalle jälkimmäiselle tripille. 4,5 tähden kerhosta haluan antaa palstatilaa psykorengas Rubberille, koskettavalle animelle Tokyo Godfathers ja ruotsalaiselle masennusdraamalle Turisti. Sarjojen puolelta katsoin keväällä vihdoin Black Mirror scifeilyt kauttaaltaan läpi eikä pettyä todellakaan tarvinnut.

Vuoden leffapettymys: Laadukkaista elokuvista ainakin Ilmestyskirja Nyt alitti odotukseni kirkkaasti, mietin vieläkin josko Redux versiolla oli huomattavastikin tekemistä asiantolan suhteen. The Rockia useat persoonat ovat kehaisseet Michael Bayn parhaaksi elokuvaksi, minun kirjoissani se on toistaiseksi paskin. Transformersien yms. jälkeen asianlaita korjautunee, tiedä sitten tapahtuuko niin tämän vuoden aikana. Absoluuttisen kuonan saralla puolta tähteä annoin Sausage Partylle ja Jesus Christ Superstarille, ei ikinä enää. Closer-iholla elokuva oli kenties vuoden raivostuttavin kokemus, mutta ei elokuvallisilla ansioillaan huonoin. Viiden leffan Eläintohtori maraton oli laajemmista kokonaisuuksista vuoden suurin virheliike.

12.01.19 klo 17:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paras arvostelu (elokuva): ei oikein tule luettua näitä joten skippaan
Paras arvostelu (tv-sarja): Uytp7:n arvostelu Cobra-animesta. Tuli sen ansiosta sarja hankittua juuri tänään.
Paras topic: en ole juuri foorumilla käynyt tänä vuonna
Vuoden postaaja: Ludil jäi mieleen
Vuoden moderaattori: Miihkali (ainut kenen muistan näkeneeni)
Vuoden ylläpitäjä: -
Vuoden ostaja: -
Vuoden yllättäjä: Leffa Timppa loppuvuodesta aktivoitui oikein kunnolla kommentoimaan, tai ehkä en aiemmin vain huomannut...
Hauskin käyttäjä: Nosfecoffin kommentit leffasta kuin leffasta saavat hymyn huulille :) Myös Ludilin kommentit Venom-leffasta ja vanhoista Sherlock-leffoista huvittivat suuresti.
Ärsyttävin käyttäjä: ?
Paras profiilikuva: en kyllä kiinnitä juuri huomiota
Paras käyttäjänimi: sama ku eellä
Vuoden leffaelämys: Luolamies (Early Man). Tiedän, tätä ette ehkä osanneet odottaa. Mutta minulla on ollut viimeiset kolme-neljä vuotta ongelmia terveyteni kanssa, joten jos leffa onnistuu naurattamaan/hymyilyttämään koko sen kestonsa ajan vaikka olen tuskissani, on se silloin valintani. Paras leffa se ei ollut, mutta elämyksestä puhuttiinkin. Kunniamaininnan saavat How To Talk to Girls at parties (josta välittyi leffantekemisen riemu ja nuoruuden into), Koreedan Siskokset (joka vähäeleisyydellään ja arkisuudellaan oli silti hyvin maaginen katsomiselämys) sekä Train to Busan (joka onnistui yllättämään minut olemalla tuhannesti parempi kuin zombeilut yleensä).
Vuoden leffapettymys: Tekisi mieleni vastata että The Room koska se oli tosi huono, mutta sitä myös odotin. Oikea vastaus on Wonder Woman joka osoittautui järjettömän huonoksi joten en ymmärrä sen hehkutusta. Väittäisin että tällä uus-"feminismillä" on osuutta asiaan.

Leffavuosi osoittautui minulle hiukan pettymykseksi, oli melko vaisua. Isosti minuun iskeviä ei oikein ollut ja unohdin tavoitteeni katsella klassikoita koska kirjastosta tuli jatkuvalla syötöllä varauksiani uudemmista leffoista ja koska minun piti silmieni vuoksi olla katsomatta niin paljoa kuin edellisvuonna, jäi koko joukko leffoja myös katsomatta vaikka olin niitä lainannut. Jos sitten ensi tai siis tänä vuonna tulisi niitä klassikkoja katseltua. Ja jos vaikka pääsisi joskus katsomaan sitä Game of Thronesia ja Westworldia ja Star Trekiä ja ja ja… Kuitenkin, ISO KIITOS minua äänestäneille. Toivon hyvää (leffa) vuotta teille kaikille! =)

15.01.19 klo 20:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Varsin jees vuosi on takana ja toivottavasti vielä parempi juuri alkanut. Kiitokset hyvästä vuodesta kaikille niille, jotka ovat vuodesta hyvän tehneet.

Paras arvostelu: Luen näitä niin vähän, etten osaa nimetä mitään parhaita. Vaikutelma kuitenkin on, että ne, jotka arvosteluja tällä hetkellä aktiivisesti tekevät, osaavat hommansa ja teksti on tasokasta.
Paras topic: Henkilökohtaisesti nautin eniten kolmen laajemmanpuoleisen postauksen tekemisestä pelifoorumin läpäisytopikkiin, ja vaikkei se erityisen aktiivinen osio olekaan, on mukavaa nähdä, etten ole ainoa sinne näpyttelevä.
Vuoden postaaja: Keskustelupuolta pitivät seuraamisen arvoisena mm. Joku'n, Brutuksen, Miihkalin ja barros'n kaltaiset sankarit (toki muutkin, mutta tässä pikaisen selauksen perusteella aktiivisimmat). Leffapuolelta lähtökohtaisesti ne, joita fanitan, mainittakoon vaikkapa arvostelijanakin kunnostautunut Leffa Timppa. Paljon hyvää tekstiä tulee monilta muiltakin - en vain viitsi kaikkia fanittaa pysyäkseni asioista perillä selaamatta seitsemää sivua joka päivä!
Vuoden moderaattori: Sama vastaus kuin kaikilla muillakin
Vuoden ylläpitäjä: Kiitokset hexterille, joka osoitti hyväksyntänsä kaikille kuudelle lisäämälleni leffalle
Vuoden ostaja: Ostotopikit ovat yhtä kuolleita kuin kakskytluvun filmitähdet. Kaikki nykyään jostain syystä inhoavat niitä. Nimeän kai täten itseni vuoden ostajaksi, sillä tiedän olevani edelleen aktiivinen fyysisten elokuvien keräilijä.
Vuoden yllättäjä: Tänäkin vuonna yllätyksiä aiheuttivat ne tyypit, jotka ovat yhtenä päivänä aktiivisia tykittäjiä ja seuraavana pelkkiä haamuja, jotka eivät koskaan palaa. Grandi-ma, John[numerosarja], Mister Johnny... rip in peace
Hauskin käyttäjä: Joku'n ("Jonkun") rento asenne ja naurua aiheuttavat heitot antavat syyn herätä aamuisin
Ärsyttävin käyttäjä: Sellainen, joka ansaitsee bännit ällöttävillä teksteillään.
Paras profiilikuva: Joku saa vielä yhden maininnan, sillä pidän todella paljon tuosta värikkäästä piirroshahmon kuvasta.
Paras käyttäjänimi: Valitsen jonkun tänä vuonna tulleista. Yksinkertaisuus toimii ja Christopher W. on legenda, joten... Walken.
Vuoden leffaelämys: kesän "eeposprojektissani" tuli vastaan kokonainen kasa jumalaisia elokuvia. Voimakas innostus vanhaa suomalaista elokuvaa kohtaan puolestaan toi tietoisuuteeni myös monta mahtavaa elokuvaa ja ennen kaikkea näyttelijää, joita ilman en voisi enää elää.
Vuoden leffapettymys: En pettynyt mihinkään. Kehnot elokuvat ovat osa elokuvien katselua. Jos jotain on pakko mainita, niin se, että Jason Momoa ei sanonut Aquamanissa Justice Leaguessa kuultua mahtavaa repliikkiä "My man!".

15.01.19 klo 22:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aquaman on minun aikoinaan lisäämä leffa. Ilahduttaa lukea kommenttja jostain, jota tänne saa aikaansaannoksi. Nostecoffille ilmeiset karmaflunssat !!

15.01.19 klo 22:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oisko Kerääjillä jotain pakkaan lisäykseksi. Mtg:n Suomen 300' pelaaja vaan tässä.

22.01.19 klo 17:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suurkiitos vielä meikäläistä muistaneille! Sen takia sitä innostuu aina välillä kirjotteleen, kun tietää että edes jotkut saa meikäläisen höpinöistä jotain irti!