Dokumentti/Reportaasi nurkkaus

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Dokumentti/Reportaasi nurkkaus

10.04.18 klo 20:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuka on nautiskellut näitten videoiden/reportaasien tragikoomisesta luonteesta? Minä olen. En vaan voi olla nauramatta miehen expressiivisille fyysisille eleille, miten häntä ylistetään aivan käsittämättömän mauttomiin mittoihin, miten hän esiintyy "opastajana/ohjaajana", miten hän on mies ratkaisemaan joka pulman kansansa puolesta... ja sekä tietysti tuo todella hupaisa Engrish aasialais mies narraattori.

Heräsikö mielenkiinto ketä minä tarkoitan... tähän on vain yksi ja ainoa oikea vastaus:

Nauttikaa! :D

17.04.18 klo 07:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mahtava 10 osainen dokumenttisarja aikamme brutaaleimmista miehistä. 8 diktaattoria ja 2 hullua. Historiasta tietäville ehdotonta herkkua, mutta tämä on myös näistä miehistä tai historiasta ylipäätänsä tietämättömille todella viihdyttävä/mielenkiintoinen/syvällinen.

Olen katsonut jokaikisen jakson ja joka ainoan kohdalla viihtynyt. Ehdoton suosikkini noista on Kim Jong Ilin jakso, suosittelen katsomaan sen ensimmäisenä. Arvostan myös miten tuntemattomasta, mutta saatanallisen brutaalisesta psykopaatista Francois "Papa Doc" Duvalierista on tehty dokumentti. Tutustukaa diktaattorien kiehtovaan maailmaan. :)

John117

17.04.18 klo 12:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noista olen nähnyt tuon Hitler episodin. Laadukkaasti kasattua henkilödokkaria, kyllä.

Skientologiasta kertova http://watchdocumentaries...and-the-prison-of-belief/, löytyy Netflixistäkin joka oli jostain syystä harvinaisen ahdistavaa katseltavaa. Tuossa tutustutaan myös kultin perustaneen Ron Hubbardin elämäkertaan ja ukon ajatuksiin syvällisemmin. Todella puistattava koko äijä, toisaalta mitä voi odottaa moisen lahkon perustajalta.

17.04.18 klo 12:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Viikko sitten löysin tällaisen hienon tuubikanavan kuin Criminally Listed [www.youtube.com]. Simppeli perusidea tuossa on Poliisi-tv -tyyliset videot, joissa kerrotaan karrrmeita tarinoita selvittämättömistä rikoksista, murhista ja katoamisista. Criminally Listedin erottaa miljoonasta muusta samanlaisesta ettei siinä keskitytä aionastaan niihin tunnetuimpiin juttuihin vaan tuon tekijät on kaivaneet esille kaikkia vähän pienempiäkin tapauksia ja tarinoita. Luonnollisesti mukana on paljon videoita, kuvamateriaalia rikospaikalta, salaperäisiä puheluita ym.

Toinen kestosuosikki on sellainen kanava kuin Unknown5 [www.youtube.com], jonka ideana on listailla kaikenlaisia synkempiä juttuja ja mysteerejä ihmiskunnan historiasta, tyyliin rankimmat konkistadorit, pelätyimmät viikingit, pahimmat kidutusmetodit, ym. Videot on yleensä harvinaisen hyvin tehtyjä ja aiheet kiinnostavia. Harmittavasti niitä tulee vaan aika harvakseltaan.

26.04.18 klo 16:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hannu Karpo on hieno mies. Miehen reportaasit ovat ehdottomasti kotimaista kultaa. Miehen viihdyttävä tyyli ja miellyttävä persoonallisuus ovat aivan omaa luokkaansa. Annan miehen työn puhua puolestaan. Mitä sitä sen enempiä jaarittelemaan... kyllähän te Hannun tiedätte. Kuka muu tykkää Karposta? :)

26.04.18 klo 17:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllähän Karpoja mielellään kattelee. Laatukamaa!

Oli muuten viiniä nauttineella ukolla kovat selitykset. "Eilen otin pari viiniä ja olutta". Vetää puhallukseen 1,8 promillen kisalukemat :D

Ite ei tuu ikinä ajeltua autoo kohmelossa, mites muut tykkiläiset? Kyllä sitä saattaa jos enemmän on tempassu, tai etenkin vielä aamuyöstä hörpötelly niin puhaltaakkin ratin. Tosin tollaset 1,8 promillet aamupäivästä vaatii jo vähän kovempaa harjottelua.

29.04.18 klo 22:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

No pistetääs nyt tästä vielä yksi Karpo...

https://www.youtube.com/watch?v=rvC8eiFCvC4 ( Kelatkaa kohtaan 1.42 )

"Hyvä Timo... TIMO!" :D

Sokea alkoholisti ajamassa autoa kaverinsa kanssa? What could possibly go wrong?

29.04.18 klo 22:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lolz, jätkä panee karpoa muttei öljysheikkiä. Tässä olis kahdessa [www.youtube.com] osassa [www.youtube.com].

31.03.20 klo 12:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vanha topikki mutta täytyy tänne hehkuttaa vielä jos joltain on mennyt ohitse, että Mark Hartley on ladannut vimeoon dokumenttejaan katsottavaksi. Löytyy Cannon-elokuvista kertova Electric Boogaloo: The Wild, Untold Story of Cannon Films. Aivan loistokamaa. Sekä Australian exploitaatiofilmeistä, eli tuttavallisemmin ozploitaatiosta kertova Not Quite Hollywood. Vahva suositukseni molemmille.

Eilen illalla tuli katsottua italialaiseen kannibaaligenreen kytkeytyvä Zombi Holocaust, ja sen vanavedessä tässä aamusta katsoin kyseisestä genrestä kertovan dokkarin Eaten Alive! The Rise and Fall of the Italian Cannibal Film. Suosittelen myös tätä jos aihepiiri kiinnostaa. Mukana on alan keskeisimmät tekijät mukana, ja kaikki tärkeimmät teokset käydään läpi. Omasta mielestä kannibaaligenressä on ainoastaan yks aidosti hyvä filmi, Cannibal Holocaust, ja loput on enemmän tai vähemmän roskaa. Ilmiönä kuitenkin kyseinen genre on erittäin mielenkiintoinen, ja kyllä noista vähemmän tunnetuistakin tekeleistä löytyy gore ja kalkkuna-arvoa roppakaupalla. Tämän katsoin tuosta 88-filmsin blu-raylta, mutta saattais tääkin löytyä netistä, en ole varma.

31.03.20 klo 14:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oletko nähnyt Viimeiset kannibaalit? Se on mielestäni melkein yhtä hyvä elokuva kuin Kannibaalien polttouhrit, puhtaasti draamana jopa parempi. Loppuhuipennuksen perverssi ristiriita sadistisen väkivallan, surumielisen musiikin sekä haikeuden ja helpotuksen sekaisten tunteiden välillä on puhutteleva. Konflikti ei jättänyt minua kuukausiin rauhaan, ja mahdollistaa myös symbolisen luennan. (Keskustelin elokuvasta näytelmäkirjailija Satu Rasilan kanssa, ja hän oli sitä mieltä, että sehän kertoo tietysti avioerosta — ei siis ollut nähnyt elokuvaa, vaan tulkitsi juonta referaattiini pohjautuen.)

31.03.20 klo 18:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onhan tuo tullut katsottua. Deodaton filmi tais olla sekin? Muistaakseni ihan viihdyttävä, mutta turhan pölhö ja ne kaikenmaailman kikkelinläpsyttelyt on jotenkin jääny mieleen. Oon antanu kolme tähteä viidestä, mutta tuohan kaipaisi kyllä uusintakatselua kipeesti. Ensin on kuitenkin listalla Green Inferno, aka Cannibal Holocaust II, sekä Massacre at the Dinosaur Valley.

31.03.20 klo 19:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se kikkelinläpsyttely on kyllä... Tuo on varmaan ainoita elokuvia, missä miestä esineellistetään oikein kunnolla ja hänet esitetään seksuaalisen väkivallan voimattomana kohteena. Tuossahan on jopa kohtaus, jossa Me Me Lain esittämä alkuasukasnainen raiskaa päähenkilön. Omasta mielestäni nuo kohtaukset tosin toimivat yllättävän hyvin, kannibaaliluolan tunnelma on surrealistinen ja tapansa mukaan Deodato onnistuu löytämään väkivallasta outoa kauneutta. Sekin auttaa, että tyypillisen mukadokumentaarisen kannibaalimeiningin sijaan Deodato lähtee oikeasti rakentamaan henkilöhahmoja ja dramatisoimaan kohtauksia musiikin ja leikkauksen avulla.