7th Annual Leffatykki Awards 2017

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › 7th Annual Leffatykki Awards 2017

Uytp7

11.01.18 klo 14:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tammikuu ja uusi vuosi ovat jo hyvässä vauhdissa, mutta ehkäpä olisi aika vielä kerran muistella mennyttä vuotta eli katsastaa, mitä leffatykin väelle jäi leffarintamalta sekä tältä sivustolta käteen vuodesta 2017. Mitäpä sitä suotta hyviä perinteitä katkaisemaan, rohkeasti vaan jakamaan risuja ja ruusuja. Alla tuttu perusrunko, omia mietteitään, kategorioitaan yms. saa luonnollisesti myös keksiä, pulista voi tasan niin paljon kuin ajatuksia löytyy. Omaan listaukseeni palaan ajan kanssa myöhemmin tänään :)

Uytp7

11.01.18 klo 23:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässäpä näitä sitten tulee.

Paras arvostelu (elokuva):
Suurin piirtein kaikki elokuva-arvostelut tulee luettua, harvemmin mikään silti valitettavasti jää pidemmäksi aikaa mieleen. Ahkeran arvostelijan Brutuksen Norm of the North teksti yhtä kaikki palailee edelleen muikeasti mieleeni. Leffa Timppa on myös kirjoitellut lukuisia hyviä arvosteluja, joista paistaa into kirjoittaa ja arvostella elokuvia.

Paras arvostelu (tv-sarja):
TV-sarjoja en pahemmin katso eikä tästä syystä niiden arvostelujakaan tule hirveästi luettua. Kuitenkin IsoVauvan Master of None - arvostelu herätti minussa jonkinasteista mielenkiintoa tutustua sarjaan (toistaiseksi en silti ole tarttunut siihen :D)

Paras topic:
Erityisesti pirpana kunnostautui uusien topiccien käynnistäjänä viime vuonna. Nautinnollinen scheisse nyt pulpahtaa ensimmäisenä mieleen, Syvällisiä ajatuksia toisena. Hienoa, että energisiä avaajia löytyy. Muiden ostosten kyylääminen kiinnosti minua viime vuonnakin semisti ja leffakliseille naureskelin useamman kerran tyyliin "just noinhan se menee".

Vuoden postaaja:
Ne keitä fanitan tietävät varmasti kirjoittavansa sivustolle kelpo sisältöä. Kommentteja tykkään edelleen eniten lukea eikä niiden tarvitse edes olla novellin pituisia. Tosin ei pituudesta yleensä mitään haittaa ole, sen sijaan "paska leffa" tyyliset kommentit jätän suosiolla biohajoamaan omalle banaalille tasolleen. Hieman hataran muistini mukaan aloin tänä vuonna fanittaa Jukia ja Jokua, jatkakaa vaan samaan mainioon malliin!

Vuoden moderaattori:
Tähän en kyllä rehellisesti puhuen osaa vastata mitään. Enkä valehtelemallakaan.

Vuoden ylläpitäjä:
Taidanpa yllättää ja vastata hexter ;) Toki arskakin on varmasti hieno mies.

Vuoden ostaja:
Kuka vaan eli Joku. Hyvää settiä näkynyt ostelevan useammankin kerran. En ole tässä vuoden kuluessa Sulonkaan ostoksia hyljännyt. Nimimerkki johnny deppiltäkin katsoin parit messevät löydöt viime vuodelta.

Vuoden yllättäjä:
Itseni yllätin katselemalla aivan liian paljon kaikenlaista tuubaa viime vuonna sekä pysymällä vieläpä kommentoinnissa uusien katselukokemusten saralla edes suurin piirtein ajan tasalla. Jokunen kova pettymyskin mahtui joukkoon, esimerkiksi Night of the Living Dead tarjosi karvasta kalkkia koko Netflixin kuukausimaksun edestä.

Hauskin käyttäjä:
Ludilin kommenteissa vilisee toisinaan tiukkaa analyysiä sekä kuivaa huumoria, mistä pidän. Äänekkäämmän huumorin hallitsee puolestaan Tupolev79, kehut siis myös siihen suuntaan.

Ärsyttävin käyttäjä:
Edellä mainitut "paska leffa" huutelijat sekä spoilerien kirjoittelijat sun muut möhelit, jotka pahimmassa tapauksessa vähentävät ratkaisevasti haluani katsastaa joku tietty leffa. Onneksi kumpaakaan sorttia ei (enää?) tykissä näy kovin suurissa määrin.

Paras profiilikuva:
Von Liebermann on edelleen kingi tällä saralla. Myös MADCAP92:sen profiilikuva osuu suoraan näköhermooni kutkuttavalla tavalla.

Paras käyttäjänimi:
Sinäkin Brutukseni! Vai voi kun on Söpö vauveli! Ja sitten Masuani rupesi särkemään. Onhan näitä.

Ludil

12.01.18 klo 01:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitos kehusta! Jatkan perinteisen perinteen jatkamista.

Paras arvostelu (elokuva): Kunpa tähän voisi sanoa Brutuksen ”Star Wars: The Last Jedin”, josta kuultaa kirjoittajan intohimoinen ja perinpohjainen uppoutuminen aiheeseen (jollaista arvostan suuresti), mutta koska arvostelu on julkaistu kuitenkin tämän vuoden puolella, sanon sen sitten kukaties ensi vuonna. Sen sijaan kiitän Uytp7:aa Brutuksen ”Norm of the Northin” maininnasta koska itse asiassa tuo nimenomainen arvostelu on jäänyt minunkin mieleeni. ”Norm of the Northista” paistaa arvostelijan selkeä asenne, jota tekstimuodon osuvat sanavalinnat terästävät napakaksi ja letkeäksi kokonaisuudeksi. Myös JustinHenryFan on kirjoittanut huolellisia ja hyviä arvosteluja, joista olen pitänyt erityisesti ”Luihin ja Ytimiin”-leffan arvostelusta. ”Pilvilinnojen nousussa ja tuhossa” kuvastuu hyvin JustinHenryFanin suora, jämpti ja syvällinen tyyli, jossa on usein mukana psykologisia ja filosofisia ulottuvuuksia.

Paras arvostelu (tv-sarja): Jurpon ”Trailer Park Boysin” kahdeksannen tuotantokauden arvostelu. Jurpon tiivis mutta kattava arvostelu kertoo jouhevilla sanakäänteillään kaiken olennaisen.

Paras topic: Näitä tulee seurailtua lähinnä sivusilmällä, mutta heitetään tänne abnerin aloittama ”Inhokkibiisit.”-ketju. Koska musiikilla on pyhitetty paikka sydämessäni niin kaikki siihen liittyvä kiinnostaa aina.

Vuoden postaaja: Tänne kuuluvat kaikki ne, joilta tulee kunnon juttua pitkin vuotta. Arvosteluja ja etenkin kaikenlaisia kommentteja lukee mielellään. Vuoden postaajan kohdalle mainittakoon Brutus, tuo Leffatykin esitaistelija, joka kynäili täksikin vuodeksi huikean määrän arvosteluja. Tykkään myös IsoVauvan pitkistä ja vapaasti soljuvista kommenteista (joista tulee sellainen fiilis, että "hyvä kun joku muukin rönsyilee kommenttiosaston puolella"), JohnRambon huolettomista jutusteluista ja dbgirlin avoimista ja persoonallisista kommenteista. Jatkakaa samaan malliin.

Vuoden moderaattori: En tiedä, sanon Miihkali.

Vuoden ylläpitäjä: Söpö on julkaissut asiansa osaavaa leffatykkimatskua mukavasti pitkin vuotta.

Vuoden ostaja: Ei mitään hajua – en satu olemaan niitä ihmisiä, joita niin kauheasti kiinnostaisi tietää mitä muut ovat ostelleet.

Lisään tähän kohtaan mieluummin uuden kategorian, joka on aiheeltaan hiukan sinnepäin

Vuoden foorumisti: eli alias vuoden keskustelupalstalaisen kohdalle kuuluvat abneri ja pirpana, joilta molemmilta on tullut jutun juurta pitkin vuotta. (Vaikken ole osallistunut turinointiin, olen kuitenkin pistänyt tämän merkille.) Aktiivisuus on hyve, samoin aihepiirien laajuudet. Antakaa palaa vaan.

Vuoden yllättäjä: Yllättävät tyypit järjestävät kenties eniten yllätyksellisyyttä. eskoaarneen näkeminen minkä tahansa leffan pisteytyksessä jaksoi yllättää jossain kohtaa vuotta, etenkin kun tämän pisteytykset tuntuvat olevan enimmäkseen näitä puolen/yhden tähden pisteytyksiä, mutta sittemmin kun tietty yllättävyys on muuttunut säännölliseksi, mikään ei enää yllätä.

Hauskin käyttäjä: Pidän Nosfecoffin tyylistä, siinä on rokkia. Olen nauranut myös EnsioNietoksen ja Paranoidin hyvin suorapuheisille ja pääsääntöisesti rennoille kommenteille, näissä on persoonallisuutta.

Ärsyttävin käyttäjä: Kukaan ei onnistunut ärsyttämään vuonna 2017.

Paras profiilikuva: Nosfecoffin ja Keyn kuvat hivelevät silmiä. Kivoja mörköjä. Huomasin sivustoa plärätessäni myös sellaisen käyttäjän kuin Ahti - peikkojen ystävänä luonnollisesti diggaan tämänkin pärstästä.

Paras käyttäjänimi: Oli yllättävän mielenkiintoista selata eniten pisteytettyjä leffoja ihan siinä mielessä jos pisteyttäjien joukosta sattuisi löytymään kiinnostavia nimiä. Ja löytyihän sieltä mm. Indiana Joonas, Puu-ukko sekä Vompelo.

12.01.18 klo 02:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitän kumpaistakin kehuista. The Last Jedin piti olla viime vuoden komeasti päättävä mega-arvostelu, mutta se hyväksyttiin ilmeisesti järjettömän pituuden vuoksi vasta päiväkausia myöhemmin.

Paras arvostelu (elokuva):
Joku JustinHenryFanin arvosteluista, ei osaa päättää. Kaverilla on itseäni vuosikausia enemmän kokemusta näiden tekemisestä ja sen kyllä huomaa tasossakin. Ehkä Isänsä poika?

Mihin lie kaveri hävinnyt?

Omista ehkä kolme suosikkia on Syvä kurkku, toissavuotinen Ben-Hur ja Rennyn The Legend of Hercules.

Paras arvostelu (tv-sarja):
Eiköhän tuo ole Katmand0rin Twin Peaksin arvostelu. Ei tule televisiosarjoja tai niiden arvosteluja yleensä kauheasti seurattua, mutta Peaks on poikkeus.

Omista menee tasan Fist of the North Starin ja Matka maapallon ympärin kanssa.

Paras topic:
Nautinnollista scheissea -ketju. Sinne yleensä tulee dumpattua kaikkea randomia hassua, mitä ei muualle saa. Kunnon häröketju.

Vuoden postaaja:
Kommentoijista ainakin IsoVauva ja Ludil. Olen viimeisen vuoden aikana oppinut arvostamaan myös Andy Kreistin tajunnanvirtakommentteja.

Miihkali.

En osaa sanoa.

En seuraa ostojuttuja.

Vuoden yllättäjä:
Pirpanan kanssa on ollut kyllä yllättävänkin hauskaa foorumin puolella.

Paha sanoa.

Ärsyttävin käyttäjä:
Ei jaksa ärsyyntyä oikein mistään pikkujutuista.

Paras profiilikuva:
Parhanaamalla on edelleen se viimevuotinen kuva, joten...

Paras käyttäjänimi:
Sanotaan vaikka EnsioNietos. Ihan vaan siksi että tykkään itsekin Reima Punanenästä, mistä tuo nimi siis on otettu.

pirpana

13.01.18 klo 01:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitoksia maininnoista ja kiitos samoin Brutus. Hienoa huomata että on tullut luotua jotain mistä jengi tykkää ja muistaa. Kiitoksia Abnerille, Jokulle, Miihkalille, Brutukselle edellisestä vuodesta. On ollut hauskaa teidän kanssa. :D

JohnRambo

13.01.18 klo 16:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paras arvostelu (elokuva): Lassomiehen Rocky III. Hands down, paras.
Paras arvostelu (tv-sarja): en oo oikeen lukenut.
Paras topic: 6th Annual Leffatykki Awards. Tykkään lukea kehuja itsestäni.
Vuoden postaaja: IsoVauva.
Vuoden moderaattori: Miihkali. On myös aktivoitunut kirjoittajana, joka on ollut siistiä.
Vuoden ylläpitäjä: Jaa-a.
Vuoden ostaja: Sulo käyttää rahansa hyvin.
Vuoden yllättäjä: Andy Kreist takavasemmalta tullut kyyninen ja suorapuheinen kirjoittaja, joka ei anna armoa huonoille leffoille.
Hauskin käyttäjä: Edellämainittu ja Nosfecoff.
Ärsyttävin käyttäjä: Tämmöset luo huonoa vibaa. En vastaa.
Paras profiilikuva: Sulo ja Lassomies.
Paras käyttäjänimi: IsoVauva. Ikoninen.

13.01.18 klo 18:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paras arvostelu: Brutuksen arvostelu 2016 vuoden Ben-Hurista oli niin täynnä vitutusta, että se on jääny mieleen näistä tuoreimmista. Hyvin kiteytetty arvostelu.

Paras arvostelu (tv-sarja): Eipä oo jääny mitään erityisesti mieleen.

Paras topic: Hmmm... Nautinnollista scheissea on ainakin tuottanu monet naurut.

Vuoden postaaja: Kyllä tähän täytyy heittää Brutus. Uutta luettavaa tulee siltä saralta kokoajan eetteriin. Kiitokset vaan monista hyvistä teksteistä!

Vuoden moderaattori: Miihkali

Vuoden ylläpitäjä: Tähän en osaa oikein vastata.

Vuoden ostaja: Tähän olis useampikin vaihtoehto. Ainakin Sulo, Key ja Villetys on ostanu sellasta hyvin lähellä omaa makua olevaa filmiä.

Vuoden yllättäjä: Pirpanan jutut on ollu välillä vähintäänkin yllättäviä.

Hauskin käyttäjä: Edellämainittu kaveri, ja myös abnerin kirjoittelut leffakliseistä on aiheuttanu useemman kerran hyvät naurut. Nosfecoffin jutut ei myöskään petä kommenttien puolella. Jatkakaa samaan malliin.

Ärsyttävin käyttäjä: Eipä meikäläistä kukaan oo onnistunu ärsyttämään.

Paras profiilikuva: Käyttäjällä Villetys on upea kuva Dario Argenton Infernosta.

Paras käyttäjänimi: Mäskipää. Kaveri omaa myös tuon "arvostele edellinen biisi" -topicin perusteella erittäin hyvän musiikkimaun.

Andy Kreist

14.01.18 klo 21:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paras arvostelu (elokuva):

En oikein jaksa lukea arvosteluja kun useissa tapauksissa niissä spoilaillaan vaikkei tarkoitus olisikaan. Luen niitä joskus jälkeenpäin, katsottuani elokuvan, etenkin jos arvostelija on aivan täysin eri mieltä leffasta kuin itse olen - oppiakseni ehkä jotain. Arvostelut tuntuvat joskus myös jotenkin hassuilta, ja suorituksilta.

Paras arvostelu (tv-sarja):

En oikein katsele sarjoja kun niihin jää niin helposti koukkuun ja sitten kaikki aika menee vain töljöttelyyn. Samasta syystä en katsele televisiotakaan eikä mulla sellaista edes ole. Twin Peaks -sarjan kuitenkin katsoin koska tykkään Lynchin ajattelutavasta tjms. Eli varmaan sitten paras tv-sarja -arvostelu on omani ko. sarjasta :))) öh öh, no joo..

Paras topic:

En oikein seuraa noita topikkeja mutta joskus oli joitain joissa Nosfecoff esitteli linkkejä joihinkin musiikkijuttuihinsa. Ne oli hauskoja ja kiinnostavia.

Vuoden postaaja:

Tylsästi sanon että kaikki joita seuraan, ovat olleet kivoja seurattavia. Mutta nostetaan sieltä nyt sitten esiin vaikka Shinji, jonka kommenteista tykkään koska ne ovat jotenkin mukavan kotoisasti "jalat maassa" kirjoitettuja, usein myös perusteltuja, ja aina täynnä yhdyssanavirheitä.
Mutta mukava on ollut lukea juttuja myös JohnRambolta, Nosfecoffilta, barroskselta, Uytp7:ltä, tepiltä, rillijullelta, Keräilijältä, Living deadilta, The Fly92:lta, Rainafriikiltä ja Termis85:selta. Omanlaisia kiehtovia persoonia kaikki.

Vuoden moderaattori:

En oikein tiedä näistä moderaattoreista mitään.

Vuoden ylläpitäjä:

En oikein tiedä näistä ylläpitäjistä muita kun hexterin, koska se on kuitannut noi mun lisäämät nimikkeet. Ja tänä vuonna ne tulivat kuitatuiksi nopeammin kuin viime vuonna joten hexter se sitten on!

Vuoden ostaja:

?? Varmaan Nosfecoff. Ainakin se on levitellyt keskustelupalstalla joitain ostoksiaan. Itse tuhlailen kirjoihin, mutta se ei taida kuulua tälle palstalle se niiden levittely.

Vuoden yllättäjä:

Ehdottomasti Rainafriikki. Siksi että ei enää kommentoi katsomiaan leffoja.

Hauskin käyttäjä:

Nimikaima Andy. Ja siksi että olen useimmiten hänen kanssaan täysin eri mieltä.

Ärsyttävin käyttäjä:

On Rainafriikki, koska lopetti kommentoinnin. Erityisesti Rainiksen kautta löysin joskus paljon hyviä leffoja. Vähän kaipaisi edes pientä kommenttia niihin elokuviin joihin kukaan muu ei ole vielä mitään sanonut. Tältä pohjalta yritän itsekin toimia, eli että jos katson elokuvan jota ei ole vielä arvosteltu tai kommentoitu, niin jätän siihen sitten edes jonkinlaisen älähdyksen jotta seuraava sitä katsottavaksi pohtiva voisi edes jotain käsitystä siitä saada. Tämähän tässä leffatykissä ainakin omalta osaltani on ollut "tärkeätä" ja mukavaa, että kun on tutustunut jonkun tyypin linjaan kommentoida, niin sitten niitä kommentteja voi käyttää (suuntaan jos toiseen) suuntimina siitä mitä nyt sitten ylipäänsä viitsii katsoa, tai ei viitsi.

Äh, en tiijä.

Termis85 :)

JustinHenryFan

15.01.18 klo 21:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ludil kirjoitti:

Brutus kirjoitti:

Mihin lie kaveri hävinnyt?

Ihan vedet silmissä luin näitä kommentteja aiemmin päivällä ja haluan teitä tosissani kiittää. Ja uuden arvostelunkin ylläpidolle tänään lähetin hyväksyttäväksi, ihan teidän ansiostanne. En halua sanoa enempää, vaan vain muistaa nämä teidän sanat. Kiitos.

Key

16.01.18 klo 18:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paras arvostelu (elokuva): Brutus rustaa minkä kerkeää. Vaianan arvostelu tuli nyt heti ensimmäiseksi mieleen.
Paras arvostelu (tv-sarja): Ei ole tultu lueskeltua.
Paras topic: Viime vuonna tarkoitukseni oli osallistua enemmän keskusteluihin, mutta se sitten vain jäi. Seurasin kyllä keskusteluja aktiivisesti ja meinasin kyllä ottaa osaa niihin, mutta en vain jostain syystä kerennyt tai sitten en olisi vain keksinyt mitään järkevää sanottavaa. Topicci, jonka ''keskusteluun'' osallistuin viime vuonna eniten oli Jonkinlainen leffakuvavisa, joten se on vastaukseni. Toki Kauhugenren parhaimmisto ansaitsee jälleen maininnan, jokunen viesti tuli sinnekin näpyteltyä.
Vuoden postaaja: Aktiivisia keskustelu- ja/tai kommenttipuolella viime vuonna olivat; Joku, pirpana, Brutus, JohnRambo, mäskipää, Miihkali, Ludil, barros, Nosfecoff ja Pelimies.
Vuoden moderaattori: Miihkali
Vuoden ylläpitäjä: hexter
Vuoden ostaja: Joku, Villetys, Juki ja Sulo ovat ostelleet kaikenlaista.
Vuoden yllättäjä: -
Hauskin käyttäjä: Jotkut Pelimiehen vitsit Vitsejä -ketjussa ovat hymyilyttäneet.
Ärsyttävin käyttäjä: -
Paras profiilikuva: Living dead
Paras käyttäjänimi: mäskipää on aika hauska nimi.

Kiitokset vielä Ludilille ja Jokulle maininnasta!

Masu

17.01.18 klo 04:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Andy Kreist kirjoitti:

Ärsyttävin käyttäjä:

Aamen -- tartun tähän ajatukseen hetkellisesti // offtopic-vuodatus-valveunessa.

En osaa jaella suoranaisesti risuja ja ruusuja käyttäjille viime vuoden osalta, sillä oma tykkiläisaktiivisuuteni sai kolauksia moninaisista syistä ja hyvä kun leffoja on ehtinyt katselemaan saatika kommentoimaan samalla antaumuksella kuin opiskeluvuosina kun sai elää sillä rytmillä mikä miellytti. Täysipäiväinen, alkoholin ja merkityksettömän seksin sävyttämä työelämä on niin kivaa.

On todettava kuitenkin, että on vain edelleen helvetin jees, että täällä sivustolla on aktiivista meininkiä niin kivikautisten kuin tuoreempien kasvojen osalta ja jokaisen kategorian mukaisestikin eri saroilla niin foorumin paskanjauhantaketjuihin kuin elävään kuvaan ja muun popkulttuurin kuluttamiseen liittyen. Jokainen omasta ajastaan tänne antava on taputuksen olalle ansainnut. Vuodesta toiseen aikaa tappaen kunnes meidät aika korjaa.

Halusin vain tulla tähän jokavuotisten (?) foorumiseremonioiden keskelle korostamaan, että juuri tuohon lainattuun ajatukseen kulminoitui omakin liittyminen Leffatykkiin maailmanlopun vuonna 2012 jKr, jolloin maan magneettikentän oli tarkoitus lakata suojelemasta meitä kosmiselta säteilyltä ja aurinkomyrskyt olisivat antaneet koko ihmiskunnalle vähän piiskaa. Alusta alkaen ei täällä pyöriskellyt, mutta väliäkös tuolla. "Leffatykki.com Pääosassa" -pipo löytyy edelleen jonkinnäköisen entisaikojen yhteenkuuluvuuden symboliksi.

Kommentointipolitiikka on itsellänikin ollut monta vuotta noin, että kommentoin mieluummin elokuvia ja/tai sarjoja, joilla ei ole mitään tai juuri nimeksikään selosteita, jotta muut voisivat kenties tehdä enemmän löytöjä ja lisäyksiä katselulistoihinsa. Jos kommentit ovat taas olleet lyhyitä tai mielikuvituksettomia niin silloin myös on kokenut, että voisi syvällisemmän kommentin koittaa väsätä muiden perään. Se on sitten subjektiivista, onnistuuko tässä aina vai ei. Välillä ehkä menee enemmän rönsyileväksi jaaritteluksi tai karkaa juonta sivuuttaen ehkä rosvosektorille spoiler-puheisiin. Jotkut saattaisivat myös ajatella, että pitkät kommentit eivät kuulu tälle sivustolle ja ne ajatukset pitäisi säästää vlogeihin, blogeihin ja arvosteluihin. Kommentit ja arvostelut saattavat olla petollisia jos niitä eksyy lueskelemaan ennen katselua, mutta sille nyt ei mahda mitään, että kaikilla rölleilläkin on oikeus sananvapauteen ja laaduntarkkailua ei ole kuin vähäsen arvosteluissa ja harvoin silloinkaan. Kommentteja luen itse ja ne ovat johtaneet hyviin löytöihin tykin kautta. Pointti on vain se, että kuka saa mitään irti siitä sadannesta kolmannestatoista "Mestariteos!!! ****"-toteamuksesta jonkun Pulp Fictionin tai Leonen pastawesternin kohdalla?

Ylistän Andy Kreistin ajattelutapaa ja toivon, että moni muukin olisi kokenut samoin. Minusta tämä on ollut Leffatykin ydinajatus, että tuotaisiin pinnalle näitä vielä massalta ja valtavirralta huomaamattomia teoksia. Itse kukin vastuussa tästä, ettei rakkaus elokuvaan kuole kenelläkään ja monien kohdalla sitä saataisiin elvytettyäkin. Elämme kuitenkin aikaa jossa ihmiskunnan tuotokset ovat enempi tai vähempi vanhan kierrättämistä ja nostalgialaukeamisia ilman sen suurempia tunnekuohuja tai yllätyksiä. Leffatykki on vertaistukiyhteisö. Lisäksi pääsee myös näkemään juuri, löytyykö kanssa-ajattelijoita erinäisten leffamakujen suhteen. Tällä saralla Leffatykki on hyvin vapaamielinen ja lähestulkoon sensuroimaton sivusto, jonka missio on ainakin omalla kohdallani tullut selväksi ja joka on antanut minullekin paljon.

Männävuosista kiitos, mutta nyt otan taktisen takakenon ja koitan aktivoitua taas entisestään. jeejee 2018 hypehype

Leffa Timppa

20.01.18 klo 11:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paras arvostelu (elokuva):
Olen aikalailla samaa mieltä monen muun kanssa ja parhaat arvostelut tulevat Brutukselta. Viime vuodelta paras arvostelu olikin Brutuksen arvostelu uudemmasta Ben-Hurista. Teksti oli kirjoitettu hauskasti, mutta silti laadukkaasta.

Paras arvostelu (tv-sarja):
Sanoisin oman arvosteluni Arrow'n neljännestä tuotantokaudesta, josta olen henkilökohtaisesti todella ylpeä. Mutta sitäkin parempi arvostelu on Katmand0rin kirjoittama arvostelu Twin Peaksin kolmannesta tuotantokaudesta eli The Returnista. En kyllä hirveästi muita arvosteluja sarjoista sitten ole lukenutkaan.

Paras topic:
Huonot elokuvat ja kovimmat pettymykset -topicille oli kiva purkaa ajatuksia Batman v Supermanista.

Vuoden postaaja:
IsoVauva kirjoittaa kommenttien puolelle mukavan pitkiä kommentteja, mutta myös Ludil on pystynyt tähän samaan. Arvostelujen puolella Brutus ja Jurpo hallitsevat ylivoimaisesti.

Vuoden moderaattori:
Tästä hommasta olen vähän pihalla.

Kyllähän se hexter on.

Vuoden ostaja:
En yleensä seuraa mitään ostamiseen liittyviä juttuja, joten en osaa sanoa mitään.

Vuoden yllättäjä:
Yllätyin siitä kuinka Pelimies omasta mielestäni antaa elokuville vähän liiankin helposti viisi tähteä.

Hauskin käyttäjä:
Tämäkin on hankala päätös. Ehkä Pelimies, koska on ollut aktiivisin tuolla Vitsejä? -keskustelussa.

Ärsyttävin käyttäjä:
En halua ketään loukata, mutta sellaiset käyttäjät, jotka haukkuvat elokuvia vain koska muut pitävät niistä ärsyttävät minua. En myöskään pidä siitä, että haukutaan tai kehutaan jokin leffa, mutta sitten ei keksitä mitään järkevää syytä.

Paras profiilikuva:
Keyllä on hieno profiilikuva tollaisesta örkistä, mutta myös schwartzy profiili kuva Arnoldista on cool.

Paras käyttäjänimi:
IsoVauva on hauska nimi. Mäskipää on jäänyt siitä mieleen, että lukiessani nimen aivot lähettivät viestin: ''Ei se voi olla Mäskipää, koska Maskipää kuullostaa järkevämmältä.'' Mutta ehkä juuri tästä syystä se on hieno nimi.