Syvällisiä ajatuksia

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Syvällisiä ajatuksia

30.04.17 klo 21:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Loputtomat homoilukohtaukset, kaksi kiihkeää rakastavaista ennakkoluuloisessa ja vihamielisessä maailmassa, lisää homoseksiä.... ja sit viä lisää. Sitä cheesyä ja kornia paskaa koko rahan täydeltä. Itkua porua, ällöttävän lässyä musaa.

Indie elokuvantekijät ulostavat näitä massatuotantona kun se on niin halpaa.

01.05.17 klo 13:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

01.05.17 klo 20:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Moi Abner, luin viestisi ja oloni on paljon parempi.

Oli erittäin sydäntä lämmittävää nähdä tuollaista aitoa hyväntahtoisuutta ja välittämistä. Sieraimet on pinnan yläpuolella, vaikka välillä sukelletaankin.

Oikein hyvää ja iloista jatkoa sinulle. Tuli oikeen hyvä olo. :)

23.06.17 klo 12:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nostalgikot ärsyttää.

Minua ei ärsytä juhlapäivä nostalgikot, joulut, vaput, juhannukset, halloweenit. Juhlapäivä nostalgiassa ei ole mitään mikä minua ärsyttäisi. Josse tekee ihmisistä iloisia ja sosiaalisia, sehän on vaan hyvä asia.

Mutta sitten päästään siihen käsiksi mikä minua ärsyttää. Vuosikymmen nostalgikot, varsinkin "90-luku oli parasta aikaa" nostalgikot.

Ärsyttää ihmiset jotka rämpii menneessä ja ylistää kaikkea tuolta ajalta, jolloin varmasti on heille henkilökohtaisesti jotain hyvää tapahtunut... mutta pahaahan ei koskaan tapahtunut... ei varsinkaan kun aika on hapottanut pahat muistot pois aivojen sentimentaalisuus muisti osiosta. Kaikki materiaali lempi nostalgiavuosikymmeneen liittyen on kullanarvoista ja vaalittavaa. Mikään ei tule edes lähelle. Mua aina nyppii otsasuonta kun luen tai kuulen tämmösiä.

Ainakun kuulee " Silloin oli asiat paremmin", "Se oli paras vuosikymmen", "On ikävä sitä 90-lukua", "Ennen oli asiat paremmin". Arrggghhh.

Tämä on vain minun mielipiteeni.

abneri

25.06.17 klo 10:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Auts.

Mä olen varmastikin foorumin pahin nostalgikko,mutta mutta..

Itse katselen välillä haikeudella kasarimainoksia ja varsinkin dokumentteja kyseisestä vuosikymmenestä,ja tietty kuuntelen aikakauden musiikkia.

Mutta oliko silloin kaikki paremmin? Ei välttämättä.
Haluaisinko palata tuohon aikaan?Ainoastaan vierailemaan joskus päiväksi,myötähäpeällä ja tippa linssissä seuraamaan sivusta omia touhuja.

Tietysti aikoja jolloin oli pääsäännöllisesti kivaa ja huoletonta (Tenava-aika,ajankultauskertoimella) on mukavampi muistella kuin surkeaa ja kurjaa aikaa (duh) mutta se on totta että sellainen ehdoton tietyn jakson nosto täydellisyyttä hipovaksi ajaksi on ärsyttävää.

Varsinkin jos se ei ole sama mistä itse pidät.

P.S. Itsellä varmaan sitten paappana juuri tämä nykyinen ajanjakso nousee parhaimpien joukkoon.

Kasarin rinnalle.

Ysäri sux,enimmäkseen.

20.11.17 klo 18:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Marraskuu. Pimeä Aika. Kaamos. Väsymys. Masennus. Hyvin Film Noir tyylinen/Max Payne:mäinen sadekeli meininki. Noh... onneks ei oo viinaa tai viinakauppaa. Se viä puuttuis.

Jotenkin olo on koko ajan niin väsynyt, mikään ei motivoi. Ainainen pimeys syväluotaa sieluni syvimpiin syövereihin... janoten piristystä ja valoa.

26.11.17 klo 15:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Asiaa sosiaalisuudesta

Älkää ottako tätä henkilökohtaisesti, en tarkoita loukata tai haukkua ketään. Puhun vain aiheesta koska se kiinnostaa minua. Nämähän ovat vain minun mielipiteitäni.

Olen ihmetellyt miten tällä foorumilla suurinosa ei ole kiinnostunut osallistumaan vastavuoroiseen keskusteluun. Keskustelufoorumi on nimensä mukaan keskustelufoorumi. Monesti on tullut yritettyä saada keskustelua aikaiseksi, mutta 95% prosenttia niistä eivät ota tuulta alleen. Keskustelufoorumi on yleisesti ottaen todella hiljainen.

Minua itseäni ei kiinnosta kirjoittaa päiväkirjamaisesti mitä olen "ostanut", mitä "leffoja olen katsonut viimeaikoina", "Päivän pulinat". Keskustelufoorumi on täynnä materialistista itsekseen puhumista, pinnallista, tyhjää, merkityksetöntä, täysin yksiulotteista, täysin epämielenkiintoista.

Toki minun täytyy muistaa, että tämä leffatykki on "LEFFAHARRASTAJIEN JA KERÄÄJIEN" nettisaitti. Nooh anyway.

En todellakaan sano että tämän täytyisi olla joku "Pirpanan vertaistukiryhmä" (mitä olen viimeaikoina kirjoitellut).

Itselläni on vähän se vika että olen todella sosiaalinen ihminen, joka rakastaa keskustelua ja jossain merkeissä väittelyä. Saattaa olla vähän väärä sivusto yrittää saada keskustelua aikaiseksi.

Hyvää joulua kumminkin kaikille. :)

28.11.17 klo 16:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suurin osa ihmisistä uskoo olevansa objektiivisia ja rationaalisia, vaikkeivät ole. Pienellä vähemmistöllä tätä harhakuvitelmaa ei ole, mutta hekään eivät kykene sanomaan, missä tarkkaan ottaen ovat erehtyneet. Muutenhan he olisivat aina oikeassa, eikä se taida ole mahdollista.

Sitten olen vielä tietysti minä.

JustinHenryFan

30.11.17 klo 13:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana kirjoitti:

Asiaa sosiaalisuudesta

Hyvää joulua kumminkin kaikille. :)

Hyvää joulua ja kysymykseesi vastaan Bukowskilla:

"I've never been lonely. I've been in a room -- I've felt suicidal. I've been depressed. I've felt awful -- awful beyond all -- but I never felt that one other person could enter that room and cure what was bothering me...or that any number of people could enter that room. In other words, loneliness is something I've never been bothered with because I've always had this terrible itch for solitude. It's being at a party, or at a stadium full of people cheering for something, that I might feel loneliness. I'll quote Ibsen, "The strongest men are the most alone." I've never thought, "Well, some beautiful blonde will come in here and give me a fuck-job, rub my balls, and I'll feel good." No, that won't help. You know the typical crowd, "Wow, it's Friday night, what are you going to do? Just sit there?" Well, yeah. Because there's nothing out there. It's stupidity. Stupid people mingling with stupid people. Let them stupidify themselves. I've never been bothered with the need to rush out into the night. I hid in bars, because I didn't want to hide in factories. That's all. Sorry for all the millions, but I've never been lonely. I like myself. I'm the best form of entertainment I have. Let's drink more wine! "

30.11.17 klo 13:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

JustinHenryFan kirjoitti:

Hyvää joulua ja kysymykseesi vastaan Bukowskilla:

Juoma sille ystäväiseni... taidanpa mennä tästä nauttimaan koskenkorvaa ja nautiskelemaan kun saan olla itsekseni omana itsenäni. Kun muut "typerät" jatkavat elämänmenoansa. Juoma sille ystäväiseni. :D

Taitaa tulla kiva joulu:

16.01.18 klo 16:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mietteitä Japanilaisesta Kulttuurista

Minulla on henkilökohtaisia kausia, jolloin minulle ilmaantuu ja pinttyy mieleeni joku mielenkiintoinen aihe. Hyperfocusoidun aiheeseen aivan täysin ja tutkijaluontoni pääsee vauhtiin, voisi jopa sanoa että autisitisen pakkomielteisesti. Nyt on tutkinnan alla ollut erimaiden kulttuurit ja niiden elinolosuhteet.

Japanin meininkiä on tullut nyt seurattua oikein urakalla. Japanin viehätys on erittäin voimakas länsimaissa. Heidän kulttuurinsa on säilynyt ja vahvistunut ajan mittaan erittäin vahvaksi. Muistan kun katsoin ala-asteella Japani aiheisia tietokirjoja, ja olin todella haltioitunut heidän kielestään ja kirjaimistaan, sykähdyttävän kauniista luonnosta, fuji vuoresta, neonvaloilla ja kylteillä valaistetuista kauniista ja houkuttelevista kaupungeista, kulttuurista, teknologiasta, historiasta. Eli toisinsanoen aikalailla kaikesta. Anime ja manga kulttuuri ei ole ikinä sytyttänyt.

Japani on isolla U:lla UNIIKKI.

On kuitenkin pistänyt silmään Japanin kulttuurin kovuus ja kylmyys. Ihmisiin kohdistetaan sietämättömästi paineita suoriutua, ja ihmisiltä odotetaan monilta osin yli-ihmillistä täydellisyyttä. Yksilöllisyys riistetään ja kaikki pakotetaan samaan muottiin.

Japanilaiset vaikuttavat minun mielestäni erittäin pinnallisilta ja tuomitsevilta. Ihmisten ulkonäköön ja olemukseen puututaan töykeästi päin näköä. Japanilaiset odottavat itseltään liikoja, joten he odottavat niin myös toisiltakin. Minua ärsyttää japanilaisten sääntöjen ja käytöstapojen kaiken yli nostaminen. Oikein viilataan pilkkua. Eipä ole japanilaisten sosiaalisuudessa kehuttavaa.

Japanilaisilla tuntuisi olevan aimo annos xenophobiaa vielä järjestelmässään, ja he korostavat omia itsejään ja kulttuuriaan muita paremmaksi.

Minun mielipiteisiini saattaa nyt vaikuttaa hyvin vahvasti, että olen katsonut yhden japanilaisvlogaajan videoita, missä hän omien sanojensa mukaan kertoo "brutaalin rehellisesti" sensuroimatta japanilaisten oikeita peittelemättömiä mielipiteitä ulkomaalaisista.

Tässä on se kanava:

abneri

17.01.18 klo 12:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Matkailusta.

Keskustelupalstoja seuraamalla tuntuu että nykyään on vain kaksi tapaa lomailla ulkomailla.

1 : Mennään isolla Suomalaislaumalla samaan Suomalaisten suosimaan/pitämään kohteeseen jossa käydään Suomalaisessa ravintolassa syömässä Suomalaista ruokaa Suomalaisten kanssa.

Illalla lähdetään Suomalaisten kanssa Suomalaiseen baariin juomaan Suomalaista kaljaa.

Ja koko ajan haukutaan miten kaikki ruoka ja juoma on Suomessa parempaa.

Tällä sakilla ne kysymykset keskustelupalstoilla liikkuu akselilla:Missä on halvinta kaljaa-Mistä saa kaalikääryleitä Maspalomasissa?

Sakki nro 2 on sitten ääripää edelliselle: Jos et itse ole tehnyt puunrungosta venettä jolla matkustat autiolle etelänmeren saarelle,olet naurettava sopulituristi. Kaikki täytyy itse hakea,etsiä,tietää ja löytää,muuten olet lieassa seuraava lammas.

Tämä "Multikulttuuri-avarakatseisuus"-porukka ylistää ja arvostaa mitä tahansa TakaVinkuintian paskamajakulttuuria enemmän kuin kotimaataan,jätetään vaan tarvittaessa kertomatta miten vaikkapa naisia tai homoja kohdellaan. Tietysti kaikki Suomen tarjoamat terveydenhuolto-jne palvelut kelpaa mainiosti tarvittaessa.

Madventuresin sakki oli pahimmasta päästä tätä porukkaa. Ohjelmat toki oli viihdyttäviä ja erilaisia matkaohjelmia aikanaan,mutta jotenkin se asenne Suomalaista yhteiskuntaa ja tavallista arjen työntekijää kohtaan oli niin halveksivaa että vei maun poikien ohjelmista.

17.01.18 klo 18:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

abneri kirjoitti:

Matkailusta.

Ja koko ajan haukutaan miten kaikki ruoka ja juoma on Suomessa parempaa.

Sitten on nämä jotka tulee maahan, ei turisteina vaan ihan vaan asumaan pysyvämmin maahan. Sitten kun ollaan siellä, niin muutetaan vaan johonkin sellaiseen paikkaan, missä saa olla omassa kuplassa omasta maasta kotoisin olevien kanssa. Ja ympärillä on vain omaa kulttuuria.

Jos minä muutan jonain päivänä vaikka Yhdysvaltoihin, en minä siellä aio hengailla vain suomalaisten ja suomalaisen kulttuurin ympärillä, vaan pyrkisin kontaktiin tavallisten jenkkien kanssa, muuten olisi vain sama pysyä Suomessa.

Edit: Toki ymmärrän että uusi maa voi hämmentää aluksi, mutta silti.

21.01.18 klo 14:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se, että henkilö on aina ollut samaa mieltä, ei tarkoita, että hän olisi oikeassa.

Se, että henkilö on aiemmin ollut päinvastaista mieltä, ei tarkoita, että hän olisi nyt oikeassa.

25.01.18 klo 15:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elämä on aikaa. Aika on matematiikkaa. Matematiikka on elämää.

Kiehtovaa... hyvin kiehtovaa.

Lassomiehen osuva Woody Allen nimitys minulle, sopii juuri tähän mitä nyt alan jaarittelemaan. On meinaan niin neuroottisia mietteitä.

Minua on pitkään vaivannut ajatus ajankulumisesta. Nimenomaan sellaisesta kulumisesta jolloin tuntuu että tuhlaan aikaa. Aika on sellainen asia mitä et enää ikinä saa takaisin. Se menee eteenpäin pysähtymättä. Joten jo tästä puhuminen tuhlaa aikaani. Erittäin paljon aiheuttaa ahdistusta ja levottomuutta tälläinen fakta. Varsinkin kun olen ateisti. Elän vain kerran ja sitten päädyn mullaksi. Hurraa!

Olen laskeskellut ajassa arkipäiväisiä asioita:

Jos nukut joka päivä:

9h x 365 = 3285 / 3285 : 24 = on yhtäkuin 136 päivää
8 x 365 = 2920 / 2929 : 24 = 121 päivää
7 x 365 = 2555 / 2555 : 24 = 106 päivää
6 x 365 = 2190 / 2190 : 24 = 91 päivää

Siis tietenkin ihminen tarvitsee unta, ei siinä mitään... kunhan vaan "ajattelen syvällisesti" !

Käyt töissä (vedän hatusta ton 220 työpäivää. On niin yksilöllistä ja eroavia tolla saralla) :

8h x 220 = 1760 / 1760 : 24 = 73 päivää

Ja töiden perään tietysti...

Työmatkat:

1h x 220 / 220 : 24 = 9
2h x 220 / 440 : 24 = 18

Nooh eiköhän tässä ollut ihan tarpeeks esimerkkiä. Näitähän voisi jatkaa loputtomiin vaikka millä variaatioilla ja laskelmilla. Hulluksihan tällä menolla tulisi.

Mutta varmaan ymmärrätte mitä haen tällä takaa.

"Yksi päivä kerrallaan" voisi olla minulle paras neuvo nyt! :D

25.01.18 klo 21:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sitten voi vielä laskea, montako päivää elämän aikana istuu paskalla.

25.01.18 klo 22:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Laskin juuri, että koko elämäni aikana olen harrastanut seksiä vuoden verran, kun kaikki kerrat lasketaan yhteen.

25.01.18 klo 22:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Entäpä käden nautinnot?