Videovuokraamohaastattelu

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Videovuokraamohaastattelu

07.05.14 klo 17:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Heippa Tykkiläiset!

Olen journalistiopintojeni johdosta tekemässä juttua perinteisistä videovuokraamoista, ja kuinka niillä menee digitaalisten vuokraamojen aikakaudella. Juttu on osa kirjoittamiskurssia, ja tavoitteena olisi julkaista se myös Tuima.fi -verkkolehdessä.

Olen haastatellut jutun tiimoilta jo Makuunin kehitysjohtaja Tero Kumelaa.

Tässä te astutte kuvaan! Tarvitsisin vielä 1-2 leffafriikkiä vastaamaan muutamaan kysymykseen. Juttuun tulisi siis "taviksen" näkökulmaa ainakin parin sitaatin verran. Haastateltavaksi mieluiten sellainen henkilö, joka vuokraa vielä ainoastaan perinteisesti vuokraamoliikkeistä. Myöskin täysin vastakohta, eli joka on siirtynyt Netflixin ym. maailmaan, ei ehkä lopullisesti, mutta ainakin toistaiseksi. Kaikki toki käy, eli jos kiinnostaa niin käy paremmin kuin hyvin.

Juttuun vaadin vastaajan esiintyvän omalla nimellään, ikä myös mukaan, paikkakunnasta plussaa. Kysymykset näette alla. Vastaukset ja tiedot voitte lähettää sähköpostiini mr.hooho@hotmail.com mieluusti ennen tämän viikon sunnuntaita.
Haastattelu onnistuu myös puhelimitse, jos niin tahtoo.

Kiitos!

Kysymykset:

1. Kuinka usein vuokraat elokuvia?
2. Kuinka suuressa merkityksessä uutuuselokuvat ovat vuokratessasi?
3. Käytätkö striimauspalveluja netissä (esim. Netflix)?
4. Miksi suosit mieluummin perinteistä videovuokrausta / Miksi suosit mieluummin nettipalveluja?
5. Onko liikkeistä vuokraamisesi vähentynyt nettipalveluiden takia (jos niitä käytät)?
6. Mitä mieltä olet hintatasosta (vuokraamoliikkeet vs. suoratoistopalvelut)?