Asutko maalla vai kaupungissa?

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Asutko maalla vai kaupungissa?

Screwball

11.06.04 klo 15:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hmmh, karkean arvion jälkeen snaon että asun maalla. 9 km on "keskustaan". Vaikka asuisin Kokemäen "keskustassa", asuisin silti maalla :lol:

Ale

11.06.04 klo 16:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jollain tasolla Lieksakin on kaupunki, joten kaupungissa.

11.06.04 klo 16:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

ji kirjoitti:

Niin? 20 min keskustasta kuulostaa aika ristiriitaiselta - toiset mokomat niin minäkin olen hesan keskustassa... ja kyse oli nimenomaan tuosta "asun hesassa, asun kaupungissa" - sehän ei ole itsestään selvä asia.

Jep. Minä asun Helsingin keskustassa. Helsingin maantieteellinen keskipiste on ihan kotini lähellä, joku kolmesataa metriä - puoli kilometriä siitä ehkä. Ja ikkunasta katsoessani nään ensimmäiseksi ison pellon ja metsää. :D

Silti, kyllä minä äänestin asuvani kaupungissa. Onhan Helsinki kaupunki. Ja tässä lähellä on kuitenkin kauppaa ja paljon taloja, koulu ja jne, eikä tästä ole kuin lyhyt bussimatka ihan siihen "keskustaan."

OneNiceUser
2016 viestiä

12.06.04 klo 13:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaupungissa minä asun. Tarkemmin sanottuna Turussa.

DELETED

24.02.05 klo 23:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

01.03.05 klo 14:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaupunki? Mikä se on? Minä asun kannon alla! (Kolmas kuusi lehmänläjästä vasemmalla...) :roll: ...Tämä selittänee suurehkon elokuvakulutukseni.

Steambull

01.03.05 klo 15:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä Nilsiä nyt on niin maaseutua kuin vaan olla voi, mutta joku älypää viitisen vuotta sitten päätti antaa tälle paikalle kaupunki -tittelin, joten periaatteessa kaupungissa. Vastaan kuitenkin tunteella, eli maalla (oma asuinmörskäkin on metsän keskellä veden äärellä, että vilinää ei juuri riitä, ja hyvä niin).

Misaele
2016 viestiä

01.03.05 klo 15:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Asun kuolleessa kaupungissa. Saisi palaa taas.

Ale

01.03.05 klo 16:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Steambull kirjoitti:

Havu- vai lehtimetsän? Jos havumetsän niin oi joi... Meillä on mökki juuri sillä tavalla.

Laulunlapsi

01.03.05 klo 16:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Outokummussa asun,kaupungiksi tätä sanotaan,reilu 8000 ihmistä täällä majailee, tunnen siis asuvani maalla ja se on erittäin OK.Rakstan luontoa ja täällä päin sitä riittää niin laajoina metsinä kuin virkistys alueina.Maalle meni ääni siis.

Steambull

01.03.05 klo 17:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ale kirjoitti:
Steambull kirjoitti:

Havumetsä indeed. Eipä tässä erikseen mökille tarvitsekaan kesäisin lähteä.

02.06.05 klo 16:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maalla asuin keskellä metsää 2kk mutta nyt taas aivan keskustassa. Molemmissa hyvät ja huonot puolensa.

rotukissa

02.06.05 klo 19:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

maalla tuli asuttua monta vuotta mutta nyt asun "kaupungissa".

Jope Pitkäviha

18.06.05 klo 14:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaupungissa meikäläinen asustelee. Helsingissä on meitin koto, ja kouluun matka kestäös 10-15 minuuttia polkupyöränrötisköllä, jos laiskuus yllättää niin menen bussilla. Lähellä keskustaa siis. 8) !

Tolppanen

04.08.05 klo 16:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maaseutuahan tää on enimmäkseen, mutta vastasin kuitenkin kaupungissa, kun mä asun yhessä kyläpahasessa, lähellä suurempaa kaupunkia.

pirpana

18.12.17 klo 20:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maalla asun, ja tämä ei ole minulle. Ei ole minkäänlaisia elämänedellytyksiä täällä maalla. Ei mitään työpaikkoja, ei harrastusmahdollisuuksia, ei alkoa, kylä täynnä epäsosiaalisia erakkoja, kuppikuntainen, sisäänlämpiävä, näivettynyt, masentunut. Harmi etten käynyt tällä paikkakunnalla koulua... ei ole kavereita eikä ystäviä tässä helkkarin kylässä.

Elämänmeno on hidasta, mitään ei ikinä tapahdu, paikkakunnalle muuttavat vihaavat koko sydämestään tätä paikkakuntaa... mutta muuttavat "halpojen talojen" vuoksi tänne. Palveluita otetaan täältä pois ja siirretään vielä paskempaan jumalan hylkäämään paikkaan... jota inhoan niin intohimoisesti... tuohon vastenmieliseen ja meitä vihaavaan paikkakuntaan.

Teki mieli perustaa topicci: Kaupunki Vs Maaseutu. Mutta onnistuin hillitsemään itseäni. Ja kappas kappas täällä pölyttyneiden arkistojen takaa löytyi tämä. Joten täällä voikin sitten varmaan siitä haluavat väitellä.

KAUPUNKI VS MAASEUTU !

En suosittele maaseutua kenellekkään, kuin erakoille ja kotihiireille. Kaikki on niin vitun kallista täällä, ja mihinkään et pääse ilman autoa. Vihaan peltomaisemia. Järvimaisemia rakastan, metsääkin myös... mutta pelto... pelto tuo alikehittyneen agraarisuomen symbooli. Jos teillä on perhe, tai sellaisen joskus hankitte, älkää ihmeessä viekö lapsianne maalle asumaan... siellä lapsistanne tulee masentuneita ja yksinäisiä.

19.12.17 klo 01:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaupungissa, opiskelujen takia. Henkilökohtaisesti en ole kyllä mikään menevä ihminen, en vaadi elämältä paljoa enkä absolutistina välitä mistään alkoista tai bileistä tai muista maailman hömpötyksistä. Pahimmillaan täällä on öisinkin niin meluisaa ettei nukuttua saa, naapurin sonnit nai muijiaan niin että seinät kaatuu päälle ja yläkerran päiväkodissa kakarat rääkyy niin ettei päivälläkään saa olla rauhassa .

Aina kun on mahdollista häivyn täältä maaseudun rauhaan mahdollisimman sukkelaan. Ei tarvitse katsella eikä kuunnella kaiken maailman urpoja ja haistella ilmassa lentelevää skeidaa ja pystyy tekemään omaan tahtiin ja omalla aikataululla muutakin kuin katsoa leffoja ja kirjoittaa.

Kaupungissa on loppujen lopuksi aika vähän kaikkea välttämätöntä jos ei paljoa vaadi eikä hömpötykset ja humputukset kiinnosta.

19.12.17 klo 12:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ite en pystyis asumaan missään isossa kaupungissa. Muutaman kerran oon ollu suurkaupungissa lomailemassa ja niin hienoa kun se onkin jonkun aikaa, siihen puutuis pidemmällä tähtäimellä. Tällä hetkellä asun kerrostalossa, mutta sopivasti kylän laidalla, on lähistöllä järvenrantaa ja metsää jne. Ihan hyvä paikka olla. Siltikin kaipaan omaan rauhaan vielä johonkin kauemmas muista ihmisistä. Rakastan myös kulkea luonnossa, kalastaa, sienestää jne. Joten maaseutu voittaa kaupungin 6-0.

pirpana

19.12.17 klo 15:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos olisi hyvät sosiaaliset verkostot, aktiviteetteja, harrastusmahdollisuuksia, työpaikkoja, ja tietenkin toimiva julkinen liikenne että pääsee helvettiin maalta jos niin haluaa. Niin miksi ei voisi olla kiva asua maalla. Valitettavasti näin ei MAALLA yleensä ole. Ei siinä mitään jos tykkäätte maalla asua... ihan hyviä perusteita teillä on miksi tykkäätte Maaseudusta. Tämä kaikkihan on omasta persoonasta kiinni ja omista mielipiteistä.

Maaseudulla ei kumminkaan ole tulevaisuutta.

Asun tehdaspaikkakunnalla, joka rakensi tänne uimahallin, elokuvateatterin, seuratalon, terveyskeskuksen, terveyspalvelut, taloja työntekijöille, taloja eläköityville työntekijöille... tehdas oli tämän paikkakunnan sielu. Ajat tietysti muuttuvat ja tämä paikkakunta ei enää loista. Minun paikkakunnastani olisi voinut tulla JOTAIN PALJON PAREMPAA... on tää niin surullista. :(

Walken

27.12.18 klo 14:53 - linkitä tähän kommenttiin: #