Asutko maalla vai kaupungissa?

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Asutko maalla vai kaupungissa?

Kebottaja
Käyttäjä
1369 viestiä

10.06.04 klo 17:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

ji kirjoitti:
Kebottaja kirjoitti:

Helsingissä kun olen, niin enköhän kaupunkilainen ole.

Juuri tuollaista asennetta vihaan...ei ole oikeasti mitään noin itsestään selvää asiaa.

pk-seudustakin isot prosentit on landea... Yksinkertaisesti: kaupungin nimi tuossa prifiilissa ei merkkaa paskaakaan tähän topicciin. Jokaisella kaupungilla on oma seutu. Kaupunki lahdessa 100 tuhatta ihmistä. Lahden seutu yhteensä noin pari sataa tuhatta...

Lue ne viestit kokonaan...

ji
Käyttäjä
3800 viestiä

10.06.04 klo 18:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niin? 20 min keskustasta kuulostaa aika ristiriitaiselta - toiset mokomat niin minäkin olen hesan keskustassa... ja kyse oli nimenomaan tuosta "asun hesassa, asun kaupungissa" - sehän ei ole itsestään selvä asia.

Screwball
Käyttäjä
2932 viestiä

10.06.04 klo 18:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaahas hieman on karkea äänestys, sillä en asu kummassakaan, minä asun mettässä :D

mp40
Käyttäjä
820 viestiä

10.06.04 klo 18:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Screwball kirjoitti:

Jaahas hieman on karkea äänestys, sillä en asu kummassakaan, minä asun mettässä :D

metsän tuuheimman kuusen allako...?

Migelo
Käyttäjä
2561 viestiä

10.06.04 klo 18:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kylläpähän tää Jyväskylän maalaiskunta taidetaan laskee vielä kaupunkiin.Tästä taitaa olla semmoset 10 km Jyväskylän keskustaan...

ji
Käyttäjä
3800 viestiä

10.06.04 klo 19:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Migelo kirjoitti:

Kylläpähän tää Jyväskylän maalaiskunta taidetaan laskee vielä kaupunkiin.Tästä taitaa olla semmoset 10 km Jyväskylän keskustaan...

Epäilen...että se on nimensä mukaan maalla?

No joo itse tiedätte varmasti paremmin kuin minä...

Migelo
Käyttäjä
2561 viestiä

10.06.04 klo 19:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

ji kirjoitti:

Määritelkää mulle, et mikä on maata ja mikä on kaupunkia? Niin sitten voin varmasti sanoa, asunko kaupungissa vai maalla? :?:

Zorge
Käyttäjä
1198 viestiä

10.06.04 klo 20:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä mä itseni kaupunkilaiseksi lasken. Asun tämmösessä melko rauhallisessa lähiössä, n. 2 km päässä keskustasta.

Kebottaja
Käyttäjä
1369 viestiä

10.06.04 klo 20:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

ji kirjoitti:

kyse oli nimenomaan tuosta "asun hesassa, asun kaupungissa" - sehän ei ole itsestään selvä asia.

No joo.. Pahoittelen jos sanoin hieman tyhmästi, mutta silti tämä alue missä asun on ihan kaupunkialuetta, vaikka ei olekkaan keskustassa. Ja tuo 20 min. matka on aika joka kestää mennä autolla Rautatientorille. Se ei ole Helsingin ainoa iso keskus-alue, vaikka onkin merkittävin. Ymmärtäisit kyllä jos täälläpäin Helsinkiä asuisit. Linnuntietä Rautatientorille olisi neljänkymmenenkilometrin tuntinopeudella vajaa 10 minuutin matka.

ji
Käyttäjä
3800 viestiä

10.06.04 klo 21:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kebottaja kirjoitti:
ji kirjoitti:

kyse oli nimenomaan tuosta "asun hesassa, asun kaupungissa" - sehän ei ole itsestään selvä asia.

No joo.. Pahoittelen jos sanoin hieman tyhmästi, mutta silti tämä alue missä asun on ihan kaupunkialuetta, vaikka ei olekkaan keskustassa. Ja tuo 20 min. matka on aika joka kestää mennä autolla Rautatientorille. Se ei ole Helsingin ainoa iso keskus-alue, vaikka onkin merkittävin. Ymmärtäisit kyllä jos täälläpäin Helsinkiä asuisit. Linnuntietä Rautatientorille olisi neljänkymmenenkilometrin tuntinopeudella vajaa 10 minuutin matka.

Ei kai tarvitse siellä asua, että tietää parit paikat :)
Silti ymmärsin toki mitä tarkoitit, mutta mainitsin vain ohimennen...

TheShining
Käyttäjä
1309 viestiä

10.06.04 klo 21:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vaikka asunkin Oulussa niin asuinpaikka on alle 10 kilometrin päästä keskustasta.

Jakke 29
Käyttäjä
1934 viestiä

10.06.04 klo 21:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Migelo kirjoitti:
ji kirjoitti:

Määritelkää mulle, et mikä on maata ja mikä on kaupunkia? Niin sitten voin varmasti sanoa, asunko kaupungissa vai maalla? :?:

Onko ympäristössäsi paljon metsää ja peltoja.Onko kauppoja lähellä?Läheisimmälle naapurille matkaa yli 2 km.(Ei välttämät kerro asutko maalla.)
Lehmiä?Traktoreita?Maatiloja?
:D

Kustaa
Ylläpitäjä
1875 viestiä

10.06.04 klo 22:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Migelo kirjoitti:

Lähdetäänkö siitä että asutko kaupungin rajojen sisällä. Sekään ei sisnänsä kyllä mielestäni vielä tarkoita sitä että asuisiko kaunpungissa, keskustassa jne. Itse asun Tampereella, mutta kuitenkin "esikaupunkialueella" - n. 7,5 km keskustaan. Tulkitsen asuvani kaupungissa mutta en keskustassa.

Migelo
Käyttäjä
2561 viestiä

10.06.04 klo 22:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä on visaista. Eli siis asun JKL maalaiskunnan rajojen sisällä, en siis Jyväskylän kaupungin rajojen sisällä. Tällöin voisi sanoa, että en asu kaupungissa tai en ainakaan keskustassa. Kaikesta huolimatta äänestin kaupunkikohtaa, sillä täällä ei näy lehmiä, traktoreita, peltoja, mutta metsää on jonkin verran. Ärrälle ja Siwaan on matkaa 0,5 kilometriä ja naapuri on tossa seinän takana. Voisikin varmaan sanoa, että tämä on eräänlaista "esikaupunkia", Jyväskylän taajama-aluetta.

No paskat se ketään kiinnostaa asunko mä kaupungissa vai en...

arska
Ylläpitäjä
3148 viestiä

10.06.04 klo 22:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei kai meidän mun mielestä täällä tarvitse alkaa erikseen määrittelemään että mikä on kaupunkia ja mikä ei... Onhan Suomessa jo määritelty mitkä asuinkeskittymät on kaupunkeja ja sitä kiertävät selkeät kaupungin rajat. Keskusta taas on yleensä jonkinlainen kaupungin palvelujen keskipiste tai solmukohta, mutta maantieteellinen keskipiste se ei yleensä koskaan ole.

Jos asuu kaupungin rajojen sisäpuolella niin asuu kaupungissa, jos taas ei niin asuu jossain muussa, joka mustavalkoisesti määriteltynä on ehkä sitä maaseutua...

JKL:n maalaiskunta ei ole suomalainen kaupunki, ei kai tuossa ole mitään visaista. Tunnutte asuvan palvelujen välittömässä läheisyydessä.

Mulle on henk. koht sama asuuko kukakin kaupungissa vai ei. Molemmissa on hyvät puolensa ja se kelle mikäkin sopii on luonnekysymys.

Kapa
Käyttäjä
793 viestiä

11.06.04 klo 00:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maallahan sitä asustellaan,lähimpään "kaupunkiin" on n,20km ja ihan oikeaan kaupunkiin elikkäs ouluun sellaiset 60km.Ihan mukavahan täällä landella on asustella on ainakin rauhallista :)

3972 viestiä

11.06.04 klo 05:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Asun kaupungissa. Bussilla sellainen 15-20 minuutin matka Keskustorille.

3972 viestiä

11.06.04 klo 05:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arska kirjoitti:

Jos asuu kaupungin rajojen sisäpuolella niin asuu kaupungissa, jos taas ei niin asuu jossain muussa, joka mustavalkoisesti määriteltynä on ehkä sitä maaseutua...

Näin on. Noinhan se menee.

Gerba
Käyttäjä
654 viestiä

11.06.04 klo 10:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Asun kaupungissa. keskustan torille on matkaa ehkä n. 47m.

Low Rider
Käyttäjä
3321 viestiä

11.06.04 klo 13:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Asun 13 km päästä Kajaanin kaupungin keskustasta, eli maalla.

Keskustelut