Keskustelua unista.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Keskustelua unista.

12.12.19 klo 23:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näin viime yönä unta, jossa olin kuntosalilla ja treenasin rintalihaksia pec-deckillä, sekä rintaprässillä (kuntosalilaitteita). Jotenkin outo uni siinä mielessä, että vaikka olenkin painoja nostellut melkein 10 vuotta, niin en kuitenkaan varsinaisella kuntosalilla ole käynyt vuoden 2014 jälkeen.

Olen huomannut, että kun aloittaa uudessa työpaikassa, niin työ tulee uniin. Olen nyt vakityön ohella tehnyt toista työtä, niin. Työpäivän jälkeen kun menin nukkumaan, niin unessa asuntoni oli muuttunut työpisteeksi.

Kookosbanaani

12.12.19 klo 23:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse taas näin yksi yö sellaista unta, jossa minut oltiin etsintäkuulutettu. Olin kuitenkin niin vakuuttunut omasta syyttömyydestäni, että liikuin ihan häpeilemättä ihmisten ilmoilla. Kukaan ei suhtautunut mitenkään poikkeavasti, joten menin yliopistolla opiskelijaravintolaan syömään lounasta. Asetuttuani pöydälle huomasin kuitenkin kassatädin, jolle olin hetki sitten maksanut lounaani, puhuvan muutamalle poliisille ja osoittavan sormellaan minua. Poliisit tulivat sitten kuulustelemaan minua ja kiistin kaikki syytteet, koska en muistanut tehneeni mitään väärin. Tämän jälkeen toinen poliiseista kaivoi älypuhelimensa esiin ja näytti videon jossa minä ja neljä muuta jätkää jotka muistuttivat enemmän tai vähemmän naamatatuoituja sekakäyttäjiä, käytiin väkisin hakemassa joku äijä kotoa samalla kun tämän muija huusi ja kielsi meitä tekemästä mitään. Viides jätkä taisi olla kameran takana ja kuvasi koko välikohtauksen viihteen vuoksi. Vietiin sitten tämä kidnapattu jätkä jonnekin metsään, missä sitten porukalla pahoinpideltiin hänet sairaalakuntoon. Meitä oli neljä ringissä, mies makasi meidän keskellä maassa kädet kasvojen suojana ja kaikki potkivat häntä. Poliisit myös sanoivat minulle että kyseinen kaveri ei kävele enää koskaan. Tämän lisäksi he alkoivat näyttämään kyseistä videota muille ravintolassa olleille sanoen tyyliin "katsokaa mitä tämä kaveri on saanut aikaiseksi" ja kaikki alkoivat nauraa, osoittaa sormellaan ja kuiskimaan toisilleen. Päätin sitten mennä muitta mutkitta poliisien matkaan, koska se olisi ollut vähintä mitä tässä tilanteessa olisi voinut edes tehdä.

Tämä on juuri sellaisia unia, jotka vetoavat ihmismielen pahimpiin pelkoihin. En pelkää hämähäkkejä, käärmeitä saati edes klovneja, mutta pelkään sairastuvani Alzheimerin tautiin, saavani syövän tai... tekeväni jotain peruuttamattomasti vakavaa, kuten esimerkiksi aiheuttaen jonkun kuoleman tai halvaantumisen. Ja tässä skenaariossa se olisi vieläkin pahempi, koska se paitsi maksaisi minulle tulevan työpaikkani, myös oikeudet saada maisterin papereita ulos yliopistosta. Jotenkin huvitti kyseinen uni jälkeenpäin, sillä en näytä yhtään sellaiselta kaverilta joka edes sulautuisi kyseiseen paskasakkiin, joka unessa kävi muiluttamassa perinteiseen lapualaiseen tyyliin jotain joka vain sattui olemaan meille velkaa. Oliko minut sitten kiristetty mukaan tuollaiseen alhaiseen toimintaan, tiedä häntä. Onneksi oikeassa elämässä minulla on hyviä kavereita.

12.03.20 klo 22:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näin tässä yhden yön aikana kummallista unta, jonka muistan melko hyvin. Katsoin unessa jotain ilmeisesti saksalaista tai romanialaista 30-luvulla tehtyä värielokuvaa. Unessa jokin pieni lapsi juoksi jossain rakennuksessa ja teki voltteja sekä muita akrobatiatemppuja.

Elokuvan lopussa tuli teksti elokuvassa käytettiin apinoita ja nainen lauloi walking in the air:iä suomen kielellä. Hyvin kummllista.

Näin myös toista unta mikä oli vähän kummallista. Muistan unesta sen miten olin menossa uimaan, mutta yhtäkkiä uimahallin portaat muuttuivat ja olinkin jäähallissa, missä oli peli menossa. Minulla oli suomen pelipaita päällä ja ilmeisesti oli menossa suomi-venäjä peli. Istuin katsomaan, mutta ympärillä olevat ihmiset katsoivat kummasti. Lopulta eräs mies nousi sanoi minulle: Hei jätkä. Pipo pois päästä sisällä! Tämän jälkeen uni loppui.

30.04.20 klo 09:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen nähnyt parin viime yön aikana unta, jossa olen jossain paikkaa kaapattuna. Ensimmäisestä unesta en oikeastaan muista mitään muuta kuin sen, että paikasta missä minua pidettiin olisi voinut hyvin helposti paeta, mutta muistaakseni siinä oli jokin jippo, ettei se niin helppoa olekkaan.

Toisessa unessa muistan olleeni jossain talossa, missä minua pidettiin jossain ahtaassa paikassa sidottuna tai saattoi olla, että seurasin asiaa "vierestä". Kummassakin unessa oli äärimmäisen suuri pakokauhun tunne.