Keskustelua unista.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Keskustelua unista.

15.12.18 klo 15:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse näin vastaavasti viime yönä hassun unen, jossa sain selville että Petr Hapka [en.wikipedia.org] asuukin todellisuudessa porukoiden kotikylässä. Meninpä sinne sitten panemaan höperöityneen Hapkan kanssa tsekkiläiset elokuvat kivenkovaan paremmuusjärjestykseen. Kotimatkalla vastaan tuli joku mummo väittelemään saksalaisista mykkäelokuvista ja tein sille selväksi että Rakastakaa toisianne on huono leffa.

Jautsi

16.12.18 klo 09:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuossa tunti pari sitten näin seuraavanlaista unta, johon heräsin ahdistuneena:

Olin ollut kahdeksisen päivää ahdistavan itsetietoisuuden kurssilla jossakin äkkiä pystyynnykäistyssä kurssikeskuksessa. En ollut oppinut mitään, mikä saattoi olla hyväkin ottaen huomioon kurssin aihepiirin. Olimme yöpyneet kahdeksan hengen voimin yhden huoneen asunnossa, jossa meidän lisäksemme asui isäntä ja emäntä, heidän pieni poikansa ja terrierikoira, iloinen valkea näykkijä ja nylkyttäjä, joka tänä viimeisenä aamuna hyppäsi syliini ja katseli minua levollisena kuin vanhaa tuttua tai peräti perheenjäsentä.

Menimme kaikki sitten pihalle ja vähän niinkuin heitimme siinä jo hyvästejä, vaikka vielä olikin vuorossa ruokailu. Emäntä katseli minua hymyillen, en saanut selvää oliko hänen hymynsä ilkikurinen vai viekoitteleva. Emäntä läksi asunnolleen, me muut erkanimme pihalta kohti ruokalaa. Joku sanoi siinä kulkiessamme kuulleensa veljeltäni millainen ihminen oikein olen, että perunannostossakin minun oli muka aina saatava noukkia ensimmäinen peruna. Ajattelin hämmentyneenä millaisia juttuja minusta mahtoi olla liikkeellä.

Ruokalan rappusten yläpäässä matkani katkesi. Kaide oli kuin taikaiskusta tullut niin lähelle seinää, etten millään mahtunut kulkemaan sisään ahtaasta portista. Joku sanoi että vedä vatsa sisään. En kuitenkaan uskaltanut yrittääkään ruokalaan, vaikka olin koko viikon siitä kulkenut. Palasin takaisin pihalle, muut mennä humistivat ruokalaan muina miehinä.

Pihalla mietin pitäisikö minun mennä hymyilevän emännän tykö ja niin sanotusti kirjoittaa jokin värssy hänen vieraskirjaansa. Ajattelin hänen hymyään ja nauttimatta jäänyttä ateriaani. Äkillinen lihomiseni sen sijaan ei tullut mieleenikään. Heräsin tähän tilanteeseen. Olin perin ahdistunut, vaikkakin herääminen kyllä huojensi mieltäni.

Jos tämä olisi tapahtunut Niskavuori-elokuvassa, en olisi mennyt emännän luo, minun jalkani olisivat menneet. Jos kyse olisi pohjoismaisesta kulttielokuvasta, olisin sattunut mansikkapaikalle todistamaan outoa koiratyylin kohtausta. Almodovarin elokuvassa kaikki olisi lähtenyt liikkeelle lopusta ja sitä olisivat seuranneet mittavat taka-uumajaksot. Entä Will Ferrellin elokuvassa? Olisinko ollut liian suuri tonttu vihreissä trikoissa? Siksikö en mahtunut sisään ahtaasta portista? Simahdinko eilen Hokkarihemmoja katsellessani nojatuoliin ja yritin nyt sepittää itse jonkinmoista vapauttavaa loppuratkaisua itselleni?

Dekkari

21.12.18 klo 12:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näin viime yönä unta, jossa puhuin Turkulaisen entisen voimamiehen Ilkka Nummiston kanssa. Kehusin hänen suorituksiaan voimanostossa ja voimamies kilpailussa ja Nummisto nauroi.

Hauskaa tässä unessa oli se että Ilkka oli noin 150cm pitkä ja muutenkin hyvin pienikokoinen. Oikeastihan Ilkka Nummisto on jotain 186cm pitkä ja painoi voimanosto ja voimamiesuransa aikana jotain 125-135kg. Unessa oli myös Ilkan aisapari Markku Suonenvirta joka oli kanssa pienikokoinen.

06.01.19 klo 03:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hassua joskus kun muistaa jotain unessa näkemäänsä aivan täytenä totena ja huomaakin vaan yhtäkkiä että sehän taisikin olla vain uneksittua.

Huomasin vasta äsken nimittäin, ettei olisiko ollut Ludil tai TatitheThird ollutkaan arvostellut Titanic 2:sta, vaikka aivan varmasti muistin jopa lukeneeni pariinkin kertaan. Se oli tosi hauskaa tekstiä. Harmittavasti ei muista ulkoa, olisi voinut vaikka "plagioida".

14.01.19 klo 21:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Tuo on todella mielenkiintoista. Olen itsekin ollut vakuuttunut, että isälläni on pöytälaatikkoon dekkari kirjoitettuna. Mielenkiintoisin tapaus oli kuitenkin elävä muistikuva siitä, miten laskuhumalassa helsinkiläiseen lähiöön eksyttyäni nukuin liikenteenjakajassa. Vaadittiin paljon tutkimustyötä, ennen kuin koko ryyppyreissu osoittautui mielikuvituksen tuotteeksi.

15.01.19 klo 18:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näin kerran ehkä erään oudoimman unen koskaan. Olin siinä seikkailemassa ympäri Helsinkiä ja sitten pyörähdin jostain kumman syystä kirpparilla. Ostin vanhoja Britney Spears cd-levyjä ja kassalla rahojani oli vastaanottamassa tubettaja Sini "Papananaama" Laitinen. Maksoin levyt ja lähdin pois kirpparilta.

Jatkoin seikkailua ympäri Helsinkiä. Yhtääkkiä puhelimeni soi. Puhelimessa äiti ihmettelee missä ihmeessä olen ja miksi herään niin aikaisin aamulla.

Ensinnäkin, en osta nykyään juurikaan cd-levyjä. Toiseksi minun on hankala nähdä Papananaamaa noissa hommissa. Tosin en tiedä mitä kaikkia töitä on tehnyt eläissään.

Kolmanneksi. Minun on vaikea kuvitella äitiä soittelemassa minulle, aikuiselle miehelle siitä, missä olen. Ja toiseksi hän ei kummastelisi noin paljoa jos heräisin aikaisin aamulla.

15.01.19 klo 22:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse näin poliisista unta, että he ajoivat takaa ja lensin yli puiston ja asutusalueen puskien. Kävin välillä sellissä ja pääsin pois virtuoisumalla hengeksi ja takaisin läpi seinän. Uni loppui, kun pornoleffasta tuttu kasvo Victoria June tuli mieleen, joka kanssa sai paeta kyttiä omalla tavallaan.