haave elokuvaurasta

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › haave elokuvaurasta

12.10.04 klo 12:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

John Lennonjohto kirjoitti:
Population1 kirjoitti:

Olishan se hienoa olla elokuvaohjaaja vaikkapa jenkkilässä. Suomen puitteet ei minua kiinnosta. Miettikää nyt, saisit tehdä vaikkapa oman käsikirjotuksen ja valita siihen musiikit ja sitten valita huippunäyttelijöistä mieleises rooleihin. Ja sitten vielä saisit istua kameran takana ja päättää kuvakulmat yms. Mikäs sen hienompaa 8)

Hmm, ja suomalainen ohjaaja ei sitten saa vai? :roll:

Muutenkin tuo Suomi-ohjaajien mollaaminen yleisellä tasolla kieltämättä vähän kummastuttaa. Löytyyhän täältäkin alansa huippuja, ikävä kyllä Multipleksit eivät koskaan esitä heidän elokuviaan, Kaurismäkeä lukuunottamatta,

En mä mitään suomalaisia ohjaajia mollaa. Sitä tarkoitan, että oletetaan nyt että saisin tehdä elokuvan, niin haluaisin esim.kuvauspaikoiksi jenkkiläisen kahvilan, new yorkin kadut, arizonan autiomaata. En Porin toria, Tampereen Hämeenpuistoa tai Helsingin keskustaa. Haluaisin pääosaan vaikkapa De Niron, Michael Madsenin, Jack Nicholsonin tai Harvey Keitelin, en Vesa Vierikkoa, Heikki Kinnusta tai Jasper Pääkköstä.
En vähättele suomalaisia ohjaajia tai näyttelijöitä, mutta haluasin elokuvaani erilaiset puitteet. Saa kai ihminen haaveilla mistä haluaa,eikö?
Kuka sitä on käskemään toista, että mitä tämän pitäisi haluta.

:) Tuskinpa Lentoletku ihan sitä tarkoitti... On meikätytönkin haaveissa pyörinyt joskus vaikka mitä ulkomaiden staroja, mutta jos ihan totta puhutaan, olisin onnesta soikeana jo "pelkkien" kotimaisten nimien saamisesta produktiooni. Jos toimii itse sekä käsikirjoittajana että ohjaajana, on entistä suurempi vaara juuttua roolitteluun. Jotakin tiettyä hahmoa kirjoittaessa alkaa miettiä esim., että: "Stallone sopis tähän osaan tosi hyvin. Tää on semmonen lihaksikas kundi, joka heiluu viidakkoveitsen ja uzin kanssa, yläruumis paljaana ja..." Sitten, kun Syltin agentin numero on kourassa ja aletaan neuvotella kuvauksista, Stallone ei olekaan innostunut tai hänen agenttinsa muotoilee asian niin, että Syltillä on ihan hitsisti muuta jobia ja se ei nyt ehdi, kun sen pitää leikata nurmikko. Tästäpä hätä käteen. Käsikirjoittaja-ohjaajan päässä on vain kuva Rambosta, eikä hän pääse siitä eroon. Rooliin sopivia, uusia ja lahjakkaita naamoja löytyisi vaikka mistä, mutta käsikirjoittaja-ohjaaja tahtoo vain yhtä. Leffa, joka kenties olisi juoneltaan ja muilta osiltaan hyväkin, ei koskaan toteudu. Käsikirjoittaja-ohjaaja muuttaa vapaaehtoistyöntekijäksi Kambodzaan, eikä hänestä sen koomin kuulla enää.

12.10.04 klo 15:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mutta mä puhunkin nyt unelmistani. Jos mun unelmana on saada rooleihin Johnny Depp, Jack Nicholson, Bob De Niro ja Meryl Streep, niin sillon ne tulee siihen. Se unelmoimisessa onkin parasta. 8) Ja onko se sitten pomminvarmaa suomessa saada haluamansa näyttelijä rooliin? Aika monet esim. tekee elokuvien ohessa teatteria. Varmasti ois leffaan helpompi saada Heikki Kinnunen ku Dustin Hoffman, mutta silti odottasin Hoffmania vaikka maailman tappiin asti. Antakaa nyt hyvät ihmiset kaverilla olla unelmia! :cry: Ei toisen unelmia saa konkretisoida ja mitätöidä...

12.10.04 klo 16:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Population1 kirjoitti:

Unelmat on hieno asia ja niihin ainakin jokaisella on oikeus, Mutta jos uskaltaa ja osaa ottaa huomioon myös realiteetit, unelmista saattaa jonain päivänä tulla jopa totta. :wink: Siksi ei kannata alati kuljeskella pää pilvissä.

Steambull

12.10.04 klo 16:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suomalaisten näyttelijöiden hommaaminen helpompaa kuin luulisi. Täällä meidän kylällä asustelee sellainen independent-pätkiä tekevä porukka (ja ne niiden elokuvat ovat huonoudessaan erittäin hauskaa katsottavaa :) ), jonka viimeisessä elokuvassa, "Saaren Vangit" nimisessä pätkässä näyttelee Vesa Vierikko, hänet voitaisiin lajitella Suomen kärkinäyttelijöihin.

12.10.04 klo 17:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

En mä meinaa elokuvia tekemään. Musiikki mun juttu. Elokuvia vaan katselen siinä sivussa.

12.10.04 klo 17:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja on Samuli Edelmankin ollut meidän pihajuhlissa, mutta onko se silti jonkun ihmisen helppo saada elokuvaan? 8)

DELETED

19.10.04 klo 18:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

DELETED

20.10.04 klo 04:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itseä kiinnostaisi eniten ohjaaminen, käsikirjoittaminen ja musiikin sävellys ja sovitus elokuvaan. Näyttelijäksi minusta ei ole.

Juhani Sementti

20.10.04 klo 17:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Population1 kirjoitti:

Näyttelijäksi minusta ei ole.

Mistäs sen tietää ennen kuin kokeilee :wink:

20.10.04 klo 20:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juhani Sementti kirjoitti:
Population1 kirjoitti:

Näyttelijäksi minusta ei ole.

Mistäs sen tietää ennen kuin kokeilee :wink:

No persoonaa kyllä löytyisi, mutta kun pokka ei ikinä pidä missään ja vuorosanojakaan en ikinä muistaisi. Mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Acedia

20.10.04 klo 20:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minä en varmaan osaa mitään elokuvaan liittyvää, mutta eipä tuo Ed Wood jr. haitannut, joten en anna sen häiritä minuakaan. 8)

Alkku

30.01.07 klo 09:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mielenkiintoa ovat kamera-assistentti, äänittäjä, valomies tai apulaisohjaaja.

Scatter

30.01.07 klo 10:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Haluaisin säveltää elokuvamusiikkia.

Harmonica

30.01.07 klo 11:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minusta ei taitaisi olla oikein mihinkään hommaan elokuva-alalla, mutta cinematographerin homma kieltämättä kiinnostaisi kovasti. Muita kiinnostavia olisivat elokuvakäsikirjoitusten kirjoittelu (mutta en osaa kirjoittaa, ja mielikuvitustakin puuttuu) ja musiikin säveltäminen (sävelkorvaa minulla on vielä vähemmän).

Ohjaajana tietenkin mahdollisuus päästä tekemään haluamansalaisia leffoja parhaimmin, mutta näyttelijöiden ja muun porukan käskyttäminen ei ikinä sujuisi minulta.

30.01.07 klo 11:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse teen parhaani uralle päästäkseni ja kirjoittanutkin olen hyvin paljon. Pitäisi vain saada se ensimmäinen työ läpi ja kun yksi on mennyt läpi on vielä todennäköisempää saada seuraavakin läpi.

Harmi vain että täällä pohjoisessa on vain niin isot etäisyydet harrastajien välillä niin sekin vaikeuttaa yhteistyön aloittamista.

micco

30.01.07 klo 13:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Päiden räjäyttely yms. kiinnostaa, eli efektimiehenä olo voisi olla ihan kivaa, vaikken asiasta mitään tiedäkkään.

mokoma

30.01.07 klo 14:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ohjaajaksi minusta olisi, näyttelijäksikin, kuvaajaksikin, leikkaajaksi, äänisuunnitelijaksi myös ja efektimieheksi/Maskeerajaksi jees. Kyll kai aika sopivasti kaikista noista tiedän.

Tässä meikäläinen maskeeraa yhden "näyttelijöistä" [www.youtube.com]

mbay

30.01.07 klo 16:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiinnostusta olisi monellekin suunnalle, mutta epäilen olisiko minusta mihinkään hommaan. Leikkaajan tai kuvaajantyö voisi olla mielenkiintoista.

minna

25.02.07 klo 22:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näyttelijän ura oli lapsuuden ja vielä nuoruudenkin haaveeni. Murrosiän jälkeen luovuin suuresta unelmastani. Kyllä mie vieläkin haaveilen joskus näytteleväni Stallonen kanssa, mutta se nyt taitaa jäädä haaveeksi. Krhm. ...Käsikirjoittaminen olisi kyllä mukavaa. En kyllä usko menestyväni.

Mr pompeiji

16.07.08 klo 18:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

mokoma kirjoitti:

Tässä meikäläinen maskeeraa yhden "näyttelijöistä" [www.youtube.com]

Todella taitavaa jälkeä, olet miltei jo ammattilainen.Itse teatteria ja eri improvisaatiokursseja olen joskus käynyt läpi. Sitten on tullut harjoiteltua eri tunnetiloja ja kuntoa korottanut nyrkkeilyn merkeissä(naama onneksi vielä suht ehjä).Eli täysipäiväiseksi näyttelijäksi pyrkimässä. Enää Helsingin teatterikorkeeseen, ja varmaan sit kuudennella yrittämällä läpi. Sitten ensimmäiseksi suomalaiseksi jenkkilään näyttelemään ja inside the actors studioon.(aina saa toivoa)