haave elokuvaurasta

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › haave elokuvaurasta

Filmer

03.09.03 klo 21:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

onkohan kenelläkään haaveita jonkunlaisesta elokuvaurasta? itse olen aina haaveillut ohjaajan urasta. itse näyttelytyö ei varmaankaan sujuisi iteltä mutta ohjaus kiinnostaa enemmän. olisi kiva ohjata leffoja oman mielen mukaan, ehkä joskus jopa käsikirjoittaa, mutta ainoastaan sellasia leffoja mitkä itseä kiinnostaisi.

Kustaa

03.09.03 klo 23:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pienempänä halusin ehdottomasti olla James Bond. Nykyään voisin olla hyvännäköinen action-stara, joka puskee pari hittileffaa vuodessa. Vapaa-ajalla harrastaisin villiä seksiä mallityttöjen ja vastanäyttelijöiden kanssa. Vetäisin varmaan myös eksoottisia stimuloivia huumeita ja ostelisin rantahuviloita joissa voisi taas harrastaa... ohjaajaksi en enää laiskuuttani viitsisi ryhtyä.

Että sellaisia haaveita...

:wink:

03.09.03 klo 23:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juuh. Ohjaaksi ja näyttelijäksi olen tietenkin halunnut. Ja on käynyt mielessä lähteä jonnekin näyttelijäkursseille hesaankin jne... olinhan aikoinaan viestintätaito -painotteisessa koulussakin. Jossa kuvailtiin mahtavia pienleffoja.

Jopa nykyäänkin teemme vielä indie leffoja, kaveriporukalla.

Tässä uusimman scripti, pitäisi alkaa kuvaamaan tässä 2 kuukauden sisällä:

arska

04.09.03 klo 09:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mielenkiintoista tuo indituotanto. Eräänlainen leffaurahan sekin on.

Teettekö muuten kuvakäsistä noista scripteistä vai vedättekö kohtauksien kuvakulmat rennommalla otteella suoraan paikan päällä.

04.09.03 klo 10:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Todellakin. Meikiäläisen suurin unelma olis päästä näyttelijäks tai ohjaajaks. Mutta haavekshan ne yleensä on jääny... oon kyllä serkkupojan kanssa tehy kaikkeee hauskaa, serkku kuvaa ja mää näyttelen, sellasia häröjä teinipojan sketsejä..

04.09.03 klo 17:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oon, ja vakavasti ois edelleen suunnitelmissa yrittää ohjaajaks tai näyttelijäksi.

Ala-asteella kuvattiin sellanen pätkä kun Kostajat, koulutyönä... siitä tuli kyllä ihan mahtava, vaikka itse sanonkin. Tällä hetkellä väännetään saman porukan kanssa siihen jatko-osaa... kyllä on hauskaa.

04.09.03 klo 17:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arska kirjoitti:

Mielenkiintoista tuo indituotanto. Eräänlainen leffaurahan sekin on.

Juu. Yleensä kuten nytkin käytiin pari viikkoa sitten katsomassa kuvauspaikoilla näitä pääkuvakulmia. Eli ennen kuvauksia visioidaan miten kuvataan ja mistä. Ja sitten kun ollaan kuvaamassa niin tietenkin modataan näitä ennalta keksittyjä kulmia jne... ja tietenkin paikanpäällä keksii aina parempia ja parempia kuvakulmia.

Elikkä, ei me emme tee kuvakäsistä. Tulisi liian rankka duuni, ennen - kouluaikojen projekteihin piirsin kuvakäsiksenkin, mutta se vaadittiin sillon.

Tässä New-Age-Mafia leffassa: Sweet Home Chicagossa (jonka pituudeksi arvioidaan n. 30-40 minuuttia) käytetään 2 laadukasta digivideokameraa. Ja näyttelijöitä pyritään laatimaan mahdollisimman paljon.

Meillä on sellainen hommeli, että Minä kirjoitan leffascriptit (älkää muuten välittäkö kirjotusvirheistä, se on tuollainen raakile vielä...) ja Minä sekä ystäväni Tommi ohjataan elokuva kahteen pekkaan.

-->

On olemassa vielä eräs "Tosi Elämä > True Life" -leffa jota emme kerenneet viime talven lopulla kuvata.

-->

Ja huomautan, että tämä Sweet Home Chicago tulee olemaan suht laadukas leffa kaikin puolin. Ei mikään Russell's Old Room, joka kuvattiin kolmella jätkällä - parissa tunnissa purkkiin.

Juhani Sementti

04.09.03 klo 18:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mullakin olisi haaveena käsikirjoittajan ura. Olen kirjoittanut jo yhden luvun eräästä tarinasta. Se on aika korni. Mafiatarina. Lainailin nimet leffoista.. no se ei varmaan ole yllätys. Keksikää itse joku sulava italialaisnimi. Ohjaajan uraakin olisi hauska kokeilla. Olisin ajatellut tehdä jonkun lyhytelokuvan, mutta mulla ei löydy kaveripiiristä muita joille leffat olisi näin suuri asia. Mulla on valinnaisena koulussa videokurssi, mutta eipä sielläkään pääse tekemään mitään ubercoolia kun aiheet on valmiina.

Sellainen Stephen King-urakin olisi kiva. Romaania vääntäisin ja niistä sitten elokuvia.

Nämä ovat silti unelmia...

04.09.03 klo 21:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

No minunkin haaveeni olisi päästä ojaajaksi. Olisin niin kuin Woody Allen, ohjaisin, näyttelisin ja käsikirjoittaisin tekemäni elokuvat. Se olisi kieltämättä hienoa. Itsekin tahtoisin tehdä omia filmejä kaveri porukalla, mutta on vähän sama juttu kuin Juhanilla, että kaverini ei ota leffoja yhtä vakavissaan kuin minä, mutta ei minulla siihen oikeastaan olisi edes mahdollisuuksia.

arska

04.09.03 klo 22:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Musta tuntuu että tuo leffahomma on koko ajan yhä enemmän muuttumassa. Indieleffoja tullaan tekemään aina vaan enemmän kun hyvät digivehkeet halpenee ja koneiden prossutehot alkaa olla jo sitä luokkaa että editointia pystyy tekemään kotistudiossakin. Hyvä niin! Sehän on selvää että ei jokainen digikameraan tarttuva pysty tekemään laatua tai kiinnostavia pätkiä, mutta on myös niitä jotka pystyy. Noista omista pätkistä on hyvä aloittaa ja jos lahjoja löytyy niin uskokaa pois, kyllä ne noteerataan.

Ei kaikkia leffoja tarvitse esittää leffateatterissa. On myös muita jakelukanavia, jotka ei tosin tuota välttämättä lipputuloja ihan samaan malliin.

Tämä on musta hyvä esimerkki suomessa: http://www.pixoff.net Eräskin ilta on vierähtynyt pätkiä katsellessa.

Faith

14.09.03 klo 17:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllähän tuommoinen pieni kiinnostus elokuva uraa kohtaan on vieläkin.

OneNiceUser
2016 viestiä

05.10.03 klo 21:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jonkinlainen elokuvaura vois olla mukavaa. Ehkä se ohjaajan työ tosiaan vois olla mukavaa työtä, mutta en oikein tiedä. Lähinnä oon kiinnostunu tietokoneista yms. tietotekniikasta.
Tietenkin myös leffoista! En sit tiä sitä elokuvauraa..

Viisas

12.12.03 klo 15:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ohjaajaksi tai käsikirjoittajaksi olis kiva päästä. Eilen tuli muuten ohjelma, jossa kerrottiin että joka viides elokuva-alalla opiskeleva jää työttömäks. :?

Screwball

13.12.03 klo 21:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sepä rohkaisevaa, viisas.
Onhan sitä tullu tehtyä vapaa-ajalla pari pienelokuvaa, jotka ovat olleet tosin niin naurettavia, että jos nimetkin teille kertoisin, niin saisitte nauraa makeasti..

pommac

13.12.03 klo 22:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

No kyllä täytyy myöntää että aina pienestä asti olen halunnut näytteliäksi. Ja oon minäkin kavereiten kesken tehnyt pari sketsiä ja on ainakin omasta mielestä ollu hauskoja mutta tuskin kukaan muu niistä tykkäis.

Haxu

13.12.03 klo 23:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

No ainahan olisi kiva olla näyttelijä, joka tienaisi rahaa ihan rutosti.
Ehkä sitten joskus pääsen näytteleen thoken leffoihin :lol:

13.12.03 klo 23:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joo no pojat.

Tuossa on minun EKP ryhmän ensimmäinen indie leffa. Ihan perseelleen edioitu jne..mutta kyllä sen yhden kerran katsoo. Elikkä jo aikaisemminkin mainittu Tribuutti Pulp Fictionille. Oli ihan pakko taas mainita :lol:

Cuomi

14.12.03 klo 11:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hmm... joskus pienempänä halusin kovasti näyttelijäksi mutta nykyään se ohjaajaan homma tuntuis mielekkäämmältä. Käsikirjoitukset kirjottaisin tietenkin itse ja esiintyisin jokaisessa leffassani pienessä sivuroolissa, tai vähän isommassakin...

Filmer

14.12.03 klo 15:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mulla on mennyt elokuvauran suunnittelu kokonaan vessanpönttöön. Suomesssa ei kannata aloittaa elokuvauraa, koska ensiksi melkein varmana ei saa töitä. Katselin jossain vaiheessa, kuinka paljon Suomessa löytyy työttömiä ohjaajia, joten se siitä.

Ale

15.12.03 klo 14:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Leffan tekijäksi on tarkoitus. Toimisin ohjaajana, käsikirjoittajana ja näyttelijänä ku kaikki noi hommat kiinnostaa. Tällä hetkellä teen niitä amatööri-leffoja. Yksi saatiin jo kuvattua ja editointivaihe on päällä.