Suuri sukupuoli- ja seksuaalivähemmistökeskustelu

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Suuri sukupuoli- ja seksuaalivähemmistökeskustelu

24.10.11 klo 23:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maximus kirjoitti:

Nyt en ihan ymmärrä noiden miinuksien ja plussien perusteita (en siis nyt valita miinuksista, vaan niiden mahdollisista perusteista). Ymmärsinkö oikein, että nykyään tykissä saa vapaasti hyökätä henkilökohtaisiin asioihin, kuten perheeseen ja se on ok. Siis ymmärrän jos minusta sanotaan jotain, mutta ulkopuoliset voi jättää pois. Vai pitäisikö tästä ottaa oppia tulevaisuuteen, ilmeisesti.

Valitatko siitä, että tuo aikaisempi viestini on saanut jopa kaksi plussaa, koska siinä oli joku ihmeen hyökkäys? Se oli välikevennys ja pieni provo. Niitähän sinäkin olet yrittänyt viime aikoina kylvää. Sen jälkeen kun et pitänyt siitä, miten sinulle täällä vastattiin. On siinä viestissä myös jotain muutakin tekstiä kuin se kappale, jonka mahdollisesti koet jotenkin ikävänä. Ne plussat ei todellakaan tarkoita sitä, että se yksi kappale niitä keräisi ja kyseinen toiminta olisi yleisesti kannustettavaa. Ketju nyt vaan on alkanut mennä siihen perseily suuntaan.

Mitä tulee siihen, että minun hermot jotenkin paukkuisivat, niin se ei pidä paikkaansa. En kuumene netsikeskusteluista, oli joku toinen kuinka typerä tahansa. Eivät nämä ole sen arvoisia.

Maximus

24.10.11 klo 23:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maximus kirjoitti:

Homma onkin siinä, että omat provoni eivät lennä tämän foorumin ulkopuolisiin asioihin. En koskaan todellakaan olisi lähtenyt toisten perheitä repimään mukaan, mikä onkin se mikä tekee teikäläisen viestistä törkeän loukkauksen ja ihmettelen kuinka sitä ei ole edes poistettu. En minä siitä välitä, mikäli siinä puhutaan vain minusta. Mutta jos sulo todella näkee tuon jonain helvetin kevennyksenä, niin voin taata että tulet näkemään näitä kevennyksiä useasti tulevaisuudessa.

You just raised the devil, bitch

24.10.11 klo 23:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maximus kirjoitti:

Eipä lennä ei. Mitä nyt loukkaat järjestelmällisesti kokonaista seksuaalivähemmistöä ja siinä sivussa erästä foorumilaista hänen seksuaalisesta suuntautumisestaan.

You just raised the devil, bitch

Jos joku tekee mielestäsi väärin, niin sitten kannattaakin vajota hänen tasolleen. Enkä oikein usko, että pystyisit siihen vaikka yrittäisit. Annoin sulle silti plussan.

25.10.11 klo 00:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:

Jos olisin aikamatkustaja, niin menisin siihen iltaan jolloin sait alkusi, ja sanoisin isällesi, että jättää äitisi rauhaan, vaikka tekeekin hirveesti mieli, tai käskisin käyttämään gumia...eiku sanoisin äidillesi, että jättää sen viimeisen sidukan juomatta ja laittaa jalat yhteen.

Köh. Oosnyt Sulo. Lupaathan käyttäytyä jatkossa paree, lupaathan... :'D
Hyvä, kun en löytänyt vessaan paskalle tällä langattomalla liikuskellessa.

Tumppimies

26.10.11 klo 14:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Esitän pari kysymystä. Joihin kaikki voivat vastata. Kaipaankin erilaisia näkökulmia asiaan, joten puolesta puhujat ja vastustajat hereillä.

Mitä jos oma lapsi paljastuu homoseksuaaliksi?
tai
Mitä jos ystäväsi paljastuu homoseksuaaliksi?

Varmasti tämä on epätodennäköistä, mutta täysin mahdollista. Miten itse suhtautuisit tähän?

Itse ainakin pystyisin sen hyväksymään. Enkä estäisi ketään olemasta oma itsensä. Etenkin oman lapsen tunteita ei tule tukahduttaa, haluan hänen olevan onnellinen. Olen siis itsekin onnellinen jos hän on. Näin sen näen. Kaverin kanssa ihan sama juttu.

Konservaattori

09.01.12 klo 19:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Homous on mielestäni yksi rakkauden muoto. Humanistina puolustan homojen yhteiskunnallista vapautta henkeen ja vereen.

Vaikka homoliittoja ei Suomessa ole niin kannattaa muistaa että globaalissa vertailussa homoilla on Suomessa asiat todella hyvin. Mielestäni homoliittojen vastustaminen ei tee ihmisestä automaattisesti homofoobikkoa. Se on vain mielipide. Joskus homofoobikon leima annetaan kovin kepein perustein. Esimerkiksi Päivi Räsäsen mielestä homous ei ole rikos eikä sairaus. Räsänen on maailman pahimpien homofoobikoiden listalla aika pohjakastissa. Esim. moni afrikkalainen tai arabi on paljon pahempi.

09.01.12 klo 20:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Konservaattori kirjoitti:

Niin mutta kannattaa muistaa että homoillassa Räsänen kyseenalaisti homoillassa homojen oikeuden olla sitä mitä ovat. Tuollainen on astetta kovempi mielipide kuin niillä jotka hyväksyvät homoseksuaalisuuden, mutta eivät antaisi heille avioliittomahdollisuutta. Mutta tosiaankin Räsänen vaikuttaa suvaitsevaiselta kuin vertaa vaikka perusmuslimiin.Koska muslimit suhtautuvat uskontoonsa kymmenen kertaa kiihkeämmin kuin peruskristitty, niin tottakai he vihaavat homoja paljon ankarammin kuin kristityt. Räsäsestä puheenollen vielä se että hän ilmeisesti pitää homoutta ainakin jonkinasteen häiriönä, eli kyllä hän varmasti pitää homoutta ainakin jonkinlaisena sairautena.

09.01.12 klo 20:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tumppimies kirjoitti:

Mitä jos ystäväsi paljastuu homoseksuaaliksi?

Olen pieneltä paikkakunnalta, joten tuttuihini on lukeutunut vain yksi homo (yläasteella) eikä hänkään ollut sitä kovin äänekkäästi, vaikkakaan asiasta ei varsinaisesti jäänyt epäilystä. Tulihan asiasta vittuiltua, mutten koskaan erityisesti haukkunut häntä homoksi tai homoudesta, kunhan suolsin tavanomaista yläaste-paskaa. Oikeastaan kyseessä oli mukava kaveri ja tästä syystä vittuilin hänelle erittäin vähän. (Yksi hullujenhuone koko yläaste näin sivumennen sanottuna, mikään vaihe elämässäni ei ole ollut niin kamala, vaikka olen kyseisen koulun jälkeen sairastunut sekä masennukseen että skitsofreniaan. Ei sinänsä mikään hyvä tekosyy vittuilulle.)

Jos joku ystäväni kertoisi olevansa homo niin mikäs siinä. Asia saattaisi olla kiusallinen jos hän käyttäytyisi erittäin "homomaisesti", mutta sellaista nyt esiintyy lähinnä telkkarissa. Tämä yläasteaikainen tuttuni kylläkin käyttäytyi hieman, sanoisinko, "kliseisesti". Se saattoi kyllä olla yläasteella jonkinlainen puolustuskeinokin, tai sitten hän oli vain räiskyvä persoona. Veikkaisin suurimman osan homoista olevan kuitenkin tavallista sakkia, ja jos ei niin ei siinäkään mitään pahaa ole. On myönnettävä, että heterona esim. homoseksi on mielestäni hyvin epämiellyttävää ajateltavaa, mutta eikövätköhän kaikki tee asioita jotka monista muista ovat epämiellyttäviä. Harvoinpa ihmiset seksiä toisten nähden myöskään harrastavat. Jos joku nykyisistä ystävistäni tekisi minulle tämän kammottavan paljastuksen, niin tuskinpa suhtautumiseni ei muuttuisi mitenkään. Heppu olisi kuitenkin edelleen se sama. Saattaisin tosin ihan mielenkiinnosta olla hieman utelias asian suhteen, mikä tietenkin voisi olla hieman kiusallista tämän hypoteettisen homotoverini mielestä.

09.01.12 klo 21:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tästä tuli mieleen eräs tutkimus, jossa koehenkilöille luotiin mielikuvia naisen ja miehen välisestä anaaliseksistä, ja sitten miesten välisestä samanlaisesta. Heteroseksuaalinen anaaliseksi ei luonut koehenkilöille paljon minkäänlaisia tunteita, mutta kun sitten tuli miesten välinen anaaliseksi niin koehenkilöt tunsivat epämielyttäviä tunteita. Ei se tietenkään tarkoita sitä että ne jotka saivat miestenvälisen seksin ajattelusta epämielyttäviä tuntemuksia, olisivat välttämättä homofoobikkoja, mutta ihmettelen sitä kuitenkin että miksi. Heteroseksuaalinen ja homoseksuaalinen anaaliseksi ovat kuitenkin erittäin samanlaisia. Liekö syynä se että penis karvattomassa (yleensä naisella) pepussa ei ajatuksena tunnu samalta kuin penis karvaisessa pepussa (yleensä miehellä), en tiedä.

Edit: Toivottavasti en nyt aiheuttanut kenessäkään epämielyttäviä tuntemuksia :D

09.01.12 klo 21:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Voin raottaa salaperäisyyden verhoa sen verran, että suhtautumiseni anaaliseksiin on heteroiden kohdalla osapuilleen päinvastainen kuin homojen kohdalla. Ei kyse ole yhdyntätavasta, vaan siitä kokonaisuudesta. Eihän seksi yleensäkään ole mitenkään kovin kiihottava mielikuva, jos sen ajattelee olevan vain lihakimpaleen asettamista reikään. Se kiihottava elementti tulee jostain muualta. En ole homofoobikko, en vain voi mitään sille että ajatus miestenvälisestä seksistä on vastenmielinen. En silti rupea kampanjoimaan sitä vastaan, ihmiset tehköön keskenään mitä haluavat kunhan eivät vahingoita toisia.

10.01.12 klo 22:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuulusko tämä nyt vaikka tänne? En laita pulina-ketjuun, koska siellä on keskustelu waretuksesta käynnissä. :)

Huomasin leffatykin sivulla mainoksen

"Erinomainen Spermapankki
Open Identity Spermanluovuttajien 10% Alennus Ensimmäinen Hankinta
www.cryosinternational.com/ny"

Ollaanko tuossa nyt myymässä vai ostamassa? Täältä tykistä löytyy varmasti aika vähän ostajia, mutta myyjiä sitäkin enemmän. Kukapa ei haluaisi rahoittaa elokuvaharrastustaan...köh...no, sillä. Muutenkin varmasti löytyy kilpailukykyisellä hinnalla myyjiä...vaikka laatu takuuta ei olekaan :)

10.01.12 klo 22:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:

Ei kuulu. Jos suuri seksikeskustelu olisi yhä auki niin sinnehän tuon olisi voinut laittaa.

Kun kyseessä olisi spermapankki niin ne varmaankin ostavat. Minun olisi vaikea kuvitella jonkin yhdistyksen tai yrityksen myyvän spermaa koska kauppa kävisi varmasti huonosti eikä välttämättä hedelmöityshoitoja tarvitsevat tai kovimmatkaan herkkusuut olisi hankkimassa lasteja tuota kautta.

01.03.12 klo 00:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

"Homopropagandan" kieltävä laki hyväksyttiin Pietarissa"

Uskovaiset ja äärioikeisto on näköjään lyöneet päänsä yhteen pietarissa.

Noh, eihän nuo venäläiset ole ikinä olleet mitään ruudinkeksijöitä, vaikka ahkerasti ovat sitä historiassa käyttäneet jo liiaksi asti.

wednesday

01.03.12 klo 01:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

^

Huoh, jotenkin tuntuu niin uskomattomalta että jotain kyseisen lain kaltaista voi mennä läpi vielä tänäkin päivänä. En usko tuon lain saavan aikaiseksi mitään hyvää, päinvastoin. Kyllä on liian paksua, jopa siinä määrin ettei enää tavallisen ihmisen päähän mene. Haluaakohan venäjän yhteiskunta lisää tuloja sakottamalla näitä "homopropagandan" levittäjiä? Voisiko motiivi tuollaisen lain hyväksymiselle olla todellakin raha?
Vaikea keksiä mitään järkevää syytä miten tuollainen laki voidaan jossain hyväksyä vielä 2010-luvulla. Täysin käsittämätöntä...

Mutta toisaalta täytyy muistaa että nyt on puhe valtiosta jossa tietty toisen ihmisen rakastamisen muoto oli rikos vuoteen 1993 asti. Homoseksuaalisuus on siis valtiossa, joka kehtaa väittää itseään sivistyneeksi ollut "tervettä" alle kymmenen vuoden ajan!

Ei kyllä voi venäjää nimittää sivistysvaltioksi...

01.03.12 klo 10:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ja venäjähän ei ollut ensimmäinen maa jossa on säädetty tuollaisia lakeja. Liettuaan tuli tuollainen laki vuonna 2009. Liettuahan on katolinen valtio. Yhdistettynä neuvostomenneisyyteen ja katolilaiseen kristillisyyteen seurauksena oli siellä tälläistä pelleilyä. Onneksi me suomalaiset ja länsieurooppalaiset olemme hiukan fiksumpia.

Iltalehden mukaan tämä bändi on joutunut tuon lain vuoksi ongelmiin. Ihmettelen syvästi sitä.

kerpele

01.03.12 klo 11:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

wednesday kirjoitti:

2012-1993=19v

doomsdaymachine kirjoitti:

Onneksi me suomalaiset ja länsieurooppalaiset olemme hiukan fiksumpia.

Hyvä tovi meilläkin meni viisastuessa. Suomessa homoseksuaalinen kanssakäyminen laillistettiin vuonna 1971, kun taas esim. Ranskassa se on ollut laillista jo vuodesta 1791, Belgiassa vuodesta 1795 ja Italiassa vuodesta 1890. Suomi on käytännössä viimeinen Pohjoismaa jossa homoseksuaalisuus dekriminalisoitiin (Islanti 1940, Tanska 1933, Ruotsi 1944 ja Norja 1972*).

*Wikipedia: "Norjan laki oli jo astuessaan voimaan vuonna 1903 muotoiltu niin, että syyte homoseksuaalisista teoista voitiin nostaa ainoastaan jos "yleinen etu niin vaatii". Käytännössä Norjassa homoseksuaalisuuden dekriminalisoiminen siis tapahtui jo vuonna 1903"

01.03.12 klo 11:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:

Hyvä tovi meilläkin meni viisastuessa. Suomessa homoseksuaalinen kanssakäyminen laillistettiin vuonna 1971, kun taas esim. Belgiassa se on ollut laillista jo vuodesta 1794 ja Italiassa vuodesta 1890. Suomi on käytännössä viimeinen Pohjoismaa jossa homoseksuaalisuus dekriminalisoitiin (Islanti 1940, Tanska 1933, Ruotsi 1944 ja Norja 1972*).

Niin tietenkin, mutta suomeen tuollaista lakia tuskin tuleekin. Eli ollaan neljässä vuosikymmenessä viisastuttu aika paljon. Tottakai vielä 13 vuotta sitten oli kehoituskielto, mutta se ei voi tulla takaisin.

Nirpi

10.03.14 klo 20:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaivetaanpas nyt tämäkin klassikkokeskustelu haudastaan, kun keskustelu tasa-arvoisesta avioliittolaista velloo niin eduskuntatalossa kuin sen ulkopuolellakin. Miten lain käy? Tuleeko siitä ensimmäinen suomalainen esimerkki (tietynlaisesta) suorasta demokratiasta kansalaisaloitteen muodossa?

Lain vastustajat kaivavat kovat aseet, nimittäin papan ja mummon hääkuvat esiin, ja lähtevät (perinteisin menetelmin tehtyjen) perheidensä kanssa osoittamaan mieltä ensimmäisen julkisen kuulemisen alla:

(mielenosoitus on siis 12.3 keskiviikkona ja kuuleminen 13.3)

Tavallisena leffanörttilesbona voisin vaikka pitää kisakatsomoa äänestyksen koittaessa keväämmällä ja jännittää lain läpimenemistä popcornit tukenani ja turvanani.