Suuri sukupuoli- ja seksuaalivähemmistökeskustelu

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Suuri sukupuoli- ja seksuaalivähemmistökeskustelu

Maximus
Käyttäjä
1316 viestiä

21.10.11 klo 15:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

^
Hyvin surullista tosiaan. Toivottavasti tämä pahasti maata saastuttanut ongelma saadaan kuriin.

Blaze
Käyttäjä
524 viestiä

21.10.11 klo 15:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaaha kirjoitti:

Lapselle täytyy kertoa ettei heidän perheessä ole mitään vikaa ja tehdä selväksi kiusaajien typeryys.

Ja tämä ehkäisee kiusaamista, miten?

"Mun isit sano, että meidän perheessä ei oo mitään vikaa ja te ootte tyhmiä!"

Muksu vaan Krav Maga -kurssille, perkele, eikä mitään paskaa humanistikasvatusta.

Maximus
Käyttäjä
1316 viestiä

21.10.11 klo 15:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaaha kirjoitti:

2. Se on nimenomaan niiden ahdasmielisten ongelma. Toisten ihmisten ahdasmielisyys ei pitäisi olla este adoptiolle missään tapauksessa, ei siis myöskään homoparien keskuudessa. Lapselle täytyy kertoa ettei heidän perheessä ole mitään vikaa ja tehdä selväksi kiusaajien typeryys.

Itse tiedän ihan kokemuksestä, että lapsen iässä kiusatuksi tuleminen ei todellakaan ole ollut missään vaiheessa ongelma näille kiusaajille. Ei tuon ikäisenä ajatella, että olenpas ahdasmielinen. Kiusoittelu on tuolloin lapsille ihan vain hupia, toisen kustannuksella leikkimistä, nöyryyttämistä, mitä liekään nyt keksivät. Sen sijaan tästä tulee mahdollisesti jäämään jonkun sortin ongelma kiusatuksi tulleelle hyvin pitkäksi aikaa.

kerpele
Käyttäjä
3486 viestiä

21.10.11 klo 15:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blaze kirjoitti:

Muksu vaan Krav Maga -kurssille, perkele, eikä mitään paskaa humanistikasvatusta.

Mitään gay ass krav magaa, kaikille käsiaseet!

Maximus kirjoitti:

Itse tiedän ihan kokemuksestä, että lapsen iässä kiusatuksi tuleminen ei todellakaan ole ollut missään vaiheessa ongelma näille kiusaajille. Ei tuon ikäisenä ajatella, että olenpas ahdasmielinen. Kiusoittelu on tuolloin lapsille ihan vain hupia, toisen kustannuksella leikkimistä, nöyryyttämistä, mitä liekään nyt keksivät. Sen sijaan tästä tulee mahdollisesti jäämään jonkun sortin ongelma kiusatuksi tulleelle hyvin pitkäksi aikaa.

Meillä kotona opetettiin että kiusaaminen on väärin ja sitä ei saa tehdä -> en kiusannut ketään koulussa. Homofobiset vanhemmat naureskelevat ja ivaavat homoja kotona -> lapsi ottaa mallia ja kiusaa koulussa homovanhempien lasta.

Maximus
Käyttäjä
1316 viestiä

21.10.11 klo 16:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:

Meillä kotona opetettiin että kiusaaminen on väärin ja sitä ei saa tehdä -> en kiusannut ketään koulussa. Homofobiset vanhemmat naureskelevat ja ivaavat homoja kotona -> lapsi ottaa mallia ja kiusaa koulussa homovanhempien lasta.

Tarkoitin lähinnä sitä, että itse olin kiusattu, enkä kiusaaja, vaikkei mistään homosteluista ollutkaan kyse. Ihan vain perus kiusanteosta ja mitä muistelen niitä aikoja, niin jos joku olisi tosiaan omannut kaksi homovanhempaa, olisi tämä saanut kuulla siitä päivittäin. Ei tuon ikäiset ymmärrä homoudesta muutakuin että se on "yök", oli vanhemmat mitä mieltä tahansa. Ja mitä muuten tulee tuohon tekstiisi, niin se ei todellakaan tulisi menemään noin yksinkertaisesti.

Jaaha
Käyttäjä
311 viestiä

21.10.11 klo 16:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maximus kirjoitti:
Jaaha kirjoitti:

2. Se on nimenomaan niiden ahdasmielisten ongelma. Toisten ihmisten ahdasmielisyys ei pitäisi olla este adoptiolle missään tapauksessa, ei siis myöskään homoparien keskuudessa. Lapselle täytyy kertoa ettei heidän perheessä ole mitään vikaa ja tehdä selväksi kiusaajien typeryys.

Kokemusta on minullakin. Koska homovanhemmat mahdollisesti osaavat odottaa tätä kiusoittelua, he voivat opettaa lastansa olemaan välittämättä kiusaamisesta. Minua se auttoi, ja lakkasin välittämästä kiusaajien mielipiteistä. Kenties se toimii muillakin. Me kuitenkin käsittelemme tätä kiusaamis asiaa esteenä homojen adoptio-oikeutta vastaan. Yritin tuoda ilmi, kuinka huono tekosyy se on adoption kieltämiselle. Voihan heteroparin adoptoitua kiinalaista alkuperää olevaa lasta kiusata yhtälailla. Eli kiusaaminen ei ole kannattava argumentti homojen adoptio-oikeutta vastaan.

Pjuuh, tälläinen poliittinen kiistely ei ole minun alaani. Puhuttaisiinko lehvoista?

E: ja jälleen Kerpele ehti ensin! Laittoi asian paljon paremmin. Minä pidän suuni kiinni... stressitaso nousee tällaisissa topikeissa.

kerpele
Käyttäjä
3486 viestiä

21.10.11 klo 16:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maximus kirjoitti:

Ei tuon ikäiset ymmärrä homoudesta muutakuin että se on "yök", oli vanhemmat mitä mieltä tahansa.

Sen ikäiset lapset ymmärtävät homoudesta sen mitä kotona on kerrottu ja opetettu, tuskin kukaan lapsi luonnostaan vierastaa esim. naispareja ellei isi ole kotona sanonut että kaksi tätiä yhdessä on yök.

Tumppimies

21.10.11 klo 16:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Tästähän isit tykkää. Miespari on "yök".

Joo sori, taas paskaa läppää.

Maximus
Käyttäjä
1316 viestiä

21.10.11 klo 16:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:
Maximus kirjoitti:

Ei tuon ikäiset ymmärrä homoudesta muutakuin että se on "yök", oli vanhemmat mitä mieltä tahansa.

Sen ikäiset lapset ymmärtävät homoudesta sen mitä kotona on kerrottu ja opetettu, tuskin kukaan lapsi luonnostaan vierastaa esim. naispareja ellei isi ole kotona sanonut että kaksi tätiä yhdessä on yök.

Ei minulle ainakaan kotona puhuttu yhtään mitään homoudesta. Ihan koulu ja kaveripiireistä oman näkemykseni olen perinyt, tai sitten se on vain jonkunmoinen osa omaa näkemystäni, joka on kehittynyt televisiota katsellessa ja kyliä ympäri kuljeskellessa. En oikeastaan ole koskaan edes osannut katsoa homoutta mitenkään vakavalla ilmeellä ja pidän sitä vieläkin ehkäpä yhtenä parhaimpana vitsailun aiheena. Ainakin omat nauruhermoni se saa kutkuttamaan, kun on hyvä vitsi kehissä, tästä ei suinkaan tarvitse ottaa itseensä. Faktahan se on, että oli vitsin aihe mikä hyvänsä, ei sillä välttämättä tarvitse mitään henkilökohtaista, loukkaavaa tai pahaa tarkoittaa, kunhan vai heitetään vitsiä.

Ja vaikkei tuo kiusaus olisi pätevä argumentti, niin on se mielestäni otettava huomioon. En itsekään ole sitä mieltä, että kiusaajien pillin mukaan pitäisi tanssia, päin vastoin, mutta mielummin vältän kiusaamisen, jos vain voi. Kuten olen monesti aiemmin sanonut, sitä ei voida vain sivuttaa sanoen, että kiusataan niitä lapsia muutenkin tai että ei kiusaajien pillin mukaan voida tanssia. Ennenkuin mitään ruvetaan tekemään, on hyvin tärkeää että nämä nimenomaan lapset saadaan ymmärtämään, että on okei, jos jollakulla on homovanhemmat. Sitä riskiä, ei yksinkertaisesti voida ottaa ennemmin. Se on väärin sitä lasta kohtaan itsessään. Kaikki lapset eivät halua taistella itsensä puolesta koulussa, koska homovanhemmat halusivat adoptoida tämän.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1567 viestiä

21.10.11 klo 20:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maximus kirjoitti:

Ja kun tämä tästä kuolee, jos kuolee niin sama aihe luultavasti nousee esille jonkun parin kuukauden päästä kun DDM kerskuu uusilla homopetikavereillaan tai muuten vain tuntee syytä muistuttaa muita että hän on myös peppupoikiin päin suuntautunut.

En minä ole kerskunut yhtään millään. En seksikokemuksillakaan, enkä koe tarpeeliseksi muistuttaa siitä että minä pidän hameväen lisäksi myös niistä joilla on muna jalkojen välissä.

Vai onkohan tässä niin että maximus yrittää trollata minua näillä teksteillään?

Offtopic: Mutta huomenna on minun synttärit. Edes maximus ei saa tätä iloani sammumaan näillä vähäjärkisillä teksteillään.

EDIT: Tai no okei olen hieman kerskunut, mutta näistä asioista ei olisi syntynyt niin suurta haloota jos maximus olisi jättänyt provosoinnin väliin.

kerpele
Käyttäjä
3486 viestiä

21.10.11 klo 20:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

En minä ole kerskunut yhtään millään. En seksikokemuksillakaan, enkä koe tarpeeliseksi muistuttaa siitä että minä pidän hameväen lisäksi myös niistä joilla on muna jalkojen välissä.

Etkö muka? Teikäläisen profiilissa lukee ainakin näin:

Mainittakoon vielä että olen leffatykin virallinen panomies.

Offtopic: Mutta huomenna on minun synttärit. Edes maximus ei saa tätä iloani sammumaan näillä vähäjärkisillä teksteillään.

Hyvää syntymäpäivää!

Saat lahjaksi tämän kuvan: näytä

[edit]

Piilotin ton kuvan etteivät foorumin homofoobikot järkyty liiaksi.

Blaze
Käyttäjä
524 viestiä

21.10.11 klo 21:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuvassahan on Burt Reynolds? Miten liittyy homoihin?

Vaadin kuvan isompana.

kerpele
Käyttäjä
3486 viestiä

21.10.11 klo 22:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blaze kirjoitti:

Kuvassahan on Burt Reynolds? Miten liittyy homoihin?

Vaadin kuvan isompana.

"Burt Reynolds saa paatuneimmankin heteromiehen himoitsemaan miesrakkautta" -Vanha foinikialainen sanonta

Kuva isompana

AP
Tähtääjä
1158 viestiä

21.10.11 klo 22:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blaze kirjoitti:

Homous ei ole normaalia.

Olet väärässä. Mikään ei muuta sitä, että homoseksuaalisuutta esiintyy ihmisten kuten kaikkien tunnettujen eläinlajienkin keskuudessa, mikä tekee siitä normaalia. Sekin on hyvä muistaa, että esim. ihmisten keskuudessa homoseksuaaleja on paljon enemmän mitä nyt tiedetään, koska heitä vainotaan lukemattomissa maissa ympäri maailmaa. Käsitys homoseksuaalisuuden yleisyydesta pystytään määrittää ainoastaan näkyvillä olevien tapausten - ei siis lähellekään absoluuttisen tarkan ja oikean tiedon - perusteella.

EDIT: Homoseksuaalisuuden normaalius voidaan myös perustella sillä, että siitä ei sinänsä ole minkäänlaista haittaa yksilön kehitykselle. Haittaa saattaa homoseksuaaleille aiheuttaa ne ihmiset, joilla on ennakkoluuloja ja vääriä käsityksiä homoseksuaaleista ja homoseksuaalisuudesta, ja nimenomaan tällaiset tyypit ovat aito uhka usein muillekin kuin homoille koska heillä on lähes poikkeuksetta tapana muodostaa mielipide monista muistakin asioista harhaisten käsitysten ja väärän tiedon perusteella.

Maximus
Käyttäjä
1316 viestiä

21.10.11 klo 23:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

AP kirjoitti:
Blaze kirjoitti:

Homous ei ole normaalia.

Olet väärässä. Olen AP ja olen oikeassa.

Eipäs ole.

näistä asioista ei olisi syntynyt niin suurta haloota jos maximus olisi jättänyt provosoinnin väliin.

Eli toisin sanoen onnistuin provosoimaan teikäläistä?

Tämä topikki, tykin homojen adoptio-oikeutta kannattavat henkilöt ja heidän perusteet ovat vain saaneet minut vahvistumaan uskomuksesta, että adoptio-oikeus ei kuulu homoille.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1567 viestiä

21.10.11 klo 23:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maximus kirjoitti:

Eli toisin sanoen onnistuin provosoimaan teikäläistä?

Kyllä, ja monia muitakin varmasti.

Sekin on provosoinut muita adoptio mielipiteitesi lisäksi kun vihjailet että homoseksuaalisuus ei ole normaalia. Jos homoseksuaalisuus ei ole normaalia, evoluutio olisi varmasti ennen pitkää poistanut koko suuntautumisen pois sekä ihmisistä että muistakin eläinlajeista. Evoluutiossa laji jalostuu ennepitkää poistaen epäsuotuisia ominaisuuksia pois lajista. Homoseksuaalisuus ei ole postunut mihinkään uskontojen pyrkimyksistä huolimatta. Mistäköhän se kertoo?

Blaze
Käyttäjä
524 viestiä

21.10.11 klo 23:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

AP kirjoitti:
Blaze kirjoitti:

Homous ei ole normaalia.

Olet väärässä. Mikään ei muuta sitä, että homoseksuaalisuutta esiintyy ihmisten kuten kaikkien tunnettujen eläinlajienkin keskuudessa, mikä tekee siitä normaalia. Sekin on hyvä muistaa, että esim. ihmisten keskuudessa homoseksuaaleja on paljon enemmän mitä nyt tiedetään, koska heitä vainotaan lukemattomissa maissa ympäri maailmaa. Käsitys homoseksuaalisuuden yleisyydesta pystytään määrittää ainoastaan näkyvillä olevien tapausten - ei siis lähellekään absoluuttisen tarkan ja oikean tiedon - perusteella.

Todellisuuden vastustamisella ei pääse mihinkään, AP.
Homous ei ole lajin selviytymisen a.k.a. lisääntymisen kannalta kestävä seikka ja siksi se ei ole normaalia. Näin evolutiivisesti. Tämä ei ole mikään mielipidekysymys, vaan fakta.

Tuo mitä tuossa vissiin yrität selittää, on että yhteiskunnassa on ihan 'normaali juttu' että on homoja ja heteroita. Niin se onkin, mutta täysin irrevantti seikka.

AP kirjoitti:

EDIT: Homoseksuaalisuuden normaalius voidaan myös perustella sillä, että siitä ei sinänsä ole minkäänlaista haittaa yksilön kehitykselle.

Ei kehitykselle, mutta lisääntymiselle.

AP kirjoitti:

*Humanistilässytystä ja muiden leimaamista*

Koita nyt skarpata noiden harhaluulojesi kanssa. Kaikkia kanssakeskustelijoita ei tarvitse leimata sen takia, että ovat eri mieltä asioista.

Tekee taas mieli... luovuttaa..

Miihkali
Moderaattori
2522 viestiä

21.10.11 klo 23:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maximus kirjoitti:
AP kirjoitti:
Blaze kirjoitti:

Homous ei ole normaalia.

Olet väärässä. Olen AP ja olen oikeassa.

Eipäs ole.

Mielestäni on turhaa lähteä vääntämään sellaisista subjektiivisista asioita kuin "normaali". Koska "normaali" on täysin määritelmäkysymys, se on pelkkä työkalu jota voidaan käyttää asioiden luokittelussa ja niiden käsittelyssä. Normaalin määritelmää ei voida falsifioida. Sen sijaan sen kaltaiset väitteet kuin "homous ei aiheuta haittaa yksilön kehitykselle" ja "homoutta esiintyy synnynnäisenä kaikkien ihmisryhmien ja myös eläinten keskuudessa" ovat faktuaalisia väitteitä, jotka joko ovat totta tai sitten eivät ole. Siksi kannattaisi keskittyä vääntämään niistä, eikä pyöritellä edes takaisin sitä, miten kukakin määrittelee normaalin ja kuuluuko kyseisen määrittelijän mielestä homous sinänsä täysin abstraktin "normaaliuden" piiriin.

Kaksi lainaamaani väitettä muuten on todistettu faktoiksi, joten niistäkin on aika turha kiistellä. Oikeastaan olisi kai parempi kiistellä mielipiteistä, kuten normaaliuden määritelmästä. "Mielipiteistä ei kannata tapella" on sikäli ääliömäinen lausahdus, että tosiasioistako sitten pitäisi kiistellä?

Blaze
Käyttäjä
524 viestiä

21.10.11 klo 23:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos homoseksuaalisuus ei ole normaalia, evoluutio olisi varmasti ennen pitkää poistanut koko suuntautumisen pois sekä ihmisistä että muistakin eläinlajeista. Evoluutiossa laji jalostuu ennepitkää poistaen epäsuotuisia ominaisuuksia pois lajista. Homoseksuaalisuus ei ole postunut mihinkään uskontojen pyrkimyksistä huolimatta. Mistäköhän se kertoo?

Voi Jeesus Kristus soikoon.

Johtuisikohan tämä kenties siitä, että ihmisrotu on mallia superalfapeto, eikä alkukantaisiin juttuihin, kuten ruoan hankkimiseen ja lisääntymiseen tarvitse enää tuhlata 100 % valveillaoloajasta?

Jos olen määrässä, niin missä mielessä homous on sitten evolutiivisesti suotuisa ominaisuus? (Retorinen kysymys)

Jos vielä tuosta pistät typerämmäksi, niin minä luovutan.

doomsdaymachine
Käyttäjä
1567 viestiä

21.10.11 klo 23:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sen sanon että jos homoseksuaalisuus olisi jotenkin uhka lajin lisääntymiselle, homojen pitäisi olla enemmistönä lajissa. Mutta koska heteroseksuaalisuus on yleisin seksuaalinen suuntautumninen lajissa joten se tarkoittaa sitä että lajin edustajissa on tarpeeksi sellaisia yksilöitä jotka voivat jatkaa sukua, laji on turvattu sen puolesta. Joten se siitä puheesta, että homoseksuaalisuus ei ole lajin selviytymisen kannlta jotenkin edullista.

No niin blaze, luovutatko jälleen argumenttini edessä?

Keskustelut