Ihmistyypit Ärsyttää

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Ihmistyypit Ärsyttää

Addeh

12.09.11 klo 22:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elikkäs kertokaapa minkätyyliset ihmiset teitä ärsyttää?
Minä vihaan yli kaiken ylimielisiä narsisteja jotka ovat saaneet kasvatuksen tyyliin "meidän pikku Ernesti on maailman kaunein ja paras kaikessa." yms.
Myös äärikristityt on todella ärsyttäviä.

[En löytänyt vastaavaa topicia, mutta jos on niin kertokaa]

menota

14.09.11 klo 18:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katkerat ihmiset. Katkeruudessa ei ole mitään hedelmällistä, se on pelkästään negatiivista ja kuluttavaa niin katkeralle itselleen kuin kaikille hänen kanssaan tekemisissä oleville. Katkerat eivät näe omaa napaansa pidemmälle, he eivät näe iloisia asioita (niistäkin etsitään ne huonot puolet) eivätkä jaksa oikeasti kuunnella muita. He eivät näe että joka ikisellä on jossain vaiheessa elämää vaikeuksia, ongelmia ja tragedioita. Katkerat eivät tee mitään tekoja muuttaakseen elämäänsä positiivisempaan suuntaan tai etsiäkseen muita ilonlähteitä menetetyn tilalle, kaikki energia kuluu menetyksen vatvomiseen. Katkerat ovat niin täynnä itseään ja myrkkyään, se on itseään ruokkiva negatiivinen mylly joka lopulta tuhoaa kaiken positiivisen kyseisen ihmisen mielestä.

Jos joku haluaa saivarrella että jokaisella on oikeus surra, olla joskus alla päin, suuttua ja olla vihainen, voinen huomauttaa että kyseessä on todellakin eri asia.

16.01.12 klo 18:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselläni tulee mieleen muutamanlaiset ihmiset. Konservatiivit ja ahdasmieliset. Heitä yhdistää halu tehdä maailmasta paikka jossa vain tietynlaiset ja tietyllä lailla ajattelevat voivat tuntea olonsa hyväksi.Konservatiivit ja ahdasmieliset haluavat ajaa agendaansa sellaisten ihmisten kustannuksella jotka eivät mahdu heidän "oikean ihmisen määritteeseen". Tottakai jokaisella on oikeus ajatella miten ajattelee, mutta pitää miettiä vähän muitakin.

Ja sitten on sellaisia ihmisiä joita voi ihan hyvin vain kutsua kusipäiksi. Esimerkiksi koulu ja työpaikka kiusaajat ja epäkohteliiat ihmiset. He ovat myrkkyä ihmisten yhteistyölle ja yhteenkuuluvaisuuden tunteelle.

03.02.19 klo 22:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itsevarmuus ja pieni itsekeskeisyys ei omasta mielestä aina suoraan ole pelkästään negatiivisia juttuja, mutta tosi ego-ongelmaiset, psykologisesti sopivan vinksahtaneet ja itsestään epävarma persoona samassa paketissa tietää aina pinnan kiristymistä äärimmilleen.

Mulla on ollut parikin tällaista vanhaa tuttua. Yks kaverin kaveri esimerkiksi on vähän sellainen tyyppi, jonka on aina pakko oltava oikeassa ja päästä sanomaan viimeinen sana ihan kaikkeen. Koeta siinä sitten keskustella yhtään mistään tällaisen häiskän kanssa kun inttää joka asiassa aina vastaan, vähättelee koko ajan muita ja julistaa sitten lopuksi vielä voittaneensa kaikki väittelyt. En ymmärrä joku voi sietää tällaista kaveria.

Toinen samanlainen sankari oli vielä vähän sellainen vapaan kasvatuksen saanut mestarismies, ettei ollut koskaan kasvanut aikuiseksi vaan käytännössä kaikki kanssakäyminen sen kanssa oli kuin 10-vuotiaan egoistisen lapsen kaitsemista. Jätkän olemus on pelkkää sättäämistä ja kiusantekoa, mutta odotas jos sormellasikaan koskit niin itkuhan siitä seuraa ja kiukuttelua. Mä olen joutunut tekemään töitäkin tällaisen sekopään kanssa, joten voin sanoa että ärsyttävä on.

Oikeastaan tähän jatkoksi voisi pistää vaikka kuinka paljon jotain irtojuttuja, kuten kyylät ja juoruilijat, filistiinit eli taidevihaajat, röyhkeät poliitikot ja ties mitkä kauppiaat ja "vanhat tuttavat" jotka tavoittelee ihmissuhteilla vaan jotain omaa erityishyötyään ym. Viimeisiä erityisesti tekee mieli vetää vaan kuonoon kun tulee vastaan. Ei ole mitään sen törkeämpää kuin joku vanha tuttu tulee ensin henkilökohtaisesti heittämään hyvää läppää ja vaihtamaan kuulumisia pelkästään ilmottaakseen heti perään myyvänsä jotain tai olevansa ehdolla jossain, koska "kyllä sä nyt kaveria voit hei niinku äänestää". Puhun kokemuksesta.

JustinHenryFan

04.02.19 klo 09:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minä puolestani tykkään kaikista värikkäistä persoonista. Moni saattaa pitää ärsyttävinä kaikkia bezzerwizzereitä ja egoilijoita, juoruilijoita ja vihan lietsojia, mutta en koe näitä tällaisia ihmisiä niin väsyttävinä, kuin itselle ärsyttävin ihmistyyppi: hiirulaiset.

Ne sellaiset ihmiset, joiden kanssa keskustelu on tylsempää kuin pesusienelle itsekseen höpöttely. Peruskysymyksiin onnistuu vastaaminen. Näihin he vastaavat ylikäytetyillä kliseillä, koska se ei vaadi omaa ajattelua ollenkaan. Mutta jos kysymys on vähänkään vaikeampi, niin vastaus on kategorisesti, että he eivät tiedä. Nämä ovat ihmisiä, jotka eivät käy äänestämässä, koska "politiikka ei kiinnosta heitä." Nämä ovat ihmisiä, joiden ainoa kosketuspinta elokuviin on television Uuno Turhapuro-uusinnat. Nämä ovat ihmisiä, jotka elävät elämäänsä, kuten heidän vanhempansakin ovat eläneet. Hankkivat lapsia, koska niin vain ihmiset tekevät. Nämä ihmiset eivät tule koskaan kyseenalaistaneeksi, mitä itse haluavat. Liekö edes tietäisivät mitä haluavat. Helpompaa on vaan mennä valmiin kaavan mukaan.

04.02.19 klo 10:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kävi tuo sama muuten itselläkin mielessä. Toisinaan vaan parempi jos on ihmisellä vähän reilummin luonnetta kuin pelkkä tyhjä taulu koko tyyppi.

Dekkari

14.02.19 klo 15:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yritän sietää kaikenlaisia ihmistyyppejä, mutta joskus tulee vastaan ihmisiä joiden kanssa ei halua olla tekemisissä.

Yltiönegatiiviset ihmiset. Ei siinä mitään jos joku on pahalla päällä, mutta pahan mielen tarttuttaminen toisiin on erittäin raivostuttavaa.

Ihmiset jotka riitelevät asioista paikoissa, jossa on ihmisiä mitkä eivät millään tavalla liity riitaan. Esim. miettikää vaikka pariskunta, joka alkaa riitelemään vaikka grillijuhlissa. Tulee varmaan muillekkin tosi hyvä fiilis sen jälkeen. Olen itse joutunut monta kertaa tälläiseen tilanteeseen ja siinä menee tilaisuus pilalle. Jos täytyy riidellä, niin tehkää se niin ettei sivuttomien tarvitse kärsiä.

Ihmiset jotka väittävät vastaan miltein joka tilanteessa. Esim. Olet jonkun asian asiantuntija tai ainakin tutkinut/tarkastellut sitä. Sitten joku tulee mutulla selittämään asiasta "faktoja". Sanot henkilölle ystävällisesti ettei se nyt ihan noin mene ja henkilö alkaa väittämään vastaan. Ei se mitään että erehtyy, mutta tuollainen "minä olen aina oikeassa" asenne vituttaa. Viellä se asenne päällä että uutta tietoa ei edes haluta kuulla.

On myös näitä ihmisiä, joiden kanssa yrittää väitellä, niin ainoat argumentit on ad hominem ja olkinukke.

Yltiöpalttiset vanhojenaikojen haikailijat. Kerroin tästä Syvällisiä ajatuksia ketjussa. Näissä ihmisissä ottaa vaan päähän se miten joka käänteessä huokailaan sitä miten ennen kaikki oli tavalla tai toisella paremmin. Eikö kannattaisi kuitenkin vaan elää tätä hetkeä ja yrittää tehdä sillä maailmasta parempi paikka. Sillä ei vanha-aika tule takaisin, vaikka sitä miten toivoisi.

Lopuksi nämä ihmiset joiden mielestä "ihminen saa tehdä mitä huvittaa". Näiden mielestä roskat voi heittää luontoon, toisilta ihmisiltä voi varastaa, tuhoa toisen omaisuutta, metelöidä vaikka se häiritsisi naapureita. Tämä ihmistyyppi vituttaa kaikkein eniten.

14.02.19 klo 15:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dekkari kirjoitti:

Näihin päälle uhriutuminen ja kyllä ottaa hermoon aikuista miestäkin. Tämä tuntuu olevan nykyään joku ihme muotijuttu: ensin käydään epätoivoista inttämista ja kun huomataan oma tappio niin aletaan vikisemään miten toinen on ilkeä ja inhottava ja fasisti ja natsi ja kiusaa pientä oikeamielistä pyhimystä. Somessa tämä on aivan arkipäivää, samoin politiikassa.

Elävin muisto itsellä tällaisesta ihmistyypistä on yksi peruskouluaikojen vauvankasvoinen sosiopaattinen kiusanhenki, joka manipuloi koko ajan ihmisiä uhriutumalla ja uikuttamalla surkeasti, mutta heti kun aikuisten silmä vältti niin öykkäröinti, inttäminen ja uhkailu alkoi aina välittömästi.

Dekkari

13.03.19 klo 06:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli taas yksi ryhmä mieleen. On näitä ns. "vapaustaistelijoita". Siis ihmisiä jotka haluavat vastustaa yleisiä auktoriteetteja ja sääntöjä, ihan vaan tavan vuoksi. On näitä videoita missä joku vittuilee poliisille tai vartijalle ja sitten tulee ojennusta ja sen jälkeen huudetaan taas miten poliisi tai järjestystä ylläpitävä henkilö on käyttäytynyt mielivaltaisesti.

Kyseisen ryhmän yhteyteen voidaan laskea myös "minulla on oikeus" ihmiset. Tehdään jotain hyvien tapojen vastaista (ja samalla yritetään sanoa, että laki jollain tavalla hyväksyy teon) ja sitten kun tulee runtua, niin huudetaan miten viranomaiset ja yhteiskunta käyttäytyy mielivaltaisesti. Nuo ("minulla on oikeus" ja "vapaustaistelijat") ihmiset tuntuvat myös vihaavan yhteiskuntaa jostain syystä. Kuulemma syy on eriarvoisuus (tai joku muu hieno syy jolla voi perustella), mutta eivätpä tunnu tekemään mitään sen eteen, että yhteiskunnasta tulisi parempi paikka. Kyseisille ihmisille tuntuvat myös kaikki edut kelpaavan, vaikka yhteiskuntaa, mikä maksaa kaiken, niin kovasti vihataankin (tämä käsitys minulla on).

Haluaisin nähdä kun nuo alkaisivat totalitäärisessä yhteiskunnassa tekemään vastaavaa. Joutusivat aika nopeasti vankilaan vuosiksi tai teloitettaviksi.

13.03.19 klo 10:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllähän raha kelpaa kaikille. Oli sitten vasemmalta tai oikealta. Tietyt ihmiset vasemmalta kuitenkin on sitä mieltä että kaikkien muiden pitää luopua rahoista, etenkin rikkaiden. Ay-liike esimerkiksi harrastaa vuokra-asunnoilla tuottoisaa bisnestä ilman veroja. Yritykset ja rikkaat sen sijaan pitää kupata rahattomiksi.

Anarkistit taas vastustaa yhteiskuntaa. Yhteiskunnan varat taas heille kyllä kelpaa.

13.03.19 klo 10:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaavoihin kangistuvat tai vitsien aiheet voi repiä minun puolesta, vaikka hanurista.

15.03.19 klo 02:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nykyajan syyttely- ja sensaatiomuoti on opettanut halveksimaan erityisen paljon sellaisia omaan ajatteluun kykenemättömiä pässinpäitä, jotka on valmiita tuomitsemaan ja vainoamaan toisia vaikka mistä rikoksesta pelkän epämääräisen juorun tai syytöksen perusteella vaatimatta yhtään todisteita. Oikeasti pelottaa miten helpolla jotkut ryhtyy noitavainoihin nykypäivänäkin pelkän kyläjuorutasoisen syytöksen perusteella.

Pikkukylän kasvattina löytyy tällaisesta perättömästä juoru- ja syyttelykulttuurista ihan omakohtaistakin kokemusta.

15.03.19 klo 12:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taitaa kyllä olla niin, että ihmiset ovat aina olleet herkkiä tuomitsemaan toiset juorujen perusteella. Nykyaika on poikkeus nimenomaan siksi, että vaivaudutaan ainakin periaatteessa tekemään erottelu epäilyn ja syyllisyyden suhteen. Ennen vanhaan tätä ongelmaa ei ollut, koska syyllinen nyt vaan yleisesti tiedettiin syylliseksi. Vähän niin kuin peruskoulussa.

Mutta joo, onhan se rasittavaa. Yleensä ihmiset on tosi tarkkoja erottelemaan syytökset ja syyllisyyden, jos on oma lehmä ojassa. Jos taas vähän toivookin toisen olevan syyllisen tai on muuten tunteet pinnassa, niin sitten tämä erottelu aika äkkiä unohtuu.

abneri

15.03.19 klo 15:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yksi ärsyttävimmistä ihmistyypeistä ovat ns. "ylittäjät"

Oli keskustelunaiheena mikä tahansa,aina nämä hermannit omistavat,tuntevat,tai tietävät oman kokemuksesi reilusti ylittävän tapauksen.

Epäonnekseni olen aikoinaan ollut pakotettu kuuntelemaan työ"kaverin" paskanjauhantaa joka vitun aihesta.Käy muuten todella puuduttavaksi todella nopeasti. Ja tyrehdyttää kaikenlaisen keskustelun melkoisen tehokkaasti.

Markus Kajon sanoin:" Jos mainitset että perhana,meinaa olla vatsa vähän kipeä niin ylittäjähän riemastuu että eihän tuo mitään,mulla on ollut paskat housuissa aamusta asti "

15.03.19 klo 17:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

abneri kirjoitti:

Yksi ärsyttävimmistä ihmistyypeistä ovat ns. "ylittäjät"

Joo nää on kyllä. Yks tuttu sai etunimensä eteen muiden puheissa liitteen -super. Juurikin tästä syystä. Sanot käynees mummolla niin kaveri totee että hänellä on ainakin neljä mummoa enemmän.

20.03.19 klo 19:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kun ihminen sanoo, ettei häntä kaduta yhtään ja että hän tekisi kaiken uudelleen, hän tarkoittaa päinvastaista. Jos ei kaduttaisi, niin ei asiaa tarvitsisi ottaa puheeksi ensinkään. Jos tekisi kaiken uudelleen, niin miksi ei tee? Eri asia tietysti, jos nimenomaisesti kysytään, että kaduttaako.