Politiikkaa, politiikkaa!

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Politiikkaa, politiikkaa!

20.10.11 klo 19:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

James Bond kirjoitti:

Homot olkoot homoja, mutta en vain voi suodattaa sitä ajatusta, että se olisi jotenkin normaalia,

Voisitko määritellä mikä on mielestäsi normaalia. Se että jotkut tekevät jonkin asian eri tavalla ei tarkoita sitä että se ei olisi normaalia. Homoseksuaalisuuden määrittely epänormaaliksi vielä nykyään joidenkin ihmisten toimesta liittyy raamatun oikeiksi luulluihin oppeihin. Raamattu ei kuitenkaan pidä paikkansa, joten homouden määrittely epänormaaliksi raamatun perusteella ontuu. Eikä myöskään tiede ole homofoobien puolella koska tieteen löydöt ovat enemmän olleet sen puolesta että homoseksuaalisuus on ikään kuin koodattu ihmiseen.

Se, jos jotkut tekevät jonkin asian eri tavalla on juuri sitä "epänormaalia". Toki nyt puhutaan hieman laajemmassa mittakaavassa, joten kyllä itse luokittelen homouden vielä epänormaaliksi. Uskollinen en ole, Raamattuhan on mielestäni pelkkä satukirja. Itselläni homouden vastaisuus perustuu nimenomaan siihen, että mikäli myös homot saavat mennä kirkossa naimisiin, se tukee kirkon toimintaa yhä enemmän. En pidä kirkoista enkä näin halua tukea sitä. Toinen syy homouden vastaisuuteen on toki hieman vanhoilliset ajatukseni, ja se, että mikäli myös homot ryhtyvät adoptoimaan ulkomaalaisia, niin silloin tänne tulee yhä enemmän esim. noita afrikkalaisia, joita on täällä jo ihan tarpeeksi ryöstämässä rahaa niin valtion kuin kauppojenkin kassoista. Ensin täytyy saada asiat kuntoon kotimaassa, sitten lähdetään tutikaan ulkomaita. Maahanmuuttajien holhoaminen pitää lopettaa. Heidät kuuluu passittaa töihin, etteivät he sorru ryöstelemään ja kerjäämään. Jonkinlainen ristiriitainen ns. "noidankehä" kiertelee tätä asiaa edes takaisin. Kompromissin löytäminen maahanmuuton, uskonnon ja homojen välillä on itselläni vielä pahasti hakusessa.

Tumppimies

20.10.11 klo 19:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

20.10.11 klo 19:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

James Bond kirjoitti:

Nyt täytyy kyllä sen verran omasta puolesta sanoa, että olen samaa mieltä Maximuksen kanssa. Kyllä se vain niin on, että lapsella täytyy olla häntä rakastavat vanhemmat, siis isä ja äiti. Ei kaksi miestä tai naista voi korvata vanhemmuutta millään tasolla. Nykyaikana sitä vielä kehdataan niin puolustaa homoja. Meidät on luotu mieheksi ja naiseksi, oli sitten uskovainen tai ei. Homous/lesbous ja sen sellainen on sama kuin söisi keittoa haarukalla ja veitsellä. Niin ei vain ole, niin asiat eivät vain toimi. Ovatko nykyajan ihmiset oikeasti unohtaneet, miksi on kaksi eri sukupuolta? Siksi, että voimme lisääntyä, jottei meidän tarvitsisi elää homoina, jotka ottavat huostaansa muiden kakarat. Homojen kasvattina elänyt lapsi ei koskaan tule ymmärtämään, millaista on se normaali lapsuus.

Vaikka olenkin tässä esittänyt joitain kriittisiä mielipiteitä, niin
1) jos kerran homot elävät parisuhteessa, niin uskoisin heidän kykenevän rakastamiseen
2) kai ihmisillä on oikeus syödä haarukalla ja veitsellä keittoa, kunhan eivät pakota muita siihen? en minäkään rupeaisi heitä pakottamaan lusikan käyttöön, tehköön mitä huvittaa
3) meitä ei ole luotu ensinkään (ihminen on pitkällisen biologisen prosessin, jota satunnainen mutaatio pohjimmiltaan ohjaa, tulos)

Tuohon viimeiseen lauseeseesi täytyy toden totta tehdä korjaus: ihmistä ei ole luotu. Hyvin havaittu. Siinä ollaan samaa mieltä.

Keitto ja haarukka sekä veitsi oli nyt arvatenkin vertauskuva, mutta omaan ruokapöytääni ei keittoa haarukalla kauhovia tule syömään. Se olisi vain yhtä epätoivoista sotkua. Homot voivat rakastaa, kyllä, mutta on eri asia pitääkö adoptoitu opettaa rakastamaan kahta isäänsä? Voiko sellainen rakkaus olla enää kovin aitoa... vaikea sanoa...?

Ja rasisti en ole. Olen vain poliittiselta kannanotoltani eri mieltä useamman kanssa. Politiikka on sellainen aihe, mistä saa aina riidan aikaiseksi.

20.10.11 klo 19:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen aikapäiviä sitten hyväksynyt metroseksuaalit kuin fillarilla ajavat taviksetkin. Eiköhän tämän harmaan arjen keskellä tarvita hieman väriä virkistykseksi:

20.10.11 klo 19:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

James Bond kirjoitti:

En tiedä millaisessa kodissa itse olet kasvanut, mutta yleensä lapsia ei tarvitse opettaa rakastamaan vanhempiaan. Miten yhden isän ja yhden äidin rakastaminen eroaa kahden isän rakastamisesta?

Maximus

20.10.11 klo 20:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

20.10.11 klo 23:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maximus kirjoitti:

Ei tietysti mitenkään.

Kerpele: tuo on sama kuin kysyisit, että miten kahden mansikan maku eroaa yhden mansikan ja yhden mustikan mausta.

21.10.11 klo 00:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

James Bond kirjoitti:

Eikä ole, ei rakkautta voi verrata mihinkään marjoihin. Sulla on vissiin vähän hatara käsitys rakkaudesta?

21.10.11 klo 08:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

James Bond kirjoitti:

Kuvakieltä, kuvakieltä hyvä mies...

Jaaha

21.10.11 klo 11:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Siis tämä kauppa juttu... Pari vuotta sitten lopetettiin alle kilometrin päässä sijaitseva S-ryhmän kyläkauppa. Nyt kauppa on yli 10 km päässä. Kauppa teki voittoa, joten sen lopettamiselle ei ollut muuta syytä kuin se, että S-ryhmän pomot kokivat sen olemassaolon äärimmäisen ärsyttäväksi. Nyt äiskä joutuu maksamaan viikon ostoksien lisäksi 7,50 euroa päästäkseen kauppaan (ajokorttia ei hänellä ole). Pari vuotta siis tästä järkytyksestä kulunut, mutta kaipaan edelleen kivaa kaupantätiä, karkkihyllyä ja aikoja jolloin pikku Jaaha veti tyhjän pulkan kaupalle ja toi sen takaisin ostosten kera... Ryöstivät minulta yhden tärkeimmistä lapsuuden paikoista mokomat. Nyt tähän rakennukseen on muuttanut joku äkäinen pariskunta, jotka ovat tuhonneet koko paikan totaalisesti. Sniff. :(

Blaze

21.10.11 klo 13:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Voisitko määritellä mikä on mielestäsi normaalia.

Homous ei ole normaalia. Ja tämä on lähtökohta. Ei ole kuitenkaan argumentti mihinkään suuntaan. Vaan lähinnä selvennyksenä, että keskustelua voidaan käydä ennen kuin ruvetaan suoltamaan noita "määrittele normaali" -olkinukkeja ja niin ollen sivuttamaan kaikki oleelliset argumentit.

Myös "YH-äideiltä lapset pois" on hyvä olkiukko.

Jos otetaan tästä leffatykin politiikkaketjusta otos, niin täällä on
muutama jyrkästi homoadoptiota vastustava, pari ihan-sama -tyyppiä ja muutama homoadoption kannattaja. Jos tämä otos voitaisiin rinnastaa koko Suomen kansaan, niin homoadoptio ei tule menemään läpi vielä pitkiin aikoihin.

Itse asiassa keskustelua aiheuttanut Homojen avioliitto-oikeuskin näyttää olevan kaatumaisillaan. Että sitä absoluuttista tasa-arvoa saadaan vielä odottaa.

Lähde:

21.10.11 klo 13:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaaha kirjoitti:

On tuo surullista joo. Synnyinpaikkakunnallani oli lapsuudessani neljä kauppaa, elokuvateatteri sekä vaate- ja kangasliike. Nyt on jäljellä enää kaksi ruokakauppaa ja baarikin aiotaan sulkea. Onneksi Suomen parasta kebabia tarjoileva paikka on sentään vielä iskussa.

21.10.11 klo 17:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jokseenkin vastaava tunne on nähdä lapsuuden kotitalon tilalla rakennustyömaa.

26.10.11 klo 21:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

26.10.11 klo 21:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt vaihteeksi hakkaraisen hampaisiin päätyivät nuoret.

Taitaa olla eka kerta kun olen Teuvon kanssa jostain samaa mieltä.

26.10.11 klo 21:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt vaihteeksi hakkaraisen hampaisiin päätyivät nuoret.

Taitaa olla eka kerta kun olen Teuvon kanssa jostain samaa mieltä.

Ai että on hyvä että nuori laitetaan pakkotyöhön ensiksi ja sitten vasta palkkaa? Etkö näe tässä mitään moraalisesti arvelluttavaa?

26.10.11 klo 21:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Ai että on hyvä että nuori laitetaan pakkotyöhön ensiksi ja sitten vasta palkkaa? Oletan ikäsi olevan jotain 60 vuotta?

Jollainhan nuorten syrjäytymistä ja kotona makoilua vastaan on käytävä. Toki olisi suotavaa, että tehdystä työstä jotain rahaa saisi, mutta ns. pakkotyö tekisi varmasti hyvää monelle sellaiselle joka ei eläessään ole kunnon työtä päivääkään tehnyt. Nuoret saavat työkokemusta ja työnantaja edullista työvoimaa.
En ole ihan kuuskymppinen (26v), henkisesti toisinaan kyllä. Kävin koko teini-ikäni kesätöissä ja armeijan jälkeen olin n. kuukauden työttömänä. Päivääkään en ole nostanut minkäänlaista työttömyyskorvausta tai -tukea. Ymmärrän kyllä että kaikki eivät töitä aivan heti löydä, mutta tuntuu että osaa ei edes kiinnosta tehdä mitään leipänsä eteen kun kotona makaamisestakin maksetaan.

[edit] Kiitos miinuksesta. Todella kypsää.

[edit II]

doomsdaymachine kirjoitti:

Etkö näe tässä mitään moraalisesti arvelluttavaa?

Ei kai tuo systeemi poikkea juurikaan mistään työmarkkinatuella tms. teetetystä työstä? Pakko myös huomauttaa, että harvassa työpaikassa maksetaan ensin palkka ja tehdään vasta sitten työt. Ja eikö tuo työntekijöiden ns. vapaaehtoisesti maksama korvaus nuorelle tule kuitenkin niiden jo saatujen tukien lisäksi.

26.10.11 klo 22:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse kyllä kannattaisin aivan täysin nuorten pakkotyöllistämistä työmarkkinatuella, sillä näin saataisiin juurikin syrjäytymistä normielämästä kuriin. Tiedän lukuisia ihmisiä joilla on peruskoulu pohjana, ei kiinnostusta tehdä minkäänlaista työharjoittelua, päihdeongelmia ja ulosotossa useampi (kymmen)tuhat. Pikavipit kun ovat olleet useasti hetkellinen pelastus, ne on jätetty maksamatta ja niin on kaikki muukin mitä on tilailtu laskulla kotia. Tämän jälkeen ajatellaan sitten, että rehellisen työn tekeminen ei enää kannata (mikä on ikävä kyllä sinänsä totta) ja maataan pelkästään sosiaalipummina. Niin, ja näiden ihmisten ikähaarukka on kohtuullisen laaja: 19-30 vuotta.

Nämä havainnot ovat ihan omasta tuttava-/kaveripiiristä. Kyllähä näiden elämänlaatua kohentaisi ihan sekin, että olisi säännöllinen päivärytmi ja paikka jonne mennä aina tekemään jotain, mutta kun ei kiinnosta ruveta. Kaikki tuntuu varmaan ihan helvetin hankalalta kun on tottunut olemaan tekemättä mitään.