Politiikkaa, politiikkaa!

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Politiikkaa, politiikkaa!

20.10.11 klo 17:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Eikös koko Leffatykki pyöri tuolla periaatteella?

kerpele

20.10.11 klo 17:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Eikös koko Leffatykki pyöri tuolla periaatteella?

Ikävä kyllä.

20.10.11 klo 17:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voisimme alkaa puhua kyläkauppojen tulevaisuudesta.

kurkkuharja

20.10.11 klo 17:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Hah hah hah. Kirjoitatko itsekin nimimerkillä "taskut aina tyhjinä"?

20.10.11 klo 17:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pahin mahdollinen tilanne edelliseen keskusteluun viitaten olisi transvesiitista homoksi kääntyneenä ja yksinhuoltajaksi ryhtyneen henkilön taustoissa. Tämän lisäksi erakoksi jääneen poikalapsen vanhempi hoitaa aivan keskenään tuppukylän ainoata liikettä.

20.10.11 klo 17:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

kurkkuharja kirjoitti:

^ Hah hah hah. Kirjoitatko itsekin nimimerkillä "taskut aina tyhjinä"?

Näin tätä kauppakeskustelua jatkaen. Missä on juippi mun rahat Chaton Maasta?

Ja tällä kauppiaallahan menee oivasti. :)

20.10.11 klo 17:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maximus kirjoitti:

Okei, kirjoitan koko argumenttini uusiksi, yritän tehdä parhaani mukaan kaiken mahdollisimman selväksi. Ennenkuin kukaan kuitenkaan aloittaa lukemaan tätä argumenttiä, on hyvin tärkeää, että ymmärrätte mielipiteeni perustuvan täysin omaan uskomukseeni ja näkemykseeni. Tämä tarkoittaa sitä, että vaikka kuinka löytäisitte aukkoja tekstistäni, voitte toki päteä ja vaatia perusteluita, selityksiä, yms. mutta se ei tule vaikuttamaan uskomukseeni homoadoptiosta millään tavalla ja koetan selittää tämän väitteen tulevassa tekstinpätkässä.

a) Lähdetään vaikka siitä, että minun mielestäni homot saavat homostella keskenään aivan rauhassa, mutta en kuitenkaan pidä tätä elämäntyyliä mitenkään normaalina. Oman uskomukseni mukaan ihminen on luotu vain ja ainostaan vastakkaiselle sukupuolelle (tälläisissä asioissa), mutta kaikki ovat vapaita kulkemaan omia teitään.

b) Tämä keskustelu on täynnä väitteitä toisensa perään, mutta jos oikein katsoo, niin eivät nämä homoadoption puolestapuhujatkaan ole sen enempää omaa mielipidettään perustelleet kuin sen vastustajat. Kuten maintsin aikaisemmin, en pidä homostelua mitenkään normaalina, enkä edes usko sen olevan mitenkään pysyvä vaihe ihmisessä ja mikäli on, joko olen ahdasmielinen tai sitten vika on heissä, ihan sama minulle, mutta tuohon soppaan ei tarvitse sotkea muita osapuolia, jotka eivät siihen vapaaehtoisesti halua. Tässä mielessä on hieman myös normaalia adoptiota vastaan, mutta koska adoptio on joskus välttämätöntä, on tällöin parempi jos vanhempina häärivät molemman sukupuolen edustajat taaten lapselle mahdollisimman normaalin ja aidon lapsuuden.

c) Se, että kaksi samaa sukupuolta edustavaa toimisivat vanhempina on aivan eriasia kuin yksinhuoltajuus. Ensinäkin, yksinhuoltaja ei ole adoptoinut lastaan (mikäli olen väärässä ja yksinhuoltajat voivat adoptioda lapsia, pahoittelen tietämättömyyttäni, mutta en toisaalta sitäkään niinkään hyväksyisi), yksinhuoltaja on tämän biologinen vanhempi, jolloin tässä ei ole mitään ihmeellistä ja on täysin luonnollista, sekä ymmärrettävää. Sen sijaan kaksi samaa sukupuolta edustavaa voisivat sekoittaa tämän lapsen maailmankuvan ja tottapuhuen uskon, että se olisi yksinkertaisesti väärin. Siksikään, koska en pidä homojen välistä toimintaa mitenkään normaalina ja siitä pelleilystä tulisi todellakin jättää pois muut siihen haluamattomat.

Tekstini saattaa loukata jotakuta, olen ehkä hieman "ahdasmielinen", "homofoobinen", pidän homoja melko naurettavana ja suoraansanottuna pelleilynä, ehkä hieman mielenvikanakin. En väitä, että itse olisin mikään penaalin terävän kynä, sillä en todellakaan ole, mutta uskomukseni tähän asiaan, etenkin adoptio-oikeuteen on vankka ja pysyy, vaikka se kuinka perusteltaisiin ja todistettaisiin vääräksi.

Nyt täytyy kyllä sen verran omasta puolesta sanoa, että olen samaa mieltä Maximuksen kanssa. Kyllä se vain niin on, että lapsella täytyy olla häntä rakastavat vanhemmat, siis isä ja äiti. Ei kaksi miestä tai naista voi korvata vanhemmuutta millään tasolla. Nykyaikana sitä vielä kehdataan niin puolustaa homoja. Meidät on luotu mieheksi ja naiseksi, oli sitten uskovainen tai ei. Homous/lesbous ja sen sellainen on sama kuin söisi keittoa haarukalla ja veitsellä. Niin ei vain ole, niin asiat eivät vain toimi. Ovatko nykyajan ihmiset oikeasti unohtaneet, miksi on kaksi eri sukupuolta? Siksi, että voimme lisääntyä, jottei meidän tarvitsisi elää homoina, jotka ottavat huostaansa muiden kakarat. Homojen kasvattina elänyt lapsi ei koskaan tule ymmärtämään, millaista on se normaali lapsuus.

kurkkuharja

20.10.11 klo 17:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näin tätä kauppakeskustelua jatkaen. Missä on juippi mun rahat Chaton Maasta?

Pistä tilinumerosi Listaliin niin maksan saunan jälkeen 8,5 Chatosta ja olikohan se 8€ vai mitä siitä Godardista.

20.10.11 klo 17:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

kurkkuharja kirjoitti:

Tämä kuulostaa sopivalta.

edit: saan ruokaa huomennakin.

Tiiviste

20.10.11 klo 18:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitäs mieltä meidän konservatiivit homofoobikot ovat yksinhuoltaja isistä, jotka ovat mahdollisesti homoja?

Aiheesta liittyen kyllä ne homot voi mun puolesta adoptoida. En usko että siitä olisi mitään ongelmaa. Kaikki tarvittava on jo kuultu muilta.

Maximus

20.10.11 klo 18:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele kirjoitti:

Tää on mahtava tapa keskustella ja muutenkin elää elämäänsä. "Ihan sama mitä sanotte, oon tätä mieltä ja sitä ei muuta mikään, ei edes se että aukottomasti osoitaisitte olevani väärässä". Turhahan kenelläkään on enää mitään tohon sun tekstiin vastata.

Ehkä juuri tuohon viittasinkin, mutta haluaisin kuitenkin korvata tässä tilanteessa "mielipide" sanan, "uskomuksella". Mielestäni siinä on huomattavakin ero. Mikäli kyseessä olisi vain mielipide, olisin täysin avoin muiden mielipiteille ja valmis muuttamaan omaa näkemystäni asiaan, mikäli minut väärin perustellaan. Toisaalta taas jos asia olisi näin (että kyse olisi vain mielipiteestä), niin kuten mainitsin, eihän täällä ole kukaan mielipidettään homojen adoptio-oikeuksien puolestakaan perustellut sen kummemmin, muutakuin heittämällä uskomuksiaan, että se toimisi.

wednesday

20.10.11 klo 18:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Missähän nykyään ovat kaikki Tarmo lähikaupat ja Sparit. Konkkaanko menneet vai muuten vain kadonneet.

(Ja kyllä, tämä on ovela keskustelunjohdattelu pois tuosta homoadoptoinnin eipäs-juupas jankkauksesta.)

20.10.11 klo 18:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

]

Tämä teksti antaa kuvan siitä että homojen pitäisi teeskennellä heteroja. Onko asia mielestäsi siis näin?

Näin tätä kauppakeskustelua jatkaen. Missä on juippi mun rahat Chaton Maasta?

Ja tällä kauppiaallahan menee oivasti. :)

Eikö sinusta tunnu yhtään että nyt meni kysely väärään ketjuun?

20.10.11 klo 18:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

wednesday kirjoitti:

Itse olin joskus jokunen vuosi sitten Espanjassa, Barcelonassa ja omaksi yllätyksekseni näin siellä yhden Sparin. Joko olen pahasti erehtynyt, tai sitten siellä toden totta oli Spar. Sellainen Spar oli ennen meikäläisen lähin kauppa, kunnes tilalle tuli S-market.

20.10.11 klo 18:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

]

Ei todellakaan. Homot olkoot homoja, mutta en vain voi suodattaa sitä ajatusta, että se olisi jotenkin normaalia, tai, että olisi oikein antaa heille oikeus adoptointiin. Ei vain uppoa sellainen ajatus meikäläiselle.

Puakki

20.10.11 klo 18:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maximus kirjoitti:

Eiköhän tässä tapauksessa väitteen todistustaakka ole juuri homoadoptiota vastustavilla, eikä toisinpäin. Missään kun ei ole perusteita väittää etteikö se toimisi. Jos se toimii yhdellä äidillä ja vaikka tämän isoäidillä(kerpelettä lainaten), niin miksei se toimisi kahdella miehellä/naisella. Ja käsittääkseni on myös todistettu (ja tässä tarkoitetaan ihan tutkimuksia..), että homous ei ole opittu ominaisuus, vaan synnynnäinen. Teikäläisten juttujen perusteella homoja ei pitäisi olla edes olemassa, sillä eikös jokaisen homon vanhemmat ole heteroita?

Ps. tunnetko muuten yhtään homoa todellisudessa?(ja tällä nyt tarkoitan, että oikeasti tunnet, etkä vain ole nähnyt jotakuta jossain ja ajatellut, että tuo se oli varmasti homo) Nuo postaamasi kuvat ja vihjailut tyyliin; "homot saavat homostella keskenään aivan rauhassa..." kun vähän antavat olettaa, että jutuillasi ei todellakaan ole paljon kosketuspintaa tosielämään.

Nyt täytyy kyllä...

Tuosta ikivanhasta värssystä voisi jokaisen lauseen simppelillä argumentoinnilla perustella roskaksi, mutten viitsi, sillä varmaan lähes jokainen yli 15 vuotias täällä ymmärtää mikä niissä mättää.

20.10.11 klo 18:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

James Bond kirjoitti:

Voisitko määritellä mikä on mielestäsi normaalia. Se että jotkut tekevät jonkin asian eri tavalla ei tarkoita sitä että se ei olisi normaalia. Homoseksuaalisuuden määrittely epänormaaliksi vielä nykyään joidenkin ihmisten toimesta liittyy raamatun oikeiksi luulluihin oppeihin. Raamattu ei kuitenkaan pidä paikkansa, joten homouden määrittely epänormaaliksi raamatun perusteella ontuu. Eikä myöskään tiede ole homofoobien puolella koska tieteen löydöt ovat enemmän olleet sen puolesta että homoseksuaalisuus on ikään kuin koodattu ihmiseen.

20.10.11 klo 18:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

James Bond kirjoitti:

Vaikka olenkin tässä esittänyt joitain kriittisiä mielipiteitä, niin
1) jos kerran homot elävät parisuhteessa, niin uskoisin heidän kykenevän rakastamiseen
2) kai ihmisillä on oikeus syödä haarukalla ja veitsellä keittoa, kunhan eivät pakota muita siihen? en minäkään rupeaisi heitä pakottamaan lusikan käyttöön, tehköön mitä huvittaa
3) meitä ei ole luotu ensinkään (ihminen on pitkällisen biologisen prosessin, jota satunnainen mutaatio pohjimmiltaan ohjaa, tulos)

20.10.11 klo 18:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Eikö sinusta tunnu yhtään että nyt meni kysely väärään ketjuun?

Hei Kliffaa Hei!

20.10.11 klo 19:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tiiviste kirjoitti:

Itse taas voisin esittää sellaisen kysymyksen, että kun vielä nykyäänkin jotkut homot yrittävät esittää itselleen olevansa heteroja ja menevät naimisiin ja tuuttavat lapsia maailmaan, niin mitä mieltä konservatiivit homofoobikot siitä ovat? Siinähän on homo kuitenkin osallistunut lapsen kasvatukseen. Tai miten olisi tälläinen tilanne jossa pariskunnassa sekä mies että nainen olisivat biseksuaaleja ja heillä olisi lapsia? Myös siinä kasvattajat ovat ei heteroja.