sä häpeet

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › sä häpeet

Hän

24.03.09 klo 19:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tälläiset asiathan kuitataan nauramalla. Tänäänkin ajoin autopesuun väärästä suunnasta auton tielle, en saanut pakkia toimimaan minuuttiin. Hymyllä kuitattu tilanne. Tälläisissä tilanteissa itselleen nauraminen on mielestäni hyvä tapa reagoida.

Jorde

24.03.09 klo 21:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hän kirjoitti:

Itse en naura itelleni ainakaan ihan heti. Enisimmäisenä varmasti kiroaisin, kun on noista kiusallisista/noloista/nöyryyttävistä tapahtumista aika paljon kokemusta :) Jälkeenpäin kyllä nauraisin.

Tapio

18.06.09 klo 23:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luin kaksi kuukautta sitten kurkkuharjan arvostelun Twilightista ja elokuva on kiehtonut minua perverssisti sen jälkeen. Tänään harkitsin vakavasti sen ostamista. Hävettää.

19.06.09 klo 00:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tapio kirjoitti:

Naamari päähän ja vuokraamaan. Halvemmalla selviää.

19.06.09 klo 10:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tapio kirjoitti:

Ei voi hävettää niin paljon kuin meikäläistä, joka luki kyseisestä sontaläjästä kolme lukua. Aikaa meni kaksi kuukautta, jonka aikana ehätin lopettaa luku-urakan neljästi ennen kuin viimeisellä kerralla älysin olla yrittämättä enää. Voi vittu mitä teini-ihkuilua. Hypnotisoivaksi kehuttu kerronta oli olematonta, päähenkilöt pökkelöitä ja lukijan alusta asti tietämiä faktoja pimitettiin kuin suuriakin twistejä. Goddamnit mitä roskaa. Kyseiset kolme paskakasan muotoon piilotettua "kaunokirjallista" lukua tekstiä olivat varmaan surkeinta ikinä lukemaani proosaa, ja niiden tuottamiseen on takuulla vaadittu erityinen paskan kirjoittamisen kurssi. Eikä tarvitsee syyttää käännöstä, sillä luin alkuperäiskielellä.

Joo, en sentään ostanut teosta vaan lainasin kaverilta. Fakta, ettei kirja ollut omani, oli ainoa asia, mikä esti minua paiskaamasta kirjaa lumihankeen (kyseessä oli siis joulu-tammikuu). Vampyyreista kiinnostuneet: lukekaa Ystävät hämärän jälkeen tai vaikka Bram Stokerin Dracula.

Norelski

23.06.09 klo 16:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

No tästä ei oikeastaan ole edes kovin pitkä aika, joten muistan tapahtumat vieläkin kuin eilisen ja repeän tästä muistosta usein semmoseen nauruun, että toivon että se vaikuttaa samalla tavalla teihin muihinkin.. Noh mutta näin se menee:

Istuin äitini kanssa bussissa, olimme menossa Helsingin keskustasta maunulaan. Kuten voitte profiilistani huomata, asuinkaupunkini on melkoisen maalla Helsinkiin verrattuna, joten aivan edessäni istuva tummaihoinen mies oli äidilleni (täällä "landella" hänkin asuu) suorastaan ihmeellinen näky.
Niimpä äiti tokaisi kovaan ääneen minulle: "Hahhah, miltäs tuntuu nähdä noin läheltä neekerin päää. Näyttääpä hassulta noi hiuksetkin!hahhah."
Koko bussin väki kääntyi vain tuijottamaan meihin päin, muutamat vähän loukkaantuneen näköisinä, toiset hilpeänpuoleisina.

Jaaha

21.10.09 klo 14:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuudenella luokalla oli yksi ikimuistoinen päivä, josta saan kuulla edelleen...

Menimme retkelle koulu lähellä sijaitsevalle järvelle. Suurin osa halusi uida, mutta muutama jäi hyppimään rantaan ja mm. minä siskoni kanssa kuuluin tähän vähemmistöön.
Siskoni sitten meni järven toiselle puolelle ja jostain kumman syystä hän hyppi jatkuvasti. Minä sitten seurasin häntä, enkä ehtinyt edetä kuin muutaman metrin kun jo olin polvia myöten mudassa.
Lähdön aika koitti, mutta opettaja, jonka kyydissä olin tullut ei suostunut ottamaan minua autoonsa. Lainasin sitten oppilas kollegan pyörää ja suuntasin takaisin koululle. Valitettavasti kollegani unohti mainita, että pyörässä ei ollut jarruja. Ensimmäisessä mutkassa lensin sitten ojaan, jossa oli nilkkoihin asti kuravelliä. Ja koulua oli jäljellä vielä 2 tuntia ja minä sitten ihan pokkana saapastelin ympäriinsä mutaisilla vaatteilla...
Kotona sain perheen jäseniltä sympatiaa naurun muodossa.

21.10.09 klo 15:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tapio kirjoitti:

Tämä onkin Twilightin katsojien ongelma. Useat katsojista antavat elokuvalla huonot pisteet, koska he eivät voi sietää teinejä, eivätkä heidän puuhailuita. Twilight kuvastaa mielestäni erittäin hyvin teinien elämää mielikuvitusta käyttäen ja elokuvan kantavin vetovoima on ohjaus.

21.10.09 klo 17:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tapio kirjoitti:

Mitä vikaa siinä on ettei voi sietää teinejä eikä heidän puuhiaan? Myöhäisteininä voin sanoa etten millään tavallaa kaipaa muutaman vuoden takaista elämääni ja enemmänkin säälin kaikkia niitä jotka joutuvat samanlaista mielenrumpaa kestämään.

Mutta asiaan, itse koen ettei Twilightin surkeus ole suoraan yhteydessä sen teinisisältöön vaan löydän jopa tällaisen vegaanivampyyri idean ihan mielenkiintoisena. Toteutus on vain mitä on ja näytteleminen ja ihqutettu kemia päänäyttelijöiden kohdalla kusee pahasti.

21.10.09 klo 18:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller kirjoitti:

En tiedä, miten viesti oli osoitettu minulle kun en ole leffaa katsonut ja kirjasta puhuin, mutta lainauksesta päätelleen se kai sitten oli.

Eli siis mielestäsi teineille tarkoitettu (ja kaiketi ensisijaisesti heidän ja keski-ikäisten naisfanien katsoma) leffa saa huonoja arvioita (huom! teineiltäkin), koska leffassa on teinejä? Vou, jännä teoria. Entä miten olisi selvästi naiselliselle sukupuolelle suunnattu rakkaustarina tavoittamattomasta sydämen valitusta (eli sitä Romeon ja Julian aikaisen ja muutaman vuosituhannen vanhemmankin stoorin kierrätystä)?

21.10.09 klo 18:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos sinua enemmänki tuo "vegaanivampyyri" idea kiehtoo niin suosittelen tutustumaan sarjaan True Blood. Itseasiassa True Blood:illa on pelottavankin paljon samankaltaisuuksia kuin Twilightilla mutta TB käsittelee asioita huomattavasti aikuisemmin ja synkemmin. Voisin jopa väittää että Twilightin kirjoittaja on matkinut TB:tä, joka on myös kirja alunperin ja se on ilmestyny ennen tuota Twilightia.

Ja Twilightissa ärsyttää se että siinä on mukamas "vampyyrejä". Mikä ihme vampyyri ei voi olla auringonvalossa sen takia että kiiltää ku timantti?! Ideaki on jo niin typerää. Twilight on tarina takametsien pedokeijusta joka haluaa teinejä.

Jaaha

21.10.09 klo 18:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Loppuun pieni kevennys http://www.noahvslarry.co...009/07/blade-twilight.jpg

Jostain syystä sain kamalan nauru kohtauksen kun katsoin tuon...

21.10.09 klo 18:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Loppuun pieni kevennys http://www.noahvslarry.co...009/07/blade-twilight.jpg

Jep, on jo pidemmän aikaa ollut tarkoitus tutustua tuohon True Bloodiin. Onko sarjalla muuten tulevaisuutta näkyä Suomen maksuttomilla kanavilla?

21.10.09 klo 19:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

21.10.09 klo 21:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muistaakseni helmikuussa 2010 alkaisi yleltä.

Kakkoselta, jos oikein tarkasti pilkkua nussitaan.

Ja kiinnostusta löytyy.

-mirco-

21.10.09 klo 21:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

True Blood - Jokaisen kansalaisen perusoikeus

22.10.09 klo 00:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller kirjoitti:

Ymmärsit päin vittua. Lainasin tekstiäsi, koska se kuvasi juuri mitä tarkoitin. En toki voi puhua kaikista, kuten arvelit, mutta yleisesti ottaen mitä sanoin on täysin totta.

Ylipäätään minkään ikäryhmän, jne. vihaaminen on naurettavan lapsellista. Suurin osa on kuitenkin dissanut elokuvaa ainakin lukemani perusteella sen takia, että se on "teinimössöä."

Mielestäni Twilight omaa harvinaisen omaperäisen kuvaustyylin ja hahmot ovat jotenkin mysteerisen mielenkiintoisia ja täten varsin onnistuneita.

22.10.09 klo 00:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller kirjoitti:

Oot muuten oikeassa tuosta omaperäisestä, koska se Edward haluaa syödä sen Bellan ja silti rakastaa (panna) sitä tai pahimmas tapaukses syödä eka ja sitte.. Kaikenlisäks Edward on vanha pedokeiju joka loistaa auringossa.

22.10.09 klo 09:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jugger, ihan tiedoksi vain että mä en pitkään katso tuota sarkastista vittuilua etenkään nyt kun on hermot kireällä. Luulis, että jos on tiedossa jo, että hermot on kireällä niin osaisi sitten käyttäytä, mutta ei kun vedetään homma entistä överimmäksi. Pitääkö sitä käyttäytymistä opettaa vielä tässä vaiheessa?

22.10.09 klo 10:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller kirjoitti:

Ymmärsit päin vittua. Lainasin tekstiäsi, koska se kuvasi juuri mitä tarkoitin.

Ja sitä ennen ilmeisesti teikäläinenkin ymmärsi aivan vastaavalle osastolle. Haukuin siis kaunokirjallista tekstiä. Toki myös sen sisältöä, mutta kirjassa oli aivan onnetonta kerrontaa, joka oli nimen omainen hulluuden partaalle ajaja. Elokuvaahan en siis ole nähnyt. But this is besides the point, unohdetaan tämä ja asiaan.

Leffaa tuskin (lue: ei) teilataan vain sen vuoksi, että siinä on teinejä tai ettei teinien elämää ymmärretä. Jokainen on ollut joskus nuori. Teinimössö kaiketi viittaa enemmän siihen suuntaan, että elokuva käy läpi ne tavalliset teini-ympäristöt ja juonenkäänteet. Miljöön suhten on näissä leffoissa hankala omaperäinen: valinnanvara on osapuilleen yhtä kuin lukio, yliopisto tai paskaduuni, ja viimeinen on vaihtoehdoista harvinaisin. Lukiolla / yliopistolla on sitten luvassa epämääräistä rakastumista, vanhemmista irtautumista jne jne tuhanteen kertaan nähtyä. Nämä elokuvat on toki tehty ennen kaikkea nuorelle yleisölle, mutta se ei ole tekosyy epäomaperäisyyteen. Teinimössö kai viittaa siis saman toistoon, kuten esim. sana teinislasher. Joukko nuoria retkeilemässä / bileissä, kertpmukset alueen synkästä menneisyydestä, maskitappaja puukon kanssa jne jne. Kaikki tuntevat stoorin, ja peruslähtökohdan variaatiosta huolimatta

Ja muuten, kyllä teinitkin käyttävät sanoja 'teinileffa', 'teinislasher' ja niin eespäin. Tai sitten omassa tuttavapiirissäni on jotain vikaa. Korostetaan lisäksi loppuun sitä, että tätäkin elokuvaa haukkuvat teinimössöksi aivan tavalliset nuoret siinä missä samanlaiset nuoret sitä kehuvat taimuuten vaan diggaavat. Twilght-ilmiön karkamainen Internet-vitsiksikään tuskin tapahtui keski-ikäisten tai vanhusten nettihyökkäysten kautta.