Kysy ja vastaa

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Kysy ja vastaa

14.11.19 klo 22:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onks toi Bruce ehkä viittaus Malkovichiin [www.youtube.com] vai kuvittelenko omiani?

15.11.19 klo 08:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

On se ehkä vähän sitäkin, mutta enimmäkseen kyseessä on yksinkertaisesti referaatti Blinded by the Lightin dialogista. Elokuvan katsomisen jälkeen oli nimittäin sellainen olo, että sanaa ”Bruce” ei halua kuulla enää milloinkaan.

Dekkari

26.11.19 klo 14:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko Google mapsiin tullut jokin muutos, että enään ei pysty 3D sateliitti kuvaa katsomaan?

Normaalisti valikossa sivun oikeassa alakulmassa on kohta jossa on 3D/2D, mutta tänään kun katsoin, niin kyseistä kohtaa ei ole enään. Onko kyseinen kohta piilotettu vai onko jotain tapahtunut , mitä en itse käsitä?

E: Sain yhdessä avaamassani sivussa 3D näkymän, mutta toisissa taas en.

E: Sain taas toimimaan 3D valikon suurimassa osassa. En tiedä miten se palautui.

Uytp7

27.12.19 klo 14:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mörö! Vuosittainen uteluni, eli Leffatykki awardsien tarpeellisuus, jatketaanko perinnettä tänäkin vuonna? Voin jälleen avata pelin pian vuodenvaihteen jälkeen sillä varauksella, että tosiaankin jos jollakulla on suunnitelmissa eeppistä avauspuheenvuoroa tahi muuta mukavaa, saa tämä henkilö rauhassa ottaa kopin ketjusta ja minä poistun vaihteeksi mielelläni takavasemmalle. Mikäli siis haluamme jatkaa traditiota. Älähtäkkee jotakin ennen loppiaista, myös ne jotka saattavat haluta avata ketjun.

27.12.19 klo 21:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olin ajatellut, että avaisin vastaavan langan vuodenvaihteessa, jos joku muuta ei sitä tee. Mitään ihmeempiä nokkeluuksia johdantoon ei ole tarjolla. Ihan hyvä, että asia tuli puheeksi, niin keskustelut ei vahingossa hajaudu eri paikkoihin, kuten viime vuonna kävi. Tee sinä vaikka se Leffatykki Awards, minä voisin avata Elokuvavuosi 2019 -säikeen jahka pääsen joululomilta kotiin ylihuomenissa.

EDIT: Leffojen katsomisvuotesi 2019 löytyy nyt täältä [www.leffatykki.com].

JustinHenryFan

13.02.20 klo 11:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänään kiinnostaisi tietää asioita, jotka tekee muut onnellisiksi. Eli kiinnostaisi tietää mikä tekee juuri sinut iloiseksi, tyytyväiseksi, onnelliseksi? Ja nyt en välttämättä kysele mitään elämän tarkoitusta, vaan olisi mielenkiintoista tietää ihan vaan, että mitä teet päivän päätteeksi rentoutuaksesi? Mikä on sinun tapasi nauttia elämästä?

13.02.20 klo 12:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se tunne, kun on jotain merkitsevää tekemistä. Erityisesti silloin kun se tuntuu vielä etenevän johonkin suuntaan.

Tällaisia loputtomia ilonlähteitä ovat kaikenlaiset henkilökohtaiset projektit ja leffa- ja kirjamaratonit. Olen varmaan tullut vaariini, jolla oli joskus nuorempana täysin samanlaiset huvit, mutta leffojen sijaan miekkonen tykkäsi lukea kirjoja, puuhata kaivurilla ja harventaa metsää.

Vastaavasti sitten eniten ottaa aivoon semmoinen ihme nysvääminen ja jahkailu. Harva asia pistää niin vihaksi kuin sellainen tilanne ettei ole mitään kiinnostavaa tekemistä tai se vähäkään ei luonnistu.

13.02.20 klo 15:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yks joka itsellä ehdottomasti rauhoittaa ja pitää mielen oikeessa moodissa on luonto. Oon harrastanu kalastusta ja sienestystä todella pitkään, ja se on rentouttavaa päästä tonne luontoon. Kesäiltaisin täysin tyyntä järveä pitkin veneellä hitaasti lipuessa, kylmän huurteisen oluen kera. Sitten kotona kalojen perkaaminen ja filerointi, ja seuraavana päivänä tietysti ruuanvalmistus. Se koko prosessi aiheuttaa pirusti mielihyvää. Tai syksyn raikkaassa ilmassa metsässä samoilu koiran kanssa. Tälläin talvisin on ollu tapana käydä pilkillä, mutta tänävuonna toi plussakeli on estäny kunnon jämäköiden jäiden tulemisen. Ei viittis kuitenkaan mitään uimareissua tehdä.

Sitten toki elokuvaharrastuksen puolella juuri tollaset Brutuksen mainitsemat maratonit. Myös kirpputorien kiertely kuuluu omiin aktiviteetteihin, samoin kun paikallisessa antikvariaatissa kahvittelu ja paskanjauhaminen filmeistä, musiikista jne. Siellä tuleekin käytyä about kerran - kaksi viikossa sellanen tunnin verran hengailtua, ja tietysti ostamassa leffoja ja tekemässä vinyylivaihtoja ym.

Tänää pitäis mennä moottorisahalla rällään vähän puuta palasiks, sekin on omalla tavallaan sellasta terapeuttista toimintaa. Kuten kaikki muutkin tollaset hanttihommat, puutyöt ynnä muut missä ei niin kamalasti tartte päätään rassata.

13.02.20 klo 15:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juu, tuollaiset yksinkertaiset askareet on tosi mukavia, sillon tulee aika vilkkaasti ajateltua syntyjä syviä - mettällä ja luonnossa vielä paremmin. Kaupungin melu ja ilmansaasteet ei inspiroi yhtään samalla tavalla .

13.02.20 klo 16:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luonnossa on se rauhallisuus ja hiljaisuus. Mukava stopata vaikka johonkin kannolle istuskeleen ja kuunteleen metsän ääniä. Talvisin on hieno kun toisinaan tulee käytyä madepilkillä, mateet liikkuu pimeän aikaan aktiivisimmin, joten tulee lähdettyä liikkeelle yleensä tuossa alkuillasta kun alkaa hämärtää. Se on hieno fiilis istua keskellä järveä, täysin pimeessä ja ainoo ääni mitä kuulet on tuuli joka puhaltaa takinhuppuun, tai pienet lumihiutaleet ropisee huppuun. Muuten ei mitään. Toki sitten välillä kun on useempia pilkkijöitä niin kairan ääni saattaa sillontällön kuulua kauempaa. Tai kaverin kanssa käydessä "Onks mitää meininkiä" :D

Yks syy myös metsässä liikkumiseen, esimerkiks lenkillä käydessä on se ilman raikkaus. Ilma on paljon puhtaampaa ja tuntuu että happi kulkee ihan erilailla. Plus se tuoksu esimerkiks kesäsin sateen jälkeen on ihan omaa luokkaansa.