Kysy ja vastaa

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Kysy ja vastaa

10.05.18 klo 02:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miksi Oolanti pitäisi myydä venäläisille? Ei ne pirut sitä kuitenkaan maksa. Arvelen että sen voisi muuttaa vuosittaisen Pieksäjäiset-kisan käyntiareenaksi. Sellaisesta tulisi myös tuloja.

10.05.18 klo 20:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voi sen ryssille myydä. Kunhan maksavat ensin.

Edit: Tosin silloin venäläiset saisi tilaa ohjuksille.

11.05.18 klo 12:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Terve! Käytättekö IMDB:tä? Ite oon pisteyttäny kyseiselle sivustolle leffoja vuodesta 2012. Vähän ennenkun tänne tein käyttäjän. Pisteytyksiä tuosta 2012 vuodesta näyttää olevan reilut 1300. Tänään kattelin ihan huvikseni tuolta noita statistiikkoja ns. "omalta sivulta". Siellä on pari eri kategoriaa osiossa "your activity". Miltäs muilla näyttää?

Oma yleisin antamani arvosana on 7. Tuota arvosanaa on herunut 341 elokuvalle. Vähiten oon antanu ykkösiä. Se onkin sellanen arvosana jotka vaan harvat ja valitut paskaläjät ansaitsee. Täysiä kymppejä oon antanu 35 kappaletta.

Ykkösiä on saanu seuraavat leffat:

House Of The Dead
The Omen (2006 remake)
Urban Menace - Tuomiopäivän kostaja
Scary Movie 5
The Mangler (Tästä on tuhottomasti aikaa, en edes muista oliko niin huono)
Frostbite (2005)
Yksin kotona 4
Scarecrow (2013)
Annabelle
Sand Sharks
Alien Vs. Zombies: The Dark Lurking
End Of The Line

Seuraavana osiona oli eniten arvosanoja tietyltä vuodelta. Omassa listassani ykköseks nousi vuosi 2005. Tältä vuodelta katsottuja filmejä 61 kappaletta. Suosituimpana genrenä vuodelta 2005 on draama 29 elokuvalla. Parhaaksi ton vuoden leffaks oon pisteyttäny Anthony Hopkinsin tähdittämän leffan Maailman nopein intiaani. Pisteytyksellä 10/10. Huonoimpina on sellasia nimikkeitä kuin Frostbite, BloodRayne, Fantastic Four ja Hellraiser: Hellworld..

Sitten löytyy osio "Top-Rated Genres". Keskiarvoltaan kovimmat genret. Ykkösiksi nousi seuraavat genret.

Biography - 7,69
Western - 7,63
Musical - 7,44 (Mitä hel...? En edes välitä suuremmin musikaaleista)

Huonoimpana genrenä on ironisesti kauhuleffat, jotka on oikeesti lähinnä sydäntä. Kertoo jotain tosiaan siitä, että kuinka iso osa kauhuleffoista on ihan täyttä tuubaa. Sanoisin, että tässä genressä aina yks kymmenestä elokuvasta on hyvä. Keskiarvona katsomillani kauhufilmeillä on 5,74. Niitä on myös toisiks eniten kaikista genreistä tullu pisteytettyä. Kokonaislukumäärä näkyy olevan 422. Kärkisijaa pitää draamaelokuvat summalla 492.

Ja sitten viimeisenä osiona on parhaat arvosanat vuoden perusteella. Paras elokuvavuosi näyttää meikäläisen pisteytysten mukaan olevan 1973. Keskiarvolla 7,69. Huonoin vuosi on 2009, keskiarvolla 5,66. Mitkä on sitten näiden vuosien helmet, ja huonoimmat. Katsotaanpa.

1973 vuoden kärkisijaa pitää Scarecrow, yksi suosikkejani kautta aikain. Täydellä 10/10 pisteytyksellä. Myös Papillon ja Ruoska huitelee kärkikolmikossa. Huonoin 1973 vuoden pisteytys menee Bud Spencerin ja Terence Hillin leffalle Meidän gangstereiden kesken 5 pisteen arvosanalla.

No sitten huonoin vuosi. 2009. Parhaan arvosanan on saanu näköjään scifirymistely District 9 nimessäänkin olevalla yhdeksikön arvosanalla. Pohjat veti tällä kertaa Alien Vs. Zombies: The Dark Lurking yhdellä tähdellään. Tainnu olla saatanan paska elokuva, kun en edes muista tollasta. Muuta käppäosastoo tältä vuodelta edustaa mm. Final Destination 3D, Bitch Slap, Last House On The Left -remake, Sorority Row, Skeleton Crew sekä Saw VI.

Mutta semmosta tällä kertaa. Noita tilastoja on todella mielenkiintoista kyllä pläräillä. Tykin puolellakin löytyy mukavasti omat tilastonsa. Olis mukava lueskella vähän teidän tilastojanne. Kattelkaa ja pistäkää ihmeessä tänne vähän statistiikkaa!

11.05.18 klo 13:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sarjojen seuraaminen vähän jäänyt, koska kaikki elämä ei millään riitä käsittämään joitakin nimikkeitä, kuten Lemmenlaiva, Dynastia, Miljoonan dollarin mies. Edellä mainitut joitakin suht moderneja kaikki ja uusimmista X-Files jäi kliffhankeriin. Ainakaan mulla eijoo jatkosta tietoa vai periikö UFO science fiction genre horrorilla ja paranormaaleilla ilmiöillä käsittävän perustan tuolla tasolla joku toinen taho.

Leffatatistiikka näyttää enkun kielellä tehdyistä noin puolta hallitsevana viihteenä ja kuten Brutus taannoin linjasi, niin tuota ryhmitystä vois hinata alentamalla rimaa ja reippaasti. Säännöt ovat joskus tehty rikottavaksi. Anime genren toiminnallista puolta ja vastaavasti Franco Nero, Suuri Hiljaisuus sun muut italospagut voisi ottaa tavoitteeksi katsoa, koska ne viihtyvät listan hännillä päälle sadan kertaalleen nähtyinä nauhoina.

Vaikka runsaasti tulee tuijotettua eri streameja suorana, niin harvemmin kerkeää muualle raapustemaan tuntemuksia ja mietteitä. Leffojen osalta listalia siis voisi kokeilla, sillä osa aktiivisista painuivat sinne. Suosiiko muut käytössä ikinä kääntäjää, jos vierailla kielillä naputatte tekstisisältöjä. Kielioppia voisi kerrata tunnustelemalla lyhyesti, kun muistaisi liittyä ja aktivoitua rekisteriin.

12.11.18 klo 23:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Osaisiko joku sanoa, että kuinka ison osan ihminen painostaan nostaa, kun tekee etunoja punnerruksia? Olen miettinyt tätä sillä, että jos verrataan penkkipunnerrusta tai etunojaa, niin etunoja tekeminen on paljon kevyempää. Olen pohtinut, että jos etunojapunnerrus rinnastetaan penkkipunnerrukseen niin olisiko se jotain 50-60% ihmisen painosta? (esim. jos satakiloinen tekisi etunojapunnerruksia niin sitä voisi verratta 60kg penkkipunnerrukseen.)

Etunojapunnerrus ja penkkipunnerrus eivät kuitenkaan ole ihan samanlaisia liikkeitä, mutta vaikutusalue (rintalihakset, ojentajat, etuolkapäät) on sama.

13.11.18 klo 00:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse n. 60 kg ja nostan penkistä 40 kg. Saman verran menee mitä pikkuveljellä hauista 20 kg, vaikka veli painaaa sen päälle 100 kg. Veljellä tosin tullut tuntemattomasta syystä "enkelin siipi" lapaluuhun luultavasti painonnostosta.

edit. Kaikein vaikein liike on hartioista yhteenveto liikkeet takakenosta.

26.11.18 klo 16:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muita täällä joilla näkyy cmoren kanavat? Miten teksitykset toimii teillä?

Itsellä sellainen ongelma, että teksitykset ja puhe eivät oikein pysy synkassa keskenään. Teksititys tulee aina ennen puhetta.

16.12.18 klo 19:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onkohan tuo Suomen "banned" laitettu tuohon joko vitsillä tai väärinkäsityksen vuoksi? Sama Norjallakin.

E.T:ssähän ei ole seksiä eikä väkivaltaa, eikä se voi olla hyvien tapojen vastainen. Eikä sitä ole myöskään voitu mitenkään tulkita Neuvostoliitto vaistaiseksi.

16.12.18 klo 19:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

On se vissiin moka. Pohjoismaissa eeteelle lyötiin lähinnä ikärajoitukset muttei kielletty kokonaan, ilmeisesti vielä ainoana maailmassa. Se oli aikoinaan olevinaan isokin juttu.

Ikärajakin taisi (no ei vaiskaan) tulla siksi kun eetee ei käytä housuja.

17.12.18 klo 11:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

E.T. se housuja käytä ei — ahaa, ahaa
E.T. se housuja käytä ei — ahaa, ahaa
E.T. se housuja käytä ei
se housut meidän lapsilta vei
ahaa, ahaa, ahaa

Elonetin mukaan E.T. sai ensitarkastuksessa K8-ikärajan. Myöhemmässä tarkastuksessa perusteluksi annettiin: ”Joitakin hieman pelottavia kohtauksia.”

01.01.19 klo 19:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oliko leffatykissä sellaista keskustelua, jossa puhuttiin elokuva-alalla opiskelusta yms. vastaavasta.
Keskustelu on muistaakseni tullut joskus 2003. Olen yrittänyt etsiä mutten löytänyt. Voisiko joku linkkiittää sen jos löytäisi. Muistaakseni kun luin sitä joskus viime vuoden alussa(?) niin Miihkailin viesti taisi silloin olla uusin keskustelussa.

mäskipää

01.01.19 klo 21:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dekkari kirjoitti:

Olisiko tuo?

01.01.19 klo 21:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Tuo se on. Kiitos paljon.

Uytp7

08.01.19 klo 16:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hilivimpsis. Utelen tässä ihmisten mielipidettä Leffatykki Awardseista. Halutaanko/tarvitaanko sellainen vuodesta 2018 vai päästetäänkö poloinen konsepti tuskistaan. Voin tänäkin vuonna avata pelin ns. lonkalta tai jos jollakulla on jo esipuhetta tapailtuna wordissa niin kuka tahansa muukin voi ketjun panna pystyyn. Yay vai nay?

mäskipää

08.01.19 klo 16:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uytp7 kirjoitti:

Pistä tulemaan (vastaan siihen, jos jaksan).

08.01.19 klo 17:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

mäskipää kirjoitti:
Uytp7 kirjoitti:

Pistä tulemaan (vastaan siihen, jos jaksan).

08.01.19 klo 17:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Antaa tulla vaan, ihan mukava vaan kun ihmisiä sillä tavalla vähän muistetaan aina vuosittain.

Uytp7

08.01.19 klo 22:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Huomenissa laitan ketjua pystyyn. Onhan se toisaalta jees ettei perinne katkea. Ja palautetta toimistaan on tietysti itse kunkin kiva saada. Edelleen jos jollakulla on superhiano esipuhe ja ehtii ennen minua niin antaa mennä vaan.

15.01.19 klo 12:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitenkäs VHS-kaseteissa menivätkään alueelliset erot? Jotain formaattieroja oli mantereesta riippuen, mikäli oikein muistan. PAL-merkinnällä varustetut taisivat toimia suomalaisissa laitteissa ongelmitta?

15.01.19 klo 18:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pohjois-amerikkalaiset kasetit oli tehty NTSC värijärjestelmään ja suurin osa eurooppalaisista Pal värijärjestelmään. Mitään aluekoodeja ei ole ole videokaseteissa kuten on dvd ja blu-ray levyissä.

Amerikkalaisten vhs:sien pitäisi toimia suomalaisillakin laitteilla, ellei kyse ole todella vanhoista laitteista. Ainakin minulla kun vielä oli videoita, niin jenkkinauhat pyöri suomalaisilla 2000-luvun laitteilla hyvin.

Jollain laitteilla voi tulla ongelmia värien kanssa jos yhdistelee eri värijärjestelmän nauhuria ja tallenteita keskenään. Mutta sellaista pitäisi olla vain todella vanhojen laitteiden kanssa. 80-luvun videonauhurin ja samanikäisen telkkarin kanssa saattaisi tulla ongelmia.