Kysy ja vastaa

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Kysy ja vastaa

03.03.18 klo 16:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse en voi sietää teineille suunnattuja sarjatuotantoanimeita ja -sarjiksia. Ne tulevat miljööseen ja formaattiin katsomatta suoraan liukuhihnalta ja perustuvat aina samaan kaavaan. Päähenkilönä on joku teini, jolla on muutama ikätoveri sidekickinä. Teinillä kavereineen on joku kaukainen tavoite, käytännössä pelkkä MacGuffin, joka ei vaikuta tarinaan mitenkään. Vuosikymmenestä toiseen teini tavoittelee tätä saavuttamatonta palkintoa ja kohtaa jokaisessa jaksossa/numerossa pahiksen, jolla on sama päämäärä. Ensin vastus vaikuttaa voittamattomalta, mutta viime hetkellä teini keksii siitä jonkin heikkouden, lyö pahiksen ja oppii samalla jotain itsestään ja elämästä yleensä. Sitten seuraavan vastustajan kimppuun.

Esimerkkejä:
― Teini on urheilija, tavoitteena mestaruus.
― Teini on koululainen, tavoitteena selvitä yläasteesta.
― Teini on kamppailulajien taitaja, tavoitteena kohota maailman parhaaksi.
― Teini on Valittu, tavoitteena muinaisen taikaesineen löytäminen.
― Teini on Ass Ketchup, päämääränä Pokemon-liiga.

Edellisestä johtuen en niin panisi pahakseni, vaikka Dragon's Balls olisi ihan oikeastikin kielletty. Mutta toisaalta, tarjoaahan se elämää suurempaa draamaa:

Wikipedia kirjoitti:

Baby onkin jo epätoivoinen Super Saiyan 4 Gokua vastaan kunnes muuntautuu Gokun tavoin "Golden Oozaruksi"(jättiapinaksi) ja taistelun kiristyessä lopulta Goku yrittää tuhoaa Kamehamehalla Golden Oozaru Babyn mutta Baby selvisi siitä ja aikoo tuhota Gokun mutta Majuub alkaa nostaa voimiaan Babyn sisällä ja se saa Babyn voimaan huonosti ja hän menee polvilleen maahan.

04.03.18 klo 03:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

No joo, suurin osa noista tusina-animeista on kyllä ihan oikeasti itseään toistavia rahastustuotteita. Esim. Pokemonissa se tarina ei koskaan etene yhtään mihinkään eikä ne hahmot opi yhtään mitään vaan jokaisen jakson tarkoitus on vaan heittää mukaan loputtomasti uusia pokemoneja joista sitten julkaistaan kaikkea oheissälää. Sama logiikka aivan kaikissa, paitsi tietysti Dragon Ballissa, jolla on tai oli ihan tarina ja oikea loppukin.

Mites Miihkalille sitten iskee vähän vakavampi anime tyyliin Akira, Ghost in the Shell ja muut vastaavat?

06.03.18 klo 09:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niin no, ei se mikään lempigenre ole, pikemminkin päinvastoin. En voi väittää tuntevani alaa kovin syvällisesti, mutta onhan hyvä elokuva toki hyvä elokuva lajityyppiin ja tekijään katsomatta. Parhaimmillaan japanilaisissa sarjisfilmatisoinneissa on todella hurja draivi, kun monituhatsivuinen tarina on sovitettu pariin tuntiin. Erityisesti Akirasta tykkään, mutta se ei välttämättä olekaan ihan tyypillisimmästä päästä oleva anime.

27.03.18 klo 15:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tässä olis mielenkiintoinen pähkinä purtavaksi.

Kumpi on ärsyttävämpää? Yltiöpositiivisuus vai yltiönegatiivisuus?

27.03.18 klo 16:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jälkimmäinen, yli-v***n-voimaisesti, silloin kun se ei ole ironista tai huvittavaa. Olipa maukas pähkinä.

Uytp7

27.03.18 klo 20:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minusta taas ensiksi mainittu. Toisaalta taas itse olen enimmäkseen kyyninen paska joten ehkä sitten samaistun kaltaisiini. Yltiöpositiivisuus kumminkin saa karvani heti nousemaan pystyyn, vaahtokarkkeja ja yksisarvisia kaikille tyypit siellä etunenässä! Ei yltiönegailukaan kivaa ole, mutta huomattavasti vähemmän ärsyttävää kumminkin. Ja muiden epäedullisesta asenteesta (voin) saada vain lisää energiaa tyyliin, että tämähän tehdään vaikka hammasta purren loppuun.

28.03.18 klo 18:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uytp7 kirjoitti:

Samaan heimoon kuulutaan. We shall embrace the power of the dark side! :D

( Star Wars on yliarvostettua glorifioitua paskaa. Antaisivat jo sen olla. :D )

28.03.18 klo 20:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yltiönegailu on ärsyttävämpää. Yltiöpositiivisen saa kyllä rauhoitettua, mutta yltiönegatiiviseen ei saa tehtyä mitään vaikutusta kun viettää aikansa siellä mustassa pilvessä.

28.03.18 klo 21:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

100 raipaniskua vai päivä vankilassa?

:D ... öööö... no tuota... jos viettää päivän vankilassa niin siitähän tulee merkintä rikosrekisteriin. Sillähän on silloin pitkäaikaiset vaikutukset jotka tulevat vaikuttamaan läpi koko elämän. 100 raipaniskuahan on rangaistus yhdessä nimeltä mainitsemattomassa kulttuurissa. Erittäin sadistinen ja keskiaikainen perinne. 100 raipaniskuahan voi olla jo kuollettava.... ehkä minä kumminkin valitsisin 100 raipaniskua. Olisin "sovittanut rikokseni" ilman mitään merkintää mihinkään. Hyvä kysymys. Mikä on olosuhteiden konteksti kysymyksessäsi?

28.03.18 klo 21:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Päivä hotellissa kiitos.

28.03.18 klo 21:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

100 raipaniskua vai päivä vankilassa?

No päivän vankilassa. Yksi vuorokausi nyt menee vaikka tiiliseinää katsellen ihan missä tahansa. Jos taas joutuisi esim. vuosiksi kiven sisään yhteiskunnan paatuneimman ja kieroutuneimman aineksen keskelle niin voisi tulla raippaa ikävä.

28.03.18 klo 21:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joku kirjoitti:

Päivä hotellissa kiitos.

Ainiinkun suomen vankilathan on "valtion hotelleja". Clever. :)

28.03.18 klo 21:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana kirjoitti:

Hyvä kysymys. Mikä on olosuhteiden konteksti kysymyksessäsi?

100 raipan iskua kestää vain hetken, mutta on useimmille äärettömän nöyryyttävää ja kivuliasta. Vankilassa taas menee päivä, mutta se olisi fyysisesti helpompaa. Henkisesti varmaankin haastavampaa.

Itse voisin ottaa 100 raipan iskua, koska se kestää vain hetken ja minulla on s&m fiiliksiä. Pitää vaan toivoa että perse ei mene verille. Toivottavasti piiskaajana olisi komea mies.

Andy Kreist

28.03.18 klo 21:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Annan mielelläni 100 raipaniskua sitä haluavalle pikkulutkalle,
mutta laitetaanko taustalle soimaan:

Venomin Antechrist https://youtu.be/5s4-2dwr7Y4

vai

Slayerin The Antichrist https://youtu.be/0qPXobVa6F8

28.03.18 klo 22:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Ei Andy vaan musiikiksi taustalle tarvitaan tätä. Siinä on just sopiva rytmikin piiskaamiselle ja tanssimiselle! :D

Tai no jos välttämättä metallia haluat niin tässä on hyvää piiska musaa:

28.03.18 klo 22:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana kirjoitti:

Ainiinkun suomen vankilathan on "valtion hotelleja". Clever. :)

Usko tai älä, etenkin jos istut avotalossa, ne tosiaan on sitä.

John117

29.03.18 klo 12:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yksi päivä vankilassa tännekin kiitos! Tuollainen nyt menee vaikka päällään seisten. Ei oikein nappaa noi sadomasokistileikit.

31.03.18 klo 21:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Saa poistaa.

31.03.18 klo 22:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Kyllä... koen suurta vääryyttä jos Steven Seagalin leffatykkiyhteisön antama keskiarvo on 3 tähteä. Samoin 99% kaikkien toimintatähtien keskiarvon korkeus, heiluttaa oikeuden ja maailmanrauhan tajuntaani. Joten missionani on oikaista tälläinen vääryys. KYLLÄ. OLEN MISSIOLLA.

31.03.18 klo 22:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minua on suoraan sanoen ottanut päähän, kun "Puhutaan elokuvista" topicissa on minun tekstejäni miinusteltu ja myöskin siihen topicciin osallistuneiden. Olen aivan aidosti halunnut puhua rakentavasti ja halunnut luoda positiivista ilmapiiriä. Teksteissäni on kieltämättä todella paljon voimakasta kielenkäyttöä, itsetietoista kusipäisyyttä, provosoivaa argumentaatiota ja kaikkea siltä väliltä. Ei tietenkään kaikissa teksteissäni ole tälläisiä mainittuja piirteitä ja se vähän ahdistaakin. Olen ihan oikeasti halunnut antaa niihin parhaani ja halunnut kääntää leffatykin yhteisön asennetta minua kohtaan.

Myönnän, että olen viimeisiä ihmisiä kenellä on oikeus valittaa/piipittää miinustelusta, kun olen kyseistä toimintoa itse käyttänyt hyvinkin paljon. Olen huomannut, että olen aiheuttanut pahaa henkeä foorumilla ja vaikuttanut sen aktiivisuuteen omilla hölmöillyilläni. Myönnän nyt täysin, että olen käyttäytynyt hyvin mulkkumaisesti/lapsellisesti/provosoivasti täällä leffatykissä. Olen ollut hyvin kiittämätön kaikesta tuesta ja empatiasta/sympatiasta mitä olen täällä välillä kerjännyt. Olen sitä saanut teiltä enemmän kuin tarpeeksi ja en voi kuin hävetä kiittämättömyyttäni.

Pyydän anteeksi nyt ihan kaikilta. Haluan aidosti pyytää Nosfecoffilta anteeksi. Et ole ikinä tehnyt minua kohtaan mitään väärää. Ymmärrän myös, jos et halua antaa anteeksi. Syy on täysin itsessäni ja siinä ahdistuneessa ja mustavalkoisessa maailmassa missä minä olen. En ole saanut mitään itse aikaan ja minä vain valitan ja haukun maailmaa siitä etten perkele saa otettua itseäni niskasta kiinni. Minun on aika aikuistua. Kaikkea hyvää sinulle Nosfecoff ja vielä kerran anteeksi.

Voitaisiinko aloittaa puhtaalta pöydältä? Pyydän nyt ihan aidosti.