Kysy ja vastaa

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Kysy ja vastaa

23.02.17 klo 11:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Laita hiiren kursori sivun yläoikealta löytyvän oman nimesi kohdalle -> valikko avautuu -> valitse Asetukset. Asetusten yläpäässä on nappula joka mahdollistaa kuvan valitsemisen koneelta tallennetuista tiedostoista. Toimii myös tabletilla.

23.02.17 klo 19:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:
abneri kirjoitti:

Onko se joku tekijänoikeusjuttu ettei alle 50v.ohjelmaa saa näyttää toisessa ohjelmassa tms?

Kyllä sanoisin että elokuvassa saa näyttää vaikka viime vuonna tullutta ohjelmaa tai tv-ohjelmaa. Veikkaankin enemmän, että syy miksi amerikkalaisissa elokuvissa aina katsellaan tosi vanhoja elokuvia ja tv-ohjelmia, johtuu enemmän ohjaajien mieltymyksestä.

Just katselin Gremlings:in ja siinä tv:stä seurataan Ihmeellinen on elämä-leffaa,toisaalta tietysti se sopii jouluun.(kaikissa jouluaiheisissa leffoissa katsotaan tätä..)
Gizmo katselee Clark Gablen kilpa-ajoleffaa ja gremlingsien yöruokinta-kohtauksessa tv:ssä pyörii Body snatchers (?). Kaikki n.30v.vanhoja elokuvia tuolloin.
Kauhuleffoissa tv:ssä pyörii aina Romeron Night of the living dead tai Leen tähdittämä vampyyripätkä.
Freddy vs Jason:issa tytöt mietti kuka Three Stoogesista olis naitavin/tapettavin/pantavin,tms.
Alan olla sitä mieltä että joku korvauspykälä määrittelee että on helpompaa/halvempaa käyttää riittävän vanhaa materiaalia näissä kohtauksissa.
Mutta eikös pian alkais olla aika että taustalla näkyis kasarislasher-teinikauhuleffoja ja hahmoja!?!?
Sitä odotellessa..

Pelimies

27.02.17 klo 01:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nosfecoff kirjoitti:

Kiitos. Tästä oli apua ja nyt on profiilikuva millä mällätä😎

02.03.17 klo 09:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuo leffoissa näkyvien ohjelmien/elokuvien ikäbongaus on mulla jäänyt pahasti päälle nyt kun siihen huomiota kiinnitin..Need for speed (2014) tuli eilen neloselta,pisti silmään että alun drive-in kohtauksessa leffana oli Bullitt (1968). Mieluummin olisin katsonut sen..

03.03.17 klo 23:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

abneri kirjoitti:

Aika usein elokuvien kommenttiraidalla tai muussa yhteydessä tekijät toteavat halunneensa katsomistilannetta esittävään kohtaukseen tietyn leffan esim. sen takia, että näissä elokuvissa on temaattisesti jotain samaa, katsottavana näkyvä leffa on toiminut jonkinlaisena inspiraationa tekijöille ja/tai he yksinkertaisesti ovat halunneet nostaa sillä tavoin hattua jollekin ehkä jo edesmenneellekin elokuvantekijälle, josta tykkäävät. Ainahan viitettä tai kunnianosoitusta ei tarvitse tehdä vilauttamalla pätkää toisesta leffasta, vaan näitä asioita voidaan ilmentää jollakin vanhalla hittibiisillä, lainaamalla toisen leffan vuorosanoja tai esim. sijoittamalla jonkin leffaklassikon juliste tai muu siihen viittaava tavara jonkin kohtauksen kuviin. On tietysti myös tapauksia, joissa tekijöiden budjetti ei ole riittänyt esim. leffanpätkän tai hittibiisin tms. saamiseen heidän omaan elokuvaansa, tai heille ei ole annettu lupaa siihen, jolloin he ovat joutuneet korvaamaan alkuperäisen idean toisella.

Jälkimmäisestä nousee mieleen esimerkkinä Rocky Horror Picture Show, jonka loppupuolella piti alkujaan näkyä tuotantoyhtiö 20th Century Foxin logo, mutta siihen ei tullut lupaa, joten leffan kliimaksissa kiivetään vanhan RKO-tuotantoyhtiön torniin. Tematiikkaan liittyvä esimerkki taas voisi olla TV-sarjasta Good Wife, jossa päähenkilö on laitettu katsomaan ruudusta vapaa-ajallaan monessa jaksossa aika paljon kaikennäköistä; esim. 7. kaudella päähenkilön telkussa pyörii eksploitaatiohenkinen leijonaraina Roar, jonka lomailemaan tulleita hahmoja leijonat repivät mielin määrin - se tilanne muistuttaa Good Wifen päähenkilön perheen tilannetta, joskin leijonien sijasta heitä repivät (henkisesti) muut ihmiset. Summa summarum, syitä on monia ja ne avautuvat eri tapauksissa yleensä vain penkomalla kommenttiraidat, tekijöiden haastattelut ja muut vastaavat lähteet läpi. :)

Dekkari

01.04.17 klo 14:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Miten viestiin saa liittettyä kuvan?

01.04.17 klo 16:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dekkari kirjoitti:

Miten viestiin saa liittettyä kuvan?

[ img ] "haluamasi kuva" [ / img ]
Ilman välilyöntejä
Huomioi että kuvan täytyy olla linkki siihen pelkkään kuvaan.
Voit ottaa mallia tästä viestistä klikkaamalla "vastaa lainauksella", niin näet kuinka itse liitin tuon allaolevan.

30.04.17 klo 08:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

30.4. ja kolmanteen aamukahvikuppiin maitoa kaataessa huomasin tölkistä
viimeisen käyttöpäivän, 21.4.
Ihan kelvollista hajun,maun ja koostumuksenkin perusteella,
enhän ollut ekoista kupeistakaan mitään huomannut.
Maitotölkki oli avattu pari kolme päivää sitten,
Miten kauan nykymaito oikein säilyy..?

30.04.17 klo 10:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Rasvaton säilyy avaamattomana yli viikonkin, kunhan on tietysti kylmässä ollu.

30.04.17 klo 21:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Toivottavasti kukaan ei nyt ymmärrä minua väärin.

Miksi täällä leffatykin keskusteluosastolla on niin hiljaista?

01.05.17 klo 10:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onko leffatykkiä parempaa sivustoa tarjolla? Semmoinen mis on kunnon elossa oleva keskustelufoorumi.

Rupee pikkasen kyllästyttää tää meininki tääl leffatykissä.

01.05.17 klo 21:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana kirjoitti:

Rupee pikkasen kyllästyttää tää meininki tääl leffatykissä.

En nyt paremmasta sivustosta ehkä tiedä mutta..
Kokeiles Pirpana MuroBBS:n keskustelupalstalta Yleistä keskustelua-osiota.
Siellä on jos jonkinlaista aihetta mistä väitellä ja keskustella.
Aktiivisuuttakin tuntuu löytyvän,(vaikkakaan ei juuri minua kiinnostavissa aiheissa.)
Mutta suosittelen ensin tutustumaan useisiin aiheisiin ja muiden käyttäjien tyyliin,herkkänahkaisemmalla voi mennä herne sinne nenuun nopeastikin..

Onnea matkaan!

1963 viestiä

01.05.17 klo 21:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos englanti luonnistuu, niin Reddit on erittäin aktiivinen foorumi, jolla on oma keskustelupalstansa käytännössä kaikille kuviteltavissa oleville aiheille. Esimerkiksi elokuvilla [www.reddit.com] on oma alafooruminsa. Sivusto on erittäin aktiivinen ja foorumin saa myös kännykkään. Huonona puolena mainittakoon, että käyttäjiä on niin paljon, ettei yksittäistä nimimerkkiä todennäköisesti tunnisteta, ellei sitten ole todella aktiivinen. Käytännössä keskusteluja käydään siis melkein anonyyminä. Joidenkin makuun tämä voi toki sopiakin.

Minullakin on muuten kysymys: miten Leffatykin foorumin saa näkyviin älypuhelimella?

01.05.17 klo 22:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. Mene sivustolle puhelimellasi. Mikäli päädyt mobiiliversioon..
2. ..kokeile valita selain- / sivuasetuksista kohta "käytä tietokoneversiota". Silloin mobiili-tykin pitäisi muuttua tietokone-tykiksi.
Itselläni on ollut nyt muutama androidipuhelin käytössä, joten Äppleistä ja Sonyista ym. en tiedä.

17.08.17 klo 09:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitä tapahtui Happosateille?

Nehän oli liuottamassa Suomen metsät ja Suomalaisetkin vallan pois auvoisella
80-luvulla.

Sitten taisi tulla Otsonikato kansaamme kiusaamaan ja happosadekeskustelu jäi jonnekin taustalle,kai ne sitten laimenivat siedettäviksi teknologian kehittyessä.

Tämä tuli mieleen kun huomasin koiralenkillä että lähimetsän puiden oksilla muutamassa kasvaa naavaa.

Naavan katoaminen taisi olla ekoja merkkejä ilmansaasteista ja happosateista.

Eli parempaan päin mennään koko ajan,luulisin.

Jee!

mäskipää

25.08.17 klo 14:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos joku ylläpidosta osaa vastata tähän, ja toki muutkin käyttäjät voivat jakaa samantapaiset kokemuksensa.

Leffatykin etusivun uusimpien arvostelujen listauksesta kyselen seuraavaa: omassa statistiikassani näkyy pari tuoreinta arvostelua niiden julkaisupäivämäärien osalta (Bagdadin varas 25.08.2017 sekä Paksunahka 21.08.2017). Kuitenkin itse elokuvia klikkaamalla päivämäärät näkyvät siinä muodossa, jolloin ne on arvosteltu, eli lähetetty Leffatykin ylläpidolle (Bagdadin varas 24.08.2017, Paksunahka 18.08.2017).

Omien muistikuvieni mukaan Paksunahka-arvostelun yläpuolelle jäi etusivun listauksessa joitain arvosteluja, jotka oli julkaistu omaa elokuvaani aiemmin: mahdollisesti ne on lähetetty omaa arvosteluani myöhemmin, mutta julkaistu kuitenkin aikaisemmin.

Ovatko muistinvaraiset havaintoni totta, ja tapahtuuko etusivun arvostelujen listaus sen mukaan, missä järjestyksessä ne on lähetetty Leffatykkiin niiden julkaisupäivämäärien sijaan? Jokainen arvostelija luultavasti toivoo mahdollisimman pitkän näkyvyyden omalle aikaansaannokselleen etusivulla, joten muidenkin kuin itseni puolesta tätä kyselen. Onko havaintoni siis oikea, ja onko listausta mahdollista muuttaa julkaisupäivämäärän mukaan näkyväksi?

25.08.17 klo 14:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oman ymmärryksen mukaan tuo menee järjestyksessä sen mukaan milloin arvostelut on lähetetty. Tiedä sitten miten tuo arvostelujen hyväksymisjärjestys määräytyy, joskus vanhempia tekstejä on ilmeisesti roikkunut päiväkaupalla kun uudempia on hyväksytty vuorokauden sisällä lähettämisestä.

17.11.17 klo 21:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikä on elämän tarkoitus?

18.11.17 klo 02:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katella leffoja, kuunnella rokkia ja juoda Tsingtao -olutta.

Beer Master

18.11.17 klo 13:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Elämän tarkoitus on kuin yhteiskunta: siitä ei voi koskaan sanoa "Nyt se on valmis! Ja se toimii!".