Kysy ja vastaa

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Kysy ja vastaa

jööra

19.10.10 klo 10:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voisko joku kertoa miten noita kuvia sais laitettua tuhon samaan tekstilaatikkoon johon on kirjottanu?

Crank!

19.10.10 klo 11:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

^[img(poista tämä]kuvan linkki[/img(poista tämäkin)]

[img ]kuvan linkki[/img ] ja välit sulkujen sisältä pois.

I hope You ymmärsit

maximus kirjoitti:

En tiedä mikä Firefoxin versio sinulla on, mutta mikäli Työkalut -> Asetukset, paikasta löytyy kohta "Sivutoiminnot", klikkaa sitä ja kun siellä näet kohdan "Ainoastaan sivuston palvelimella", ota rasti pois siitä kohtaa.

Ei löydy, mutta auttaissikohan jos asentaisi uudemman version foxista?

19.10.10 klo 18:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Crank! kirjoitti:

^[img(poista tämä]kuvan linkki[/img(poista tämäkin)]

[img ]kuvan linkki[/img ] ja välit sulkujen sisältä pois.

I hope You ymmärsit

maximus kirjoitti:

Ei löydy, mutta auttaissikohan jos asentaisi uudemman version foxista?

Asenna ihmeessa uusin versio, jollei ole.

Seonsiinä

19.10.10 klo 19:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulipahan vaan mieleen Listalissa käymisen yhteydessä, että minkäköhän takia monien elokuvien IMDB-pisteet ovat menneet nollille ja leffojen näyttelijälistat kadonneet.

Pahemmin toi ei haitaa, mutta kun rupesin katsomaan katsottuja näyttelijöitä ja heidän elokuvien joukosta puuttuu moniakin mitä olen katsonut. Se vähän haittaa.

vasara88

27.10.10 klo 23:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Huomasin tuossa, että Superman Returns DVD:n takakannessa oli lainaus täältä tykistä. Onko Söpö tietoinen asiasta? koska lainaus oli sen arvostelusta.

Takakannessa luki "Trikoomies on yhä voimissaan" -leffatykki.com- ja päälle vielä 4 tähteä.

En tiedä onko tämä oikea paikka tälle kysymykselle mutta en keksinyt mitään muuta paikkaa.

Kivilärvi

27.10.10 klo 23:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tiedän, että 95% tykin jäsenistä pitävät minua täydellisenä, lähes jumalan kaltaisena olentona, jonka kosketus on puhdasta kultaa. Tämä ei ole kovin kaukana totuudesta, mutta on erä osa-alue, jolla minäkään en ole mestari: tietokoneet. En vain ymmärrä näistä yhtään mitään, niin se vain on. Osaan painaa virrat päälle, käynnistää nettiselaimen ja raivostua ensimmäisen bugin kohdalla, mutta siinä se.
Kysymykseni onkin, että onko NVIDIA GeForce 8500 GT parempi vaiko huonompi kuin MSI NVIDIA NX7900GS? Minulla on nyt käytössäni tuo 8500, mutta kaverini, jolta tämän koneen ostin, antoi mukaan myös tuon 7900:n ja sanoi sen olevan parempi näytönohjain(?!) tai jotain vastaavaa, en muista tarkalleen.
8500 pelkästään jo kuulostaa sekä paremmalta että modernimmalta kuin 7900, mutta mieltäni on jäänyt kaivertamaan kaverini kommentti tuon 7900:n paremmuudesta.

En tiedä, onko tuossa tarpeeksi tietoa, mutta jos joku on valmis auttamaan ja tarvitsee yksityiskohtia noista kahdesta, niin toki niitä annan.

Kiitokset jo etukäteen!

Terveisin
Juuso "Paras kaikessa muussa, kuin tietokoneasioissa" Kivilärvi.

VierasTalo

28.10.10 klo 00:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelikäytössä ainakin tuo 7900GS on parempi kuin 8500 GT. Näyttiksissä kannattaa googletella arvosteluja, joista yleensä sitten löytyykin havainnollastavia taulukkoja siitä, miten monta ruutua sekunnissa peli pyörittää. Mitä suurempi FPS, sitä parempi näyttis näin yleisesti. Tässä esimerkiksi 8500 GTn näyttiksen arvostelun pelituloksia: http://plaza.fi/muropaket...geforce-8600-gt-8500-gt,2
Ja tässä 7900GSn: http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=2102&page=6
Kuten näkyy, ainakin Quake IV pyörii jollain 100fpsn erolla tuolla 7900GSllä, mikä on erittäin huomattava jo silmämääräisestikin.

28.10.10 klo 00:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yleensäkin on niin, että edellisen sarjan ysisatanen pieksee seuraavan sarjan viissatasen. Mutta jos verrataan esim. 7900GS:ää ja GT:tä, on GT tehokkaampi vaihtoehto.

28.10.10 klo 15:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jopa oma harhaluoti AGP:n puolelle, mutta aikanaan halvan ratkaisun tarvinneena GeForce 7800 GS olisi tuossa arvojärjestyksessä ylempänä kuin GF 8500 suhteessa suorituskykyyn. 7900 GS puolestaan on 15. pykälää ylempänä kuin vanha agp näyttis eli agp/PCI E väylään vaihtoehdoista nopeudeltaan paras: GF NX 7900 GS malli. Kannattaa myös vertailla mm. muropaketin testejä yms. ja vetää omat johtopäätökset kaikkineen niistä, minkä lopulta valitset kokoonpanoosi.

Kivilärvi

29.10.10 klo 12:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Valtavan suuret kiitokset VierasTalolle, rillijullelle ja barrokselle avusta, te teitte minusta hieman paremman ihmisen<3

29.10.10 klo 19:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hieman erilainen kysely, ei niin teknistä mitä täällä yleensä tupataan kyselemään. Kuvittele itsesi työskentelemään työpaikkaan, jossat et halua työskennellä syystä tai toisesta, mikä nyt itselle onkin sitten se paras mahdollinen huonopuoli kuvaamaan työpaikkaa, josta ei pidä. Työympäristö, itse työ, työporukka, huono palkka, mikä tahansa. Jatkaisitko työskentelyä tuolla paikassa vai lopettaisitko ja ryhtyisit etsimään toista työpaikkaa?

Itse olen nimittäin harkitsemassa vakavasti keskiviikkona aloittamani työpaikan tulevaisuutta. Minullehan tarjottiin ko. työpaikkaa vuokratyöfirmasta, eikä tarjottu edes mahdollisuutta käydä paikanpäällä katsomassa millainen paikka on kyseessä ennen kuin hommat alkaisivat. No, hyväksyin tarjouksen rahan tarpeessa ja nyt oltuani siellä 3 päivää olen todennut ettei se ole ollenkaan paikkani. Palkka on huono, kilometrejä kertyy päivittäin kahdeksankymmentä edestakaiseen matkaan. Työporukka koostuu päälle nelikymppisistä autojuttuja, yms. puhuvista seläntakana kakkaa jauhavista ns. "tosi äijistä". En ensinäkään pääse millään heidän juttuihin mukaan, sillä ne eivät kiinnosta minua alkuunkaan, enkä voi edes teeskennellä olevani kiinnostunut, sillä en tiedä esimerkiksi autoista yhtään mitään. Vastuuta annetaan kolmannen päivän jälkeen jo melko paljon. Sanotaan, että tässä on työkalu, mitä en ole koskaan nähnytkään. Tuossa on kappale, tee siihen näin ja näin ja näin, äläkä tee yhtään virhettä, sillä ylimääräisiä kappaleita ei ole. Sitten he painuvat takaisin oman puuhansa pariin ja vaikuttavat siltä, että jos jotain menee kysymään niin he tulevat huutamaan, että eikö se nyt saatana jo mennyt kerralla jakeluun. Hmm... not my kind of place.

Työtä hakiessa vielä mietin, että mikäs sitä työskennellessä missä tahansa paikassa. Kunhan rahaa tulee, ihan sama mitä hommaa tekee, mutta kyllä sen sitten oppii. No eihän se ihan näin mennytkään, kun on mieli maassa joka päivä työpäivän jälkeenkin ja seuraava työpäivä rupee jo nukkumaan mentäessä masentamaan. Ei tuo mielestäni ole mitenkään hyvä tapa elää omaa elämäänsä. Itse vietän mielummin sen 8h uutta työpaikkaa etsiessä tai vaikka koulunpenkillä.

Itse viihtyisin mielummin paikassa, jossa on enemmän itseni ikäisiä ja jostain kumman syystä myös nuorten naisten kanssa on kivaskaa työskennellä, etenkin kauniiden sellaisten. Olisi kai pitänyt lukea hieman enemmän, ettei joutuisi paskahommiin. No, luultavasti koetan hakea jouluavustajaksi kaupanhyllyjä täyttämään, nimittäin pidän ihmisten ilmoilla työskentelystä.

nettikayttaja

29.10.10 klo 19:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Tervetuloa aikuisten maailmaan! Aikuisuus on kompromissien tekemistä, kun taas lapsuus/nuoruus näyttäytyi pelkkinä mahdollisuuksina. Teet työtä, jota teet vain rahan vuoksi; elät suhteessa, joka aiemmin tarjosi sinulle jotain jne.

Älä suotta loukkaannu - ei sinua nyt puhutella lapsosena.

Missään tapauksessa älä luovu o m i s t a haaveistasi. Niiden haaveiden eteen joskus joutuu kärsimään ja sietämään.

29.10.10 klo 19:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

^
Kyllähän tässä on jo 21 vuotiaana muutamia työpaikkoja kahlattu läpi, joista viimekertaisesta sain "potkut". Tai no, se sovittiin, että lopetan, joten työhaussa jos kysytään kerron vain, että sopmis oli määräaikainen, eikä paikka ollut makuuni. Todellisuudessa, tuo vastaa kuitenkin potkuja, koska olin heidän mielestään liian sosiaalinen ja takiani aiheutui juttukerhoja + jotkut olivat sepittäneet hieman kakkaa minusta, mitä en ole tehnyt pomoille ja pomothan uskoivat mielummin toisenvuoron vanhempia työntekijöitä. Vuokratyöntekijänä oma sanani ei tuossa paljoa paina. Anyway, näiden kokemusten perusteella osaan kyllä tiedostaa työpaikan, jossa voin työskennellä rahan takia ja työpaikan, joka vituttaa niin paljon, ettei sillä rahallakaan ole enää väliä. Tämä paikka vaikuttaa jälkimmäiseltä, mutta saa nyt nähdä. Uskoisin kuitenkin maanantaina soittavani ja ilmoittavani lopetuksesta. Eikä tämä työpaikka ole alkuunkaan haavehommaani. Haaveita minulla on muutamia, kuten unelma-ammatteja. Esimerkiksi jonkun sortin kolumnisti, kirjailija tai leffa-alalla hääräävä hyypiö.

nettikayttaja

29.10.10 klo 20:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Nyt tarvitset vain niitä ihmisiä, jotka ovat valmiit sua tukemaan oman haaveesi toteutumisessa, mutta ennen kaikkea olet itse aktiivinen sen kanssa. Toisin kun naiset usein ikävä kyllä ajattelevat, toisia ihmisiä ei voi valjastaa vankkureiksi oman haaveen toteutumiselle, vaan sitä tulee ajaa itse.

29.10.10 klo 20:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itsehän olisin mielummin työtön, kun tekisin sellaista työtä mistä en tykkää. Tuossa parisen vuotta sitten tuli oltua työkkärin kurssin kautta työharjoittelussa koulutustani sivuavassa ammatissa. Pomo oli kunnon mulkku ja sitten vituttikin koko graafinen ala sen verran että kokeilin yhtä toista alaa. Sitä ennen ajattelin olevani "omalla" alalla, enkä viitsinyt heittää noin neljän vuoden työkokemusta hukkaankaan. Nyt olen sitten tekemässä sitä uutta juttuu (tehnyt n. 17 kuukautta, tai jotain.) ja tämä on paras työ missä olen koskaan ollut. Hetkeäkään en ole katunut.

Ohje suoraan Maximukselle...Äkkiä v_ttuun sieltä!

edit. ja kyseessä oli jonkun vuokratyövoimavälitysorjuuttajapaskafirman kautta saatu työpaikka? Eli mitään karenssia ei edes ole tulossa, jos irtisanoo itsensä.

vasara88

29.10.10 klo 20:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllä se Maximus kannattaa ottaa lopputili jos noin on asiat työpaikalla. Ihmisen pitää tehdä sitä mistä se tykkää ja työpaikalla pitäs viihtyä. Tottakai rahan takia voi tehdä huonoakin duunia jonkin aikaa mut jos se kauheesti vatuttaa niin ei kannata.

Työpaikkoja on vaikea löytää mut parempi se on etsiä kun tehdä sellasta mistä ei pidä ollenkaan.

WreckMe666

31.10.10 klo 18:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt olisi sellainen kysymys, että miten Listalissa voi lisätä elokuvia. Joskus muistan vahingossa menneeni johonkin lisäysjuttuun, mutten enää muista miten sinne päästään. Joten neuvoja kyseisen sivuston käyttäjiltä.

31.10.10 klo 22:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

WreckMe666 kirjoitti:

Nyt olisi sellainen kysymys, että miten Listalissa voi lisätä elokuvia. Joskus muistan vahingossa menneeni johonkin lisäysjuttuun johon on sitten voinut naputella kaikki tiedot, mutten enää muista miten sinne päästään. Joten neuvoja kyseisen sivuston käyttäjiltä.

My stuff -valikkoon > movies > vasemmalla vihreä actions-loota > add movies

Crank!

03.11.10 klo 19:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselläkin tuohon Listaliin liittyvä kysymys: Miten omiin listoihin voi laittaa perusteluja tai kuvan? Kiitos!

TheNameless

03.11.10 klo 19:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Crank! kirjoitti:

Joka listassa joka leffan kohdalla pisteytyksen vieressä lukee ''Add note''. PAINA SITÄ!