Mahtavaa !!!

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Mahtavaa !!!

01.03.18 klo 02:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eilen tuli rikottua 100.arvostelun raja Leffakulinaristi-blogissani. Juhla-arvosteluna mikäpä muunkaan kuin Leffatykin 9.paras elokuva eli Once upon a time in America.

Että silleen🍾

John117

27.03.18 klo 15:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Auton hankinta edessä ja alitajuisesti hakeuduin katsomaan Jopen parodiointia entisaikojen koijareista :D Päivän naurut sain, kun katsoin joka ikisen BMW sketsin jälleen läpi.

09.04.18 klo 12:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Vuosi on 1998 ja kanava oli MTV3. Leikkaamattomassa versiossa Pikkutassu ainakin löytää ensin sen laakson yksinään, mutta palaa hakemaan niitä kavereitaan.

Sain vihdostaviimein aikaseks tänään katsoa ton kasettini lävitse tuosta Land Before Timesta. Ikävä kyllä siinä oli se aivan tavallinen loppu, Pikku-tassu löytää laakson, huutaa kavereilleen että tulkaa tänne, ja thäts it. Hyvä elokuva jokatapauksessa. Katsoin ensin dvd:ltä sen tavallisen version, sitten pläräilin ton kasetin kohtaukset siinätoivossa läpi jos olis ollu leikkaamaton, mutta auki jää tämä asia vieläkin. Täytyy muistaa tutuilta kysellä jos ovat heittelemässä kasetteja veke, jos sattuis nauhalla tätä olemaan. Jäi kyllä meinaa kaivelemaan!

09.04.18 klo 15:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vielä sen verran, että Maa aikojen alussahan esitettiin tosiaan kaksi kertaa 90-luvulla maikkarilla. Tää nauhotus oli siis toinen niistä, mutta mun täytyy kieputella tota kasettia lävitte jotta saisin selville minä vuonna se on nauhotettu. Saadaan näin poissuljettua se toinen vuosi mahdollisista leikkaamattoman version esitysvuosista. Tuntuu jotenkin hassulta että se olis näytetty vasta vuonna 1998, kun elokuva on kuitenkin ilmestyny jo 1988. Eiks olis todennäkösempää, että 1995 on ensin näytetty leikkaamaton versio, ja myöhemmin 1998 leikattu. Mua polttelee halu nähdä tuo leikkaamaton versio. Luin netistä niitä siihen kuuluvia kohtauksia, ja tuli todella vahvat de ja vut noista jutuista, luulenkin että oon lapsena myös nähny ton version. Omistin tästä filmistä lapsena nauhotetun kassun ja myöhemmin myynti-vhs:n.

11.04.18 klo 12:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

OijoiJOI!! Noidan käsikirjasta, tuosta kaikkien kasari- ja ysäripilttien ikiomasta Necronomiconista ollaan ottamassa uutta painosta [muropaketti.com]!!

Tuon opuksen nimi on sikäli harhaanjohtava ettei kyseessä ole mikään opas mustan magian harjoittamiseen vaan siinä on lähinnä kyse perusoppikirjasta klassisen kauhun ja kansanperinteen maailmaan. Tuossa on kaikki vähänkään tunnetut ihmissusi- ja vampyyritapaukset, aavetarinat ja kaikki. Konstailemattoman brutaali ja verinen kuvitus oli koko kirjan suola, tuosta näkee ihmiset varmaan painajaisia vieläkin.

Omat suosikkitarina on edelleen se Serbian vampyyrikuume ja Jean Grenierin tarina [fi.wikipedia.org]. Tuo kaveri on siis ollut ihan oikeasti olemassa ja syönyt lapsia. Ensimmäisen englanninkielistä wikisivua en enää löytänyt, mutta siellä oli vampyyrikuumeesta enemmän.

Kyllä kaikkien kovien jätkien nyt ja tulevaisuudessa pitää tämä lukea vähintään kerran elämässään.

EDIT. Haha! Löysinpäs! Vampyyrikuume-artikkeli [en.wikipedia.org].

11.04.18 klo 17:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täytyy varmaan pistää opus ostoslistalle, kun olen itsekin nimittäin ysäripiltti ja on aina ilo muistella lapsuutta, vaikka olenkin vasta kuullut tällä vuosikymmenellä edellämainitusta opuksesta.

11.04.18 klo 18:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pakkohankinta. Nyt tuli pienet nostalgiapärähdykset housuun kun tän luin.

26.04.18 klo 11:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uskomatonta, mutta totta. Avasin juuri iltiksen ja huomasin että legendaarinen Original Night Stalker [www.iltalehti.fi], yksi viime vuosisadan pahamaineisimmista sarjamurhaajista ja raiskareista on jäänyt kiinni. Tuota on siis jahdattu jo 70-luvun alusta asti, mutta jäi kiinni vasta nyt DNA-todisteiden vuoksi.

En olisi ikipäivänä uskonut tämänkin keissin koskaan ratkeavan. Night Stalker oli äärimmäisen ovela pentele, josta ei oikein jäänyt taakse mitään erityisiä tuntomerkkejä tai todisteita. Näin vanhoissa keisseissä kaveri ei vain voinut tietää DNA-tekniikan tulosta ja jäi siksi kiinni.

Zodiac sitten seuraavaksi.

26.04.18 klo 15:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ohhoh. Meinasin jo kirjotella, että Zodiacia tuskin koskaan saadaan selvitettyä, mutta toisaalta, niin ois voinu sanoo tästäkin tapauksesta. Mikään ei oo näköjään mahdotonta, vaikka tuhottomasti aikaa tostakin murha-aallosta on.

26.04.18 klo 16:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

^vähän kanssa epäilen ettei Zodiacia enää saada 100% varmuudella selvitettyä kun kaikki todistajat ja epäillytkin alkaa olla jo haudassa. Periaatteessa ainut mahdollisuus enää tässä vaiheessa on löytää joku sopiva epäilty, jolta olisi jäänyt sormen- ja kämmenenjälkiä sopivasti että voidaan aukottomasti todistaa häiskän olleen murhien ja kirjeiden takana.

Niistä kirjeistä saadut DNA-näytteetkin on Zodiacin tapauksessa aika epävarmat eikä sittenkään voida välttämättä osoittaa että sama kaveri olisi kirjoittanut kirjeen ja nuollut sen umpeen ja että kyseessä varmasti oli Zodiac.

Oma suosikkiepäiltyni Zodiaciksi on sellainen kaveri kuin Ross Sullivan. Kaveri vastaa täydellisesti murhaajasta annettua kuvausta, käsiala täsmää lähes täysin ja ilmeisesti häiskällä oli yhteyksiäkin yhteen uhreista ja murhapaikkoihin. Harmittavasti tuo vain on kuollut ilmeisesti jo 70-luvun lopulla samoihin aikoihin kun Zodiac yhtäkkiä katosi, joten tunnustusta ei enää voi saada ja keissi jää pelkästään jo siksi virallisesti ratkaisematta.

26.04.18 klo 17:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ootkos Brutus katsonut aiheesta David Fincherin ohjaaman elokuvan? On muuten hyvä pätkä jos aihepiiri kiinnostaa! Elokuva kantaa siis lyhyesti ja ytimekkäästi nimeä Zodiac.

26.04.18 klo 17:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

En ole Fincherin leffaa nähnyt, mutta ne lisämateriaaleista löytyvät dokumentit ja haastattelut olen nähnyt. Ehkä parhaat, mitä aiheesta on toistaiseksi tehty.

26.04.18 klo 19:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Zodiac sitten seuraavaksi.

Jenkeissä oikeuslaitos sentään toimii, toisin kuin meillä, jossa rikollisia hyysätään meidän verorahoilla, vakavistakin rikosista saa lieviä,tuomioita ja hallitusta ei kiinnosta kantaväestön turvallisuus.

Ja Zodiacista puheenollen, kyllä tuo Fincherin leffa on kyllä katsomisen arvoinen ja Zodiacista on tehty jo tuoreelta 70-luvulla elokva nimeltään The Zodiac killer(1971) ja Dirty Harryn Scropio-hahmo perustuu Zodiaciin ainakin osittain.

26.04.18 klo 20:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

^no älä. Missä tahansa muualta maailmasta löytää jonkinlaisen erityislain tai järjestelyn jolla ne pahimmat yksittäiset sarjamurhaajat saadan tarvittaessa pidettyä kiven sisässä vaikka lopun ikänsä, muttei tietenkään Suomesta. Montako kertaa se yksikin sarjakuristaja nyt on käynyt linnassa ja päässyt vapaalle jalalle? Ihan hullua. Nykysysteemissä Jammu-setäkin todennäköisesti päästettäisiin takaisin jatkamaan puuhiaan.

Suomen historian hulluin yksittäinen pykälä löytyy kuitenkin perustuslaista, jossa seisoo ettei ihmisiä palauteta maihin jossa näitä voi uhata kuolemantuomio. Käytännössä siis ainuttakaan isisläistä terroristia, naisten ja lasten joukkomurhaajaa, sarjamurhaajia ym. ei voi palauttaa mihinkään kuolemantuomiota harrastavaan maahan, esim. USA:han. Otat vaan askelen Suomen rajojen sisäpuolelle ja olet turvassa. Täällä niille ei sitten voi tehdä mitään.

Ketjun aihe kuitenkin oli mahtavat ja iloiset asiat, joten jos jatketaan niillä.

26.04.18 klo 20:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mahtava ja iloinen asia voisi olla vaikka se, että Suomen vankeinhoitojärjestelmä on onnistunut tehtävässään paremmin kuin käytännössä minkään toisen maan. Rikollisten palauttaminen yhteiskuntaan jopa oikeasti toimii ja vankilalla on pikemminkin kuntouttavia kuin syrjäyttäviä funktioita. Tästä johtuen rikoksen uusimisprosentti on Suomessa maailman alhaisimpia.

26.04.18 klo 22:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

No kyllä on kotimaamme perustuslaki kurja eivätkö eri maiden suurlähtystöt olekkaan rikollistien turvapaikkoja, esim Julian Assangen tapauksessa. Minun mielestäni Suomen perustuslaki vaatisi edellämainitun pykälän kannalta hieman uudistusta.

Että silleen🚔

26.04.18 klo 22:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana

26.04.18 klo 22:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Pakkotyöleirit rosvoille. Se olisi mahtavaa.

Milläs se Helsinki-Vantaan kansainvälinen lentokenttä teetettiin? :)

Vankityövoima sen teki...

Anna Irwinin kertoa sinulle totuus:

Ei ole täällä mikään uusi juttu... vangeilla teetettiin isoja infrastruktuuri hankkeita Kekkoslovakian "vanhoina hyvinä aikoina". Teitäkin teetettiin vankityövoimalla... tälle oli osuva nimitys https://fi.wikipedia.org/wiki/Kekkostiet .

Ilmaisen valtion orjavankityövoiman kanssa yksityisten on helppo kilpailla?

Yhdysvalloissa on yksityisvankiloita. Aiheeseen kannustan tutustumaan.

26.04.18 klo 22:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Pakkotyöleirit rosvoille. Se olisi mahtavaa.

Ne voisi vaikka liittää yläasteen liikuntatuntien yhteyteen. Infrastruktuurikin olisi siis jo valmiina, samoin vartijat.

Dekkari

01.10.18 klo 11:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sain viimein suoritettua inssin. 6 kertaa siihen meni. Nyt voi keskittyä muihin asioihin.