Mahtavaa !!!

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Mahtavaa !!!

31.03.17 klo 10:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niin se maailma muuttuu,hyvät Tykkiläiset.
Tuolla Juutuubin puolella oli eräässä Kasarimainoskoosteessa
Tv-lupamainoskin,ja oikein värilupaa kehua retosteltiin..
" 3 radiokanavaa, 2 tv-kanavaa ja yli 10 tuntia tv-lähetyksiä,joka päivä ! "
Vain 1,70mk / päivä.

Pelimies

05.04.17 klo 01:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Äsken tuli lisättyä 1000. määritelmä urbaaniin sanakirjaan

01.05.17 klo 15:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulin tänne ilmoittamaan koko maailmalle, että tämä viesti on virallisesti kuudessadas foorumiviestini Leffatykissä. Kiitän kaikkia lukjoita, keskustelijoita, hiljaisia sivustaseuraajia sekä Sinua. Seuraavaa tavoitetta, tuhattakahtasataa, kohti!

21.05.17 klo 08:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sunnuntai 21.5.2017 ja näyttäisi että 3:s peräkkäinen aurinkoinen KESÄpäivä on valkenemassa.Jo niitä Toukokuisia lumi-räntä-raesateita onkin saatu ihan tarpeeksi..
Hitto että mä rakastan kesää!
Terassikalusteet putsattu pölyistä ja laitettu paikoilleen,uusi kaasugrilli koeajettu ja hyväksi todettu.Vielä kun saa kesäkukat hankituksi ruukkuihinsa niin mikäs se on ulkonaköllötellessä!

14.06.17 klo 16:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt saatte Tykkiläiset hämmentää kunnolla,varrokkaas oikeen ku kerron..

Pikkasen oli muka "ylimääräistä" (Hah!) rahaa tilillä ja pelihimo poltteli takaraivossa.
Mitäs sitä ny keksis,lottoa ja eurojaskaa on kestona jo jokunen rivi,nettiarvat on tunnetusti
Saatanasta ja veli tekee vakiokimpat viikottain.

Kenoa vois kokeilla,oiken kunnolla!
Elikkä 10 riviä 10-tasoa.Kunkkukertoimilla.
Euron panoksella vaan,ei ny hulluttelemaan sentään ruveta.
Joka arvontaan tietysti,ettei sitte kauhee voitto menis sivu suun.
Ja kestoksi..hmm... 5 päivää.
Eli 20€ / arvonta, eli 60€ päivässä eli 300€ kaikenkaikkiaan..
No Paskat siitä vaan!
Keskiviikon päiväarvonta oli eka mihin rivit osallistuivat,takaisin tuli 2€..

Perkele.

Pidän teitä ajan tasalla miten tässä miljonäärin ura etenee.
Sunnuntai-myöhäisiltana on se viimeinen arvonta.

EDIT: Ekan päivän kolmesta arvonnasta tuli yhteensä 7€.

" At this moment,abneri realised he was fucked.."

EDIT 2: Viimeisen päivän 3 arvontaa jäljellä ja ei tämä nyt kauhean hyvältä (yllättäen!) näytä..

Tähän mennessä takaisin tullut 62€

Mutta tänään,tänään sitten kyllä ihan varmasti nyt ehkä.

EDIT 3 : Nyt on arvonnat takana ja ei ihan niin kovaa palautusprosenttia saavutettu mitä toivoin. Takaisin tuli kaikenkaikkiaan 74€..

21.06.17 klo 15:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ai että,juhannus lähestyy ja tulikin mieleen että olisipa mahtavaa katsella tv:stä vaikkapa...
Suoraa lähetystä helsinkiläisen kaupan kassahihnalta.
Vaikka vaan pari kolme tuntia,parempi sekin ku ei mitään.
Meni ny juhannussuunnitelmat uusiks,pakkohan tuo on livenä nähdä!!

(Sarkasmivaroitus)

02.07.17 klo 20:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taustalla soiva kasarileffasoundtrack herättää taas niin elävästi muistoja nuijapoika-ajalta että ihan sydäntä lämmittää..

( Pirpanalle siirappi-nostalgiaöklövaroitus ! ;)

Faija hommasi aikanaan 80-luvun alussa meille yhdet lähipiirin ensimmäisistä videoista,se lienee suurin syy että 3/4-osaa meistä jälkeläisistä on leffojen suurkuluttajia/keräilijöitä.

Oikein elokuvateattereissa käymiseen meillä ei olisi ollut varaa,lisäksi linja-automatkat odotteluineen tuntuivat liian kovalta vaivalta yhden filmin näkemiseksi.

Mutta sitten se videolaitteen tulo tv:n viereen,voi herranen aika sentään..Aluksi nauhoitettiin tv:stä ihan mitä tuubaa vaan,oli se niin makeeta sitten nauhalta sitä katsoa.(Vesku/Spede-show,äwpk,..) Koneesta muistaa yhä miten se kasettiluukku/pesä nousi rämähtäen ylös,ja miten jäykkä se oli painaa sitten alas.Kaukosäädin oli pikkukännykän kokoinen. Ja piuhalla kiinni laitteen etupanelissa.Ei silloin rehvasteltu millään langattomalla kaukosäätimellä..

Videovuokraamoita alkoi putkahdella lähistölle,paikallinen R-kioski tosin valtasi markkinat hyvinkin nopeasti ja pikkuvuokraamot katosivat jokusen vuoden kuluttua.

VIP-videoklubikortti oli ahkerassa käytössä,varsinkin viikonloppuisin hyödynnettiin porukalla sitä 3 leffaa satasella ( ??)-tarjousta. Ärrän mainoksesta katsottiin tulevat videojulkaisut ja ajankohdat tarkasti,ja se oli kyllä fiilikseltään jotakin mahtavaa kun pitkään odotettu leffa lyötiin koneeseen,valot sammutettiin ja taffelpussi-cokispullosetti sylissä painettiin PLAY-nappia..

Musiikkivideot alkoivat toimimaan leffojen mainostajina ja ainakin itselle se Ray Parker jr:n Ghostbusters-musavideo oli suurin leffan puolestapuhuja.Eikä tuottanut pettymystä.
Toinen,lähes yhtäsuuri oli Tina Turnerin We dont need another hero,Mad Max 3:sen soundtrackilta. Mahtava biisi,mahtava leffa!

Music Television näkyi Vaasassa asuvilla sukulaisilla (Sky channel-kaapelikanavapaketti? Ei tarkempaa tietoa..) ja siinähän alkoi melkoinen kasettiralli kun meille vanhemmille piti nauhoittaa musaTV:tä ja nuoremmille Fun Factory-lastenohjelmia.Kasarin kulttikamaa nekin,He-man,Bravestar,Transformers..

Siellä kyläillessä lyötiin kasetti vaan koneeseen ja 3 tuntia musavideoita nauhalle.
Kotona sitten editoitiin parhaat biisit koostevideolle,nyt tosin kelpaisi kyllä katsella niitä alkuperäisiäkin nauhoituksia,mainoksineen.

Sitä toivoisi että nykyään saisi leffoista yhtäpaljon irti kuin tuolloin.
On todella vaikeaa nostaa esim.tältä vuosikymmeneltä leffaa esille joka olisi säväyttänyt niiinkuin monet,monet tuolloin kasarilla nähdyt leffat.

Vanheneminen tekee kyyniseksi,ilottomaksi paskiaiseksi?

Perkele.Ei kai ny sentään!

Kiitos muistelumahdollisuudesta,sekavaa höpinäähän tuo lienee mutta toivotaan että joku kokee kans lämpimän nostalgian tunteen tätä lukiessaan.

02.07.17 klo 23:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vuosien flirttailun jälkeen olen rakastunut palavasti kung fu -elokuviin.

Pelimies

09.08.17 klo 02:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tänään on meitsin 23-vuotis synttärit.

Keräilijä

28.08.17 klo 23:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yövuoroissa on se hieno juttu, että voi katsoa koko yön b-luokan elokuvia ja ei harmita vaikka siihen suttaantuu kallista aikaa. Terveisiä yövuorosta!

Dekkari

26.10.17 klo 19:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Usean kuukauden harjoittelun jälkeen sain suoritettua T-kortin (Traktorin ajokortti).

27.10.17 klo 16:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dekkari kirjoitti:

Onnea. Nyt voit körötellä nuokkarille tyttöjä kyytsäämään ihan itse.

Itse muuten mokasin autokoulun teoriaosuuden kolmesti.

29.11.17 klo 16:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaivelin isosta joulukoristelaatikosta jouluvaloja esille ja tulikin sukellettua ihan sinne lootan pohjalle asti.
Siellä oli vanhoja joulukortteja sukulaisilta,omia vanhoja luokkakuvia sellaisessa isossa koulukuvakuoressa,muistattehan?

Ja niiden kaikkien alla.. Videokasetti!

Se taitaa olla sellainen "yleisnauhoitus"kasetti,johon tallensin näkemättä muuten jäävät tv-sarjojen jaksot ja muut sellaiset " Mikähän toi on"-ohjelmat joita ei ollut tarkoituskaan säästää sen pidemmälle.

Koskas mulla oli viimeksi videot käytössä..?

2008 muutettiin tähän ja silloin ei enää videoiden kanssa pelattu,tallentavat digiboksit oli ollut jokusen vuoden jo käytössä.
Eka boksi oli muuten se Nokian Mediamaster,olisiko ollut 2005 syksyä kun se tuli hankittua?
Se sitten vaihtui tallentavaan Topfieldiin joita pidän kaikkien aikojen paskimpana sähkölaitteena ikinä! Eivät kestäneet kyllä paria vuotta ( eli takuuaikaa) pidempään.

Mutta tuo videokasetti,mitähän siinä oikein on?
Joku Hindenburg-dokumentti taisi olla viimeisimpiä videotallennuksia,ja olisikohan tässä joku ensimmäisistä Myytinmurtajien jaksoista, hmm?

Onkohan leffaharrastaja-veljelläni vielä videot käytettävissä..?

29.11.17 klo 19:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Siivosin muutama vuosi sitten vanhempien taloa ja heitin kaikki itse nauhoitetut videokasetit roskikseen. En kertonut asiasta kenellekään, koska jos ei kysytä, ei myöskään kielletä. Käsittääkseni kukaan ei ole edes huomannut koko asiaa.

29.11.17 klo 19:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mulla on vielä nauhuri. Välillä tulee katseltuakin vhs:ltä jotain. Yleensä sellasta mitä ei muuna formaattina oo tahtonu käsiin saada. Joitakin nostalgisia piirrettyjä jne. Nauhotettuja kasetteja mulla on järkyttävä läjä, täytys lahjottaa ne jollekin ketä kiinnostais, aika vähissä vaan tuppaa tänäpäivänä oleen ihmiset keitä kiinnostaa vhs-kasetit, etenkään nauhotetut. Melkeen helpommalla varmaan pääsis kun dumppais kylmästi roskikseen vaan.

29.11.17 klo 20:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joku kirjoitti:

Mulla on vielä nauhuri.

Minullakin. Ja vielä toimiva. Tänäkin vuonna olen ostanut kymmenkunta kasettia, eikä se mielestäni ole lainkaan huono formaatti. Ihan hyvää kuvaa niistä saa, jos ei odota liikoja (ja muutamassa kasikytluvulta peräisin olevassa musiikkivideokokoelmassani on shokeeraavan hyvä äänenlaatu). Nauhotteitakin on jos jonkimoinen läjä, ja katsellessani ne muutama vuosi sitten pikaisesti läpi sieltä löytyi keskenjääneitä leffoja sekä nostalgisia mainoskatkoja. Sanomattakin lienee selvää, että tallentavat digiboksit ottivat tullessaan niiden paikan. Meikäläisen ekassa digiboksissa oli muistaakseni matopeli.

29.11.17 klo 21:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Meidänkin ensimmäisessä digiboksissamme oli matopeli. Mukana oli myös biorytmilaskuri, jonka käyttötarkoitusta en koskaan täysin ymmärtänyt. Jonkinlaisesta pseudotieteellisestä elämänhallintamenetelmästä ilmeisesti kyse. Äiti osti digiboksin, jotta voisimme katsoa Conan O'Barbaarin Suomi-erikoisjakson. Myöhemmin toki katsottiin paljon muutakin, mm. Alfred Hitchcockin linnut Yle Teemalta. Se oli jopa jonkin aikaa lempielokuvani.

Minullakin on edelleen VHS-nauhuri ja kasettejakin löytyy useampi kymmen. Muutamia klassikoita olen ihan ostanut, kaikkea kiinnostavaa tuli aikanaan kasetille eikä kaikkea ole vieläkään julkaistu digitaalisessa muodossa. Vähemmän laadukkaita kasetteja olen jemmannut roskalavoilta - mm. vanhaa pehmopornoa, joukossa "ruotsalaisen pornofestivaalin voittaja" Vauhdikkaat valokuvamallit.

29.11.17 klo 21:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sitäpaitsi jotkut elokuvat ihan huutaa VHS-formaattia! Esim. Troman teokset tulisi nauttia mieluiten rupiselta kasetilta, kylmän oluen ja kieron huumorintajun kera. Kyllähän monilla dvd:illäkin se laatu on samaa luokkaa, suoraan vhs:ltä ripattua, likimain remasteroimatonta kamaa. Monesti nuo kasetit alkaa oleen todella heikossa hapessa tai katselukelvottomia. Toisaalta taas just tovi sitten katselin kolme leffaa peräkanaan kassulta, ja niissä ei yhdessäkään ollu mitään häikkää. On siinä vaan jotain omanlaistaan hohtoa. Niin, ja kannet on hienoja!

29.11.17 klo 21:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Niitä vanhoja mainoskatkoja on muuten ihan pirun hauska kattella!

29.11.17 klo 22:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joku kirjoitti:

Niitä vanhoja mainoskatkoja on muuten ihan pirun hauska kattella!

Arvaa vaan montako tuntia meikäläinen on istunut Youtuben parissa ja katsellut niitä..
Hatunnoston ja kumarruksen arvoinen teko niiltä jotka ovat jaksaneet niitä sinne ladata.

Ihme juttu noiden mainosten suhteen,silloin aikanaan niitä mainoskatkoja kiros ja huokaili,
nyt samoja pätkiä katsoo ihan vapaaehtoisesti ja mielellään.