Stanley Kubrickin paras leffa

05.12.06 klo 18:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

gggolem kirjoitti:
TheShining kirjoitti:
gggolem kirjoitti:

Olis muuten aika kiva nähdä Kellopeliappelsiini leffateatterissa. Voi voi.....

Aika toiveajattelua. Itsekin toivoin että olisin nähnyt sen ensimmäisen kerran teatterissa.

Maksaisin oikeesti vaikka 50 euroa... Sillon olis kyllä pissat housussa kun alkukohtaus pamahtais screenille. Varmaan oikeasti laskisin alleni. :roll:

Pakko kommentoida pari vuotta vanhaa viestiä. Tämä olisi kyllä unelmien täyttymys (siis ei housihin kuseminen), josta olisin valmis maksamaan maltaita. Niin upea elokuva, kuin Kellopeliappelsiini isolta kankaalta ja parhaimmalla mahdollisella äänentoistolla tyhjässä salissa... Ihan alkoi kuola valua. 2001 olisi myös hieno nähdä isolta kankaalta, no oikeastaan mikä tahansa hyvä elokuva.
Äitini joskus kertoi olleensa katsomassa Hohtoa elokuvissa ja oli pelännyt niin paljon, ettei uskaltanut enää oikeastaan mitään vähään aikaan tehdä. Ne musiikit ovat kyllä kieltämättä aika helvetin karmivat.

05.12.06 klo 18:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paria lukuunottamatta kaikki nähty. Parhaat mielestäni Hohto ja Kellopeliappelsiini, vastasin galluppiin kuitenkin Kellopelin.

Scatter

05.12.06 klo 18:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

-että sitä osaa olla sokea-

Scarface

05.12.06 klo 19:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tri. Outolempi. Maailman paras komedia jne.

29.04.07 klo 12:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Päivitystä.
Lolita on täysin näkemättä ja Spartacus on puoliksi näkemättä, joten en sillekään arvosanaa anna.

En muista, mille olen ääneni antanut, mutta seuraavassa Kubrickin leffat paremmuusjärjestyksessä:

1. A Clockwork Orange *****
7. Paths of Glory *****
8. The Killing *****
9. Full Metal Jacket *****
10. Killer's Kiss ***½

Nojoo, voi näyttää hieman yksitoikkoiselta tuo lista. :) Jollei jollekin ole vielä selvinnyt, niin Kubrickhan on se oma ikisuosikkiohjaaja.

Mara

29.04.07 klo 13:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juhani Sementti kirjoitti:

Kellopeli Appelsiini vie voiton, koska se on rakastettava elokuva. Muuta ei voi sanoa. Ja alkukohtaus nostaa ihokarvat pystyyn, kuten moni muukin kohtaus.

Täysin samaa mieltä!

Doc

29.04.07 klo 15:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse pidän enemmän mestarin mustavalkoisista elokuvista. The Killing ja Strangelove ja Paths of Glory, siinä Kubrickin top #3

selma

29.04.07 klo 19:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

En tiedä onko täydellisyyttä olemassa, mutta jos on niin se näyttäisi luultavasti A Clockwork Orangelta.

30.04.07 klo 07:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Edelleen se Clockwork Orange, joka on samalla henkilökohtainen "the one". Parempaa elokuvaa saa oikein urakalla etsiä, koska sellaista ei ole. Reilut 25 kertaa nähty, viimeksi eilisiltana. Jaksaa kiehtoa vielä satoja katseluja.
The Shining on ehdoton kakkonen, joka on samalla maailman paras kauhuelokuva. Tässä on kaikkea sitä, mitä täydelliseltä kauhuelokuvalta vaaditaan. Nousi viime katsomisen jälkeen (toissailtana) oman top-listan kakkoseksi.
Eyes Wide Shut on tällä hetkellä top-Kubrickin kolmas, ja samalla top-kymppi -tavaraa. Hypnoottinen ja mystinen elokuva, joka on täydellisen kiehtova.

En ole nähnyt yhtäkään huonoa elokuvaa Kubrickilta, mikähän ei mikään yllätys ole. Ylivoimaisesti aikamme neroin ohjaaja.

Maek

01.05.07 klo 17:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oon nähny vaan muutaman Kubrikin leffan ja en kyllä vielä ole ymmärtänyt mikä hänestä tekee niin hienon ohjaajan. Hohto ja Full metal jacket iskivät kyllä ekalla kerralla mielettömän kovaa. Yleensä en pidä sota- enkä kauhuleffoista, mutta hohto oli kyllä mielenkiintoinen ja jännittävä. Full metal jacketissa taas koulutus jakso oli täyttä terästä, mutta sotajakso jo melko löysää kamaa. Toisella katselu kerralla kumpikaan ei säyvättänyt. Olen myös nähnyt 12 vuotiaana avaruusseikkailun, enkä pitänyt siitä silloin yhtää. Tosin nyt, kun katsoisin sen niin mielipide voisi olla eri, sillä on elokuvamaku tietysti vuosien kuluessa muuttunut, joten siitä en voi juuri mitään sanoa. Eyes wide shutin olen myös nähnyt ja se on kyllä mielestäni paras kubrick vaikka ei mitenkään mullistava leffa olekaan. Tompasta en tykkää juuri, mutta onhan hänellä muutama hyväkin leffa. Ihan ookoo ohjaaja ei muuta, rankasti yliarvostettu mielestäni.

mbay

13.05.07 klo 16:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nähtynä kuusi Kubrickin elokuvaa; Hohto 5/5, Kellopeliappelsiini 5/5, 2001: Avaruusseikkailu 5/5, Full Metal Jacket 5/5, Tohtori Outolempi 4,5/5 ja The Killing 4,5/5. En tiedä pitäisikö vielä äänestää, mutta paras on näillä näkymin joko Hohto tai Kellopeliappelsiini. Yksi maailman parhaista ohjaajista.

Harmonica

27.05.07 klo 21:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Enpäs ole tähänkään vastannut vaikka käytännössä kaikki ohjaajan elokuvat on nähtynä. Ja onhan se Kubrick mahtava ohjaaja, eihän sitä kieltäminen käy, joskin ylihypetetty suhteessa muihin mestariohjaajiin. Kuuluuhan Kubrick parhaimpien ohjaajien joukkoon toki, mutta miksi hänet niin suurella marginaalilla aina nostetaan kaikkien aikojen parhaimmaksi ohjaajaksi yleensä Hitchcockin kanssa? Äänestämättä jätän yhä, sillä en ole vielä osannut lyödä lukkoon omaa suosikkiteostani.

1. A Clockwork Orange 4½/5

9. Killer's Kiss ****
10. Tri. Outolempi ****
11.Spartacus ***
12.Full Metal Jacket ***

Noin arvioisin Kubrickin elokuvat. Eyes Wide Shut on paras, koska se antaa eniten ajateltavaa ja on toteutukseltaan niin ainutlaatuinen ettei sitä voi mihinkään muuhun verrata. Pelkästään ne haukkuvat EWSää jotka eivät ymmärtäneet sitä tai joilla on viiden sekunnin keskittymiskyky. Ei se aukene ihan ensimmäisellä kerralla, etenkin tämäntyyppisiin elokuviin tottumattomille.

05.06.07 klo 17:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kerrankin joku pitää Eyes Wide Shutista noinkin paljon. Yleensä olen kuullut vain haukkuja joka suunnalta, ja varsinkin siitä kuinka ärsyttävä Cruise on ja että Kubrick teki virheen laittaessa hänet pääosaa esittämään. Minusta Cruise teki ihan loistavan roolin. Elokuva on ehdottomasti yksi parhaita koskaan näkemiäni ja Kubrickin tuotoksista se kolmanneksi paras.

06.06.07 klo 03:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Kubrick teki mielestäni suuren virheen ottaessaan Tompan mukaan, eikä Tomppa roolissaan kyllä onnistukaan, vaikka yllättävänkin siedettävä loppujen lopuksi onkin. Yksinkertaisesti mitään muuta moitittavaa en Eyes Wide Shutista kyllä suurella etsimiselläkään löydä.

mauge

06.06.07 klo 05:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Löytynee kolmikosta Clockwork Orange, The Shining ja Full Metal Jacket.
Tosin näkemättä vielä äärimmäisen houkutteleva Strangelove, lupaava Path's of Glory ja ehkä ennakkoon vaisulta tuntuvat The Killing ja Killer's Kiss.

Kustaa

08.06.07 klo 10:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

The Wolf kirjoitti:

Täytynee olla eri mieltä. Tompan itseriittoinen habitus sopii roolihahmon lähtökohtiin mitä mainioimmin. Tietenkään ei voi kiistää myöskään silloisen avioparin välistä jännitettä, jota Kubrick käyttää hyväkseen loisteliaassti.

Manige

03.04.08 klo 15:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Full Metal Jacket is the best! <3

QT

03.04.08 klo 15:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Damoni

04.04.08 klo 01:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kubrick joo... tota kokonaisuudessa ehkä jopa paras ohjaaja, vaikkei paljon elokuvia oo tehnykkään.

1. 2001: A Space odyssey 5 / 5
2. Clockwork orange 5 / 5