Kuolleita

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Kuolleita

Parasite

26.01.12 klo 17:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voi koira. Pekka oli kyllä Kivelän ohella maamme paras stand up-koomikko. Ja vasta 34-vuotiaana heitti veivit? Kurjaa. Tänään Pekan muistoa kunnioitaen youtubesta videoita pyörimään. Tuo Taivalkosken lahja Suomelle, ärrävikaisten sankari ja mainio kalamies. Lepää rauhassa.

WGB

26.01.12 klo 20:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kreikkalaisen elokuvan ehkä kansainvälisesti arvostetuin ohjaaja Theodoros Angelopoulos on kuollut liikenneonnettomuudessa 24. tammikuuta 76-vuotiaana. Kesken uusimman elokuvansa ja temaattisen trilogiansa päätösosan kuvausten. Tässä vielä hesarin ja guardianin muistokirjoitukset aiheesta.

Harvempi täällä taitaa tietää ohjaajaa entuudestaan, enkä itsekään ole harmikseni vielä tutustunut hänen kiehtovalta vaikuttavaan tuotantoonsa, mutta jokseenkin puun takaa juuri hänen poismenonsa tuli.

Kauhuhullu

08.02.12 klo 18:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Night of the living deadin alun hautausmaa-kohtauksessa zombieta esittävä Bill Hinzman on kuollut. Mies kuoli syöpään kotonaan 75-vuotiaana. Hinzman toimi alunperin elokuvan kameramiehenä, mutta Romero halusi miehen esittävän zombieta. Pieni mutta silti "legendaarinen" kohtaus on varmasti jäänyt monien kauhufanien mieleen, samoin Hinzmanin pieni rooli.

08.02.12 klo 18:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

08.02.12 klo 22:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

jööra kirjoitti:
sulo kirjoitti:

???

No ihan ensimmäisenä tuollanen mainostaminen on ihan pyllystä. Oli sitten vitsinä laitettu tai ei. Mainostaminen yleensäkin, mutta varsinkin Episodin joka dvdHohdon, vai sen edeltäjän aikaan oli melkein ok lehti. Ainakin tekstiä oli muutakin, kuin suora lainaus kotelon takakannesta ja isoja kuvia tilaa viemässä. Sitä edeltävää aikaa en sitten edes tunne. Gorehound vai mikä se oli.(?) Nykyään se on kunnon uutuuselokuvien mainostaja, jonkalaiseksi Leffatykkikin on pelottavasti muuttumassa/muuttunut. Siltä nuo etusivun uudistukset ja kilpailut tuntuvat. uutuudet saa ihan muutenkin liikaa palstatilaa joka paikassa. Missä liian vähällä huomiolle jääneet helmet 80-90 -luvulta yms. Eniten Episodissa syö edelleen hohtofoorumin sulkeminen...toisaalta ilman sitä en olisi tänne koskaan saapunut. Onko se sitten hyvä, vai huono asia? ;)

08.02.12 klo 23:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mitä sitten kauhuhullun olisi pitänyt tehdä? Skannata koko juttu episodista ja laittaa se niin tänne?

arska

09.02.12 klo 00:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aloin kommentoimaan erästä poimimaani asiaa, joka ei sopinukaan tähän ja toisaalta en pysty tätä kommenttia poistamaan. Idea is dead. Long live ideas. Nyhän tämä postaus liittyy löyhästi topiciin. Eiks vaan..

AP

12.02.12 klo 04:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

"Laulaja Whitney Houston on kuollut. Houston oli kuollessaan 48-vuotias. TMZ.com -viihdeuutissivuston mukaan poptähti löydettiin kuolleena Beverly Hilton -hotellista Los Angelesista.

Voimakasääninen Houston nousi uransa aikana yhdeksi kaikkien aikojen suosituimmista laulajista. Huipussaan moninkertaisen Emmy- ja Grammy -voittajan suosio oli 1980- ja 90-luvuilla.

Diivan maineestaankin muistetun Houstonin suurimmaksi hitiksi muodostui mahtipontinen balladi I will always love you. Kappale soi The Bodyguard-elokuvan soundtrackilla, ja Houston myös näytteli elokuvan naispääosan.

Houston kamppaili pitkään päihdeongelmien kanssa, mutta kuolinsyystä ei toistaiseksi ole tietoa."

Täysin yllättäen tämä uutinen tuli, vaikka olihan kyseisellä laulajattarella noita päihdeongelmia ollut jo ilmeisesti pidemmänkin aikaa. Saa nähdä mikä varmistuu oikeaksi kuolinsyyksi.
Mahtava laulaja kyllä oli kyseessä.

12.02.12 klo 17:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kauhea uutinen oli kyllä tuo Whitneyn kuolema. Yhtä suuri yllätys kuin Michael Jacksonin kuolema, vaikka Whitneyllä tosiaan oli ongelmia päihteiden kanssa.

Whitney Houstonilla oli mielestäni yksi upeimpia lauluääniä popmusiikin historiassa. Upea laulaja kerta kaikkiaan. Lepäile rauhassa Whitney Houston. Tänä iltana kuuntelen suosikkibiisejäni häneltä, ja katson The Bodyguardin.

Tiiviste

12.02.12 klo 17:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Facebookissa olenkin jo sanonut saman: Houstonin kuolema merkitsee mulle yhtä paljon kuin aamulla ulos heitetty roskapussi. En siis menettänyt yhtään mitään.

AP

13.02.12 klo 04:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aina kun maailma "menettää" yhden Tiivisteen kaltaisen vajukin, niin ihmiskunnan geenipooli puhdistuu hieman. Olen aina ollut sitä mieltä, että porilaisilta voi odottaa mitä tahansa ja tälläkin kertaa olin ilmeisesti oikeassa.
Mikähän siinä on, kun julkkisten kuoleman yhteydessä kaikki idiootit kaivautuvat aina esille heittelemään typeryydellään kerta kerran jälkeen ihmetyttäviä kommenttejaan?

Dr. Zaius

13.02.12 klo 12:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

13.02.12 klo 13:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tiiviste kirjoitti:

Ei ehkä sinulle merkitse mitään, mutta esimerkiksi Whitneyn faneille (mukaanlukien meikäläinen) tuo Whitneyn kuolema kuulosti pysäyttävältä.

Itselleni Whitneyn musiikki on ollut osana monenlaisiin elämäntilanteisiin. Biisit I Have Nothing ja Run To You olivat itselläni muutamia vuosia sitten niitä biisejä joihin lohduttauduin kun elin vähän synkempää aikaa. Sitten Houstonin vauhdikkaammat kasarihit kuten I Wanna Dance With somebody, How Will I Know ja So Emotional olivat sitten niitä aikoina jotka nostivat fiiliksiä kun meni loistavasti ja myös noina aikoina kun meni hiukan heikommin.

Ymmärrän kyllä että jos ei niin välittänyt Whitneyn musiikista niin hänen kuolemansa ei ehkä koskettanut samalla tavalla kuin Whitney Houstonin faneja. Silti tiivisteen viesti jotenkin särähti korvaan.

Amis

13.02.12 klo 14:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hamillisesti olen aikalailla Tiivisteen kanssa samoilla linjoilla. En ole koskaan pahemmin välittänyt noista Whitneyn lurituksista, mutta näin se vain menee minun kohdalla. Elämä jatkuu, ihmisiä syntyy, kuolee, jotkut nuorempana jotkut vanhempana jne.

Jerry C

13.02.12 klo 14:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

AP kirjoitti:

Olet se sinäkin aikamoinen sankari. Vaikka en itsekään Tiivisteen kanssa tämän asian suhteen jaa mielipidettäni, niin tuo sinun kommenttisi alkaa olla jo aika törkeää käytöstä ihan henkilökohtaisella tasolla. Kehtaat oikeasti laukoa tuollaisia ilmoille ja sen jälkeen vielä elvistelet edustavasi sitä viisaampaa ja älykkäämpää väestöä. Kasva aikuiseksi ja häpeä.

AP kirjoitti:

Vastauksen tähän löydät varmaan lähempää kuin uskotkaan.

Tumppimies

02.03.12 klo 12:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muusikko Davy Jones on kuollut.

Tämähän on eilisen uutinen, mutta silti tärkeä sellainen. Monkeesin laulaja menehtyi yllättäen. Itse ainakin lapsena tykkäsin katsoa näiden hemmojen tv-sarjaa. Harmin paikka.

hebbu

12.03.12 klo 11:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ranskalainen sarjakuvapiirtäjä Moebius on kuollut. R.I.P.

Seonsiinä

20.04.12 klo 15:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jonathan Frid (2.12.1924 - 14.4.2012)

Suhteellisen tuntemattomana koko elämänsä pysynyt Frid muistetaan parhaiten 1960- ja 1970-luvuilla pyörineestä goottisarjasta Dark Shadows. Muutamista elokuvaesiintymistä merkittävin oli Oliver Stonen ohjausdebyytti Seizure vuonna 1974.

Toukokuussa Frid nähdään vielä Tim Burtonin Dark Shadows elokuvassa, pienessä cameoroolissa.

Joensuulainen

29.04.12 klo 17:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Takeshi Aono ( 19.6.1936.-9.4.2012 ). Lainasi aikoinaan äänensä mm. Hopeanuoli -animessa taistelukoira Benizakuralle.