Ärsyttävimmät/Huonoimmat elokuvahahmot

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Ärsyttävimmät/Huonoimmat elokuvahahmot

E-Mies

04.01.09 klo 16:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tähän viittaisi myös se, että velhomaailmassa kaikki tärkeät keskustelut käydään synkissä luolissa "viime hetkellä", joissa ainoana pelkona on Voldemortin salaa keskustelijoita tutkaileva vakooja.

^ Joka voisi hyvin olla yksinäinen, valkopartainen partaveikko Dumbledore, joka on päättänyt pettää Tylypahkan väen, siirtynyt pahan puolelle. Dumbliksen pöksyt ovat sammaleen ja hämähäkinseitin peitossa äärimmäisen pitkän selibaatin takia ja papparainen on kaikessa yksinäisyydessään ja lähimmäisyydenkaipuussaan muodostanut itselleen hyvin pervessejä fantasioita...

1960 viestiä

04.01.09 klo 16:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Missä olikaan se topicci jossa keskusteltiin oman elokuvan teosta? Käsikirjoitushan meillä jo onkin.

pelle42

04.01.09 klo 17:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

jos ihan totta puhutaan, niin minua ärsyttää lähes kaikki mahdollinen Potter- leffoissa, varsinkin niissä ensimmäisissä. En voi sietää sitä ärsyttävää tunnelmaa, mikä niissä on. Ja sitten ne idioottimaiset "hauskat" sukunimet, tyyliin Punurmio, McCarmiva jne. Kirjat on ihan OK...

Ja sitten itse aiheeseen. Jim Carreyn esittämä Ace Ventura on myös melko ärsyttävä. Ihan hyvin Carrey kuminaamoineen roolinsa vetää, mutta ajatellen, että tuollainen tyyppi kävelisi kadulla vastaan niin....

Chrattac

04.01.09 klo 17:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

pelle42 kirjoitti:

Eikö ne sitten ärsytä kirjoissa? Vai oletko lukenut kirjat vain englanniksi?

Itse luin Potterit tuohon Feeniksin kiltaan asti, jonka jälkeen en ole jaksanut noihin jälkimmäisiin tutustua enää. Elokuvat itsessään ovat olleet vähän hakusessa, paras Azkabanin vanki, joka myös kirjana oli ylivoimainen. Huonoin varmaan Salaisuuksien kammio tahi sitten tuo uusin, Feeniksin kilta. Ja kyllähän nuo uudemmat leffat nyt katsoo Watsonin takia. (ups...) Ron on kyllä ärsyttävä, se on pakko myöntää.

Dark Floorsin se autistinen tyttö oli aivan hirveä, vitutti oikein aina kun mokoma avasi suunsa ”I want red crayon!” hrr... Tosin, eipä leffakaan mikään mestariteos ollut (mainettaan parempi kuitenkin IMO, jos osaa neutraloida ne Lardi-örmyt edes semipelottaviksi).

pelle42

04.01.09 klo 17:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Chrattac kirjoitti:
pelle42 kirjoitti:

Eikö ne sitten ärsytä kirjoissa?

Kyllähän ne kirjoissakin ärsyttää, kirjat ovat vaan kokonaisuutena parempia. Eikä niissä tarvitse sietää ärsyttäviä näyttelijöitä :) .

E-Mies

04.01.09 klo 19:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vallan loistava idea! Harry Potter on heitetty romukoppaan ja Dumbledore on kaapannut valokeilat itselleen.

"250 v. ja neitsyt"

Pääosa: Albus Dumbledore: Michael Gambon Teuvo Loman

Käsikirjoitus: J.K. Rowling Miihkali
Steve Kloves E-Mies

Ohjaus: Chris Columbus Miihkali ja E-Mies

Plot:

250-vuotias Albus Dumbledore (Teuvo Loman) on tehnyt elämässään yhtä sun toista. Hänellä on mukava työ taikakoulu Jylysaftkan rehtorina, kolkko asunto sekä upea kokoelma niskuroivien oppilaiden kainalokarvoja ja varpaan kynsiä. On vain yksi elämänalue, henkilökohtaisen hygienian lisäksi, jolla hän ei ole vielä kunnostunut...
Albus ei ole koskaan harrastanut seksiä... ei edes vahingossa eikä taikavoimien avulla. No onko se nyt niin iso juttu? Onhan vahtimestari Argus Vorokin ollut selibaatissa siitä lähtien kun sai kitkerän avioeronsa seurauksena vain kissan. Albuksen alaisten mielestä ainakin on. Vaikka he pitävätkin Albusta "hieman" omituisena, he ottavat tämän ongelman ratkaisemisen vastuulleen. Onnistuvatko ystävät Albuksen auttamisessa, sillä edes Myytinmurtajien Adam Savage ja Jamie Hyneman eivät tehtävässä onnistuneet. Katso ja hämmästy.

NitroPupu

04.01.09 klo 20:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Ja jatko-osassa Puoliseisova Prinssinakki Albus Pääsee vihdoin pukille, tietenkin SPOILER Professori McGarmivan kanssa. Ehkäpä Albus jopa alkaa kiinnostumaan henkilökohtaisesta hygieniasta...

11.01.09 klo 20:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jar Jar Binks

Rob Schneiderin kommellukset Elukassa on hauskempia. Se on aika hyvä saavutus.

Blairoid

11.01.09 klo 21:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

TheNameless kirjoitti:

Jar Jar Binks

Rob Schneiderin kommellukset Elukassa on hauskempia. Se on aika hyvä saavutus.

JUMALAUTA! Että minä vihaankin tuota hahmoa! >:O

Jar Jarin kohdalla ei voi kukaan vastustaa tätä väitettä: Star Wars -saagan turhin hahmo! Pimeä uhka meni nimittäin ihan pilalle tämän aivottoman rumiluksen takia - muussa tapauksessa leffa olisi voinut ollakin jo jotain. Tuon kun näkisin kadulla käppäilemässä, repisin sen silmät ja kielen irti, p*rkl..!

Lindeman

12.01.09 klo 16:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täytyy mainita The Crow elokuvasta Ernie Hudsonin näyttelemä kersantti Albrecht. Elokuva oli aluksi mukavan synkkä ja fantastinen, mutta tämä hahmo pilasi kaiken sillä turhamaisuudellaan ja kömpelyydellään. Ernie Hudson veti hienon roolisuorituksen Oz (Kylmä Rinki) -sarjassa, mutta The Crow elokuvassa hän teki todella heikkoa työtä.

13.02.09 klo 00:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli tuossa vähän aikaa sitten katsottua sellainen leffa kuin Hard Candy ja pakko sanoa, että Hayley on ärsyttävin hahmo ikinä. En ole ikinä inhonnut mitään hahmoa niin paljon kuin tuota ämmää. Alusta asti jotenkin arvasin, että en pitäisi tuosta hahmosta, mutta viha kasvoi koko ajan vain isommaksi. Tuon elokuvan katsominen oli kyllä silkkaa kärsimystä.

vomppa

13.02.09 klo 14:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Harri Pottereista puheen ollen, itseäni on aina raivostuttanut tuo Ronin hahmo niissä elokuvissa. Harry Potterkin on ärsyttävä hahmo (Hermionea pidän keskuhenkilöistä onnistuneinpana), muttei yhtä ärsyttävä kuin Ron. Siis ei Jeesus mitä tonokkeja. Harry syöksähtelee edestakaisin tietäen kaiken ja tehden kaiken oikein ja Ron raahautuu perässä tyhmän näköisenä, ja ollen koko ajan auttamattoman pihalla. Kaiken kruunaa molempien näyttelijöiden käsittämätön ylinäyttely. Ilmeisesti Ronin näyttelijälle on kerrottu, että pelokas ilme syntyy kun liikuttaa leukaa liioitellusti ylös ja alas mahdollisimman nopeasti ja lerputtaa samalla alahuulta. Potter taas aina säikähtäessään/ilahtuessaan/pelätessään/pudotessaan pidää suuta ammollaan ja huutaa "Aaaahhhhhhhhh", tai tilanteen niin salliessa "Aaaahhhsiiriusss".

Kaiken kruunaavat kaksikon epä-älylliset keskustelut, jotka ovat uskomattoman huonosti kirjoitettuja ja sitäkin puisevammin esitettyjä. Ron lausuu aina repliikkinsä apaattisesti, Hermione huolestuneesti ja Harry mylvii painottaen jokaista sanaa erikseen.

Itse en ole koskaan paljon piitannut Potter-leffoista, mutta Ronin hahmo on kyllä ihan OK, vaikka joo, kyllä Hermione on parhaiten toteutettu hahmo. Kyllähän tuo Ronin naamanvääntely ärsyttää, mutta kahdessa viimeisimmässä osassa on Rupert Grint jo päässyt vauhtiin.

Ja tuo Harryn hahmo. . . no, mitähän tästä sanoisi. Ei Harrykaan kovin huono hahmo ole, vaikka onkin kirjoissa parempi. Samoin kuin Grintinkin, Radcliffenkin suoritus on parantunut elokuvasarjan edetessä.

Ja sitten omat inhokkini. Päällimmäisenä tulee mieleen:

Troy Bolton - High School Musical

Troy on ärsyttävän stereotyyppinen hahmo. Komea, hyvä koriksenpelaaja, tyttöjen suosiossa ja sitä rataa. . .Oikeesti, miten kukaan voi ihastua tällaiseen hahmoon? Hahmo on aivan liian täydellinen, tekopyhä hurmuri.

Zac Efronin (yli)näyttelykin on karmeaa katsottavaa - hän päästelee toinen toistaan ennalta-arvattavampia ja tyhjempiä lauseita, ja vääntää naamansa ilahtuneesta vihaiseen. Ainoana plussana mainittakoon, että Efronin lauluääni on kyllä ihan komea, mutta se ei ole varsinainen plussa. Ehkä Efronin kannattaisi harkita näyttelijän sijaan laulajan uraa?

Rocky

20.02.09 klo 12:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Bart Braverman kirjoitti:

Harry Potter, koska se on nörtti.

Kerro toki lisää.

08.03.09 klo 04:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katsoin tuon Bad Boys II:n TV:stä ja tajusin, että Marcus Burnett on ihan vitun ärsyttävä hahmo.

Bad Boys II on huono leffa, mutta luulisin että se ei ärsyttäisi niin pahasti ilman tätä kusipäätä. Leffan huumori on kyllä typerää (esim. rotat panemassa ja luoti perseeseen), mutta kun Martin Lawrence tulee vielä vääntämään naamaansa ja heittämään paskaa kommenttia, ottaa pahasti päähän. No, eihän näistä paskoista vitseistä voi Lawrencea syyttää, mutta se on kyllä taidoton ja ärsyttävä tyyppi.

Pyydän anteeksi rumia sanoja.

Tapio

08.03.09 klo 11:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jostain oudoista syistä minkään elokuvan hahmo ei pitkään aikaan ole aiheuttanut minulle yhtä suurta v*****ksen tunnetta kuin There Will Be Bloodin Eli Sunday.

Ärsyttävää oli puistattavan ylirauhallinen ulkoinen olemus, kiihkouskovaisuus ja sellainen ylitsehuokuva itserakkaus. Muutenkin koko hahmo oli niin tärkeilevä ja koppava, että meinasin seota joka kerta kun sen pärstä pamahti ruutuun. Ei huono hahmo, mutta todella ärsyttävä.

Tulipas tästäkin nyt kauhean vihaisen oloinen postaus. Tasapainotetaan sitä hymiöillä: :) :D .

Agneror

08.03.09 klo 11:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tapio kirjoitti:

Katsoin viime viikolla myös There Will Be Bloodin ja Eli Sunday pistää kyllä raivostuttamaan niin, että tekisi mieli hakata jotain, ihan mitä vaan sattuu lähellä olemaan. On yksi ärsyttävimmistä, mutta ei todellakaan huono, vaan Paul Dano vetää uskomattoman hyvän roolin.

Harry Potterkin on mainittu jo. Itsessään hahmo ei ärsytä, mutta Radcliffen surkea näyttely ärsyttää. Ei se riitä, että ulkonäkö sopii kirjan päähenkilöön ja sitten seisotaan vaan suu auki kun ei osata näytellä.