Ärsyttävimmät/Huonoimmat elokuvahahmot

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Ärsyttävimmät/Huonoimmat elokuvahahmot

26.12.08 klo 23:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Haulla en tälläistä topikkia löytänyt, mutta jos löydätte ilmoittakaa.

Eli täällä voisi sitten puhua hahmoista, jotka ovat todella huonosti kirjoitettuja tai niistä jotka ärsyttävät aina kun ovat ruudussa.

Oma kärkikolmikkoni:

1. Anakin Skywalker (Star Wars episodit 1-3)

HUOM. En laske Darth Vaderia mukaan, Vader on loistava hahmo.
Puoliksi tämän hahmon ärsyttävyys johtuu sen näyttelijästä, puoliksi siitä, miten huonosti se on kirjoitettu.
Kloonien Hyökkäyksestä näkee kuinka yksinäinen ihminen George Lucas on. Anakinin ja Padmen rakkaustarina on täynnä typerää ja siirappista dialogia, jota ei voi katsoa nauramatta (tai itkemättä, riippuu ihmisestä). Hayden Christensenin näyttelytyö on kamalaa, mies vain sanoo tunteettomasti vuorosanansa ja ilveilee hieman. Olisipa Anakin Skywalker ollut robotti, sellaiseen rooliin Christensen sopisi hyvin.

2. Jack Sparrow (Pirates Of The Caribbean trilogia)

Sparrow on todella rasittava hahmo. Kaikki se heiluminen ja juokseminen, mitä kutsutaan hauskaksi huumoriksi, ärsyttää eniten Jackissa. Minulle Sparrow on pelkkä itseään toistava ja hyvin epähauska tyyppi. Myös se, että Johnny Depp liitetään aina tähän huippuhauskaan Kapteeni Jack Sparrowiin vituttaa. Depp on tehnyt paljon parempiakin roolisuorituksia (esim. Pelkoa ja Inhoa Las Vegasissa ja Ed Wood).

3. McManuksen veljekset

Näiden hahmojen ärsyttävyys piilee kokonaan näyttelijöissä ja typerässä puheessa, minkä ne pitää ennen murhaa. Pallinaamanäyttelijät, muka-cool-look ja se puhe pois, niin McManukset olisivat olleet siedettäviä hahmoja, mutta ei voi mitään, Boondock Saints on mitä on.

EDIT. Auts, joku oli antanut tälle miinusta. Muistakaa, että mielipiteitä ei saa miinustaa, vaikka ei toisen mielipiteestä pitäisikään.

27.12.08 klo 07:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Samaa mieltä noista kahdesta ekasta, mutta McManukset ovat mielestäni oikein pätevä kaksikko. No, jos tyyli ärsyttää niin minkäs sille mahtaa.

Mielestäni tämä Perjantai 13. -leffoista tuttu macheten kanssa heiluva kaveri on harvinaisen tylsä tapaus. Jätkä hukutettiin pienenä jollain lastenleirilä, tämän jälkeen nousi koulleista ja alkoi tappamaan teinejä, koska leirin valvojat olivat teinejä eivätkä puuttuneet kiusaamiseen. Korjatkaa jos olen väärässä.

80-luvulla keksittii paljon hauskempia ja mielenkiintoisempia tapauksia, kuin tämä keski-iässä tissityttöjä tappava karju. Esimerkkejä näistä Freddy ja Chucky.

E-Mies

27.12.08 klo 11:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ethan Hunt

En ole koskaan pitänyt tästä jatkuvasta virnistelevästä hymypojasta, joka yrittää väkisin olla niin cool kaveri. Ethan Hunt on ehkäpä luonnottomin ja nössöin agentti mitä pollykylä päällään kantaa. Jumalauta, ei tuommoset muotiagentit hyvine hiuksine ja komeine pärstäineen sovi miksikään tuimiksi ja vähäsanaisiksi pyssysankariksi. Hunt on muutenkin niin lieromainen ja imelä tyyppi, että pelkkä katsominen alkaa puistattamaan.

Lassomies

27.12.08 klo 14:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stallonekin lyö joskus huti. Cobra huononee joka katsomiskerralla, koska sen päähenkilössä ei ole mitään järkeä. Cobrettin one-linerit on guilty pleasure, mutta yritä nyt pitää coolina miestä, joka tappaa raa'asti rikollisia ja sen jälkeen kehottaa muita syömään terveellisesti, koska he ovat "liian aggressiivisia, he syövät liikaa sokeria." Ei siinä ole enää edes camp-huumoria. Schwarzeneggeriltä odottaisin tuollaista pieni pilke silmäkulmassa, mutta Syltyn tuntien hän on tosissaan moraalisten ohjeidensa kanssa.

edit. Hahhah, huomasin vasta viestini c-pitoisuuden.

30.12.08 klo 01:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Listastani unohtui yksi, nimittäin
Rick O'Connell

Nössön näköinen mies, tyhmät vitsit ja Brendan Fraserin näyttely. Mies saisi jatkaa niissä typerissä ''komedioissaan'', Fraserista ei ole toimintasankariksi.

Jakaa kolmannen paikan McManusten kanssa.

Jugger

30.12.08 klo 03:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuo McManus juttu selittyy ihan heidän irkku alkuperästä mutta eihän kaikki voi miellyttää. Itse pidin.

Tämä herra sitte osasi pilata 2fast 2furious leffan totaalisesti. Eli Tyrese Gibsonin hahmo Roman Pearce. Sen naama vaan ärsytti kauhee gangsta YO DAWG.

Toinen joka ärsytti "hyvällä" tavalla oli The Mistin kiihkouskovainen muori. Rooli oli todella ärsyttävä ja itse olisi huvittanu mätkiä kyseistä rouvaa muttta sopi leffaan hyvin.

30.12.08 klo 03:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

TheNameless kirjoitti:
Jugger kirjoitti:

Tuo McManus juttu selittyy ihan heidän irkku alkuperästä

Pakko kysyä, mikä juttu?

Siis puhetyyli. Väsyneenä vähä epäselvästi kirjottelin.

30.12.08 klo 04:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei minua mikään puhetyyli haittaa, vaan tämä. [www.youtube.com]SPOILERVAARA TUOSSA VIDEOSSA!

En ole varma mikä tuossa ärsyttää, ehkä se kuulosta noiden tyyppien suusta minun korvaan typerältä. Itse kun en näe McManuksissa mitään hienoa/coolia.

Joutsenolainen

02.01.09 klo 12:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ärsyttävin hahmo elokuvissa on The Mistin jeesustelija-mummo.

SPOILER! Olohuoneesta kuului raikuvat suosionosoitukset, kun se sai kuulan kalloonsa. SPOILER!

02.01.09 klo 15:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joutsenolainen kirjoitti:

Ärsyttävin hahmo elokuvissa on The Mistin jeesustelija-mummo.

Ärsyttävä, mutta onnistui roolissaan helvetin hyvin.

NitroPupu

02.01.09 klo 15:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Aivan. Marcia Gay Harden teki elämänsä roolin Mrs. Carmodynä. Hahmon kuuluikin herättää inhoa ja ärsytystä, jos se olisi ollut "kiva" hahmo, niin ei olisi näyttelijä tehnyt kovin hyvää työtä. Yksi parhaimmista inhoa herättävistä hahmoista. Loistavaa.

Joutsenolainen

02.01.09 klo 17:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oikeassa olette. Hahmo oli mitä mainioin ärsyttävyydessään. En nyt tiedä huonoja "ärsykkeitä", vain hyviä. Paitsi ehkä
teinikauhujen typerät teinit, jotka vain sekstaavat ja vetävät huumeita ja käyttäytyvät tyhmästi. Kumma juttu, minähän rakastan slashereitä. Ehkä saan puoli-sadistista mielihyvää murhista. :)

Storyteller

02.01.09 klo 17:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Täälä saisi taas sellaisen väittelytuokion aikaan, että oksat pois, mutten jaksa kokoaikaa puollustella noita näyttleijöitä ja hahmoja. Omat makunsa kaikilla, kunhan eivät vääntele omia subjektiivisiä mielipiteitään objektiiviseen muotoon (eli siis kirjoittaa mielipiteensä siten, että se olisi tosiasia, vaikka se on oikeasti vain mielipide), mikä kuulostaa helvetin ärsyttävältä.

No, mutta itseäni harvemmin ärsyttää mikään näyttelijä tai hahmo, mutta jos jonkun tässä mainitsisin, niin Freedomlandissä Julianna Mooren hahmo on kirjoitettu todella ärsyttävästi. Itkee koko elokuvan ajan hysteerisesti ja mielestäni se on muutenkin todella tylsää katseltavaa, kun äiti juoksee etsien lapseansa ja käyttäytyy kuin joku raivohullu sika.

Eipä tässä muuta mieleen tule tällä kertaa. Ylinäyttely on suurimmissa osin meikäläisen mieleen, se on jotenkin niin rennon oloista ja tekee hahmoista hauskoja. Nyt kun puhutaan esimerkiksi Rick O'Connelista.

Lamourhaaja

02.01.09 klo 21:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Se että kirjoittaa subjektiivisen mielipiteensä objektiivisessa muodossa ei tarkoita automaattisesti sitä että kirjoittaja tarkoittaisi sitä subjektiivisena. Ylenmalkainen "mielestäni" ym. on huonoa kirjoittamista ihan oikeasti, se ei ole vain mielipidekysymys. Eli se mitä tarkoitat ärsyttävällä kirjoittamisella on usein hyvää esim. lehtikirjoittamista. Ja jos joku haluaa pyrkiä hyvään lehtikirjoittamiseen, en näe siinä mitään pahaa. Ymmärrän kyllä jos tarkoitat sitä, että joku toitottaa olevansa totuuden torvi, mutta se että kirjoituksessa on objektiivinen muoto ei ole kritisoitavaa sinänsä. Useimmissa kirjoituksissa on usein yhdistetty kummankin kirjoittamistavan hyvät puolet.

Storyteller tarkoittaa ihan hyvää tolla ajatusten jakamisella subjektiiviseen ja objektiiviseen, mutta koska se ei ole mitenkään oikeasti mahdollista, kyse on hyvin pitkälti käytännön tasolla tapahtuvasta jaosta, tässä tapauksessa kirjoittamisessa tapahtuvassa yrityksessä olla objektiivinen (joka ei ole mahdollista mutta johon pitää pyrkiä).

pelle42

04.01.09 klo 14:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ärsyttävimpiä elokuvahahmoja ovat mielestäni Hermione Granger Harry Pottereista ja Lisa Simpson (ei varsinaisesti elokuvahahmo, mutta kumminkin, ja onhan se simpsons moviekin olemassa...). Ei siis millään pahalla Simpsoneite kohtaan, Simpsonithan on ylivoimaisesti paras animaatiosarja koskaan, ja Lisastahan on tarkoituksella tehty ärsyttävä hahmo.

04.01.09 klo 14:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Harri Pottereista puheen ollen, itseäni on aina raivostuttanut tuo Ronin hahmo niissä elokuvissa. Harry Potterkin on ärsyttävä hahmo (Hermionea pidän keskuhenkilöistä onnistuneinpana), muttei yhtä ärsyttävä kuin Ron. Siis ei Jeesus mitä tonokkeja. Harry syöksähtelee edestakaisin tietäen kaiken ja tehden kaiken oikein ja Ron raahautuu perässä tyhmän näköisenä, ja ollen koko ajan auttamattoman pihalla. Kaiken kruunaa molempien näyttelijöiden käsittämätön ylinäyttely. Ilmeisesti Ronin näyttelijälle on kerrottu, että pelokas ilme syntyy kun liikuttaa leukaa liioitellusti ylös ja alas mahdollisimman nopeasti ja lerputtaa samalla alahuulta. Potter taas aina säikähtäessään/ilahtuessaan/pelätessään/pudotessaan pidää suuta ammollaan ja huutaa "Aaaahhhhhhhhh", tai tilanteen niin salliessa "Aaaahhhsiiriusss".

Kaiken kruunaavat kaksikon epä-älylliset keskustelut, jotka ovat uskomattoman huonosti kirjoitettuja ja sitäkin puisevammin esitettyjä. Ron lausuu aina repliikkinsä apaattisesti, Hermione huolestuneesti ja Harry mylvii painottaen jokaista sanaa erikseen.

Ron ja Hermione katsovat toisiaan voimattomasti ja Harry jatkaa sooloiluaan.

Todella huonoja elokuvia koko sarja, mihin tärkeimpänä syynä on nimenomaan huono ohjaus (varsinkin uudemmissa ohjaajilla on vaikeuksia keskittyä olennaiseen) ja huonosti tehdyt henkilöhahmot.

E-Mies

04.01.09 klo 15:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

04.01.09 klo 15:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

E-Mies kirjoitti:

Olo on hyvin amused, kun kommentin miettii kaksimielisesti...

Varsinkin tuo viimeinen lause. Heh, heh.

04.01.09 klo 15:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

E-Mies kirjoitti:

Olo on hyvin amused, kun kommentin miettii kaksimielisesti...

Tähän viittaisi myös se, että velhomaailmassa kaikki tärkeät keskustelut käydään synkissä luolissa "viime hetkellä", joissa ainoana pelkona on Voldemortin salaa keskustelijoita tutkaileva vakooja.