Valitusta ruikutusta toisensa perään.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Valitusta ruikutusta toisensa perään.

JustinHenryFan

30.01.19 klo 13:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katmand0r kirjoitti:

Black Panther teki ihan rehellistä historiaa olemalla ensimmäinen täysin musta ison mittakaavan kesäelokuva. Mielestäni se on ihan riittävä syy ehdokkuudelle, koska ei Oscareilla ole mitattu elokuvien parhautta muutenkaan ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen. Jos koskaan.

Samaa olen miettinyt. Joskus aiemmin välitin paljon enemmän Oscareiden lopputuloksista, mutta jossain vaiheessa kanssa tajusin, että ei perhana - kyllä ne vaan aina pystittä jättää juuri ne parhaimmat teokset. Mutta sitä olen nimenomaan ajatellut, että minkälainen palkintoseremonia muka pystyisi ne juuri objektiivisesti parhaimmat elokuvat edes palkitsemaan? En äkkiseltään keksi systeemiä, jolla objektiivisuus taattaisiin. Jos äänestys avattaisiin suurelle yleisölle, niin eikös siellä mitkä lie Fifty Shadesit kärkkyisi kärkisijoja. Jos taas kriitikoita vain olisi kuunteleminen, niin valinnat olisivat teennäisyyden huippuja. Saattaisiko ratkaisu olla jonkinlainen hardcore-leffafanien palkinto. Osallistuakseen äänestykseen pitäisi pärjätä jossain leffatietovisassa. Mutta aika veristä hommaa siitäkin saattaisi tulla. Aina löytyy joku, joka jäisi marmattamaan, että oma suosikki ei pärjännyt.

Siksi Oscareita kannattaneekin vain arvostaa sinä minä ne ovat, eli vanha ja perinteikäs instituutio, jonka valinnoilla on kaupallista merkitystä, mutta sillä minkä he valitsevat vuoden parhaimmaksi elokuvaksi, ei ole mitään tekemistä sinun omien mieltymysten kanssa.

Ja jos kaupallisuudesta puhutaan, niin onhan se aika surkuhupaisaa mihin mittasuhteisiin Oscar-kampanjointi on revennyt. Tähtinäyttelijöitä rieputetaan haastattelusta ja kissanristijäisistä toiseen suurin piirtein syyskuun alusta asti aina sinne helmikuun loppuun saakka. Mutta taas; eipä se kampanjoinnin kieltäminen mitään juuri auttaisi. Yhtä subjektiivisia valintoja sitä silti tehtäisiin.

11.02.19 klo 08:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Perkeleen maanantai.....

Leffa Timppa

23.02.19 klo 14:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Perkeleen lauantai.... Tai kyllä se on ihan ok.

23.02.19 klo 17:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aina yhtä inhottavaa kun jotkut tekee politiikkaa ihan tavallisilla elokuvilla.

Toissapäivä taisi jossain joku feministi olla vähän nyreissään Alita: Battle Angelista ja nyt kaikki netin oikeistokommentaarit on ihan pähkinöinä siitä leffasta. Kuppi meni itsellä nurin kun jossain siitä "löydettiin" jo jotain syvällisempäää anti-vasemmistolaista sanomaakin ihan jormana. Tietysti siitä aiheesta pitää sitten puolin ja toisin alkaa äänekkäästi kinastella ja tapella ja pilata muidenkin ilo siinä sivussa.

Tulee mieleen se yksi South Parkin jakso, missä ne kirjoittaa sen kirjan, mistä ihmiset löytää kaikkea mitä siellä ei ole. Sitten joku lopulta inspiroituu ja tappaa Kardashianit.

23.02.19 klo 19:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kävin muuten tänään katsomassa Alita: Battle Angelin. Paskaahan se oli.

Brutus kirjoitti:

Eikös Fire and Ice - Tulen ja jään maastakin pitäisi olla remake tulossa? Tuosta vaan ei ole vuosikausiin tainnut kuulua pihaustakaan, koska Robert Rodriguezilla on ollut käydet täynnä tuon Alita: Battle Angeln kanssa.

Alita: Battle Angelin kohdalla fiilis on, että tuottoa tulee 150–200 miljoonan dollarin budjetilla suuruusluokkana noin puoli miljardia, ehkä vähän vähemmän, eli leffa pääsisi omilleen.

Wikipedia kirjoitti:

Estimates vary for the total worldwide gross the film needs in order to break-even, with Fox insiders claiming $350–400 million but outside financial publications claiming it to be around $450–550 million.

Kiinnostavaa nähdä, miten käy. Ensi-iltaviikolla leffa tahkosi 155 miljoonaa dollaria, mikä lienee ihan hyvä tulos. Alita: Battle Angelhan ei mikään oikea elokuva ole ensinkään, vaan (jälleen yksi) joka suuntaan hajoava yritelmä polkaista elokuvauniversumi tyhjästä ja pedata loputonta jatko-osien sarjaa. Melkein kyllä toivon, että koko viritelmä floppaa ja Rodriguez keskittyy mielenkiintoisempiin projekteihin.

Ei sillä, etteikö Alitassa paljon enemmän potentiaalia olisi kuin vaikka Muumiossa.

abneri

02.03.19 klo 22:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

"Onko täällä joku meidän kanssa?"

Aaveiden jäljillä.
Alkaa Subilla ensi torstaina.

Ei jumalauta..

04.03.19 klo 05:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

^^Ei ne taida edes itsekkään uskoa, että henkiolennot vastaavat tuosta vaan "oletteko siellä?" uteluihin.

10.03.19 klo 09:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Katselin muuten pitkästä aikaa telkkaria, ensimmäistä kertaa vuosiin. Sieltä tuli joku rahtilaivan miehistöä seuraava tosi–TV-ohjelma. Oli kyllä tosi aidon oloinen.

”On synkkä ja myrskyinen yö. Peter nukkuu ruorissa, vaikka tietokone ilmoittaa aluksen saapuvan vilkkaasti liikennöidylle reitille. Herääkö hän ajoissa?”

Sitten näytettiin kuvaa nuokkuvasta miehestä, kallistuvasta kajuutasta ja pöydältä putoilevista astioista. Saa olla kameramiehellä aika kova työmoraali, jos malttaa olla herättämättä ruorimiehen ennen kolaria.