Valitusta ruikutusta toisensa perään.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Valitusta ruikutusta toisensa perään.

18.05.18 klo 02:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvät oli saumat, pelaajat kovassa kunnossa ja kaikki, mutta ilmeisesti Marjamäki peluutti ne kovimmat maalitykit ja ratkaisijat täysin puhki niissä muutamassa isossa pelissä ja loput pelit menikin sitten täysin penkin alle. Onneksi Jukka Jalonen palaa ruoriin taas pariksi vuodeksi, jos päästäisiin taas kulta- ja mitalikantaan tämän Marjamäen ikävän epäonnistumisen jälkeen.

19.05.18 klo 12:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Näin unta että tulin sössöttämään asiantuntevasti tähän jäkiskeskusteluun, vaikken seuraa urheilua enkä muutenkaan tiedä siitä yhtään mitään. En osaa edes luistella. Kerran yläasteella oli pakko yrittää, mutta se kokeilu päättyi aivotärähdykseen.

20.07.18 klo 21:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Bussikuskit on joskus tympeää porukkaa.

Olin reissulla Tampereella tällä viikolla. Olin noussut junasta pois ja odotin linja-autoa. Sen kyydissä oli tarkoitus päästä hotellille ja viedä kamat sinne ennen kuin jatkan muualle.

Bussi (joka oli sinänsä oikea, mutta menossa siinä vaiheessa väärään suuntaan) saapui pysäkille. Kerroin kuskille minne olisin menossa. Kuski sanoi että väärä suunta. En vielä siinä vaiheessa tiennyt että minun olisi pitänyt odottaa toisella puolen katua bussia. Kysyin siksi että meneekö sinne minne haluan jokin toinen bussi. Kuski alkoi hokea vain että väärä suunta ja kysyi että enkö ymmärrä. Siinä vaiheessa tajusin että pitäisi mennä odottamaan sinne toiselle puolelle katua, jolloin saman linjan bussi ajaisi sinnepäin minne olisin menossa. Mutta enhän minä sitä ulkopaikkakuntalaisena tiennyt aluksi. Tiesin vain kadun minne pitää mennä, mutta en tiennyt tarkemmin että missäpäin se on. Joten luotin vain siihen että bussi vie minut hotellille päin.

Vitun kusipää kuski. Eikö se idiootti voinut neuvoa kohteliaasti että minun pitäisi mennä odottamaan toiselle puolen katua että pääsen oikeaan osoitteeseen. Homeaivo varmasti tiesi sen, mutta ei. Piti vaan alkaa hokemaan "väärä suunta väärä suunta ja enkö ymmärrä mistään mitään. Samalla nolasi minut muiden nähden saaden minut vaikuttamaan tyhmältä. Helvetin imbesilli

Lähdin sitten pois hämilläni ja vitutuksen vallassa. Pääsin kuitenkin hotellille ja loppureissu sujui hyvin.

Nyt olenkin asettanut tavoitteekseni saavuttaa sellainen elintaso, etteí tarvitse enää kulkea busseilla, vaan joko kävellen lyhyet matkat ja muut autolla. En minä nytkään busseilla paljoa kulje, mutta ei tuo oikein innosta käyttämään linja-autoja. Lisäksi auton navigaattori on paljon avuliaampi, ja kohteliaampi kuin useimman bussikuskit. Se ei ala tiuskimaan eikä kyseenalaistamaan kenenkään älyä.

01.08.18 klo 17:56 - linkitä tähän kommenttiin: #

Työskentelin muutamia vuosia sitten vakavasti kehitysvammaisen pojan avustajana. Käyttämällämme bussilinjalla oli usein kuskina todella ikävä äijä. Hän vittuili aina jokaiselle matkustajalle, pientäkään virhettä tai viivästystä ei saanut olla. Avustettavallani oli pari kertaa bussissa vähän hankaluuksia, koska hän ei aivan ymmärtänyt tilannetta. Siitäkös kuljettaja pillastui.

Kerran hän haukkui minua koko bussimatkan (25 minuuttia) ja varmisti, että muutkin matkustajat kuulevat. Hän myös kysyi, mitä tein avustettavani kanssa. Kerroin meidän käyneen uimassa, mihin äijä vastasi: "Emmä ymmärrä miks tommosia täytyy käyttää ulkona."

Tein tyypistä valituksen, ja sain kohteliaan vastauksenkin. En tosin bussiyhtiöltä, joka ei vastannut koskaan mitään, vaan Turun seudun joukkoliikenteeltä. Muutamaan kuukauteen äijää ei näkynytkään, mutta en tiedä, oliko se vain sattumaa. Aika pian hän palasi ratin taakse maksavia asiakkaita kiusaamaan.

Vuosi pari myöhemmin Turun kaupunki sanoi sopimuksensa irti Andersson-bussiyhtiön kanssa ja pulju meni konkurssiin. Ilmeisesti yhtiössä oli kaikki retuperällä, autojen kunnosta ja aikataulussa pysymisestä alkaen.

Autoa minulla ei ole eikä sellaisen hankkiminen ole suunnitelmissa. Asun hyvien bussiyhteyksien lähellä, ja auto on todella kallis ja muutenkin stressaava omistaa.

07.08.18 klo 16:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

En yleensä haluaisi valittaa mistään, mutta ajattelin, että olisi korkea-aika kirjoittaa jotain. B-kortin suorittamisesta ei tule hevonvittuakaan tällä hetkellä (anteeksi kielenkäyttöni). Inssi on mennyt jo pieleen niin monta kertaa etten viitsi edes sanoa (luvut alkavat olla surrealistisia) ja lisäksi jokainen inssi maksaa lisää rahaa.

Eihän tämä nyt loppujen lopuksi mikään kovin isojuttu ole, mutta välillä tuntuu vaan että olisi mukavaa jos edes näinkin pieni asia onnistuisi.

abneri

07.08.18 klo 20:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Dekkari kirjoitti:

Heitän ihan vinoilematta kysymyksiä:
Osaatko itsellesi tarkentaa mikä alue inssissä tökkii?
Koetko ongelmalliseksi liikenteen seuraamisen (Etäisyyksien ja nopeuden arviointi,tilannetaju) ja auton käsittelyn samanaikaisesti (kytkimen käyttö,vaihtaminen) vai tuottaako vain toinen näistä ongelmia?
Vai tuntuuko että itse inssiajo alkaa olla niin iso mörkö päässäsi että jännittäminen aiheuttaa toistuvat epäonnistumiset?

Jos pystyt erottamaan sen ongelma-alueen niin pystyt varmasti myös parantamaan suoritustasi siinä.

Leuka pystyyn,kyllä se siitä. Me kanssaTykkiläiset uskomme sinuun! :)

07.08.18 klo 21:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

abneri kirjoitti:
Dekkari kirjoitti:

Heitän ihan vinoilematta kysymyksiä:
Osaatko itsellesi tarkentaa mikä alue inssissä tökkii?

Leuka pystyyn,kyllä se siitä. Me kanssaTykkiläiset uskomme sinuun! :)

Auton käsittely alkaa olla jo suht helppoa. Alussa ehkä auton parkkeeraamien oli hyvin vaikeaa, mutta kyllä se menee jo ihan hyvin. Ehkä jännitys ja stressi ajavat tekemään pieniä ja typeriä huolimattomuusvirheitä.

Ja inssi alkaa jo pikkuhiljaa tuntumaan ylitsepääsemättömältä. Ensimmäisen kerran otti vähän ehkä kokeiluna, mutta sen jälkeen on alkanut tuntumaan vaikealta. Olen aina ollut hidas oppimaan.

Kiitos tsempistä!

07.08.18 klo 21:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oma inssi meni aikanaan niin, että päivystävä virkamies tuli donitsilta viisi minuuttia myöhässä, käski ajamaan keskustaan, pysäköimään vapaavalintaiseen kohtaan ja ajamaan takaisin. Parinkymmenen minuutin kuluttua eli viitisen minuuttia etuajassa oltiin jälleen lähtöpisteessä, inssi antoi hyväksyntänsä ja lähti takaisin donitsille.

08.08.18 klo 12:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itsellä meni kanssa aikoinaan inssin kanssa ties kuinka monta kertaa, melkein nolottaa muistella. Ajo-opettajana itsellä oli täysin ensikertalainen ja se huusi ja kirosi aina ajaessa kuin syötävä, välillä kävelinkin autolle kuulemma ihan väärin. Autokoulu on yksi inhottavimmista asioista mitä muistan käyneeni läpi.

08.08.18 klo 19:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuulin yhdestä autokoulun opettajasta joka oli torpannut yhden nuoren naisen inssit systemaattisesti. koska oli nainen. Tämä ope oli sitä mieltä, että naiset ei kuulu ratin taakse.

Sen opettajan työt sitten taisi jossain vaiheessa päättyä. Hyvä niin.

Itsellä meni inssiajo pieleen 2 kertaa ja onnistui kolmannella kerralla. Oli tuskan takana siis. Marraskuussa tulee 10 vuotta kuluneeksi kortin saamisesta.

Leffa Timppa

10.08.18 klo 14:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

On taas ihme tuohua. Tilasin Discshopista Spartacuksen remasteroituna 55th Anniversary Editionina (Blu-ray) ja lähettivät tavallisen DVD:n. Ei tässä vielä mitään, mutta lähetin sen ohjeiden mukaan takaisin ja lähettivät vielä uudelleen väärän leffan. Nyt tuo, jonka alunperin tilasin on loppu, vaikka laskussa edelleenkin lukee, että kyseessä on tuo blu-ray. Ehkä otan vain rahat takaisin ja tilaan saman leffan CDON.COMista.

10.08.18 klo 15:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aika säätämistä..

Mulla ei discshopista oo huonoja kokemuksia, mutta Spartacuksesta on. Ostin joskus aikoja sitten Spartacuksen paikalliselta kirpparilta kakslevysenä versiona. No himaan pääsin, jee, ykköslevy jolla leffa on puuttu kotelosta. Hinta onneks oli vain euron.

No harrastuksen karttuessa vuosia eteenpäin, katon aina leffojen kunnon jo kirpparilla, ja että onko kotelossa oikee levy. Siltikin varmaan pari viikkoo takaperin kävi tää sama keissi kun Spartacusin kanssa. Tällä kertaa ostin Hobitin. Pelkkä bonuslevy kotelossa, voi vittu! Jotenkin epähuomiossa olin kattovinani että siellä on molemmat. Onneks hinta ei ollu kun euron tälläkään kertaa.

PS. Ainiin! Spartacus tuli kyllä myöhemmin sitten löydettyä kirpalta. Katsomatta se tosin on vieläkin. Pitäiskin ehkä nyt tän innottamana katsoa!

28.08.18 klo 16:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Epäonnistuin taas kerran inssissä. Vituttaa, mutta elämä jatkuu. Taidan laittaa b-kortti projektin vähäksi aikaa jäihin. Rahat alkaa nimittäin olla loppu. Jos yrittäis uudestaan vaikka 2 kuukauden päästä. Eka inssi oli jo toukokuun lopussa.

Tämä oli jo VIIDES kerta. Ihan oikeasti. Tiesin että ei tästä helppoa tule, mutta ihan tälläista en kyllä odottanut.

03.09.18 klo 10:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kesäloma loppui sitten ihan virallisesti ja takas koulunpenkille.

Mitä pitemmälle opiskelee, sen enemmän se touhu alkaa oikeasti ottaa kupoliin. Itsellä jo peräti kuudes vuosi yliopistossa ja vitutus on sen mukaista. Pitemmän aikaa pelkästään tuntua ettei tämä helvetin rottaralli lopu koskaan.

Vetäisin ehkä tähän väliin kännit, mutta siitä ei periaatteessa ole mitään hyötyä. Kaikkein tyhmintä olisi alkaa kusta omiin muroihin näin loppumetreillä. Reilun vuoden päästä on kuitenkin pakko viimeistään valmistua.

Onneksi on ensi keväänä viimeiset kurssit, gradun kirjoittaminen onkin sitten huomattavasti mukavampaa puuhaa. Rutiininomainen kirjoitusharrastus auttaa siinä paljon. Pääasia että loppuu tämä pelleily joskus, ei tuota kelankaan perseilyä jaksa vuodesta toiseen katsella.

05.12.18 klo 15:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Opiskelusta vaihteeksi. Sain viimeiset opintotyöt tehtyä 16.11. ja lähetin ne. Tänään kuulin ettei tehtäviäni ole tarkistettu lainkaan. Ilmeisesti opettajalle olisi pitänyt informoida niistä, vaikka tehtävät tarkistaa koulun ulkopuolinen taho ja tässä sitä nyt ollaan. Pitää siis odottaa kevääseen saakka ennenkuin mitään saadaan tehtyä. Alun perin piti valmistua 1.6.2018, mutta ajokortti edesottamusten vuoksi ja muiden asioiden vuoksi ajattelin, ettei se haittaa vaikka syksylle venyisikin.

Olin luonut kontakteja yhteen firmaan mahdollisen työpaikan suhteen. Oletin silloin, että vuodenvaihteessa valmistutaan. Tää koulunkäynti ei ole selvästikkään mua varten. No pieni juttu tämäkin loppujen lopuksi, mutta harmittaa.

12.12.18 klo 23:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voi hyvä jeesus sentään...

Juuri kun ajattelin että se taannoinen Emoji-elokuva oli typerintä mitä Hollywoodin rahamiehet voi tässä maailmassa enää keksiä, julkistetaan [muropaketti.com] tieto ensi vuonna tulevasta Sonic the Hedgehog -elokuvasta. Tämä tulee vielä olemaan nykypäivän Amerikkaan sijoittuva animaatiota ja oikeita näyttelijöitä sekoittava pötkäle niiden Smurffit- ja Alvin ja pikkuoravat -leffojen hengessä.

Tässä on vaan muutama ongelma.

1. Idea yleensä. Miksi koettaa tehdä höhlistä piirroshahmoista jotenkin realistista huttua tai ylipäänsä sijoittaa koko roskaa oikeaan maailmaan? Miksei suoraan animaationa?

2. Kohdeyleisö. Mitä järkeä tehdä kokonainen elokuva aikoja sitten (käytännössä) kuolleesta ja kuopatusta pelisarjasta? Kenelle tämä mahtaa oikeasti olla edes tarkoitettu. Nykypäivän lapset tuskin hahmoa ainakaan enää fanittaa eikä tätä taatusti aikuisille suunnata.

3. Hahmodesign. Jos tuo juliste [upload.wikimedia.org] kertoo mitään itse leffan hahmodesignista, niin tuhon tiellä ollaan. Alunperin söpö ja cool [vignette.wikia.nocookie.net] piirroshahmo on näiden kavereiden käsissä muuttunut joksikin steroideja kusevaksi Ben Johnsoniksi.

Olen vanhana fanina pelkästään ylen tyrmistynyt ja vihainen. Tämä ei voi olla mitään muuta kuin täydellinen floppi.

13.12.18 klo 11:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kieltämättä kummastuttaa, miksi lähestulkoon kuollut hahmo kaivetaan naftaliinista. Kyllähän Sonic-pelejä edelleen tehdään, mutta ei sankarisiili enää ole samalla tapaa ikoninen kuin ysärillä.

Ihmis- ja animaatiohahmojen sekoittamisen taustalla voi olla ihan se, että elokuvaan saadaan ihmislapsia mukaan, jolloin se on samaistuttavampi. Olihan Teletapeissakin aina katkelma oikean brittiperheen arjesta.

Siitä nyt ei tietenkään ole mitään epäilystä, etteikö Sonicin paluu valkokankaalle olisi sekä taiteellisesti että taloudellisesti täysi katastrofi.

Mutta.

En ole koskaan ymmärtänyt tuohtumusta lapsuuden suosikkielokuvien ja -hahmojen pilaamisesta. Kyllähän huonon elokuvan näkeminen tietenkin ärsyttää, mutta huonoja elokuvia tehdään liukuhihnalta kaiken aikaa. Menetetyt mahdollisuudet ovat masentavia, mutta uskooko joku muka, että Sonicista ikinä tehdään hyvää elokuvaa?

Itselleni lähimmäksi menevät varmaan Tähtien sota ja Conan - barbaari. Molemmat olivat lapsena rakkaita, ja Conan on pysynyt tähän päivään asti elämää suurempana hahmona. Sekä uudemmat Tähtisodat että Conan-lisenssituotteet ovat tietenkin paria poikkeusta lukuunottamatta olleet kauheaa paskaa.

En kuitenkaan ota sitä pyhäinhäväistyksenä saati henkilökohtaisena loukkauksena. Ihan sama. Se hiukan harmittaa, ettei Amazonin kaavailema Conan-sarja toteututkaan, se vaikutti aidosti lupaavalta.

Tähtisotien kanssa kävi muuten niin, että kun katsoin alkuperäiset elokuvat uudelleen ensimmäistä kertaa vuosikymmeneen, niin ne tuntuivat lähinnä vähän höpsöiltä. Darth Vaderin kypärä oli aivan liian iso ja aivan liian kiiltävä, jotta hahmoa olisi voinut pitää pelottavana.

13.12.18 klo 11:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei tuossa nyt itselläkään niin lapsuus varsinaisesti pilalle mene, kunhan taivastelin miten uskomattoman typerältä tuo koko leffan idea joka suhteessa kuulostaa. Tuossakin lähinnä turhauttaa että kun teoriassa helpoin toimiva ratkaisu tuohonkin olisi ollut vaan ottaa joku niistä parhaimmillaan ihan onnistuneen Sonic-sarjakuvan valmiista tarinoista ja koittaa vääntää vaikka niistä Angry Birds -tyyliin jotain animoitua adaptaatiota, mutta nyt mentiin kumisella Smurffit-linjalla käsittämättömällä tavalla täysin metsään.

Koko juttu on niin älytön ja floppivarma ettei tiedä pitäisikö tässä oikeasti tikahtua kokonaan myötähäpeästä vai pelkästään tukehtua vahingoniloiseen nauruun. Kuka näitä oikein keksii?

13.12.18 klo 12:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koitin tuossa eilen uusinta Antmania kassella ja ei vaan voinut, kun ei kolahda "huumori". Kymmenen minuutin päästä kaipasin vakampimielistä tarinaa. Tähtien Sodassakin leffan tarjoama buusti kestää tosiaan ja innostus kumpuaa mm. näyttelysuorituksista eikä pelottavuudesta, kun en sitä ikinä edes ole pelännyt. Sonic on Sega lisenssin aiemmin omaava pelisarja, jonka nykyistä alustaa en edes tunne itseasiassa. Nuo kuvat näyttää liian tuoreilta, mitä Brutus linkkas ja leffa on tosiaan pyhitetty lapsille ja lapsenmielisille. Idean voi kuitenkin lukea jostain nykyturtlesin ja teletappien välimaastosta, mitä nämä adaptaatiot nykyisellään ovat. Tuskin sormusten perässä vauhdilla kirmaavaa siiliä osataan koskaan käsitellä leffan pituuden verran on sen niin ynseää.

17.12.18 klo 12:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Heh, ymmärrän hyvin.

Lähinnä aihe oli mielen päällä The Last Jedi -kitinän seurauksena. Jollain palstalla elokuvaa kommentointiin mm. seuraavasti: ”Kuvittele, että joku ottaisi lapsuutesi ja oksentaisi sen päälle.”

On ihmisillä pienet murheet.