Valitusta ruikutusta toisensa perään.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Valitusta ruikutusta toisensa perään.

pirpana

20.12.17 klo 17:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Ja taas rahat vähissä ja vielä ennen joulua.

Perutaan joulu.

Eisen joulun tarvitse aina olla rahasta ja materiaalista kiinni, ystäväiseni. :)

Siin on Vesa-Matti Loirin joululauluja, joidenka kautta pääsemme siihen oikean joulun tunnelmaan. Lämpöiseen, tunteikkaaseen ja aitoon. Joulu läheisten ihmisten kanssa riittää jo itsestään. Jos ei ole ketään kenen kanssa sitä viettää, muistakaa että ette ole yksin. Olemme kaikki arvokkaita.

Hyvää pian tulevaa joulua kaikille! :)

26.12.17 klo 20:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Enpä tiedä mihin tämänkin pistäisi, joten menköön tänne.

Last Jedissä on ilmeisesti roikkunut joku arvostelu odottamassa ylläpidon hyväksyntää päiväkaupalla jo viime viikosta lähtien. Saisko tuon nyt jo pikkuhiljaa hyväksyttyä, kerta joku on kuitenkin nähnyt vaivaa sen kirjottamiseen. Ei ole siis vielä oma, mutta takuulla ottaa aivoon joka sen on krjoittanut.

26.12.17 klo 23:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Enpä tiedä mihin tämänkin pistäisi, joten menköön tänne.

Itse asiassa tätä aloin juuri ihmettelemään. Onkohan tekstini jostain syystä julkaisukelvotonta. 22. päivä lähetin arvion tuosta rainasta ja odottaa edelleen hyväksyntää. Mikä näissä on yleensä aikataulu?

26.12.17 klo 23:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Enpä tuota tiedä, joskus näiden kanssa näköjään menee pari päivää jostain syystä. Muistaakseni Mäskipäällä ja Timpalla on kanssa joskus ollut tätä.

Itsellä on yleensä aina hyväksytty heti.

26.12.17 klo 23:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ok, kiitoksia selvennyksestä!

01.02.18 klo 13:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Törmäsin taas tässä muutama päivä sitten huolestuneeseen "Paljoko itte maksoit?"-kysymykseen.(Itse olin tässä yksityishenkilöiden välisessä kauppatilanteessa sivustakatsojana.)

Onkohan se kauttaaltaan Suomalainen ilmiö vai pelkästään Satakuntalaisten erityispiirre?

Kyseessä siis aiemminkin jossain yhteydessä mainitsemani asia,jossa tavaran ostaja on tarvitsemansa hyödykkeen edullisesta hinnasta huolimatta erittäin huolestunut siitä että myyjä saattaa tehdä voittoa.

Olenkin käyttänyt usein asiasta esimerkkinä A:n halua vaihtaa 100€ seteli pienemmäksi.
B ottaa lompakon esille ja mainitsee että harvemmin enää noin isoja seteleitä näkee.
A sanoo löytäneensä setelin laivaterminaalin parkkipaikalta hangesta pilkistämästä.
Tähän B sanoo antavansa 60-70€ vaihdossa koska "Ilmaseksi säki sen oot saanu!!"

Vähän kärjistetty,ja moraalisesti suuntaahakeva esimerkki mutta työkalut sun muut tarve-esineet ovat ikuisen lisätinkaamisen kohteena jos myyjä ei myy omakustannushintaan sitä.Ja mielummin alle..

Se ei tunnu olevan tärkeää että Ostaja tekee hyvät kaupat,tärkeämpää on se että Myyjä ei tee.

Se "Suomalainen maksaa 100€ siitä että toinen ei tienaa 50€" tuntuu olevan paikkansapitävä toteamus.

Markka-ajan hämäristä muistuu paras esimerkki :
Jokusia Savukekartonkeja tuli jostakin kautta jollekin myyntiin. olikohan Malluaskin Suomihinta tuolloin joku 15-17mk? Sanotaan kartongin kotimaan hinnaksi vaikka 160mk.

Tyyppi myi muutaman kartongin 100mk hintaan kunnes joku kysyi paljonko se itse maksoi niistä. Sanottuaan että" Joku 35-40mk "nousi kauhea meteli,Äijähän pyytää yli tuplahintaa ! !

Ostajat sanoivat maksavansa max 50mk kartongista.. Äijä laittoi tupakat kassiinsa ja sanoi että ostakaa kioskista sitten ja lähti muualle. Ja sen porukan keskuudessa yleisesti todettiin hänen tupakoiden olleen törkeän kalliita ja hinnoittelun erittäin epäreilua..

Pelimies

02.02.18 klo 21:57 - linkitä tähän kommenttiin: #

Family Guy kaudet 14, 15 ja 16 , The Orville, Scream Queensin molemmat kaudet ja Arrown puuttuvat kaudet nimikkeiksi Tykkiin kiitos.

07.03.18 klo 20:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Panenpa tuoreimman ahdistuksen aiheen vaikka tänne.

Tämä ja viime viikko on ollut taas sitä aikaa kun kaikista kesätyöpaikoista soitellaan haastatteluihin ja ilmeisesti puhelinmyyjät käyttää sitä tilaisuutta ahdistelemalla oikein urakalla. Normaalisti ei noista ole ollut häiriötä muuten mutta näihin aikoihin pirisee puhelin monta kertaa päivässä ja kaikkiin pitää vastata jos kuitenkin olisi haastattelukutsu.

Mutta tuo ei oikeasti se juttu. Noiden lisäksi ei ole tullut sitten ainuttakaan haastattelukutsua. Nyt näyttää pahasti siltä ettei tänäkään kesänä tullut itselle kesätöitä. Olikohan tämä nyt neljäs kesä putkeen ilman töitä, festareita ja muita kunnon sosiaalisia juttuja. Siis yhdestäkään paikasta ei oikeasti ole tullut edes kutsua haastatteluun.

Tuttaa ja ahdistaa tämä touhu taas niin ettei sanotuksi saa. Mukavaa joutua ottamaan opintolainaa kun ei tulevaisuudesta ole mitään takeita. Tähänkään mennessä saanut oman alan töitä edes kunnon tutkinnolla, mitä mahtaa tapahtua sitten kun ihan oikeasti valmistuu.

Eniten ottaa tällä hetkellä aivoon yksi vanhempien kotipitäjän pikkuyritys, etsi juuri minunlaista erikoistunutta alan osaajaa töihin, sopivasti just siinä nurkan takana, ihmiset siellä ja kylällä tuttuja, kielitaitoa sopivasti ja tuore tutkinto hanskassa eikä koko pitäjässä ole varmuudella toista samanlaista, mutta eiköhän sieltäkin tullut suora hylsy. Varmaan sekin homma menee sitten jollekin pomon lukioikäiselle veljenpojalle.

Voiko --tutukseen kuolla?

pirpana

07.03.18 klo 20:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Samassa veneessä ollaan Brutus. Sympatiat sulle. On ollut pitkänaikaa itselläkin semmoinen "löysässä hirressä" tunne.

10.03.18 klo 08:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Satakunnan Kansassa eräs mr.J. moitti kovasti että Avaran Luonnon kerrontatyyli on jämähtänyt 80-luvulle ja "Saa hänet vajoamaan sohvalla tiedottomuuteen"

Just.

Se rauhallinen,faktapohjainen,huolellinen ja erittäin selkeä selostus LUONTO-ohjelmassa v##uttaa minuakin.

Perkele ku sais Steve Irvinin sinne huutamaan ja kailottamaan.Suomeksi sen vois hoitaa vaikka v##un Uniikki. Räppäämällä.

Vuoroviikoin BB-Nikon kanssa,Ja Kielinainen sopis varmaan kans sakkiin,

Tai joku Insta-tweetti-snapchat-tubettaja,joka jauhaa"Käykää hei kommentoimas ja peukuttamas ja fistaamas mun tilil jos niinku oli kivaa tai niinku."
En tiedä onko noi enää "in" ja " hot" Enkä v##tujakaan välitä. Perkele.

Jättäkää Avara Luonto Rauhaan ! !

10.03.18 klo 13:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

abneri kirjoitti:

Vuoroviikoin BB-Nikon kanssa,Ja Kielinainen sopis varmaan kans sakkiin,

Cristal Snow ja Johanna Tukiainen voisivat tuurata hätätapauksissa.

03.04.18 klo 18:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuntuu typerältä änkyröidä taas jostain mutta... on alkanut oikeasti kyllästyttää tämän hetken Star Wars -hysteria. Tuntuu ettei tässä maailmassa ole enää mitään muuta kuin joku Star Wars. Kaupasta ei enää voi käydä hakemassa maitoa ja keksejä ilman että törmää Star Warsiin, vaateostoksilla se peeveli hyppää aina jostain ja kun porukoilta sai pääsiäisperinteitä kunnioittaen random suklaamunankin niin eikös sieltäkin tullut Star Wars.

Sitä tungetaan nyt aivan kaikkialle, missään ei ole enää turvassa.

Pahin paikka on luonnollisesti Youtube, jonne porukka postailee vieläkin juttuja siitä miten paljon ne vihaa Last Jediä ja nipottaa joka pahuksen yksityiskohdasta tuntikausia. Joskus joulukuussa se oli vielä hauskaa, mutta nyt on hei oikeasti pääsiäinenkin jo mennyt. Viimeiset 4 kuukautta tuubissa ei itselle ole enää melkein muuta tarjottukaan kuin pelkkää Star Wars -kamaa.

Niitä Youtube-videoitakin tuntuu karkeasti olevan seitsemää eri lajia:

1. Ensin oli ne perusarvostelut niistä leffoista. Ei mitään erikoista.

2. Sitten tuli arvostelujen arvostelut, eli joku ei ole tyytyväinen jonkun toisen arvosteluun niin nipotetaanpa sitten siitä.

3. Kolmannessa vaiheessa siirryttiin kokonaisuudesta nipottamaan niistä pienimmistäkin yksityiskohdista kymmenien minuuttien edestä ns. tikusta asiaa -periaatteella.

4. Sitten aletaan jo arvostelemaan niitä trailereitakin! Ihan pilalla nekin.

5. Sitten arvostellaan niitä lapsille suunnattuja leluja. Ihan tyhmiä ja huonoja, en ostais. T. Pekka 53 vee.

6. Kathleen Kennedy tai Rian Johnson on taas sanonut jotain. Väärin sanottu, Star Wars on nyt ihan pilalla. Tämä kaksikko voisi vaikka pieraista äänekkäästi ja porukka vääntää siitäkin kauhean kohun ja miljoona kiukutteluvideota nettiin.

7. Kathleen Kennedy tai Rian Johnson ei ole sanoneet mitään. Miksei ole sanoneet? Star Wars on nyt ihan pilalla! Tästäkin on oikeasti väännetty porua.

Homma tuntuu joillain lähteneen taas pahemman kerran lapasesta. Tapahtuispa tässä maailmassa jotain merkittävää niin olisi noillakin nörteille edes jotain oikeasti tärkeää murehdittavaa.

03.04.18 klo 19:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Tästä sai päivän parhaat naurut! :)

03.04.18 klo 19:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

abneri kirjoitti:

Tästä sai päivän parhaat naurut! :)

Parasta tuossa on ettei se ole edes vitsi. Youtubessa on oikeasti vaikka kuinka paljon videoita keski-ikäisistä miehistä kitisemässä vakavissaan niistä leluista.

Esimerkiksi tämä. [www.youtube.com]

03.04.18 klo 23:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Esimerkiksi tämä. [www.youtube.com]

Juu juu kato kyl ne tietää. Ei ole mennyt kaupaksi kun ovat ihan paskoja :)

Tuoltakin tulee joka päivä lisää itku videoita koskien uutta Star Warsia. Kanavan isukkina ja asiantuntijana tottakai 30-40 vuotias miesvauva, kuinkas muutenkaan..

04.04.18 klo 19:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minua vituttaa ihmiset jotka huutaa huuto.netistä jotain, mutta eivät sitten maksa. Eikä maileihin reagoida.

04.04.18 klo 20:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minua taas ihmiset jotka tinkivät pilkkahinnoista. Toissa kesänä olin myymässä netissä hyväkuntoista vanhempaa sähkökitaraani käytännössä ilmaiseksi, mutta yksi penniä venyttävä arjen sankari silti kehtasi kysyä, onko minulla "päässä vikaa". Leppoisa kaveri kun olen, en tietenkään haistattanut hänelle pitkiä v1ttuja, mutta ihan niin helposti manipuloitavakaan en ole.

25.04.18 klo 14:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

Laiton pari päivää sitten kaksi koneen arpomaa riviä Viking-lottoa vetämään,ja vielä 5:ksi viikoksi.

Nyt vasta tuli oikein vilkaistua millaiset rivit sieltä tuli..

2-20-27-33-41-48

20-26-27-33-41-48

Sillä lailla..

17.05.18 klo 23:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suomi hävisi Sveitsille jääkiekossa. :(

Toisaalta jääpähän enemmän aikaa katsoa leffoja kun ei tarvitse noitakaan kisoja enää murehtia.

Pääasia ettei hävitty Ruotsille.

17.05.18 klo 23:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vittu hyvät saumat oli mennä vaikka finaaleihin asti, hieno joukkue oli.

Kanada 5-1, jenkit 6-2 ja sitten tulee joku Sveitsi vastaan ja siltä pataan. Tyypillistä.