Valitusta ruikutusta toisensa perään.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Valitusta ruikutusta toisensa perään.

12.08.15 klo 22:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nutipää pohjolasta kirjoitti:

Turhaa rahanmenoa

Aiheesta puheen ollen, käytin eilen itsekin ensimmäistä kertaa yli kaksikymppiä kaljaan sekä hyvänmakuiseen karpalolitkuun. Sotilastovereiden seurassa tuli vähän otettua, ja vaikka vaikutuksen huomasi, ei parinkymmenen minuutin kävelymatka tai ajoissa oleminen tuottaneet ongelmia. Formulaakin koetin siinä tilassa pelata, mutta eipä siinä kauaa radalla pysytty..
Tulipa sekin kokeiltua, mutta ihan mielelläni ottaisin ne rahat takaisinkin. En kuitenkaan kadu.

10.09.15 klo 18:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jo se on perkele!

Ilmeisesti Taekwon-Do Tornio ry on raukkapaskojen huoranilkkien läpitunkema ja pärstäkerroin on validi peruste potkia jäseniä pihalle. Tiedän koska paskiaiset potkivat meikäläisen pihalle juurikin pärstäkertoimen perusteella. Empiirisesti todeten lajiliitto on samaa mieltä - päähänpisto on validi peruste tehdä mitä tahansa kenelle tahansa.

Kaamos

20.12.15 klo 17:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Enpä odottanut barroksen Star Wars: The Force Awakens kommenttia lukiessani, että vastaan tulisi täysin varoittamatta Valtava spoileri...

20.12.15 klo 20:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luulen, etta nyt on kyseinen spoileri korjattu tagilla...

tirehtööri

22.12.15 klo 00:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaamos kirjoitti:

joo itekkin näin sen. Luojan kiitos olin nähnyt jo elokuvan. Aika usein tulee luettua kommentteja elokuvasta etukäteen, mutta onneksi tuli jätettyä tällä kertaa väliin. Olisi kyllä palanut käämit jos olisin nähnyt sen ennen elokuvan katsomista.

05.01.16 klo 13:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nettimainonnan taso tänä päivänä. Huomaa ovela viittaus tämän vuosikymmenen suosituimpaan peliin. Kuvakaappaus youtubesta.

03.02.16 klo 11:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Todellisuus kiertää kehää. Rumat mainokset ovat jo ajat sitten ohittaneet kauheudessa viime vuosituhannen Freewebs-hirvitykset. Tuntuu, että mainokset jäävät jatkuvasti varsinaisista sivustoista jälkeen graafisessa ilmeessä.

Ehkä henkilökohtaiset kotisivut viimein tekevät paluun ja saamme ihailla vihreää Comic Sansia oranssilla taustalla GIF-animaatioiden kehystämänä. Ihan kuin ennen vanhaan! Parhaassa tapauksessa Leffatykkiin tulee ilmaiseen lataukseen pelinteko-ohjelmilla tehtyä ajanvietettä.

Nanopoli

27.03.16 klo 23:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taidanpa vähän avautua tänne tykkiin.
Vuosia sitten tuli oltua jopa suht aktiivinen käyttäjä, 18v täytettyäni 5 vuotta sitten tuli tavattua silloin tärkeä tyttö ja tätä kautta kirjoittelu nettiin jäi nuoruuteen. useampi vuosi meni tämän neidon kanssa seurustellessa ja jopa yhdessä ehdittiin pari vuotta asua. Siinä välissä kävin armeijan ja koulut loppuun. Leffaharrastus jäi aika taka-alalle näinä vuosina.
2013 meni sitten lusikat jakoon ja taisin tästä kirjoitellakin foorumille aikanaan..
Noh, siihen aikaan asuin vuoralla kaksiossa ja kävin parissakin työpaikassa. Ero tuntui silloin oikeastaan helpotukselta, tai ainakaan en sitä sen kummemmin miettinyt. Näihin aikoihin lämmittelin vanhoja kaverisuhteita jotka olivat seurustelun myötä jääneet.

Meni jonkun aikaa ja elämä rullasi ihan kivasti, vaikkakin oli yksinäisiä iltoja asiat olivat kuitenkin loppupeleissä hyvin. Töitä, rahaa, ystäviä ja harrastuksia riitti.Olin nuoruudessa poltellut kanjabista mutta tapa oli jäänyt seurustelun alettua, sen aikainen emäntä kun ei sitä hyväksynyt. Pian eron jälkeen pajari palasikin kuvioihin. Aluksi paloi muutaman kerran kuukaudessa, sitten muutaman kerran viikossa ja lopulta päivittäin. Pajari tuntui kivalta korvikkeelta vaimokkeelle, jostain syystä ei huvittanut seurustelemaan alkaa liian pian edellisen suhteen jäljiltä, vaikka tilaisuuksia olikin. Tuohon aikaan naisia riitti ihan kohtalaisesti, oli satunnaista irtoseksiä viihdeilloilta, treffiseuraa ja ihan kaverityttöjäkin.

2013 loppupuolella tuli kokeiltua muitakin huumeita ensimmäisiä kertoja. Alkuun meni MDMA kerran pari ja sieniäkin tuli syötä kymmenisen kertaa varsin lyhyellä aikavälillä (usein jopa peräkkäisinä päivinä). Näistä kunnialla selvittiin ja tuntui että olisi oppinut vaikka mitä uutta itsestä ja maailmasta, omista tunteista ja niihin suhtautumisesta sekä maailmasta ylipäätään.
Luonnollisesti uteliaisuus nousi muitakin päihteitä kohtaan ja vuoden aikana tuli sitten testattua melkein kaikkea mahdollista (koksua, piriä, happoa, ketamiinia, MXE:tä, kärpässieniä, "mollya", 2c-b:tä, dxm:ää ja oikeastaan kaikkia näitä jonkun muunkin kanssa sekaisin) mikä ei ehkä ollut fiksuin ratkaisu.

Tässä nyt olen puolivuotta ollut suht selvinpäin, muutama pajauttelukerta ja parisenkymmentä ryyppyreissua mahtunut sekaan. Syy tähän löytyy psykoosista jossa vietin pari viikkoa viime syksynä. Tuli valvottua 5 päivää, kiskottua piriä, happoa, pajaria, dokua ja madamee sekaisin ja lähes vahingossa tapettua itsensä autoillessani ojaan. Pääsin hetkeksi psykiatriselle osastolle selvittelemään päätä ja teki ihan hyvää. Vasta tässä vaiheessa alkaa tajuamaan että tässähän on mennyt pari vuotta doupatessa päivittäin, ei ihan sitä mitä ajattelin pari vuotta sitten tilanteeni nyt olevan.

Sinänsä asiat on nytkin ihan hyvin, töitä löytyy (kävin töissä päivittäin vaikka douppia kului) ja itse asiassa sain juuri vakipaikan. Lisäksi asuntolainaa on lyhennetty ihan ajallaan kaiken aikaa. Tuntuu kuitenkin että pää on pehmennyt kaikesta kuosaamisesta jonkun verran, vähän kuin olisin taantunut teini-ikäiseksi jälleen. Kaippa tämä tästä kun jaksaa pitää huolta syömisistä, unirytmistä ja jatkaa kuntoilua (suht. säännöllisesti käynyt salilla ja lenkkeilyt jo pari vuotta). Silti monesti iltaisin tulee istuttua alas ja mietittyä omaa elämää, jonkinlaisen identiteetti & eksistentiaalisen ( ja tätä kautta myös eettisen) kriisin äärellä olen vellonut jo pari viikkoa.
Eipä kai muuta, lähinnä postailin jäsentääkseni omia ajatuksia mutta kommentteja ja ideoita kuunnellaan mielellään.

EDIT: Nykyään leffaharrastus se "oma juttu" taas kerran. Päivittäin tulee tätä kulttuuria nautittua ja dvd/bd kokoelma hipoo jo 700 kappaleen rajaa.

30.03.16 klo 16:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vanha Clint Eastwood -leffa uuteen käsittelyyn, tietää kertoa Leffatykin tuorein uutinen. Ihan hauska juttu, ei siinä mitään, mutta onko se tosiaan niin, että Nicole Kidmanin uran merkittävin saavutus on sivuosa Paddingtonissa?

Kookosbanaani

22.04.16 klo 13:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mistäköhän sitä sais motivaatiota pisteyttää uudelleen joitain n. 5 vuoden takaisia katsomiani leffoja/sarjoja, kun mielipiteet niistä ovat muuttuneet selvästi ajan myötä? Olishan se paljon mukavampi selata omaa profiilia, kun on pisteytykset sun muut ajan tasalla, mutta kauhee homma...

the grandi-ma

12.05.16 klo 15:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sain koulussa pesäpallossa aika pahasti turpiini. En ole muutenkaan hyvä urheilussa, mutta nyt tuli pohjanoteeraus: Sain pesäpallon nänniini ja paloin yli 10 kertaa. Käskivät lukea pesäpallon sääntöjä, ja pah! Minähän en käytä inhoamaani lajiin kallista vapaa-aikaani! Huomasin myös, että uudet kuulokkeeni ovat menneet rikki, mikä saa äänentoiston kuulostamaan hevonsonnalta. Valitettavasti, myös useat vapaa-aikani asiat (noin 90% siitä on tietokoneella istuskelua) tarvitsevat ääntä. Ainoa asia mikä säilyttää uskoani ihmiskuntaan on huominen. Silloin menen katsomaan ystäväni kanssa Angry Birds-elokuvaa, jotta voimme haukkua sitä sarkastisesti, josta lähdemme hänen luokseen ja katsomme animea koko yön. Tuo typerä Niin Kaunis on maa itkettää myös.

12.05.16 klo 15:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Peruskoulu... Yhdistelmä vankilaa ja tehotuotantolaitosta. Tuo on kyllä aika masentavaa, että lopuksi vielä käsketään lukea sääntöjä sen sijaan että vaikka selitettäisiin. Pesis on kuitenkin simppeli peli, eikä palamista koskevien sääntöjen opettamiseen luulisi montaa minuuttia menevän. Mutta noinhan se menee liikuntatunneilla aina: oletetaan, että kaikki kyllä tietävät, joten mitään ei selosteta vaan ihmisraukat syötetään lihamyllyyn yksi kerrallaan.

Itse kylläkin pidän pesiksestä, ainoana urheilulajina. Ehkä siksi, että minulla on pitkät jalat ja olen kohtuullisen hyvä lyömään. Harmi, että leikkimielistä pelailua on niin vähän mahdollista harjoittaa. Kaikki ovat liikkeellä joko tositarkoituksella tai sitten eivät ollenkaan. (Sama pätee myös naisiin, höhö.)

vomppa

12.05.16 klo 16:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Peruskoulun liikuntatunnit eivät kyllä kuulu minunkaan rakkaimpiin muistoihini. Olen huomannut että lukiossa on aivan erilainen meininki. Ensimmäisen liikunnan kurssin aikaan koin todella hämmentävän elämyksen: siis voiko koulussa harjoitettu liikunta olla oikeasti mukavaa? Merkitystä on varmaan sillä, että kun peruskoulun on perimmäiseltä olemukseltaan jonkin sortin lasten vankila, niin lukioon hakeudutaan vapaaehtoisesti. Olen kuullut että toisen asteen oppilaitoksissa ylipäänsä on paljon, paljon parempi ilmapiiri kuin peruskoulussa.

Pelasin muuten itsekin tänään pesistä koulussa. Paloin vain kerran, mikä johtuu tasan tarkkaan siitä että pääsin lyömään vain kerran (tämä puolestaan johtui todella suuresta ryhmäkoosta).

12.05.16 klo 17:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mistäköhän johtuu, että juuri pesiksessä olen ihan näppärä koppari. Jalkapallossa sitten pallot ovat lentäneet naamaan, enkä saa juurikaan kavereiden vetoja sheivattua. Peruskoulussakin koitin vaan pysyä muiden perässä futiksessa ja jääkiekossa, jossa en mikään jägermeister todellakaan ole. Peruskoulussa ne perusteet kuitenkin oppii, vaikka kantapään kautta, josta oli hyvä jatkaa kohti urheilulukiota ja sieltä johtuneisiin puulaakipeleihin, jossa kehittyy sopivasti lisää.

12.05.16 klo 17:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minä niin vihasin liikuntatunteja peruskoulussa, etenkin ala-aste ja ylä-aste ennen 9-luokkaa, sitten ammattikoulussa. Erityisesti pesäpallo ahdisti. Vitutus ja ahdistus valtasi mielen jo aamulla kun tajusin, että liikuntatunnilla pelataan tätä baseballin rip-offia koulussa. En pitänyt myöskään mistään muusta joukkuelajeista.

Minulla oli kuitenkin taktiikka tiedossa miten helpottaa tilannetta. Kun luokka jaettiin kahteen ryhmään, lyöjiin ja kiinniottajiin, niin olessani kiinniottajien ryhmässä menin niin kauas kentälle kuin voin, jolloin pallot usein harvemmin lensivät niiin kauas että olisin joutunut ottamaan kiinni. Lyöjissä olessani piti vain tsempata ja toivoa ajan nopeaa kulkua. Kerran sain päättää mihin oma ryhmä menee, lyöjiin vain kiinniottajiin, valitsin kiinniottajat. Muut ryhmäläiset eivät pitäneet päätöksestäni ollenkaan, mutta minä en piitannut siitä pätkääkään. Minulle oli olennaista vain se, että pääsen mahdollisimman vähällä.

12.05.16 klo 18:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

the grandi-ma kirjoitti:

Sain pesäpallossa aika pahasti turpiini

Älähän lannistu, se voi vielä alkaa sujumaan. Minä sain pelata aivan tolkuttoman usein kyseistä peliä, mistä huolimatta aloin oikeasti osua mailalla palloon vasta lukion loppuaikoina. Eli muutama vuosi liian myöhään. Kahdeksannensadannen hudin jälkeen alkaa se oma tyyli löytymään; minun tyylini oli odottaa pallon tippumista suurin piirtein oman kaulan kohdalle ja vasta sitten tehdä todella nopea ja voimakas lyönti pitkän huitaisun sijaan. Pitkässä huitaisussa pallon ja mailan sijainnit osuivat yhteen noin joka tuhannennella kerralla.

Mutta, olihan se monen vuoden ajan ihan hirveää kuraa.

Jos haluatte puuhaa iltapäivälle, niin avatkaapa grandi-maan viesti "vastaa lainauksella" -kohdasta ja opetelkaa ulkoa sen kuvan linkki.

12.05.16 klo 18:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minä taas meinasin pesäpallotunnilla murskata mailalla kaverin käden. Olin lyömässä ja kaveri heitti pallon ilmaan, mutta jostain syystä oli ottamassa sitä äkkiä takaisin käteen, koska syöttö oli ilmeisesti virheellinen kaverin mielestä. Tätä en huomannut ajoissa, ja sitten löin mailalla kaveria käteen, kun tarkoitus oli osua palloon. Kaveri ilmeisesti kuitenkin selvisi pelkällä lääkärikäynnillä, eikä luita murtunut. Mikä sinänsä on onnekas sattuma.

19.06.16 klo 17:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Episodi taas vauhdissa.
Lukekaa juttu ja katsokaa video, jonka kolumnisti linkitti kolumninsa alussa. Meni kaverilta pointti poikkeuksellisen kaukaa yli pään, tai sitten hän on aivan helvetinmoinen feministi.
On harvinaisen selvää, että kirjoittaja, sen kummemmin trailerin kritisoijan mielipidettä kuuntelematta, leimaa hänet (ja samalla kaikki trailerin haukkujat) sovi- tai joksikin muiksi nisteiksi, koska se on nykyään niin v1tun muotia. Netissä niin moni haluaa olla jonkinlainen "ihmisryhmien" puolestapuhujaritari, vaikka aiheella ei ole mitään tekemistä "ihmisryhmien" - tai tässä tapauksessa sukupuolien - kanssa.

Kuvottavaa.

Beer Master

19.06.16 klo 18:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nosfecoff kirjoitti:

Episodi taas vauhdissa.

Kuvottavaa.

Vain kaksi kuukautta sitten samainen kaveri kirjoitti kolumnin otsikolla Taas jatko-osa – Miksei hyviä leffoja säästetä nöyryytyksiltä?
Ihme ettei jo tuolloin vaatinut naisnäyttelijää Bondiksi. En myöskään ymmärrä, mitä järkeä on vastata nettivihaan nettivihalla? Ammutaan vain omaan jalkaan.

mirjamimatilda

16.08.16 klo 11:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

doomsdaymachine kirjoitti:

Mulla sama! Ne koulun liikuntatunnit oli ihan painajaisia! Todellakin tappoi kaiken liikkumisen ilon ja innon! En harrastanut mitään liikuntaa yli kymmeneen vuoteen peruskoulun jälkeen, vihasin kaikkea. Sitten viis vuotta sitten olin niin jumissa, että oli pakko tehdä jotain. Lähdin ihan tavalliselle lenkille ja se tuntui hyvältä. Sit aloin käydä salilla, ihan vaan huvikseni ja pitääkseni selän kunnossa (teen koneella töitä ja lefffat lempiharrastus). Nyt olen noin viis vuotta juossut (http://tarjouskamaa.munbl...edullista-juoksun-hurmaa/ tässä mun yks blogijuttu) ja käynyt salilla säännöllisesti eikä tahdo tulla mitään, jos tulee jostain syystä muutaman viikon tauko liikuntaan. Mutta olen miettinyt, että aika monelta se koululiikunta valitettavasti tappaa liikunnanilon kokonaan! Ja kuitenkin liikunta on niin tärkeää jokaisen terveyden ja hyvinvoinnin kannalta!