Valitusta ruikutusta toisensa perään.

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Valitusta ruikutusta toisensa perään.

01.04.10 klo 20:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Storyteller kirjoitti:
Kookosbanaani kirjoitti:

Mihinkäs MaxS on kadonnut, kun ukon profiilitietoon pääsy on evätty ja profiilikuvakin on kadonnut olemattomiin? Syitä? :|

Kävin vahingossa humalassa tähtääjän oikeuksilla poistamassa ukon profiilin. Kuten rillijulle jo mainitsi, turkis topikki oli syy tähän meikäläisen örvellykseen, vaikkei tosiaan noin saisi tehdä oikeuksista huolimatta pelkästään pyydöstä voorumilla. Siihen vaaditaan kattavemmat syyt.

Tämä oli varmaan vitsi? Siis tämä, että olisit kännissä poistanut maxin tunnuksen (hokasin kyllä asian tapahtuneen, ja jopa maxin viimeisen viestinkin turkisketjussa aikanaan.)

No tapahtunut mikä tapahtunut, mutta mihinkähän ketjuun pitäisi valittaa ja ruikuttaa epäilyttävistä pisteytyksistä/ käyttäjistä, että myös ylläpito kiinnostuisi ja asiaan tarvittaessa tarttuisi?

Nimittäin pisti tässä kerran silmään, että ainakin Seagal-pätkän Vaarallisella alueella pisteytysten jakauma ei vaikuta oikein uskottavalta. Peräti 51,7% äänistä on muka heikointa arvosanaa, ja leffahan sijoittuu jo huonoimpien leffojen listallakin aika korkealla. Voi kyseessä monenkin mielestä huono leffa olla, mutta tuskin sentään noin huono (omasta mielestäni ei ole huono ollenkaan, vaan päin vastoin hyvä, mutta se on taas jo toinen juttu).

Kun sitten vilkaisin alimman arvosanan antajia ( http://www.leffatykki.com...lisella-alueella/arviot/1 ) ja vähän tutkailin summissa muutamia profiileja, niin näytti siltä, että peräti 26 kpl 31:stä tässä luokassa äänestäneestä vaikuttaisivat olevan sama tyyppi. Eli kaikki kuvattomat profiilit. Vilkaistessani sittemmin loputkin äänestäneet, olisin taipuvainen uskomaan, että jopa kaikki ylläpitäjä Arskaa lukuun ottamatta leffalle alinta arvosanaa antaneet vaikuttavat vähintäänkin epäilyttävän samanmielisiltä pisteytystensä ja muutamien muidenkin seikkojen suhteen.

Kaikkien pisteytyslista on 40-70 leffainen, ovat liittyneet parin kuukauden sisällä, ja pisteytykset ovat lähes pelkästään ½:lta ja 5:ttä tähteä. Aika monen kuvattoman profiilin pisteytyslista on käytännössä identtinen.

Eli tuolla olisi mielestäni tutkimista ja varmaan sitten profiilinen harventamisen paikkaakin jollekin, jolla ko. oikeudet on.

Chrattac

01.04.10 klo 20:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

On, tähtääjän oikeuksilla ei pysty poistamaan tunnuksia. Se lie noiden isojen herrojen yksinoikeus, joskaan moderaattorien vastaavista en ole tietoinen.

01.04.10 klo 20:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ No näin vähän arvelinkin.

AP

02.04.10 klo 19:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

cronenberger kirjoitti:

No kyllähän tuo on ihan yleisesti aika totaalisesti lytätty elokuva. Veikkaan myös, että monilla voi olla vaikeuksia ottaa valitustasi Seagal -elokuvasta tosissaan, ottaen huomioon millaisia arvosanoja olet antanut esim. Tatin, Fassbinderin ja Melvillen elokuville.

02.04.10 klo 20:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Minun omilla pisteytyksilläni millekään leffoille ei pitäisi olla tämän asian kanssa mitään tekemistä. Olen ymmärtätänyt, että leffat on tarkoitus pisteyttää oman mielipiteensä mukaan, eikä jonkin "yleisesti hyväksytyn" konsensuksen - tai vaikkapa nimimerkki AP:n mielipiteen mukaan. Siinä tapauksessahan ne voikin jättää sitten jatkossa kokonaan pisteyttämättä, kun siellähän se virallinen mielipide seisoo jo valmiina, vai?

Tuon leffan kohdalla nyt vain on selvästi havaittavissa aivan ilmeinen 30 nikin vedätys - yhtä lailla se manipulointi kohdistuu tuon multinikin pisteyttämiin kymmeniin muihin leffoihin. Vai onko täällä mahdollisesti ihan yleisenäkin tapana sallia multinikkipisteytys?

ottowW

02.04.10 klo 22:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pallokeeeerho pallokeeerho ooolee oooleeee oooleee! Tällä kaudella on tosi monta Kerhon peliä nähty eikä oo varmasti näin kauheeta esitystä ollut. Ja kauden tärkeimmissä peleissä?! Ei sattuis vielä olemaan paikalla yhtään Idrottsföreningen Kamraternan miestä kääntämässä veistä haavassa? En sanois jos ei kettuttas ja kunnolla.

03.04.10 klo 15:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Selvennän nyt vielä tätä asiaa, ettei kenenkään tarvitsisi kuvitella, että tässä on kyse vain jonkin Seagal-leffan sijoittumisen nyyhkyttelystä.

Vaarallisella alueella nyt vain sattui olemaan se leffa, jonka kohdalla tähän pisteytysvääristymään sattumalta kiinnitin huomiota, ja sikäli hyvä esimerkki, että tosiaankin peräti 30/31 alinta arvosanaa ovat mitä ilmeisimmin jonkun multinikeillä annettuja.

On aivan helppoa katsastaa vaikkapa nikin Yölintu pisteytyshistoriasta (http://www.leffatykki.com...statistiikka/pisteytykset) muutama tärppi, kuten vaikkapa edelleen ½ tähdillä manipuloitu Miss kovis (http://www.leffatykki.com...okuva/miss-kovis/arviot/1), jonka ko. alimmasta tähtimäärästä löytyy 28 samaa nikkiä kuin leffan Vaarallisella alueella vastaavasta arvosanasta, + 1 uusi, mitä ilmeisimmin samaan sarjaan kuuluva nikki, eli yhteensä 29 saman käyttäjän nikkiä.

Tai leffan Alfie - naisten viettelijä 5 tähdestä (http://www.leffatykki.com...sten-viettelija/arviot/10) äkkiä silmäten 32 tästä asiayhteydestä tuttua nikkä, joihin sisältyy yksi uusi, pelkästään 5:ttä tähteä antanut hemmo, joka voi kuulua tai olla kuulumatta samaan nikkisarjaan. Mainittakoon, että vaikka Alfie on minunkin mielestäni hyvä elokuva, niin onhan tuo sen äänestystulos nyt aika erikoisen näköinen, kun 84,2 % äänistä on 5 tähteä. Ihmekös tuo, jos leffan yhteensä 38 pisteyttäjästä yli 30 kpl on saman tyypin nikkejä.

Tai vaikkapa leffa Tappakaa Carter, joka näyttäisi sijoittuneen jokaisen kolmen genrensä top-50:een, suhteellisen korkealle vieläpä. Sieltä samaisesta Yölinnun profiilista vastaus tähänkin löytyy, sillä 5 tähden pisteytyksissä (http://www.leffatykki.com...sten-viettelija/arviot/10) näyttäisi äkkiä vilkaisten olevan 32 tuttua nimimerkkiä, ja ilmeisesti vain 1 muu pisteyttäjä. Tappakaa Carter-leffan äänisaaliista 53,2% on ylintä arvosanaa.

Nämä nyt ihan tärppeinä noukittuina konkreettisina esimerkkeinä, jos pelkkä nikkien pisteytyshistorian silmäys ei soita kelloja. Näiden yhteensattumien epätodennäköisyyttä lisää siis myös se, että ko. nikkijoukolla on tilillään vain 40-70 pisteytystä kullakin, ja useimpien nikkien pisteytyshistoria näyttää enemmän tai vähemmän identtiselta.

Joten ehdottaisin, että ylläpito tutkisi asian ja ryhtyisi tarvittaviksi katsomiinsa toimenpiteisiin. Mitään omiin pisteytyksiini liittyvää tai Seagal-vittuilua en välittäisi enää tämän jälkeen lueskella, en varsinkaan sellaisilta nikeiltä, joilla ei ole edes ylläpidon kanssa mitään tekemistä, saati että olisivat ainakaan pisteytyshistoriansa perusteella ko. elokuvaa edes nähneet.

Jamii

03.04.10 klo 16:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Yhdyn ottoon (hihihi) siinä suhteessa, että kyllä aivan uskomattoman huonoa peliä oli tuo edellinen matsi. Nyt saisi pallokerho petrata ja kunnolla jos aikoo vielä pokaalista taistella.

06.04.10 klo 18:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihmeen vaiti on porukka pysynyt täällä noista jatkuvasti aukeavista koko sivun kokoisista mainoksista. Pännii sulkea niitä joka välissä. Onhan niiden tarkoitus vain tuoda sivun ylläpitäjille kehitystuottoja ja tätä asiaa on käsitelty useaan otteeseen, mutta tahdoin vain tähän väliin ilmaista turhautumiseni.

AP

06.04.10 klo 20:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mowgli kirjoitti:

Adblockia kun käyttää niin ei ole ongelmaa noista. Ja se kyllä toimii, itselläni ei ainakaan mitään mainoksia näy.

micco

12.04.10 klo 16:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Voi perkeleen kela ja työkkäri! Olettako te nyt tehneet päätöstä työmarkkinatuen maksusta vai ette? 29.3 tehdyn raportin mukaan kaikki on ok, mutta 30.3 tehdyn raportin mukaan päätös toimitetaan myöhemmin. MITÄ VITUN PAKAA TÄMÄ ON?

Matalahiilihappoinen

15.04.10 klo 17:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Joskus kaikki koneet ovat aivan perseestä. En saa YouTubea näkymään tällä koneella. Lataan Adobe Flash Playerin koneelle useampaan kertaan, muttei se toimi. Ja kaapeliyhteys kännykästä tietokoneeseen ei onnistu, ja digiboxin ruutu on täysin mustana! Mitä helvettiä tämä on, ja osaisiko joku kehittyneempi mahdollisesti olla mikrotukena?

15.04.10 klo 21:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Matalahiilihappoinen kirjoitti:

YouTube on kenkkuilut minullakin, mutta olen keksinyt keinon miten saa katseltua/kuuneltua jotain: avaat sen videon uppijan profiilin ja sitä kautta katsot. Ainakin Operalla toimii.

Voi tietenkin olla, että kun asentaa sen Adobe-päivityksen niin alkaa toimimaan uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Tosin olet sen varmaan jo tehnyt?

16.04.10 klo 17:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jumalauta! Vasta tänään sain tietää, että matikan valtakunnallinen on jo ensi viikon tiistaina! Ja miten voin harjoitella, kun en ole kirjaan koskenutkaan ja viikonloppu on minulle liian vähän! Tämä on katastrofi! Lukioaikeeni taitavat jäädä vain haaveeksi...

Dr. Zaius

16.04.10 klo 18:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kookosbanaani kirjoitti:

Ei kannata luopua lukioon menemisestä yhden matikan kokeen takia. Itse käyn tällä hetkellä lukion toista luokkaa ja voin rehellisesti sanoa, ettei tämä opiskelu ole yhtään sen rankempaa kuin yläasteellakaan. Välillä voi olla vähän rankempia jaksoja, mutta ei se juuri haittaa, koska välillä on sitten niitä helpompiakin jaksoja. Minullakaan ei ole tänä vuonna ollut kertaakaan 35:ttä tuntia viikossa. Tässäkin jaksossa minulla on vain 24 tuntia viikossa, eikä seuraava jakso juuri sen vaikeampi ole.

Yksi helpottava juttu lukiossa on myös se, että tunneilla ei aina tarvitse käydä ja läksyjäkään ei tarvitse tehdä jos ei jaksa/halua.

16.04.10 klo 19:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Muuten, tiedän, että piratismin ihannointi on laitonta tällä foorumilla, mutta voiko kukaan kertoa miten tekstitykset asennetaan BS-Playerillä pyörivään elokuvaan? Sain juuri käsiini erään kauan kaipaamani elokuvan ja haluaisin siihen tekstitykset... mahdollisimman pian.

Swedgin

16.04.10 klo 20:04 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kookosbanaani kirjoitti:

No hohhoijaa. Ei kannata nyt stressata. Ehkä merkityksettömin koe, mitä tulet koko elämäsi aikana tekemään. Ellet halua sitten itsellesi jotain todistella. Meillä ei ainakaan aikanaan vaikuttanut kyseinen koe edes todistukseen tulevaan matematiikan numeroon mitenkään. Jos nyt oikeasti noin paljon stressaa niin ala sitten lukea. Kolmessa päivässä oppii hyvinkin paljon matematiikan ihmeellisestä maailmasta. Ainakin itsestäni monesti tuntui lukiossa, että opettelin tuossa ajassa käytännössä kaiken mitä kurssilla oli opittava, vaikka koko jakso meni sluibaillessa ja tunneilta ei jäänyt päähän mitään.

Storyteller

16.04.10 klo 20:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itse en muista pienintäkään asiaa yhdestäkään valtakunnallisesta kokeesta koulussa, olisin silti päässyt lukioon, enkä todellakaan usein lukenut kokeisiin. Sitäpaitsi, jollet kolmessa päivässä opi tarpeaksi, en usko että lukio olisi teikäläiselle.

Sgt.Rane

16.04.10 klo 20:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kookosbanaani kirjoitti:

Lataa tekstitykset ja laita se elokuvan kanssa samaan kansioon (tee siis uusi kansio). Muuta tekstityksen nimi samaksi kuin elokuvan (muista, että tekstitiedoston pääteennä pitää olla .srt tai .sub)

Eli: Movie1.avi
Subtitle1.sub

---> Movie1.avi
Movie1.sub

BS-playeristä vain valitset tekstitys kohdasta tämän tekstityksen (tulee yleensä automaattisesti)

16.04.10 klo 20:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Vielä sen verran, että siirsin tekstityksen WinRar -tiedostona kyseiseen kansioon ja muutin vasta lopuksi päätteen tekstillä .sub, mutta tekstitys ei vieläkään toimi.