Mielipiteitä arvosteluista

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Mielipiteitä arvosteluista

11.11.08 klo 22:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Boy From Shadows kirjoitti:

Hianoa. Olen jo pari kuukautta yrittänyt herätellä ihmisiä ja etenkin YLLÄPITOA, hephep *huitoo jälleen käsiä* tämän laatuasian suhteen ja nyt ainakin närkästyneet käyttäjät vihdoin nostavat päätään. En tosin ole lukenut näitä foorumeja kovinkaan paljoa ja keskustelua asiasta on varmasti käyty, mutta nyt tarvitaan jo tekoja.

Niin, ja se dcraigin uusin Tropic Thunder on pituudestaan huolimatta täysin julkaisukelvotonta materiaalia.

Joo. Julkaisukelvotontahan tuo on ,mutta ainakin hän yrittää kertoa muustakin kun juonesta. Toki paljastaa vieläkin liikaa ja kirjoittaa järkyttävän huolimattomasti. Tuskin lukee edes kerran läpi mitä tuli kirjoitettua. Hieman outoja vertauksia (ei hyvällä tavalla) esim. "Steve Coogan Damien Cockburnina tuo mieleen Renny Harlinin. En tiedä miksi, mutta ehkä sen innokkuuden takia." saa analyyttisyydellään minut sanattomaksi.

vomppa

12.11.08 klo 12:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vai että nyt on draig pitänyt leffatykkiä pilkkanaan oikein kunnolla? Kaks arvostelua samasta leffasta, huh huh. Ja tuo päästettiin läpi? Ylläpidon silmä on kyllä tosiaan lepsunut. Eipä arvostelu muutenkaan oikein hyvä ollut.

12.11.08 klo 12:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Missään muussa topiikissa valitettu dcraigista? Sillä jos on, niin pitäisi kyllä oikeasti saada ylläpidolle viesti tämän käyttäjän arvosteluista ja hölmöilyistä.

P.S. Meet the Feebles, Da Vinci- koodi ja Fight Club arvostelut työn alla, laittelen tänne kun ovat valmiita...

Boy From Shadows

12.11.08 klo 15:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

vomppa kirjoitti:

Ja näyttelijäntyöstä kerroit hyvin.

Tästä on pitänyt Vompalle sanoa, eli sana 'näyttelijäntyö' ei tarkoita sitä asiaa mitä pyrit ilmaisemaan. Se on genetiivi ja kaksi erillistä sanaa 'näyttelijän työ'. Kyseinen sana on esiintynyt myös arvosteluissasi, joten pakko asiasta mainita.
Käytä mieluummin sanoja kuten: Näyttelytyöskentely, näyttelytyö. Muitakin oli mielessä kun tätä viestiä aloin kirjoittamaan, mutta ne pääsivät karkaamaan takaisin ajatusmaailmaan, mutta eiköhän noilla kahdellakin pärjää.

Lassomies

12.11.08 klo 16:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

NitroPupu kirjoitti:

Fight Club arvostelut työn alla, laittelen tänne kun ovat valmiita...

Saammeko luvan odottaa elokuvalle kahdettakymmenettä arvostelua, jonka tiivistelmässä lukee: "maailman paras elokuva "?

12.11.08 klo 17:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

dcraigin arvio tuosta uusimmasta Bondista on aika outo myös. Siinä sanotaan ohjaustyötä huolimattomaksi ynnä muuta, eli ei olisi tuon arvostelun perusteella odottanut 5 tähteä...

Tämän foorumin nimen voisi vaihtaa: Mielipiteitä Dcraig007:n arvosteluista

Ville

12.11.08 klo 17:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nitropupu: Harkitse nyt vakavasti, kannataako rustailla kahdettakymmenettä Fight Club -revikaa, jos ei ole mitään uutta sanottavaa. Toki voi kirjoittaa, jos on jotain aivan toisenlaista sanottavaa.

Myös Dcraig007:n Epic Movie -arvostelun perusteella odottaisi vähemmän tähtiä. Muutenhan arvostelu on tavanomaista tasoa mieheltä. Mutta suotta valittaa miehestä, kun ylläpito ei vissiin kuuntele.

12.11.08 klo 17:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taidatte olla oikeassa :D eipä minulla olisi paljoa lisättävää noihin aikaisempiin joten jätän sen arvostelun tällä kertaa väliin.

MiiCa

13.11.08 klo 16:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sanokaa mielipiteenne arvostelustani: http://www.leffatykki.com...ttovoittaja-ukk-turhapuro

14.11.08 klo 21:30 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Ihan hyvä arvostelu, alussa alustit juttuasi hyvin, juonikuvaus oli hyvä tiivistelmä ja jaksoit perustella kehujasi. Oikeastaan ainoa merkittävä huono puoli oli loppu, jossa mainitsit leffan puolitoistatuntisen keston heikkoutena. Miksi? Oliko leffa liian lyhyt vai liian pitkä, olisiko tavaraa riittänyt pidemmäksi/lyhyemmäksi aikaa, vai tykkäätkö muuten vain pidemmistä/lyhyemmistä leffoista.

Kirjoitin arvostelun Glen or Glendasta.
Juttu tuntui koko ajan vain paisuvan ja paisuvan, vaikka yritinkin lyhentää sitä. Onko ylipitkä tai ylipäätään luettava? Vai jopa hyvä (epätodennäköinen vaihtoehto)?

Emperor

14.11.08 klo 22:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Tuo kirjoittamasi arvostelu oli kyllä paras lukemani pitkään aikaan. Arvostelu oli pitkä, tosin ei liian pitkä, ja sitä oli ihan oikeasti nautinnollista lukea.
Varsinkin arvostelusi kolmas kappale oli parhain, jossa olit tehnyt kiitettävän tarkkoja huomioita leffasta, ja muutenkin koko arvostelua oli mielekästä lukea.

Ainoastaan viimeistä kappaletta olisi voinut vähän tiivistää. Huomasin sitä lukiessa, että sinulla oli paljon ajatuksia joita olisit halunnut laitaa arvosteluun, mutta revikasta olisi ehkä tullut sitten liian pitkä.
Muuten arvostelu saadaan tyylikkäästi loppuun ilman mitään kömmähdyksiä.

Emperor

14.11.08 klo 22:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pyydämpä seuraavaksi kritiikkiä Lost highway- arvostelustani.

15.11.08 klo 16:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vastauksena aiempaan pohdintaan täällä: ei ole ensimmäinen kerta, kun joltakin käyttäjältä tulee tupla-arvostelu samasta leffasta. Vahinkoja sattuu esimerkiksi, kun liipasinsormi on liian herkässä.

15.11.08 klo 19:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Söpö kirjoitti:

Dcraigin tupla arvostelujen tekemisellä oli kuitenkin muutama kuukausi väliä ja ne eivät ole sama arvostelu vaan jälkimmäinen on kokonaan uudestaan kirjoitettu. Eikä se edes ole kovin hyvä.

15.11.08 klo 20:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

15.11.08 klo 22:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

NitroPupu kirjoitti:

http://www.leffatykki.com...uva/sleepers-katuvarpuset kommenttia?

Paljastat juonesta liikaa.

Esim. "Neljä kaverusta tekevät kepposia ja viettävät huoletonta elämää, kunnes tavallinen hodarimyyjän kiusaaminen johtaa vanhan miehen vakavaan loukkaantumiseen."

Minusta arvostelussa ei olisi tarvinnut kertoa tuota syytä miksi pojat joutuvat "lusimaan". Myöskin kakkos kappaleen paljastus miten Tommy ja John kostavat Noakesille on liian yksityiskohtainen. Osa elokuvan mielenkiintoa on kuitenkin nähdä että paha saa palkkansa vai saako ollenkaan. Nyt sinä kerroit että se saa ja vieläpä miten ja kuka niin tekee.

Kolmannessa tai neljännessä kappaleessa (niiden välissä ei ole kunnon väliä vaikka ehkä olet tarkoittanut ne eri kappaleiksi) käytät sanaa "virkavalta". Korjatkaa heti jos olen väärässä, mutta virkavalta sanaa minun mielestäni käytetään poliiseista, ei vartijoista.

Arvostelun kolme viimeistä kappaletta toistavat liikaa itseään. Kirjoitat esim. "...tästä elokuvasta saa paljon irti..." ja "Hahmoista saa paljon irti.". Noin lähekkäin käytettynä (yksi lause välissä) ne kuulostavat itseään toistavilta ja vievät "tehoa " sanojen merkityksestä. Osittain se kuulostaa myös siltä että kirjoittaja on mielikuvitukseton,koska ei keksi mitään muita sanoja. Tämän kruunaa viimeinen kappale jossa käytät myös "...elokuvasta saa paljon irti,..."

Toistoa on havaittavissa myös näissä lauseissa.

"katuvarpuset käsittelee hyvin vaikeaa asiaa, eli pedofiliaa."

"Kun miettii, että näinkin vaikeasta ja hirvittävästä asiasta kuin lasten hyväksikäytöstä saa ..."

"Sleepers käsittelee viihdyttävästi ja vahvasti niinkin vakavaa asiaa kuin pedofiliaa."

Jos viimeinen kappale on ns.loppuyhteenveto,niin siinä ei tarvitse käyttää samoja lauseita, joita on jo aikaisemmissa kappaleissa käyttänyt.

15.11.08 klo 22:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Emperor kirjoitti:

Pyydämpä seuraavaksi kritiikkiä Lost highway- arvostelustani.

Hyvä arvostelu. Ainoa kritiikin paikka on tuo "Fred Madison (Bill Pullman) on saksofonisti, joka omistaa suuren talon elää uhkean vaimonsa, Reneen (Patricia Arguette) kanssa." lause.

Olet sen varmaan huomannut itsekin ja tiedät miten sen olisit voinut kirjoittaa paremmin,mutta tässä olisi yksi vaihtoehto:

Fred Madison (Bill Pullman) on saksofonisti. Hän omistaa suuren talon, jossa elelee uhkean vaimonsa, Reneen (Patricia Arguette) kanssa.

Boy From Shadows

15.11.08 klo 23:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:

Eikös käsitettä 'virkavalta' käytetä kaikista, jotka virkansa puolesta pystyvät käyttämään valtaansa lain puolustajana?

andy

16.11.08 klo 10:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Blindness [www.leffatykki.com]

Oisko tästä sokeasta kyhäelmästä jotain sanottavaa?.

16.11.08 klo 11:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

andy kirjoitti:

Blindness [www.leffatykki.com]

Oisko tästä sokeasta kyhäelmästä jotain sanottavaa?.

Andyn taattua laatua.

Liikaa spoilaavia arvosteluja ei Andyltä tule ja juuri sopivasti osaat elokuvasta muutenkin kertoa. Ensimmäisessä kappaleessa kerrot jotain elokuvan taustoista. Siitä saisivat muutkin ottaa mallia. Koska siten saadaan lähes kaikille arvostelun lukijoille jotain uutta tietoa. Aika moni arvostelu ei sisällä mitään uutta ja lukija tietää arvostellusta elokuvasta enemmän kuin arvostelija. Pariin seuraavaan kappaleeseen kirjoitit sulavasti mikä elokuvassa on hyvää ja mikä ei.

Kun kerrot näyttelijöistä niin ehkä olisit voinut mainita mistä heidät parhaiten muistetaan. Itselleni Julianne Moore ja Mark Ruffalo ovat tuttuja muutamista elokuvista,mutta ehkä jollekin arvostelun lukijalle nimi ei automaattisesti yhdisty naamaan. Toki klikkaamalla nimeä sekin selviää,mutta miksipä sitä ei ottaisi huomioon jo arvostelussa.

Olen miettinyt tuota viimeisen kappaleen aloitusta. Olen huomannut että moni aloittaa sen sanalla "kokonaisuutena". Jota se kappale tietysti käsittelee,mutta voisiko sen sanan jättää kokonaan pois. Vaikka se ei olekaan kovin häiritsevää niin arvostelusta tulisi vieläkin yhtenäisempi,kun viimeinen kappale ei olisi niin selvästi lopetus kappale,jonka ensimmäinen sana on vähän kuin otsikko.

Nyt se on näin. "Kokonaisuutena Blindness on rauhal..." kun se voisi alkaa ihan vain näin. Blindness on rauhal....

Koomista antaa ohjeita 303 arvostelua kirjoittaneelle 38 fania "saalistaneelle". Etkohän sinä tiedä vähän paremmin miten hyvä arvostelu kirjoitetaan. :)