Mielipiteitä arvosteluista

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Mielipiteitä arvosteluista

08.11.08 klo 16:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

rillijulle kirjoitti:

Heittäkääs jotain kommenttia tuosta. Yhden, ainoastaan yhden virheen löysin tuolta joka piti korjata jo aikaisemmin mutta muuten unohtui. Tähän revikkaan käytin eniten aikaa ja resursseja, että pitäisi jo olla laadukkaampi.

Hyvä tykitys oli. Perustelit kaiken ja kerroit hyvin, minkälainen olisit toivonut elokuvan olevan. Enkä löytänyt yhtään kirjoitusvirheitäkään.

08.11.08 klo 16:53 - linkitä tähän kommenttiin: #

Boy From Shadows kirjoitti:
rillijulle kirjoitti:

Sen syvällisempiä kirjoittelematta olet jälleen ottanut ison askeleen eteenpäin ja nyt sain arvstelustasi kaiken tarvittavan informaation ja kirjoitusasukin oli nyt kunnossa. On se hienoa nähdä miten ihmiset kehittyy ja ehkä osa jopa tämän topicin ansiota, joten hyvin homma etenee (:

Kiitokset jälleen. Siitä sun kirjoittamasta "Näin teet hyvän arvostelun"-jutusta oon ottanut hieman mallia. Nykyään noiden arvostelun kirjoittaminen on paljon helpompaa hommaa kun asettelu sun muu tärkeä on selkäytimessä.

Kiitokset vompallekin!

10.11.08 klo 10:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kuinkas hyvin onnistuin tässä arvostelussa? Paraniko laatu yhtään?

MiiCa

10.11.08 klo 16:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noniin, tässä olis taas uusi arvostelu: http://www.leffatykki.com/elokuva/hei-me-lennetaan

11.11.08 klo 00:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

vomppa kirjoitti:

Kuinkas hyvin onnistuin tässä arvostelussa? Paraniko laatu yhtään?

Vastaus kysymykseesi; laatu parani. Välimerkit ovat hienosti kohdallaan ja muutenkin kieliasu on hyvin hallussa.
Mitäs tästä muuten voisi sanoa... Pidän siitä etteivät kaikki arvostelut ole samaan muottiin tehtyjä vaan muutakin uskalletaan tehdä, ja en siis missään nimessä tarkoita, että tykistä pitäisi mitään sirkusta tehdä (:
Käsittelet leffaa arviona vuoropuhelussakin, etkä unohda pääasiaa. Dialogi on myös hauska, mutta kun tuollaisen päätit tehdä niin jotain enemmänkin siihen toivonut. Enemmän pituutta, enemmän sisältöä, enemmän erikoisuuksia, enemmän nerokkuutta.
Tykkäsin silti. Ja laatu tosiaan parani edellisistä.

11.11.08 klo 00:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

MiiCa kirjoitti:

En pitänyt lähellekään niin paljoa kuin edellisestä kirjoittamastasi arvostelusta, josta täällä laitoin kommenttia. Kokonaisuus ei vain toiminut tällä kertaa yhtä sujuvasti ja tuo alku oli kaikkea muuta kuin vakuuttava, sillä toistat liikaa: "Olen aina pitänyt kreisikomedioista ja parodioista, ja koska Hei, me lennetään! on sekä kreisikomedia että parodia, en mitenkään voinut olla ostamatta sitä. Kun aloin katsomaan Hei, me lennetään! -leffaa..."
Kun sen olisi voinut kirjoittaa helpommin luettavaan muotoon, esim.: "Olen aina pitänyt kreisikomedioista ja parodioista, ja koska Hei, me lennetään! on niitä molempia, en mitenkään voinut olla ostamatta sitä. Kun aloin katsomaan kyseistä leffaa..."

Ehkä tuo alku vaikutti keskittymiskykyyni sen verran negatiivisesti, etten oikein toipunut enää takaisin arvostelun pariin, mutta niin.. No kyllä tuo loppu on ihan hyvä, mutta yhtä sujuva se ei ole kuin aikaisempi tuotoksesi.

11.11.08 klo 10:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

MiiCa kirjoitti:

Tuo on selvästi huonompi kuin Hancockin arvostelu. Juonen selitys tuntui vähän tönköltä, ja muutenkaan kokonaisuus ei pysy yhtä hyvin kasassa. Aloituskappaleessa toistat liikaa samaa. Mutta kyllä aloitus ´´olen aina pitänyt´´ on parempi kuin aikaisempi ´´MiiCa on aina pitänyt´´ aloitus. Ja näyttelijäntyöstä kerroit hyvin.

NitroPupu

11.11.08 klo 14:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

kerpele

11.11.08 klo 15:37 - linkitä tähän kommenttiin: #

NitroPupu kirjoitti:

http://www.leffatykki.com/elokuva/300 kommenttia?

Xerxes oli Persian kuningas, ei Perun. Butlerin etunimi on Gerard, ei Gerald.

Kivilärvi

11.11.08 klo 16:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Siis nyt dcraig007 on repässy oikee kunnolla. Ei siinä mitään, että hän kirjoitti Tropic thunderista yhden viiden tähden arvostelun, mutta hän koki näemmä tarpeelliseksi kirjoittaa myös toisen samasta elokuvasta:

Aika kova veto.

Lamourhaaja

11.11.08 klo 17:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Ylläpidolla on näkyjään nykyään niin kiire noiden podcastiensa sun muiden uusien jännyyksien kanssa, että tällaistakin pääsee lävitte. Mihin on kadonneet perusasiat? Alan kuulostaa Peter von Baghilta, joka taistelee elokuva-arkistoa, Helsingin sanomia ja fasisteja vastaan, mutta minkäs teet, kun kukaan ei tunnu enää kiinnittävän huomiota siihen miten foorumi toimii ja nyt ei näkyjään edes siihen miten arviopuoli toimii.

Oli muuten myös aika järkytys tajuta vasta nyt, että toi ihme artikkelipuoli toimii yhteistyössä Episodin kanssa. Meinas kyllä laatta lentää.

Lassomies

11.11.08 klo 17:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minä alan kohta uskoa, että dcraig on ylitse pursuavalla huumorintajulla siunattu veijari, jolle tämäkin temppu oli vain yksi tarkkaan sumplittu tapa lisää pitää Leffatykkiä pilkkanaan.

Varsin vallatonta.

11.11.08 klo 17:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kivilärvi kirjoitti:

Aika kova veto.

Jep. Tulin juuri samasta asiasta tänne valittamaan. Siis kyseinen henkilö ei varmaankaan käy foorumeilla ollenkaan, koska täältä saisi hyviä vinkkejä arvostelujen tekoon. En kyllä ymmärrä miksi pitää arvostella sama elokuva kaksi kertaa, tosin oli tämä herran toinen arvostelu hieman pidempi ja parempi kuin tavallisesti, mutta silti. Sama asia se olisi kun joka käyttäjä arvostelisi saman elokuvan jokaisella katsontakerralla uudestaan. Siis ei hemmetti! Ylläpito voisi olla hieman tarkkaavaisempi tuon hemmon suhteen, tulee läpi välillä niin turhia arvosteluja että... Ja kysymys herääkin, warettaako dcraig007 leffansa, sillä eihän tuota ole saatavilla vielä DVD:llä ja leffa on katsottu Kotona. Myös "katsoin sen vielä paremmalla laadulla" herättää epäilykset. Hyi hyi.

X-tyyppi

11.11.08 klo 17:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lassomies kirjoitti:

Varsin vallatonta.

Itse ainakin laittaisin tämän ennemminkin juuri dcraigin kuin ylläpidon piikkiin. Siis kuka oikeasti odottaa, että joku kirjoittaa jo arvostelemalleen leffalle uuden revikan ilmoittamatta siitä.

Doc

11.11.08 klo 18:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

^No voe sininen vittu. Eiköhään täällä nyt ole tuon kyseisen heran arvioille jo annettu aika paljon painavaa ja perusteltua kritiikkiä, mutta yhä ne vain jollain konstilla tulee julkaistuksi kaikki tyynni. Joten kyllä vastuu lepää ihan yhtä paljon sensoreiden kuin kirjoittajan itsensäkin harteilla tässä.

11.11.08 klo 18:54 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taidankin tuonne kehitystopicciin ehdottaa ajatusta semmoisesta, että voisi lähettää käyttäjille viestejä. Saisi eräs henkilö pientä palautetta.

Ville

11.11.08 klo 19:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ei jumaliste. En tiedä kumpi ärsyttää enemmän: Dcraig007, joka kirjoittelee kehnoa tekstiä vai ylläpito, joka päästää näitä läpi. Tuon uudemman Tropic Thunderin yksi kappale on sitä paitsi aivan turha. Ketä kiinnostaa. mitä mainoksia näytetään ennen elokuvaa? Ja on kyllä todella typerää tehdä kaksi arvostelua. Voisiko ylläpito tehdä tämän kaverin kanssa jotain?

11.11.08 klo 19:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuo dcraigin uusin on kuitenkin paljon parempi kuin ne aikaisemmat. Olisikohan dcraig käynyt vilkaisemassa näitä paria ketjua missä pieniä vihjailuja hänen arvosteluidensa tasosta on esitetty. Jopa ero noiden kahden Tropic Thunder arvostelun välillä on hurja.

Ne vitsi-trailerit ovat osa sitä Tropic Thunder elokuvaa.(Vielä enemmän kuin esim. Planet Terrorin ja Death Proofin väliin tarkoitetut.) Toki niistä ei paljoa tarvitse arvostelussa paljastaa.

11.11.08 klo 21:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hianoa. Olen jo pari kuukautta yrittänyt herätellä ihmisiä ja etenkin YLLÄPITOA, hephep *huitoo jälleen käsiä* tämän laatuasian suhteen ja nyt ainakin närkästyneet käyttäjät vihdoin nostavat päätään. En tosin ole lukenut näitä foorumeja kovinkaan paljoa ja keskustelua asiasta on varmasti käyty, mutta nyt tarvitaan jo tekoja.

Niin, ja se dcraigin uusin Tropic Thunder on pituudestaan huolimatta täysin julkaisukelvotonta materiaalia.

NitroPupu

11.11.08 klo 22:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Boy From Shadows kirjoitti:

Tässä asiassa täysin smaa mieltä kuin BFS. Dcraigista kun puhutaan, niin hänen quantum of solacen arvostelu on myös aivan karmea. Tekstin perusteella ei odottaisi viittä tähteä, ja lopetus on hieno ! Onkohan eka kerta koko foorumilla kun sama käyttäjä tekee kaksi arvostelua samasta leffasta...?