Mielipiteitä arvosteluista

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Mielipiteitä arvosteluista

1961 viestiä

06.05.13 klo 11:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Piilotettu. Pahoittelen vähäistä omaa aktiivisuttaani.

kurkkuharja

06.05.13 klo 19:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

TomHenry kirjoitti:

Täytyy silti olla jonkin tason laadunvalvontaa, koska ei tällainen edistä kenenkään asiaa.

En nyt MILLÄÄN haluaisi lietsoa kapinaa tai pahaa mieltä, mutta heil Laajakuva, heil Elitisti.

Tarkennan vielä, että on olemassa erinäisiä asioita, joista suuri joukko ihmisiä on vuosia valittanut, mutta jotka eivät näytä koskaan muuttuvan. Kaikkea ei jaksa loputtomiin. Tästä kertoo vaikkapa se, että liki koko aikansa aktiivisina sivustolla oleillut kaverikaartini on jo käytännössä lopettanut täällä käymisen, sillä vaihtoehtoja alkaa löytyä. Sama efekti, joka kävi viitisen vuotta aiemmin Lamon ja kumppanien häippäistyä Tykkiin aikansa panostettuaan.

Ei siinä, onhan Leffatykki sentään edelleen hyvä säilytysvarasto kommenteille siltä varalta, että Listal vielä kaatuisi lopullisesti. Ehkä oman sukupolveni muutenkin on aika siirtyä harrastuksessaan eteenpäin. Itse ainakin siirryn nyt saunaan.

1961 viestiä

06.05.13 klo 20:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lähdetkö Kurkkis kaljalle joku päivä?

kurkkuharja

06.05.13 klo 20:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mikä jottei, kunhan samalla paikkakunnalla vain satutaan olemaan.

TomHenry

06.05.13 klo 20:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

kurkkuharja kirjoitti:
TomHenry kirjoitti:

Tarkennan vielä, että on olemassa erinäisiä asioita, joista suuri joukko ihmisiä on vuosia valittanut, mutta jotka eivät näytä koskaan muuttuvan. Kaikkea ei jaksa loputtomiin. Tästä kertoo vaikkapa se, että liki koko aktiivisina sivustolla oleillut kaverikaartini on jo käytännössä lopettanut täällä käymisen, sillä vaihtoehtoja alkaa löytyä. Sama efekti, joka kävi viitisen vuotta aiemmin Lamon ja kumppanien häippäistyä Tykkiin aikansa panostettuaan.

Tämän vastauksen voi siirtää muuhun topiciin tai pitää täällä. Miten itse koette, itse en siihen pysty.

En ole ollut yhtä kauan Tykissä kuin sä, mutta kyllähän täällä on meininki kuihtunut aika paljon sen vajaa kolmen vuoden aikana kun täällä olen ollut. Se ei tosiaan heijastu pelkästään arvosteluissa vaan näkyy se myös muutenkin foorumiaktiivisuudessa. Jotkut vanhemman koulukunnan tykkiläiset kyllä yrittävät pitää yllä sivun uskottavuutta varteenotettavana elokuvasivustona. Fakta on kuitenkin se, että tämä paikka kumpuaa hiljaisuuttaan eikä muutosta parempaan ole näkyvissä. Ei sillä ole väliä, onko 20 tuhatta tykkääjää Naamakirjassa. Se on huomattu kuinka tosissaan monet sielläkin ovat vai muistaako joku vielä erään yleislakon johon piti osallistua puoli miljoonaa ihmistä, mutta johon osallistui muutama kymmentä ihmistä?

Leffatykki on sinällään hyvä sivusto. Täällä on kattava elokuvatietokanta ja paras sisältö on oikeasti erinomaista. Onkohan tämä sitten jonkinlainen murrosvaihe sivustolle, mutta viime ajat ovat olleet kyllä kuivaakin kuivempia. Tämä heijastuu minulle juuri vuoden vaihteen jälkeen tulleiden arvosteluiden kautta. Vielä vähän aikaa sitten toimittiin suht tiukkojen linjausten mukaan ja oli edes jonkin tason aktiivisuutta. Nyt sitten pääsee mikä vain läpi, jotta saadaan edes jotain ilmoille. En enää koe Leffatykkiä juuri näiden syiden vuoksi uskottavaksi sivustoksi.

Kuten kurkkuharjakin totesi, heil Laajakuva, heil Elitisti.

Maximus

29.08.13 klo 23:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lukaisin tuossa tuon Boy From Shadowsin arvostelun Kirottu - elokuvasta. Arvostelu on muuten mieleeni, teksti rullaa ja noiden nimien tummentaminen saa tekstistä komeamman näköisen. Kuitenkin yksi seikka, mikä pisti tuossa ja monessa muussakin aiemmin silmään on se, että monesti tunnutaan puhuvan jonkun tietyn ryhmän puolesta ja se pistää välillä vihaksi. Esimerkiksi tästä arvostelusta jätän plussapinnan antamatta, koska jo otsikossa lukee "Kauhuelokuvien suurkuluttajia The Conjuring ei hetkauta, mutta salillisen teinityttöjä se saa kirkumaan." Tuo lause ei mielestäni pidä paikkaansa ollenkaan ja kun tässä vedotaan muiden mielipiteisiin, ei se toimi arvosteluna ollenkaan. Mielestäni olisi parempi jos arvostelijat keskittyisivät täysin omaan mielipiteeseensä esim. "...itseäni The Conjuring ei hetkauta, mutta...".

Olen huomannut itsekin välillä, etenkin vanhempia arvosteluita lukien sortuvan tuohon, joten en täysin syytön ole. Vasta viimeaikoina olen oppinut hieman välttämään tuon tyylistä tekstiä, vaikka muutamia kertoja on saattanut päästä ajatukset hieman harhailemaan ja turhan paljon muiden puolesta kommentoimaan elokuvaa. Jokaisen mielestäni kannattaisi kuitenkin arvostella/kommentoida elokuvia yksilönä, eikä pyrkiä kirjoittamaan niitä ikään kuin tietyn ryhmän puolesta, koska tuommoisia ryhmiä ei todellisuudessa oikeastaan ole ja uskoisin, että monien mielipiteet poikkeavat useasti muista, huolimatta siitä kuinka paljon elokuvia on katsonut.

metalhead90

29.08.13 klo 23:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tylsistyneenä, kun näitä foorumeita selailin, niin huomasin tämän topicin. Aloin miettimään omaa ainoata arvostelua tähän mennessä ja kyllä siitä virheitä huomaa heti. On monta asiaa, mitä muuttaisi välittömästi omassa kritiikissä.

Eli, jos jotain arviota saisi tuosta The Killing Jar arvostelusta, niin olisin kiitollinen. Sen ainakin itse huomasin, että esitellessään jonkun elokuvan, ei kannata käyttää heittomerkkejä. En edes tiedä onko se oikein, mutta typerältä se ainakin näyttää. Tyyli kumpuaa kuitenkin jostain yläasteen äidinkielen tunneilta, jossa opettaja itse niin kehotti tekemään. Tahtoisin muutenkin Killing Jarista muiden mielipiteitä, sillä jostain syystä se minuun upposi.

Maximuksella on hyvä pointti tuo, että yleistys ei sovi arvosteluun yhtään. Sitä huomaa välillä ihan ammattilais kritiikeissäkin.

Boy From Shadows

30.08.13 klo 11:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Roger that, Maximus. Nuo on niitä pieniä maneereita, jotka automaattisesti tekstiin välillä tunkeutuvat, eikä niitä itse edes välttämättä huomaa. Pointtisi on hyvä, sillä eihän arvosteluissa muiden puolesta ole tarkoitus puhua, vaan täysin omana itsenään. Toki esimerkkisi annon mukaisten kommenttien on tarkoitus vain stereotypisoida, mutta ymmärrän sen olevan häiritsevä asia, mikäli se omalla kohdalla menee ristiin. Ja jotta väärinkäsityksiä ei pääse tapahtumaan, niin korostan, että mielestäni stereotypiat on perseestä! Mitään ei soisi yleistettävän, sen verran erilaisia kaduntallaajia löytyy.

vomppa

01.09.13 klo 17:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Texas Chainsaw 3D

Kirjoitinpas tänään ekan arvostelun varmaan pariin vuoteen, ja kuulisin mielelläni palautetta. Saa kritisoida rankastikin, tunnen kyllä olevani melkoisen ruosteessa.

Boy From Shadows

01.09.13 klo 23:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jos vomppa nyt olet ruosteessa, niin mielenkiinnolla odotan kun suurimmat karstat on koneesta irronneet, sen verran hyvää tekstiä oli. Yhden vanhemman arvostelun luin myös sinulta, ja meikäläisen mielestä kehitystä on tapahtunut parempaan suuntaan. Sen suuremmin analysoimatta; hauskaa, soljuvaa ja helppolukuista tekstiä. Keep on the good work ja lisää vastaavaa!

vallu_87

24.12.13 klo 10:08 - linkitä tähän kommenttiin: #

Haluan näin joulun kynnyksellä nostaa esille kaksi hienoa miestä, jotka antoivat Martial arts faneille luettavaksi jotain muuta kuin jouluntoivotuksia (vaikka mukavia nekin on) Nimittäin Chuck Norris-arvosteluita.

Jurpolta tuli tuttuun tapaan lyhyt mutta lipevä kuvaus ehkä Chuckin uran ninjapitoisimmasta elokuvasta Octagon - Hiljaiset tappajat. Teksti ei ollut ehkä asiapitoisimmasta päästä, mutta hauska ja suoraviivainen kuvaus elokuvan kulusta riittänee saamaan naururefleksin liikkeelle.

Toisen pommin pudotti ehkä yksi tykin vannoutuneimmista Chuck-faneista, Raato-A. Yhden miehen armeijan revikassa puolestaan kaivettiin esiin mielenkiintoisia faktoja taistelijoiden uralta. Teksti oli myös sopivan pitkä. Näitä lukisin mielellään enemmänkin. Kiitos pojjaat!

JohnRambo

02.01.14 klo 22:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitokset Scarfacella loistavasta arvostelusta Mollbergin Tuntemattomasta! Kirjoitus summasi hyvin paljon sellaisia pointteja mitä olin itsekin alitajuisesti pohtinut, mutta ne eivät olleet selkeytyneet mielessäni niin terävästi, kuin mitä tämä revikka auttoi tajuamaan.

23.02.14 klo 08:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Raato-A kirjoitti loistavan pisteliään arvostelun Troll 2-tekeleestä, mutta miksi ihmeessä hän antoi yhden tähden kaikista huonoimmalle elokuva koskaan? Minimi kun on puoli tähteä.

JohnRambo

23.02.14 klo 10:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jurpo kirjoitti:

Vähän ehkä off-topiccina, mutta mun itse en miellä tuota puolta tähteä edes arvosanaksi. Mun mielessä pisteytys on yksinkertaisesti 1-5, puolikkaat mukaan. Paskinkin pökäle saa siis ainakin multa "jopa" 1 tähteä.

23.02.14 klo 13:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kiitos kehuista Jurpo! JR vastasikin jo puolestani, eli siis juurikin noin. Puolikas tähti tuntuisi vähän kummalliselta antaa, itse pidän kokonaista ykköstä edelleen miniminä. Lisäksi mitä jos satun törmäämään johonkin VIELÄ kammottavampaan leffaan? ;-D Noita tähtiä tulee muutenkin heiteltyä aika huolimattomasti ja sen kummemmin miettimättä, sillä loppupeleissä niiden informatiivinen arvo arvostelun lukijalle on aika lähellä nollaa, niiden antamiseen kun on vaikea luoda mitään yhtenäistä ja kaikilla saitin käyttäjillä samanlaisena pysyvää kriteeristöä. Kiinnittäkää ainakin minun, ja mielellään kaikkien muidenkin revikoissa isoin huomio aina tekstiin! :-)

Jos jotakuta kiinnostaa, niin tässä suunnilleen skaala, jolla itse noita tähtiä öbaut annan:
1: Paska
2: Heikko
3: Hyvä
4: Tosi hyvä
5: Loistava.

Wayne 64

01.01.15 klo 12:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Noita Raato-an arvosteluita on hauska lukea. Ne ovat hyvin kirjoitettuja ja muutenkin niitä riittää.

Visailija

15.01.15 klo 23:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nyt on pakko kysäistä, että katsotaanko noita arvosteluja nykyään ollenkaan ennen läpi päästämistä? Hiljattain on ilmestynyt lähemmäs tusinan verran arvioita, joita ei mielestäni olisi pitänyt julkaista.

Esakkin arvostelu uusimmasta Vareksesta pisti silmään eilen.

Kyseinen arvostelu on täynnä kirjoitusvirheitä aina otsikosta lähtien ja se on sisällöllisesti melko heikko. Vaikka kyseessä on Esakkin ensimmäinen arvostelu, niin ei sitä tuollaisena saisi läpi päästää.

Tänään on sitten putkahtanut kymmenen arvostelua käyttäjältä Eba94.
Esimerkkinä käyköön Levottomista tehty ”arvostelu”.

Eihän tuossa arvostella itse leffaa oikeastaan ollenkaan. Muutenkin nuo kaikki revikat ovat tuollaisia kahden-kolmen kappaleen mittaisia kyhäyksiä ja muistuttavat enemmän kommentteja. Lisäksi ainakin Blade Runnerista on tehty jo niin monta arvostelua, että uuden pitäisi mielestäni tuoda esiin jotain aiemmasta poikkeavaa näkökulmaa tai mielipidettä, mitä ei tässä tapauksessa tapahdu. Eba94 osaa kyllä kirjoittaa hyvin, kuten hänen Nymphomaniac arvostelunsa osoittaa, mutta nämä uudet ovat sen verran huonoja että enpä tiedä olisiko noista pitänyt yhtäkään julkaista.

Grinch

18.01.15 klo 02:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Visailija kirjoitti:

Eba94 osaa kyllä kirjoittaa hyvin, kuten hänen Nymphomaniac arvostelunsa osoittaa, mutta nämä uudet ovat sen verran huonoja, että enpä tiedä olisiko noista pitänyt yhtäkään julkaista.

Hexter!!!!!