Mielipiteitä arvosteluista

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Mielipiteitä arvosteluista

VierasTalo

08.12.10 klo 13:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lähinnä puhtaasta vitutuksesta syntyi pitkästä aikaa arvostelu: Kauhukakara

Palautetta pyydän mitä nöyrimmin jos joku sitä on halukas antamaan.

Jamii

13.12.10 klo 12:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koska en ole pitkään aikaan tehnyt arvostelua niin olisi kiva saada hieman kommenttia taikka analyysia revikastani ja sen laadusta.

02.01.11 klo 12:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Heinätontulle propsit Auringonnousu-arvostelusta. Hyvä arvostelu ja riittävästi infoa taustoistakin. Genrelajitteluun sen verran että kai tämä muutakin on kuin draama ja rikos - eikö teillä tunneta rakkauselokuvaa ollenkaan?

Jude

02.01.11 klo 14:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen alkanut tämän vuoden puolella tekemään arvosteluja pelkkien kommenttien sijaan, lähinnä harvinaisemmista pätkistä joilla ei vielä ole arvostelua sivuilla.

Tässä viides ja uusin arvosteluni River's Edgestä, kommentteja kiitos: http://www.leffatykki.com/elokuva/rivers-edge

Parasite

21.01.11 klo 12:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itsekkin voisin ottaa palautetta vastaan kahdesta toistaiseksi ainoasta arvostelustani. Kirjallinen sujuvuus ja asiapitoisuus on tiedettävästi jutuissani aina paskaa. Ekat kunnon arvosteluthan nuo minulta ovat..
Nightwish - End Of Innocence & Romahduksen anatomia

Jamii

21.01.11 klo 20:15 - linkitä tähän kommenttiin: #

Parasite kirjoitti:

Nightwish - End Of Innocence & Romahduksen anatomia

Kummatkin noista olivat mielestäni mukavia ja informatiivisia arvosteluita, jotka saivat kiinnostuksen heräämään ainakin tuohon Romahduksen anatomiaan.

Ainoat kaksi asiaa, mitkä jäivät häiritsemään olivat kappalejako ja EOI:n setlist. Tuossa Romahduksen anatomia arvostelussa olisi voinut ainakin kaksi kappaletta yhdistää yhdeksi ja End Of Innocence:sessa kaikki kolme viimeistä kappaletta vetää yhteen. Lisäksi tuon sisällön End of Innocencen lopusta olisi voinut napsaista pois, koska nuo samat asiat voi katsoa vaikka googlesta.

Muuten todella hyviä kummatkin, odottelen mielenkiinnolla tulevia arvioitasi.

Parasite

23.01.11 klo 06:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Kiitän antamastasi palautteesta ja pyrin tuottamaan jatkossakin arvosteluja, sillä onhan leffatykki on osoittautunut viihtyisäksi ja hyödylliseksi elokuvaharrasteen kannalta.

Matalahiilihappoinen

28.02.11 klo 16:03 - linkitä tähän kommenttiin: #

Haluaisin kommentteja Baarikärpänen-revikastani, joka on ensimmäinen arvosteluni pitkään aikaan sitten Kolmas mies-arvostelun, joka ei näyttänyt olevan kovin hyvä. Tarttuminen revikan kirjoittamiseen oli pieni päähänpisto, ja tartuin siihen kylmiltään ilman valmiita ideoita, mutta tulihan siitä mielestäni ihan hyvä arvostelu.

Kuten alussa sanoin, kommentteja kiitos.

May_Force_Be_With_U

07.03.11 klo 18:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Matalahiilihappoinen kirjoitti:

Kuten alussa sanoin, kommentteja kiitos.

Mainio arvostelu. Hyvä juoni referaatti, ei mennyt todellakaan spoilaamisen puolelle, vaikka tuossa alussa siitä varoittelit. Arvioit hyvin näyttelijäsuorituksia sekä ohjausta ja käsikirjoitusta. Vielä enemmän olisit voinut tuoda esille syitä miksi Baarikärpänen on viihdyttävä elokuva. Oma mielenkiintoni nousi. Plussan arvoinen!

Jos joku haluisi sanoa muutaman sanasen Unelmien sielunmessu revikastani, olisin hyvin otettu. Idea tuosta revikasta muhi pidemmän aikaa ja päätin sen lopulta raapustaa. Tyytyväinen olen, mutta haluan kuulla muiden mielipiteitä omasta tekstistä.

Pallopoika

07.03.11 klo 19:47 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen tässä kuukauden ajan tekstejä raapustellut. Palaute olisi hyväksi ihan vaan jatkon kannalta, ja olisihan se ihan mukava tietää mitä miltä tykkiläitet on tuotannostani. Toivoisin erityisesti parannusehdotuksia, mutta kiitoksetkin olisivat ihan kivoja...

May_Force_Be_With_U

07.03.11 klo 22:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pallopoika kirjoitti:

Luin sinun Rare Exports -revikan, pisti tuo viisi tähteä sen verran pahasti silmään. Kerrot hyvin elokuvan taustaa, sekä oman mielipiteesi ohjaajasta. Näyttelijöitä olisit voinut käsitellä hieman laajemmin - yhden näyttelijän onnistunut roolisuoritus tuskin tekee elokuvasta viiden tähden teosta? Muutenkin arvostelun aineksia on melko vähän. Arvostelustasi saa kuvan, että Rare Exports olisi noin 3 tähden elokuva, ei tosiaankaan viiden. Viiden tähden elokuva vaatii erittäin hyvät ja osuvat perustelut. Niitä löytyi jonkin verran, mutta sinuna pyrkisin miettimään uudestaan: oliko elokuva oikeasti viiden tähden arvoinen ja jos oli, niin minkä takia tämä elokuva on viiden tähden arvoinen? Tietenkin jos itse arvostat suuresti sanojesi mukaisesti "äijämäisyyttä", Rare Exports on varmasti sinun ajatusmaailmassa vallan mainio elokuva. Itselleni ei kuitenkaan syntynyt käsitystä viiden tähden elokuvasta, mutta mielenkiintoni heräili. Tosin se mielenkiinto on ollut jo jonkin aikaa takaraivossa.

Tuo vielä voimakkaammin esille omia tuntojasi leffasta, niin hyvä tulee. Ja tämähän on vain minun mielipiteeni ja kyseessä oli vain 1/15 arvostelusta.

Jaaha

08.03.11 klo 20:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

No juu, kaksi arvostelua tullut tehtyä. Näin jälkeenpäin luettuna huomaan pientä kömpelyyttä tuotoksissani, mutta antakaa ihmeessä palautetta, jotta jatkossa tulisi parempaa jälkeä.

Notre Damen kellonsoittaja
Niagara

Pallopoika

08.03.11 klo 20:23 - linkitä tähän kommenttiin: #

May_Force_Be_With_U kirjoitti:
Pallopoika kirjoitti:

Ok. Kiitti kommenteista. Ja Rare Exports muuten oli viiden tähden leffa. Koitan jatkossa kirjoittaa "selkeämmin" hyvistä/huonoista puolista.

KKHS

27.03.11 klo 12:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vaihteeksi yleinen valitus/pyyntö arvostelijoille. Sen sijaan että yritätte olla nokkelia ja sivistyneitä kirjoittajia (mitä suurin osa ei ole ja se läpinäkyvä yritys on vain ärsyttävää) pyrkikää olemaan hyviä arvostelijoita. Sen sijaan että liitätte arvosteluun joka ikisen tietämänne faktan ja kiteytyksiä lukemistanne analyyseistä, kertokaa ennemmin kokemuksistanne. Se on lukijalle paljon hyödyllisempää tietoa, ja varmemmin uutta. Sen ei tarvitse olla korrektia (yli jos ei pysty pitämään Marie Antoinettesta Kirsten Dunstin torahampaan takia, se on silti oikea mielipide) eikä asiantuntevaa (jos ei pitänyt siitä että Suomi hävisi Tuntemattomassa, se on oikea mielipide), kunhan se välittyy tekstistä.

Se yksi kokemus joka usein kerrotaan, on nukahtaminen, ja sillä ei ole mitään tekemistä elokuvan kanssa. Unirytminne ja elämäntapanne ei kiinnosta arvostelun lukijoita.

kurkkuharja

29.03.11 klo 17:10 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vihdoinkin joku kirjoitti jokseenkin omia tuntemuksiani vastaavan revikan Black Swanista ja vieläpä hyvin. Kiitokset Miihkalin suuntaan!

29.03.11 klo 19:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Sama. Miihkalille plussat sekä Black Swanin että True Gritin arvosteluista. Hyvää tekstiä, eikä haittaa, että olen itse samaa mieltä myös ko. elokuvista.

30.03.11 klo 21:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pitkästä aikaa kirjoittelin arvosteluja, kiva että kelpaa. KKHS: en ehkä yhdy moniinkaan elokuvallisiin mielipiteisiisi (Gran Torino = , Blade Runner = ?) mutta arvostan pohdintojasi arvosteluista. Voisitko tarjoa syväanalyysia vaikka tuosta Black Swan -arvostelusta.

20.06.11 klo 17:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Salmiakkisydämelle pisteet Kädetön Alfonso -leffan arvostelusta. Lämmittää vanhan mykkäfanin mieltä Lon Chaneyn saama arvostus. Juoniosio tosin käärii elokuvan auki alusta loppuun, joten siihen olisit voinut kiinnittää enemmän huomiota.

Maximus

30.06.11 klo 18:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Bay fani arvosteli Transformers kolmosen, kiitän kritiikistä.

30.06.11 klo 19:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Maximus kirjoitti:

Bay fani arvosteli Transformers kolmosen, kiitän kritiikistä.

Pieni epäselvä seikka oli tässä kohdassa.

Dramaattisten ja sankarillisten sointujen lisäksi elokuvan soundtrackin on väsännyt sama bändi, kuin elokuvan kahteen aikaisempaankin osaan, nimittäin Linkin Park.

Tästä vain sai vaikutelman, että Linkin Park vastaisi koko leffan soundtrackista. Joka Transformers-pätkässähän on kuultu vain yksi kappale bändiltä, joista ainakin What I've Done ja Iridescent on julkaistu jo bändin omilla albumeilla ennen elokuvien tuloa. Eli niitä ei ole ns. "väsätty" elokuvaa varten. Vertauskohtana vaikkapa Tron Legacy, jossa koko soundtrackin/scoren teki Daft Punk, tai Hanna, jonka musiikeista vastasi Chemical Brothers. En sitten tiedä oliko tarkoituksenasi vain juuri tämän yhden elokuvassa esiintyvän kappaleen noteeraus, mutta omassa päässäni tuo ainaki herätti erilaisia mielleyhtymiä. :p