Mielipiteitä arvosteluista

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Mielipiteitä arvosteluista

Chrattac

05.10.10 klo 18:38 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arvostelu 30 Days of Night: Dark Days’tä päästin nippanappa läpi (eka revikka leffasta + käyttäjän eka arvostelu), vaikka melko suppea oli. Joten Surface, tervetuloa kirjoittelemaan, ensi kerralle enemmän sisältöä niin aletaan liikkua jo hyvässä laadussa!

Yleisesti kaikille arvostelijoille: säästäisittekö meitä parkoja hyväksyjiä ja ajaisitteko sen revikkanne läpi vaikka jostain wordista/vastaavasta, ettei aikaa kulu turhaan pilkun seksuaaliseen häiritsemiseen ja yli oppilas tutkinto lauta kunnan yhdys sana virhe asian tuntijan leikkimiseen? Kiitos! :-)

ji

09.10.10 klo 13:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

30 Days of Night: Dark Days.

Aika naurettava arvostelu, joka on täysin ristiriidassa leffatykin tason kanssa. Mikä se taso nyt sitten olikaan...

... -15 pistettä varmaan kertoo sen teille.

Sgt.Rane

20.10.10 klo 15:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mr. Nobody

Tuli kirjoitettua piiitkästä aikaan arvostelu ja haluasin palautetta. Risuja ja ruusuja.

Heinätonttu

25.10.10 klo 00:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Olen nyt muutamat ensimmäiset arvosteluni [www.leffatykki.com] kirjoittanut, jos joku niitä on lukenut kuulisin mieluusti kaikenlaista palautetta mistä tahansa revikasta tai yleisemmin kirjoitustyylistäni.

Näin jälkiviisaana ainakin itse huomaan, etten esimerkiksi elokuvan Meren hiljaisuus kohdalla muistanut kertoa hahmojen nimiä. Muutenkin tunnen olevani aika huono informoimaan muille olennaisimpia asioita elokuvista tarkastelun jäädessä suurimmaksi osaksi vain itseäni kiinnostaviin seikkoihin. En muutenkaan ole kaunokirjallisesti kovin taitavaja kirjoittaja, eikä ulosantia varmasti yhtään paranna lähinnä itse käyttämäni tai keksimäni termistö vaikkapa tuon viimeeksi mainitun kohdalla.

Mutta noh, omaksi huvikseni näitä lähinnä kirjoittelenkin kehittyäkseni elokuvien katsojana ja kirjoittajana.

(Ja Sampon arvostelu on läppä, yhtä laitamyötäisessä kirjoitettu kuin katsottukin.)

Maximus

26.10.10 klo 13:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

^
Oletko joskus aikaisemminkin kirjoitellut arvosteluita jonnekkin, sillä minusta tuntuu että teikäläisellä on uudeksi käyttäjäksi erittäin laadukkaita arvosteluita. Mutta hyvä, että saadaan joukkoomme noin tasokkaita arvosteluiden kirjoittajia. :D

Vaikka itse päätin, etten enää kirjoittaisin Inception -arvosteluni jälkeen yhtäkään arvostelua, niin päätin silti vääntää arvostelun Frozen -elokuvasta, sillä koin että kyseinen leffa on saanut turhan vähän huomiota ja halusin tuoda sitä esille enemmän koettua kuinka hyvä se oikeasti on erottumalla näistä yleisesistä kliseisistä selviytymisleffoista. Joten siitä saa kirjottaa mietteitä jos haluaa. Huomasin juuri itse ainakin yhden kirjoitusvirheen, mitä tosiaan sattui, koska jostain kumman syystä Microsoft Wordini ei toiminut, joten latasin OpenOfficen, joka ei automaattisesti korjannut kirjoitusvirheitä. Pyrin kyllä korjaamaan kaiken parhaani mukaan, mutta ilmeisesti oli vielä tälläinen jäänyt: "eikä hän sorru millän tasolla yli-, tai -alinäyttelyyn"

31.10.10 klo 18:12 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kirjoitin arvostelun Braindeadista, mielestäni aivan onnistunut arvostelu, mutta huomaan siinä monta miinusta. Haluaisin tietään miksi nuo miinukset, että osaisin parantaa kyseisiä asioita seuraavaan arvosteluu. Kiitos!

31.10.10 klo 19:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Crank! kirjoitti:

Pikaisella lukaisulla ja elokuvaa vielä näkemättä tuossa ainakin häiritsi selkeästi se, että elokuvan yksityiskohdista mainittiin liikaa. Juonenkuvaus olisi voinut olla lyhyempi, ja itse en sitä kokonaan kehdannut lukeakaan, kun seassa huomasi liiankin tarkkaa selostusta tapahtumista. Muutamaan lauseeseen juonen lähtöasetelma pääpiirteittäin detaljeja paljastamatta. Arvostelu muuten on ihan ok, ehkä jotenkin hieman perustelematon ja tavanomainen. Mutta joo, spoilerit pistivät kyllä häiritsemään.

Maximus kirjoitti:

Hyvä arvostelu, jossa on perusteltu mielipiteet kattavasti ja esitelty elokuvan onnistuneisuus monelta osa-alueelta. Arvostelu on vain aika pitkä ja ei ehkä hitusen typistettynä olisi ollut niin raskasta luettavaa. Vähän tiiviimpi paketti olisi toiminut ihanteellisemmin tämän elokuvan kohdalla, mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

31.10.10 klo 19:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Crank! kirjoitti:

Kerrot ensimmäisessä kappaleessa liian tarkasti juonesta ja paljastatkin siinä turhia yksityiskohtia siitä mitä elokuvassa tapahtuu. Samaa spoilaamista myös toiseksi viimeisessä kappaleessa. Toinen kappale oli ihan hyvä sellaisenaan.

Toistoakin on siellä täällä, varsinkin kahdessa viimeisessä kappaleessa on samoja juttuja. Myös sen huomaa että imdb tai vastaavasta on poimittu trivia tietoa ja sitä on ripoteltu joka paikkaan. Se nyt ei varsinaisesti ole huono juttu, itselläkin tapana välillä jotain triviaa mainita.

Juoni minimiin ja harkintaa missä kappaleessa kertoo mistäkin, niin ei tule turhaa toistoa. Selkeämpikin arvostelusta tulee, kun ei aina palata samoihin asioihin joista jo pari kappaletta aikaisemmin kirjoitit.

Tuli tuossa pitkästä aikaa kirjoitettua arvostelu ja sitä saa kommentoida. Red

06.11.10 klo 15:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sulo kirjoitti:

Se arvostelu on nyt poistettu nähtäviltä. Joten mitä mieltä kansa olisi, että jos muokkaisin spoilaavat tekstit pois ja muutenkin parantelisin olisiko siitä mihinkään?

06.11.10 klo 15:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sulo kirjoitti:

Riippuu siitä kuinka paljon sitä parannat. Höhöhöö. No, joo. Tee niinkun parhaaksi näet. Jos tuntuu siltä että saat siihen jotain lisää tai tiedät jo miten sitä parantaa, niin anna mennä vaan. Pelkästään ekan kappaleen muuttaminen ei välttämättä riitä. Mikään ei tietysti estä kirjoittamasta kokonaan uutta arvostelua jostain toisesta elokuvasta. Ns. puhtaalta pöydältä aloittaminen on itselleni ollut yleensä se paras vaihtoehto. Paljon mielekkäämpää kun jonkun arvostelun uudelleen kirjoittaminen. Remaket on yleensä perseestä ;)

Tiiviste

08.11.10 klo 18:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämä aihe on kategoriassa Legendaloota joten oletan että tänne saa myös pyytää mielipiteitä muistakin arvosteluista kuin Leffatykin.

Olen siis viime maaliskuusta asti toiminut levyarvostelijan hommissa sivulla www.hcsanomat.fi ja julkaisin tänään levyarvosteluni aikajanassa viisi. Ottaisin mielelläni mielipiteitä vastaan. Myös minun vanhempia tuotoksia saa lukaista jos mielenkiintoa riittää. Anyways, uusin arvosteluni:

Thalanian

08.11.10 klo 19:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suorasanainen ja sensuroimaton palaute on omasta mielestäni ainakin se muoto, mikä paksukalloiseen meikäläiseen parhaiten uppoaa. Ei siis turhia kaunistelemaan - olisi mukava kuulla suorasanaista palautetta Harjunpää ja pahan pappi - arvostelustani.

10.11.10 klo 17:41 - linkitä tähän kommenttiin: #

Thalanian kirjoitti:

Oikein hyvä arvostelu, heräsi mielenkiinnot elokuvaa kohtaan. Jos nyt jotain pitäisi valittaa niin juonen kuvaus oli aika lyhyt. En sitten tiedä, että voisiko siitä edes pitempää saada kun en ole elokuvaa vielä katsonut. Painoin hyvä.

Kirjoitin arvostelun siitä Braindeadista vaikka Sulo kehoittikin unohtaa tämän ja kirjoittaa aivan uusi arvostelu, mutten totellu ;) Joten mielipiteitä??

Juize

25.11.10 klo 19:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ihan pakko antaa tunnustusta Heinätontulle hänen uudesta arvostelustaan. Kyseessä on siis revikka Alice kaupungeissa-elokuvasta ja täytyy tosiaankin sanoa ettei täällä leffatykissä noin hyvät arvostelut ole ihan jokapäiväistä herkkua. Saman käyttäjän muutkin arvostelut ovat loistavia, ja toivon hartaasti, että saan nauttia näistä tulevaisuudessakin. Kiitos näistä!

Cujo

27.11.10 klo 09:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juize kirjoitti:

Vanhana Wim Wenders -fanina komppaan tätä mielipidettä osittain. Itse revikka on laatutyötä, sanan käyttö on ensiluokkaista ja kekseliästä. Mielestäni arvostelu on kuitenkin aivan liian pitkä: wordiin muutettuna teksti menee jo kolmannen sivun puolelle, eli tässähän aletaan olla jo esseemitoissa. Tiivistystä olisin kaivannut.

02.12.10 klo 16:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kirjoitimpa ensimmäisen sarja-arvosteluni: Taivaan tulet: 1. tuotantokausi. Mielipiteitä kaipaisin...

02.12.10 klo 17:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

Crank! kirjoitti:

Aika pelkistettyhän tuo oli.

Jos kerran sitä sarjaa on kuvattu sinulle tutuissa paikoissa, niin siitä olisi voinut enemmänkin kirjoittaa. Onko paikalliset ihmiset juuri sellaisia, kun sarjassa esitetään yms. henkilökohtaista näkökulmaa.

Tuo otsikkoonkin asti päätynyt "Sarja on omaperäinen ja erilainen verrattuna muihin poliisisarjoihin."-lause jäi mietityttämään. Arvostelussa ei kuitenkaan tarkemmin kerrota, mikä siitä sarjasta tekee niin erityisen verrattuna muihin poliisisarjoihin.

keisari

04.12.10 klo 19:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Terve, toverit.
Olen aloittelija näissä arvostelujen kirjoittamisessa ja kolmas on tullut kaikkien ihailtavaksi ja haukuttavaksi: http://www.leffatykki.com/elokuva/day-zero

Heinätonttu

04.12.10 klo 20:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

keisari kirjoitti:

Terve, toverit.

Vaikken itsekään vielä kokenut arvostelija ole, niin heitänpäs jotain vinkkiä.

Mielestäni tuo viimeisin arvostelu on tähänastisista myös parhain, siinä olet onnistunut enemmän erittelemään elokuvaa ja saanut mukaan kiitettävästi omaa ääntä päästen irti "takakansitekstimäisyydestä." Ehkä vielä enemmän olisin kaivannut elokuvallisten keinojen tarkastelua näyttelijöiden työskentelyn lisäksi, voit vaikka kehittää listan näistä (lavastus, näyttelijät, kuvaus, ulkoasu, musiikin käyttö yms.) ja yrittää sanoa jokaisesta jotain. Väkisin niitä ei toki pidä tunkea, ettei mene pelkäksi hajanaiseksi listaamiseksi ja jos ei muuta sanottavaa ole kuin "musiikki oli ok", ei sitä välttämättä kannata kirjoittaa lainkaan.

Yksi toistuva virhe, mikä taisi pistää silmään jokaisessa arvostelussa on d-kirjaimen korvaaminen kahdella t:llä, ei siis "olioitten" vaan "olioiden" jne.

Viljami

08.12.10 klo 01:21 - linkitä tähän kommenttiin: #