Mikki Hiiri vai Aku Ankka?

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Mikki Hiiri vai Aku Ankka?

24.10.08 klo 15:51 - linkitä tähän kommenttiin: #

Scarface kirjoitti:

Mikki Hiiri on liian täydellinen. Miten kukaan voi samaistua hahmoon jolla on kaunis muija (Okei tosi kieroa mutta jos Minni konvertoituisi (sana?) oikeaan elämään olisi hän varmasti isotissinen brunetti (visio)), epäinhimilliset älynlahjat ja tuuri. Ja Mikki on myös näsäviisas mulkku.

Aku Ankka on Aku Ankka taasen, kyllä Akun seikkailuja mielummin lukee vaikka en enää oikeen jaksa akkareita lukea. Don Rosan tarinoita ny ehkä välillä.

Samaa mieltä, en mäkään kerta kaikkiaan voi ihastua hahmoon, joka on kaikinpuolin täydellinen, onnistuu kaikessa ja toimittaa konnat kiven sisään. Ainoana hyvänä lisänä Mikki seikkailuissa on Mustakaapu, jonka tapa kadota viime tipassa kuin tuhka tuuleen on aika viihdyttävä. Mustakaapu onkin ollut jo kauan yksi suosikkihahmoistani.

Akkarin tasokin on laskenut, itse taidan lopettaa tilauksen. Miten mä luin sitä 2005 ja 2006 ihan hirveenä, mutta nyt ne lehtiset ainoastaan ärsyttää. Sitä paitsi akkarilla on liian monta huonoa piirtäjää.

Kyllähän sen tason laskemisen ymmärtää kun parhaat piirtäjät on lopettamassa. Don Rosa lopettaa ja samoin on Vicarkin on lopettanut. Eikä Barksinkaan juttuja kovin usein näytetä. Kari Korhonenkin on ihan ok, mutta ei hän Rosan tasolle yllä millään.
Joidenkin piirtäjien jäljiltä jotkut hahmot näyttävät ihan naurettavilta, että saa hävetä silmät päästään.

14.12.08 klo 13:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

14.12.08 klo 13:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vasuri kirjoitti:

Semmonen piirtäjä on jäänyt mieleen kuin Bernadó. Aivan tautisen huonoa jälkeä, hepulla oli pari "Kovat kundit" -nimisestä jengistä kertovaa sarjakuvaa. Toisen nimi oli muistaakseni "Katujen kasvatit" ja toisen nimi "Pelastuspartio kovat kundit". Nää oli ehkä huonoimmat lukemani Aku Ankka / Mikki Hiiri -tarinat koskaan.

juicebox

14.12.08 klo 21:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

todellakin aku ankka.
mikki on ihan helvetin ärsyttävä.

TheNameless

14.12.08 klo 21:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Parempaa vastausta ei voi löytyä. Näinhän nimittäin asia on.

14.12.08 klo 22:21 - linkitä tähän kommenttiin: #

MITÄ?!?!? Don Rosa lopettaa sarjakuvien tekemisen KOKONAAN? EIHÄN!!!

Joo, niin mä olen kuullut. Hän lopettaa piirtämisen huonontuneen näkönsä takia. Harmi tosiaan yksi parhaimmista piirtäjistä. Sniff!! :(

14.12.08 klo 22:27 - linkitä tähän kommenttiin: #

Vasuri kirjoitti:

Joo, se Bernadó on kyllä aika lahjaton piirtäjä. Hänen olisi pitänyt miettiä ammatinvalintaa tarkemmin. Ihmettelen, miten joku voi pitää hänen piirroksiaan. Eikä sekään Kari Korhonenkaan mikään lupaava ole - vaikka onkin suomalainen. Hän piirtää selät kauheen viivasuoriksi, joka ei näytä hyviltä. Hän on parempi käsikirjoittajana.

14.12.08 klo 22:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Korhosen vanha piirrostyyli oli parempi, nykyinen tyyli on jotenkin outo eikä kovin hyvä. Käsikirjoittajanakin puolivillainen. Mutta inhokkikäsikirjoittajani on kyllä Pat & Carol McGreal, siis ei jeesus mitä stooreja. Ihan käsittämätöntä tajunnanvirtaa, esim. yksi tarina alkoi jonain työn orjat -stoorina, muuttui sitten rikos"jännäriksi" ja lopulta Hulk-parodiaksi. 'voi kauhea.

petokoira

15.12.08 klo 02:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ääneni menee ehdottomasti Akulle. Yks Ankkalinnan parhaimmista hahmoista. Osaa olla aidosti oma itsensä ja on sinnikäs haluamissaan asioissa. Mukava seurailla välillä jonkun muun kuin itsensä toilailuja. Kaikki menee päin peeveliä, mutta Aku selviytyy kiipelistä aina omalla tyylillään.
Välillä ihan hirvittää Akun puolesta! =)

Ei se Mikki nyt kumminkaa niin hirveen ärsyttävä oo, mutta ei hän kuitenkaan lukeudu suosikki hahmoihini.

Roope-setä tulee heti seuraavana lempparina Akun jälkeen. Parhaimpia jaksoja ovat kun Roope lähtee Akun ja poikien kanssa lentokoneella selvittämään Roopen bisneksiin liittyviä juttuja muille maille.

Pelle Peleton on myös hauska nerokkaiden keksintöjensä kanssa, joita Ankkalinnalaiset eivät tunnu arvostavan.
Karhukoplalaisten lukuisia rötöksiä on kans hauska seurata.

Suosikki piirtäjiä ovat Don Rosa (piirtää hauskan tarkasti kuvat) ja Carl Barks.

Ps. Onko Mikissä tai Akkarissa ollut sellaista murhaajaa kun Viilentäjä? Osuva nimi murhaajalle! =)

15.12.08 klo 12:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

petokoira kirjoitti:

Ei kai akkarissa ole ollut kuin pari murhaajaa kaikkinensa ja niihinkin viitattu epäsuorasti.

15.12.08 klo 17:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ehdottomasti Aku Ankka. Kun on taas löytänyt vanhat, Carl Barksin juttuja sisältäneet albumit niin on viihtynyt. Sarjakuvan suuria neroja ja keksijöitä ja osasi kirjoittaa/piirtää paitsi uskomattoman mielikuvituksellisia juttuja myös vakavaa draamaa. Osa taas on sitä molempaa. Eli inhimillinen arkipäivän sankari Aku.

16.12.08 klo 13:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

*hirvittävää tuskanhuutoa*

Don Rosa oli kyllä Aku Ankan EHDOTTOMASTI paras nykypiirtäjä. Voi, illalla taidan pitää Aku-maratonin. Toimii samalla tavalla kuin leffamaraton - luen mahdollisimman monta sarjaa putkeen.
Ajankohdasta johtuen lähinnä Don Rosan tarinoita luvassa.

Ja piirtäjistä, tuo Bernado on aivan helkutin ärsyttävä. Hahmot typerän näköisiä, aivan kuin katselisi piirroksia märän lasin pohjan läpi. Nuo Kovat Kundit-sarjat olivat kyllä huonoja. Tai oikeastaan, ensimmäinen oli ihan siedettävä, mutta se toinen, "Pelastuspartio kovat kundit" oli aivan järkyttävä.

Mutta oikeastaan huonoin Aku Ankka-lehden tarina koskaan tuli viime viikon numerossa. Mikki ja Hessu ratkovat (tai siis Mikki ratkoo tekopyhänä dekkarina, Hessu vain seisoo taustalla) varkausmysteeriä jälleen kerran. Mikki päästelee itkettävän mahtipontisia lauseita, kuten:

"Haluamme olla mukana ratkaisemassa rikosta"

Ja yllätys yllätys, tärättättätoo, Mikki ratkaisee mysteerin alta aikayksikön ja loppukin on olevinaan vitsikäs. Piirroksetkin olivat huonoja. AARH! Ei tuollaista sontaa Akkariin.

16.12.08 klo 22:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jep, nuo McGrealit ovat kyllä surkeita. Ne ovat huonompia kuin Barks, Rosa ja Vicar yhteensä. Ihan kummallisia tarinoita. Nekin olisivat voineet miettiä pitkään ennen käsikirjoittajanuransa alkua.

Vomppa kirjoitti:

"Haluamme olla mukana ratkaisemassa rikosta"

Joo, surkeimpia Mikki-tarinoita mitä olen pitkään aikaan lukenut. Ihan sika tylsä, eikä Mikkiä hauskempi veikko Hessu päässyt näyttämään taitojaan. Yleensä Hessukin saa yrittää ratkoa ne jutut. Ihan itkettää Akkarin huonontunut taso.

Lassomies

18.12.08 klo 22:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

MITÄ?!?!? Don Rosa lopettaa sarjakuvien tekemisen KOKONAAN? EIHÄN!!!

Sydämeni itkisi verta, ellei olisi selvää, ettei Don Rosan uusien sarjojen puuttumisella olisi periaatteessa mitään muutosta nyky-Akkareihin. Nyt vain Vicar/Jippes/huuevör korvaa sen yhden Rosa-tarinan, joka n. kolmessa vuodessa tippuu.
Muuten Don Rosalla (btw, uskomattoman kuningas nimi, lähes oikea jopa) on niin teräksisiä seikkailuja Indiana Jones -hengessä, että itsehän olisin Rosana väittänyt vetäytymisen syyksi sen, että mun sarjakuvat on niin huippuja, etteivät muut Aku Ankka -stoorit ansaitse poseerata niiden rinnalla.

Pahoittelen liian pitkiä lauseita. En just keksinyt sujuvampia.

19.12.08 klo 12:36 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lassomies kirjoitti:

MITÄ?!?!? Don Rosa lopettaa sarjakuvien tekemisen KOKONAAN? EIHÄN!!!

Pahoittelen liian pitkiä lauseita. En just keksinyt sujuvampia.

Samaa mieltä. Ei Don Rosan tarinoille mitkään muut vedä vertoja, paitsi ehkä Barksin jutut. Vicar on kyllä ihan hyvä, mutta ei hän sentään Rosaa, eikä Korhonenkaan. Miltei Bernadóakin ärsyttävämpi on ''mestari'' Wanda Gattino. Äijän tarinat ovat juoneltaan typeriä, piirrokset ärsyttäviä. Olen huomannnut, että Gattino on ruennut tekemään jopa Tupusta, Hupusta ja lupusta ärsyttäviä hahmoja. Onneksi hän on vain yksi piirtäjä, muuten lopettaisin Akkarin tilauksen tällä punaisella minuutilla.
Rosan kunniaksi vielä - lisää hirvittävään tuskanhuutoa.

(Huomautan, että kun luin tuon uutisen Don Rosan lopetuksesta, aloin ihan tosissani kiljua.)

Teinpähän Top-Listan akkarin parhaista NYKYpiirtäjistä:

1. William Van Horn
2. Bas & Mau Heymans
3. Sander Gulien

Ja sitten huonoimmista:

1. Bernadó
2. Wanda Gattino
3. Useita piirtäjiä, joiden nimiä en ole vaivautunut muistiini painamaan.

19.12.08 klo 12:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

No niin, se on päätetty: lopetan Akkarin tilauksen heti joulun jälkeen, jollei PIKAISESTI tule SUURTA parannusta, ja tuskinpa tulee.

19.12.08 klo 13:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

Comicup Studios on yksi surkeimmista ankkapiirtäjistä. Vomppa törmännyt tähän?

19.12.08 klo 13:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

rillijulle kirjoitti:

Comicup Studios on yksi surkeimmista ankkapiirtäjistä. Vomppa törmännyt tähän?

Joo, Comicup Studios on yksi niistä ''joiden nimeä en ole vaivautunut muistamaan.''

Lassomies

19.12.08 klo 16:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

1. William Van Horn

Shaakeli. Hävettää, että tämä mies pääsee aina unohtumaan miettiessä hienoja Aku Ankkoja. "Notkea" piirustustyyli ja yllättävänkin kiinnostavat tarinat rohkaisevat (*peukkua*).

Suurin väsymys itselläni on kohdistunut tarinoissa juttuihin, jotka ovat liian vakiintuneita. Aina Pellen kauko-ohjaimista menee vipu jumiin. Joka kerta Iineksen pitää olla totaalinen slut ja pompotella Akua. "Voi vittu," sanon minä, kun suojellaan Roopen ensilanttia, jonka Roope onkin vaihtanut toiseen. Olikin hienoa nähdä tässä #51:ssa, kun jokin vanha käytäntö oli huomioitu ja väsätty koko tarina sen ympärille (Idea siis oli, että Sisu hoksii aina olleensa Mikin sidekick).