Paras kauhuleffa

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Paras kauhuleffa

Haitsu

13.12.03 klo 19:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

kirjottakaa yksi tai useampi omastamielestänne paras kauhuleffa.
Mun mielestä paras kauhuleffa on Jack Nicholsonin tähdittämä wolf

ji

13.12.03 klo 19:33 - linkitä tähän kommenttiin: #

Wolf on ihan jees, mutta en tosin itse sille antaisi 3½ bojoa enempää. Sanotaanko vaikka näin, että pidän todella paljon nykyaikaisestakin kauhusta kuten: 6 Aisti, Paholaisen asianajaja, Mothman - Sanansaattaja, mutta ne ei kuitenkaan ole sellaisia varsinaisia kauhuleffoja.

Halloween on tietenkin yksi legendaarinen maininta, mutta John Carpenterin pari leffaa muutenkin on ihan kivoja. Stephen King on myös onnisunut pariikin otteeseen, mainintana Jack Nicholsonin tähdittämä Hohto. Hyviä kauhuleffoja on loppuenlopuksi todella vähän! Silti niitä piisaa moneen lokeroon.

arska

13.12.03 klo 19:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

Parhaat kauhuleffat: Hohto ja Ennustus. Onhan noita pelottavia leffoja hyviä enemmänkin, mutta nuo tulee samantien mieleen.

Jakke 29
1934 viestiä

13.12.03 klo 19:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hohto on todella hyvä.Mielestäni aivan loistava kauhuelokuva on Pahuuden kosketus,vaikka ei nyt ihan puhdas kauhu olekkaan.Monthman-sanansaattaja on myös hyvä.Jeepers creepers myös kolahti.Olen kauhuelokuvien ystävä,vaikkai lempi genre olekkaan.

terwapiru

13.12.03 klo 20:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Wolfhan ei ole varsinaista kauhua, vaikka Nicholsonin karisman ansiosta muuten ihan hyvä leffa onkin. Loistavia kauhuiluja sensijaan ovat Hohto, Ring, 28 päivää myöhemmin ja Psyko. Myös Uinu, uinu lemmikkini säväytti aikoinaan, mutta katsomisesta on jo sen verran aikaa, ettei se kokemus ole oikein vertailukelpoinen muiden kanssa. Jos vain yksi pitää valita, niin voiton vie selvällä erolla muihin Hohto, joka löytyy myös oman top-listani terävimmästä kärjestä, kuten olen joskus tainnut mainitakin. Teinikauhut puolestaan eivät itseeni juuri uppoa - liian aivotonta menoa kaikenkaikkiaan.

BTW, ellen väärin muista, niin leffaosastolla taitaa olla parikin enemmän tai vähemmän tätä topiccia muistuttavaa aihetta, mutta voihan näitäkin toki aina silloin tällöin kertailla.

Viisas

13.12.03 klo 20:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ennustus yllätti positiivisesti. Mothman oli aika perkuleen hyvä kans.

ji

13.12.03 klo 20:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

terwapiru kirjoitti:

Itseasiassa ei ole tällaista yksilöityä kauhu topiccia. Tarkistin asian... toisaalta täällä kyllä todellakin on moni maininnut jossain yhteydessä lempi kauhuleffansa.

Haxu

13.12.03 klo 20:34 - linkitä tähän kommenttiin: #

bram strokerin dracul on kyllä hyvä(koska siinä niin hyvät näyttelijät)
painajaiset elm streetillä on kans hyviä

Filmer

13.12.03 klo 20:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ai että parhaat kauhuleffat... hmm... Dawn of The Dead, Evil Dead, ja jos Ebola Syndrome laskettaisiin kauhuleffaksi niin siinä toinen. Ai niin Hohto myös, Kubrickin versio. Kerron lisää, kun tulee mieleen.

Juhani Sementti

Baskervillen koira

Jakke 29
1934 viestiä

13.12.03 klo 21:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Unohdin 28 päivää myöhemmin, aivan loistava! Ring on myös pirun pelottava.

pommac

13.12.03 klo 22:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jakke 29 kirjoitti:

Unohdin 28 päivää myöhemmin, aivan loistava! Ring on myös pirun pelottava.

Olen täysin samaa mieltä 28 Päivää Myöhemmästä mutta jostain syystä en tykännyt juuri ollenkaan Ring:stä.

13.12.03 klo 22:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hohto, Ennustus ja Poltergeist.

15.12.03 klo 16:49 - linkitä tähän kommenttiin: #

Psycho (1960)
Painajainen Elm Streetillä
Tappajahai
Linnut
Halloween
Ennustus
Mothman-Sanansaattaja

Siinä, ja kerrankin (uskomatonta kyllä, kun minun top-listastani on kysymys) paremmuusjärjestyksessä! Elämässäni olen pelännyt kunnolla kahta leffaa, ja ne ovat Psycho ja Linnut. Hitch oli mestari.

16.12.03 klo 14:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itselleni eniten väristyksiä aiheuttaa yhteiskunnallinen kauhu ja siinä mielessä Uhrijuhla oli aivan saatanan pelottava elokuva, joka sisältää ehkä yhden kaikkien aikojen epäoikeudenmukaisimmista lopuista. "Normaaleista" kauhuelokuvista Ennustus kolahti aika lujaa juuri kristillisen etiikan kanssa leikittelyn vuoksi, kaiken maailman slasher-pelleilyt jotka eivät ole oikeaa kauhua nähneetkään jätän omaan varjoonsa. Ei laukauksessa ole mitään pelottavaa vaan sen odottamisessa sano Hitchcock ja perkele, oikeassahan se oli...

Juhani Sementti

16.12.03 klo 16:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

No perkules sentään! Eikö kukaan ole muistanut mainita Uhrilampaita? Sehän on mahtava kauhuleffa kerrassaan.

terwapiru

16.12.03 klo 16:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Ehkä siksi, että aika harvoin sitä kuulee kauhuleffaksi tituleerattavan. Se on sitten makuasia kutsuuko sitä trilleriksi vaiko jännäriksi, mutta kauhuleffa se ei kyllä ole. Jos Uhrilampaat olisi kauhuleffa, niin mihin jännitys-genreä edes tarvittaisiin? Hyvä leffahan se on, ei siinä mitään.

Cuomi

16.12.03 klo 17:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mun mielestä Uhrilampaat ei myöskään ole kauhuleffa. Hulluja ja pakkomielteisiä murhaajia on ihan trillereissäkin. Ehkäpä tohtori Lecterillä on jotain vaikitusta siihen että se luokitellaan kauhuksi.. Mutta hyvä leffahan se on.

Viisas

16.12.03 klo 17:48 - linkitä tähän kommenttiin: #

Te ketkä ette ole nähny Mothman - Sanansaattaja -elokuvaa, niin katsokaa, ette pety. Mielestäni hyvä ja erilainen elokuva. Älkääkä vastailko puhelimeen. Hyvä leffa, eikä Gerekään sitä pilaa tällä kertaa. Perustuu tositapahtumiin. En sitten tiedä kuinka paljon. Toivottavasti ei yhtään.

Moviemaster

16.12.03 klo 19:09 - linkitä tähän kommenttiin: #

sammaa mieltä viisaan kanssa mothman on hyvä leffa samalla lailla pelottava kuin the others