Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

28.09.19 klo 14:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uytp7 kirjoitti:

Minulla ei ole elokuvia piilossa missään, jopa Movie 43:n tapaiset jöötit ovat hyllyssä omalla paikallaan, tässä tapauksessa äm-kirjaimen kohdalla, Moulin Rougen ja Mr.Bean Lomailee välissä.

Ton kyseisen pätkän paikka olis kyllä roskakorissa. :D

28.09.19 klo 15:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Paremminkin jossain jätesilppurissa tai polttouunissa, koska joku pultsari saattaa vielä roskiksestakin tuon kaivaa ja levittää syöpää eteenpäin. Ainut varma tapa päästä siitä on täydellinen tuhoaminen.

28.09.19 klo 18:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paitsi jos roskakori on sijoitettu valtavaan Atlantin alle rakennettuun säiliöön, jossa on myös kaikki maailman kopiot Jack & Jillistä sekä Scary Movie nelosesta ja vitosesta. Ja oikeestaan kaikista muistakin elokuvista joiden nimi on -movie. Date Movie, Disaster Movie, mitä näitä ripulisontaleffoja nyt on.

28.09.19 klo 19:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sitten joskus kun ihmiskunta on tällä persreikämäisellä kaikkialle paskovalla tavallaan saastuttanu ja tuhonnu planeetan täysin asumiskelvottomaks, ja jostain päin avaruutta sattuu joku avaruusalus laskeutumaan tutkimaan autioitunutta planeettaamme, niin ne löytää ne levyt kuivuneen Atlantin pohjalta. Sit täytyy jättää viä soitin sinne niin ne voi hämmästellä ja katsella miten älyvapaata porukkaa täälä on ollu.

28.09.19 klo 19:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arthur C. Clarkella (2001: Avaruusseikkailun kirjoittaja) oli aikoinaan novelli, jossa venuslaiset löytävät autioituneelta maapallolta vanhan filmikelan. Ihmiskunnan viimeiset, luolamiehen tasolle taantuneet edustajat ovat sitä palvoneet pyhäinjäännöksenä. Venuksen tiedemiehet analysoivat filmikelaa loputtomasti, mutta viimeisenä ruutuun pamahtavien abstraktien symbolien sanoma jää väistämättä arvoitukseksi.

”A Walt Disney Production.”

28.09.19 klo 23:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oli se Clarke kyllä melkoinen profeetta. Kun ottaa huomioon minkälaisella tahdilla Disney on vaikkapa viimeisen vuosikymmenen aikana fuusioinut itseensä muita franchisejä ja elokuvastudioita tekijänoikeuksineen, ei ole ollenkaan mahdoton ajatus, että joskus tuhannen vuoden päästä viimeinen sivistyneen kulttuurin jäännöskin voisi olla nimenomaan Disneyn omaisuutta.

Tuo novelli, "History Lesson", on siis julkaistu 1949.

28.09.19 klo 23:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minä nyt päätin pyörtää aamuisen päätökseni ja siirtää Oliver Stonen elokuvat takaisin elokuvahyllylle. Koska jos minun pitää siirtää pois hyllystä kaikki elokuvat, joiden tekemisessä osalliset ovat sanoneet tai tehneet jotain kyseenalaista, pitäisi siivota paljon elokuvia. Esimerkiksi American Beauty ja Mallioppilas pitäisi siirtää pois. Kevin Spaceyä ja Bryan Singeriä on syytetty seksuaalisesta ahdistelusta. Ja onhan Stone loistava elokuvantekijä.

Sitä en vain ymmärrä miksi Oliver Stone on Ukraina kysymyksessä sitä mieltä mitä on. Mies teitää maailmanmenosta jotain. Jo elokuvat sen kertovat. Siksi on uskomatonta että Stone niin sinisilmäisesti puolustaa Venäjää. Tulee mieleen joku suomettunut suomalaispolitiikko 70-luvulta.

29.09.19 klo 10:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stone nyt on ikuinen vastarannan kiiski: eri mieltä kaikesta ihan vain periaatteen vuoksi. Hänen tuotantonsa kantava teema on aina ollut kapina amerikkalaisen yhteiskunnan vallitsevia arvoja ja narratiiveja kohtaan. Tosin Stone ei koskaan ole taiteellisessa mielessä ollut kapinallinen, vaan hänen elokuvansa ovat pääasiassa aika pliisua ja sentimentaalista valtavirtaa. Jännä ristiriita.

Yleisemmällä tasolla taitaa olla niin, että radikaalimman vasemmiston hiljaiset tai vähemmän hiljaiset neuvostosympatiat monessa tapauksessa periytyivät Venäjää kohtaan tunnetuksi myötämielisyydeksi. Mitään järkeähän siinä ei ole, paitsi siinä suhteessa, että sekä Neuvostoliitto että Venäjä ovat pyrkineet tarjoamaan vaihtoehdon amerikkalaismalliselle liberaalille demokratialle.

Olivathan neuvostokommunistitkin toisaalta arvokysymyksissä (esim. seksuaalisuus, sukupuoliroolit, perhe-elämä, jne.) änkyrävanhoillisia, että siinä mielessä muutos ei ollut lopulta kovin iso. Samoja valheita eri paketissa.

30.09.19 klo 22:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Tuo novelli, "History Lesson", on siis julkaistu 1949.

Niin miten kävi Star Warsille. Foxin kauppojen myötä myös Alien meni Disneylle.ja miten kävi

30.09.19 klo 22:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Mitenkäs niille sitten kävi?

30.09.19 klo 23:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

^No miten niille sitten kävi?[/quot
Näistä tuli kokoperheen lauantai-illan elokuvia
Tämä on vaan minun mielipide. Mutta kaikki toiminta tai taistelu kohtaukset on jo nähty alkuperäisessä trilogiassa. Nyt ne on vaan tuotu uudestaan näihin uusiin versioihin, jotta saataisiin vanhat Star Wars fanit mukaan näihin uusiin Disney versihoihin.

30.09.19 klo 23:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Ahaa, ihan totta. Tästähän olikin just jotain juttua enkkumediassa, miten George Lucas oikeasti pettyi pahasti niihin Disneyn Star Warseihin, koska ne kierrättää niin paljon vanhoja juttuja, vaikka ukko oli jotenkin suullisesti mennyt Disneyn johdon kanssa jo myyntivaiheessa sopimaan että niissä jatkettaisiin Lucasin omia valmiita jatkosuunnitelmia ja laajennettaisiin edelleen sitä alkuperäistä lorea. Disney-pomo Bob Igerin uunituoreesta elämänkerrasta muistaakseni löytyy tämä juttu.

Jälkiviisaasti voi vaan todeta, että Lucasin kaltaisen veteraanin olisi luullut tuntevan nämä Hollywood-näätien temput eikä antaa limaisen imartelun sumentaa tervettä harkintakykyä.

Pelottaa ajatella mitä tulevaisuuden Alienit tuo tullessaan, jos niitä nyt ylipäänsä enää tullaan tekemään. Jostain Alienista nyt ei saa turvallista koko perheen viihdettä edes niillä legendaarisilla puhtoisuussormuksilla.

01.10.19 klo 01:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alienin osalta kirjoitin väärin, että mitenkä kävi, koska Alien elokuvia ei tietääkseni ole tehty Disneyn alaisuudessa. Mitenkä käy ? Alien elokuville on oikea kysymys

03.10.19 klo 00:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onpahan soittotaito 15 vuodessa ruostunut, kun kävin soittamassa Juicen piisejä akustisella kepillä. Kun lumi teki enkelin eteiseen piisiä katsoin, meni nuotit sekaisin ja läksin paikan päältä. Ettäs semmoista asiaa ja ma-ke uudestaan koklaamaan skitan soiton syvintä olemusta.

18.12.19 klo 16:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Taisin joskus manata, miten en enää koskaan aio katsoa Disneyn Star Wars -leffoja saati sitten kirjoittaa niistä, mutta tuon uusimman saama palaute on onnistunut herättämään oikeasti mielenkiinnon: ei siksi että se olisi jotenkin positiivista - vaan nimenomaan päinvastoin. Tuolla Rise of Skywalkerilla on tällä hetkellä kriitikoiden keskiarvo jossain Rotten Tomatoesissa pelkästään 59%, ja senkin puljun omistaja on tunnetusti Disneyn miehiä.

Negatiivisia arvosteluja tuntuu muutenkin satelevan ulkomaisessa mediassa vaikka kuinka, vaikka valtavirtaviestimet nyt tyypillisesti on tuntuneet aina olevan nimenomaan Disneyn kaltaisten vaikutusvaltaisten jättien puolella kaikessa, ja kriittiset äänet on viime vuosinakin koetettu leimata lähinnä Putinin miehiksi.

Mistä nyt mahtaa kiikastaa? Olen vilpittömästi todella utelias.

18.12.19 klo 18:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Koska se on huono leffa.

18.12.19 klo 19:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eipä varsinaisesti ole yllätys enää tässä vaiheessa, tuon Disneyn kikkailun lopullinen romahdus olikin vaan ajan kysymys. Pelkästään Last Jedi sekoitti sitä pakkaa niin pahasti, että sen sotkun siivoamiseen olisi tarvittu ainakin pari-kolme ylimääräistä leffaa, kuulemma JJ vittuileekin tuossa ihan avoimesti Rian Johnsonille. Jos valtavirtamediakin joutuu pitkin hampain myöntämään tämän epäonnistumisen ilman jotain agenttitarinoita, niin sitten tilanne onkin varmaan jo oikeasti todella huono.

Tässä on taatusti ainekset aivan huikealle arvostelulle.

18.12.19 klo 19:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pakko kyllä sanoa, että tuo iänikuinen ”tämän onkin pakko olla hyvä, kun kriitikot haukku” -litania on niin väsynyt vitsi, ettei se ole naurattanut sitten yläasteen. The Last Jedin kanssakin aidosti hauskaa oli se, että elokuvasta tehtiin aikanaan teatterien ovilla kyselytutkimuksia, kuten valloissa on tapana. Osa kyselytutkimksista oli jopa tieteelliset standardit täyttäviä. Ylivoimainen enemmistö elokuvan katsoneista tykkäsi siitä kovasti.

Eli The Last Jedistä marisevat taitavat olla ihan todistetusti se kuuluisa, pieni mutta äänekäs vähemmistö — eivät ”kaikki fanit”, kuten valitettavan usein kuulee väitettävän. Parhaassa tai pahimmassa tapauksessa kritiikki on vielä muotoa: ”Ei minua Tähtien sota oikeastaan edes kiinnosta ja olen muutenkin jo tällainen vanha kyyninen ukko, joka ei paljoa jaksa maailman menosta piitata, mutta joskus vaan käy niin, että isollakin miehellä sietokyky ylittyy ja jopa kaltaiseni poikkeuksellisen kärsivällisen henkilön maltti loppuu.” Ja sitten kitistään kuin vanhat ämmät, ja sotketaan vielä varmemmaksi vakuudeksi mukaan myös epämääräistä hourailua politiikasta. Ja kun sitä valitusta on kaiken lisäksi pitänyt kuunnella jo monta vuotta.

Siinä Putin-episodissa taisi kaikkein vainoharhaisimpia lukuunottamatta kiinnostavaa olla se, että valtiollinen tiedustelupalvelu ylipäänsä vaivautuu laittamaan lusikkansa tuommoiseen soppaan. Ei se, että kaikki The Last Jedin saama kritiikki olisi ollut salajuonen seurausta.

Ei The Last Jedistä tarvitse tykätä, ei se minustakaan mikään mestariteos ollut. Mutta on sitä nyt ihan helvetin paljon huonompiakin blockbustereita nähty useampi joka vuosi.

Ben Turpin

18.12.19 klo 20:31 - linkitä tähän kommenttiin: #

Etenkin kun kriitikot usein oikeasti ovat oikeassa, jos näin aiheen vierestä heitän ilmoille. Kriitikot katsovat kaikenlaisia elokuvia koko ajan, kun taas "tavallinen katsoja" ainoastaan niitä mitä kaverit katsovat ja mistä puhutaan netissä. Taviskatsoja sanoo lempielokuvakseen Inception, koska ajattelee että se tekee hänestä älykkään ja syvällisen.

Spede ja kumppanit mesosivat aina kriitikoiden haukkuessa että "kyllä kansa tietää". Ja samaa hokee moni muukin. Kansan mielipide nyt vain sattuu olemaan perseestä.

Jos kansa saisi päättää niin Suomessa katsottaisiin ainoastaan Luokkakokous-elokuvia sekä uusimmat Bondit ja Pirates of the Caribbeanit. Televisiossa pyörisi maratonilla Salkkarit ja Sohvaperunat.

24.12.19 klo 17:24 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää joulua! =)