Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

28.09.19 klo 14:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uytp7 kirjoitti:

Minulla ei ole elokuvia piilossa missään, jopa Movie 43:n tapaiset jöötit ovat hyllyssä omalla paikallaan, tässä tapauksessa äm-kirjaimen kohdalla, Moulin Rougen ja Mr.Bean Lomailee välissä.

Ton kyseisen pätkän paikka olis kyllä roskakorissa. :D

28.09.19 klo 15:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Paremminkin jossain jätesilppurissa tai polttouunissa, koska joku pultsari saattaa vielä roskiksestakin tuon kaivaa ja levittää syöpää eteenpäin. Ainut varma tapa päästä siitä on täydellinen tuhoaminen.

28.09.19 klo 18:59 - linkitä tähän kommenttiin: #

Paitsi jos roskakori on sijoitettu valtavaan Atlantin alle rakennettuun säiliöön, jossa on myös kaikki maailman kopiot Jack & Jillistä sekä Scary Movie nelosesta ja vitosesta. Ja oikeestaan kaikista muistakin elokuvista joiden nimi on -movie. Date Movie, Disaster Movie, mitä näitä ripulisontaleffoja nyt on.

28.09.19 klo 19:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Sitten joskus kun ihmiskunta on tällä persreikämäisellä kaikkialle paskovalla tavallaan saastuttanu ja tuhonnu planeetan täysin asumiskelvottomaks, ja jostain päin avaruutta sattuu joku avaruusalus laskeutumaan tutkimaan autioitunutta planeettaamme, niin ne löytää ne levyt kuivuneen Atlantin pohjalta. Sit täytyy jättää viä soitin sinne niin ne voi hämmästellä ja katsella miten älyvapaata porukkaa täälä on ollu.

28.09.19 klo 19:52 - linkitä tähän kommenttiin: #

Arthur C. Clarkella (2001: Avaruusseikkailun kirjoittaja) oli aikoinaan novelli, jossa venuslaiset löytävät autioituneelta maapallolta vanhan filmikelan. Ihmiskunnan viimeiset, luolamiehen tasolle taantuneet edustajat ovat sitä palvoneet pyhäinjäännöksenä. Venuksen tiedemiehet analysoivat filmikelaa loputtomasti, mutta viimeisenä ruutuun pamahtavien abstraktien symbolien sanoma jää väistämättä arvoitukseksi.

”A Walt Disney Production.”

28.09.19 klo 23:29 - linkitä tähän kommenttiin: #

Oli se Clarke kyllä melkoinen profeetta. Kun ottaa huomioon minkälaisella tahdilla Disney on vaikkapa viimeisen vuosikymmenen aikana fuusioinut itseensä muita franchisejä ja elokuvastudioita tekijänoikeuksineen, ei ole ollenkaan mahdoton ajatus, että joskus tuhannen vuoden päästä viimeinen sivistyneen kulttuurin jäännöskin voisi olla nimenomaan Disneyn omaisuutta.

Tuo novelli, "History Lesson", on siis julkaistu 1949.

28.09.19 klo 23:32 - linkitä tähän kommenttiin: #

Minä nyt päätin pyörtää aamuisen päätökseni ja siirtää Oliver Stonen elokuvat takaisin elokuvahyllylle. Koska jos minun pitää siirtää pois hyllystä kaikki elokuvat, joiden tekemisessä osalliset ovat sanoneet tai tehneet jotain kyseenalaista, pitäisi siivota paljon elokuvia. Esimerkiksi American Beauty ja Mallioppilas pitäisi siirtää pois. Kevin Spaceyä ja Bryan Singeriä on syytetty seksuaalisesta ahdistelusta. Ja onhan Stone loistava elokuvantekijä.

Sitä en vain ymmärrä miksi Oliver Stone on Ukraina kysymyksessä sitä mieltä mitä on. Mies teitää maailmanmenosta jotain. Jo elokuvat sen kertovat. Siksi on uskomatonta että Stone niin sinisilmäisesti puolustaa Venäjää. Tulee mieleen joku suomettunut suomalaispolitiikko 70-luvulta.

29.09.19 klo 10:19 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stone nyt on ikuinen vastarannan kiiski: eri mieltä kaikesta ihan vain periaatteen vuoksi. Hänen tuotantonsa kantava teema on aina ollut kapina amerikkalaisen yhteiskunnan vallitsevia arvoja ja narratiiveja kohtaan. Tosin Stone ei koskaan ole taiteellisessa mielessä ollut kapinallinen, vaan hänen elokuvansa ovat pääasiassa aika pliisua ja sentimentaalista valtavirtaa. Jännä ristiriita.

Yleisemmällä tasolla taitaa olla niin, että radikaalimman vasemmiston hiljaiset tai vähemmän hiljaiset neuvostosympatiat monessa tapauksessa periytyivät Venäjää kohtaan tunnetuksi myötämielisyydeksi. Mitään järkeähän siinä ei ole, paitsi siinä suhteessa, että sekä Neuvostoliitto että Venäjä ovat pyrkineet tarjoamaan vaihtoehdon amerikkalaismalliselle liberaalille demokratialle.

Olivathan neuvostokommunistitkin toisaalta arvokysymyksissä (esim. seksuaalisuus, sukupuoliroolit, perhe-elämä, jne.) änkyrävanhoillisia, että siinä mielessä muutos ei ollut lopulta kovin iso. Samoja valheita eri paketissa.

30.09.19 klo 22:28 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Tuo novelli, "History Lesson", on siis julkaistu 1949.

Niin miten kävi Star Warsille. Foxin kauppojen myötä myös Alien meni Disneylle.ja miten kävi

30.09.19 klo 22:35 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Mitenkäs niille sitten kävi?

30.09.19 klo 23:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

^No miten niille sitten kävi?[/quot
Näistä tuli kokoperheen lauantai-illan elokuvia
Tämä on vaan minun mielipide. Mutta kaikki toiminta tai taistelu kohtaukset on jo nähty alkuperäisessä trilogiassa. Nyt ne on vaan tuotu uudestaan näihin uusiin versioihin, jotta saataisiin vanhat Star Wars fanit mukaan näihin uusiin Disney versihoihin.

30.09.19 klo 23:39 - linkitä tähän kommenttiin: #

^Ahaa, ihan totta. Tästähän olikin just jotain juttua enkkumediassa, miten George Lucas oikeasti pettyi pahasti niihin Disneyn Star Warseihin, koska ne kierrättää niin paljon vanhoja juttuja, vaikka ukko oli jotenkin suullisesti mennyt Disneyn johdon kanssa jo myyntivaiheessa sopimaan että niissä jatkettaisiin Lucasin omia valmiita jatkosuunnitelmia ja laajennettaisiin edelleen sitä alkuperäistä lorea. Disney-pomo Bob Igerin uunituoreesta elämänkerrasta muistaakseni löytyy tämä juttu.

Jälkiviisaasti voi vaan todeta, että Lucasin kaltaisen veteraanin olisi luullut tuntevan nämä Hollywood-näätien temput eikä antaa limaisen imartelun sumentaa tervettä harkintakykyä.

Pelottaa ajatella mitä tulevaisuuden Alienit tuo tullessaan, jos niitä nyt ylipäänsä enää tullaan tekemään. Jostain Alienista nyt ei saa turvallista koko perheen viihdettä edes niillä legendaarisilla puhtoisuussormuksilla.

01.10.19 klo 01:13 - linkitä tähän kommenttiin: #

Alienin osalta kirjoitin väärin, että mitenkä kävi, koska Alien elokuvia ei tietääkseni ole tehty Disneyn alaisuudessa. Mitenkä käy ? Alien elokuville on oikea kysymys

03.10.19 klo 00:05 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onpahan soittotaito 15 vuodessa ruostunut, kun kävin soittamassa Juicen piisejä akustisella kepillä. Kun lumi teki enkelin eteiseen piisiä katsoin, meni nuotit sekaisin ja läksin paikan päältä. Ettäs semmoista asiaa ja ma-ke uudestaan koklaamaan skitan soiton syvintä olemusta.