Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

24.12.18 klo 22:45 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää joulua kaikille.

Tuli lahjojakin saatua. Minä sain pyyhkijänsulat autoon, liköörikonvehdin, pähkinöitä ja valkoisen t-paidan. Sekä paketin Reagania (presidentti kahvia)

29.12.18 klo 08:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jaahans Tykkiläiset.

Nyt on nautittu ensimmäinen kokemus "Interaktiivisesta" elokuvasta.

Kyseessä on Netflix-uutuus Bandersnatch.

Siinä katsoja valitsee kahdesta vaihtoehdosta mihin suuntaan tarina etenee,alkaen aamiaismurojen valinnasta ja korvalappustereoihin laitettavasta kasetista.

Myöhemmin valinnat ovat toki suuremmin tapahtumiin vaikuttavia MUTTA..

Jumalauta että ne valintatilanteet kävi ärsyttäviksi vähä sitte tavallisen nopeesti.Ei helvetti..

Olikohan vaikutusta sillä että katsoin Pleikkarin kautta sitä leffaa ja valintatilanteissa ohjain värisi aina voimakkaasti.Jokatapauksessa ne valintatilanteet katkaisivat leffan "Kulkemisen" ja veivät ainakin minulta tyystin sen nautinnon mitä leffoista haen.

Lisäksi kaikki uudelleenvalinnat ja "Yritä uudelleen"-jutut rikkoivat koko homman raskaaksi,sekavaksi ja vastenmieliseksi pakkopullaksi josta vain odotti koko paskan loppumista ettei se jää "Jatka Katsomista"-riviin kummittelemaan..

Todella tökkivä,epätasainen,tarinanrikkova ja minulle sopimaton tapa katsoa (ja esittää) leffaa, 0/5.

Ei todellakaan ole mun juttu tuo.

P:S: C Moren Go-palvelussa olis vuokrattavana Meg,
Jason Stathamin IsoHai-leffa.
Vaikuttaisi trailerin perusteella todella viihdyttävältä Aivot Narikkaan-pätkältä,pitänee se ihan pään kalibroinnin vuoksi illalla katsoa.

29.12.18 klo 10:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Jahas Nintendo Wii ei lähde ohjaimen kautta käyntiin, vaikka painelen kuinka Wireless crtl nappuloita. Varmasti joku osa vielä puuttuu, kun ostin syssyllä ohjaimen eli piuha tai adapteri. Mario Kartia ja Driveria olisi ollut hienoa päästä kokeilemaan. Toinen Korvatyyny myös puuttuu isoista kuulokkeista ja eilen hankitut kaverilta saatu nappikuuloke systeemi on kanssa vailla pientä korvatyynyä. Myyköhän alan liikkeet noita ohjaimen piuhoja tai kuulokkeisiin tulevia ns. "tyynyjä". Heitin roskikseen ison kasan toimimattomia kuulokkeita, joista olisi korvanpäällynen irronnut ja minulla oli pussillinen niitä ennestään. Aina ei mene nallekaramellit tasan. =)

Key

31.12.18 klo 23:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Hyvää uutta vuotta!

01.01.19 klo 00:07 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uusi vuosi alkoi ja olen pessimisti kuten aina. Löysin kuitenkin arkistojen kätköistä medianomi-aikojen lyhytelokuvan ja on se aika roskaa.

20.01.19 klo 14:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Juhlapäivä. Virallisesti eilen ja oikeastaan jo vuosi sitten, mutta ei se mitään.

20.01.19 klo 18:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

sulo kirjoitti:

Olen sanaton.

21.01.19 klo 14:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Onnea sulo!

Lassomies

01.02.19 klo 19:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

Wuzzle wozzle, mi beibes. Onko kukaan milloinkaan tuntenut intohimoa jättää kanssa-tykkiläinen suunnattomaan kiitollisuudenvelkaan?

Mulla olisi antaa mahdollisuus. Olen tempoillut jo päälle seitsemän vuotta Lapin yliopistossa eräänlaisena ikuisuusopiskelijana ja vahinkolapsena, jota yliopisto ei kehtaa myöntää tehneensä. Nyt ollaan kuitenkin siinä tilanteessa, että kuvataideopettajan paperit ovat enää gradun takana. Kirjoitan gradua elokuvissa esiintyvästä väkivallasta Likaisen Harryn - motherfucking Likaisen Harryn! - kautta ja ottaisin enemmän kuin mielelläni vastaajia tutkimukseen, jotta tämä rupeama tulisi viimein selätettyä.

Osallistuminen on vaivatonta. Laitan kevään aikana sähköpostin välityksellä kyselylomaketta, johon voi vastata missä ja milloin itselle vain parhaiten sopii. Vastaamiseen kuluu aikaa niin kauan kuin niiden parissa vain viihtyy. Kyssärit ovat varsin avoimia ja pääsee jauhamaan omasta subjektiivisesta elokuvakokemuksesta ilman vaatimuksia elokuvien tai minkään muunkaan ammattituntemuksesta. Vääriä vastauksia ei siis ole.

Ainoa varsinainen vaatimus on, että on nähnyt tai pystyy katsomaan Likaisen Harryn. Jos ei tätä Don Siegelin ja Clint Eastwoodin poleemista poliisileffamonumenttia ole nähnyt, mutta haluaa silti osallistua, ottakaa yhteyttä joka tapauksessa! Keksin jotain vaihtoehtoista tilalle. Jos ei ole täysin varma, haluaako tai pystyykö osallistumaan, saa silti laittaa viestiä! Vaikka ilmoittautuisikin, niin mistään sitovasta ei ole kyse. Tämä on pelkästään minua auttavaa hyväntekeväisyyttä.

Jos mielessä käy ajatus, että "kyllä joku ilmoittautuu, ei minua tarvita," niin näin ei ole! Vapaaehtoisia enemmän kuin vähemmän, niin voi vapauttaa heidät, joita ei hätäisesti tarvitse. Mikäli pientäkin kiinnostusta on osallistua, niin s-postia voi laittaa osoitteeseen:

lapeuran(at)ulapland-piste-fi.

Muodollisuuksiin ei tarvitse tarttua. Kirjoittaa vaan "hep," "hip" tai vaikka "Moskovassa on hallan vaara" niin riittää.

Uhkailla en halua, mutta jos kukaan ei ilmoittaudu, niin seuraavassa viestissä tulen painostamaan ihmisiä käyttäjänimiä myöten! (Tarkoitan juuri sinua, PIRPANA.) Sitähän ei toivo kukaan. Mutta nöyränä kiitollisuuden osoituksena voin toimittaa vastaajille omasta kokoelmastani jonkin uljaan kikkareen cineman historiaa ❤️

Etunimellisin terveisin,
Lasse

01.02.19 klo 22:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Lassomies kirjoitti:

Morjens Lasse! Meikäläisellä on ollu tässä jo jonkinaikaa tarkoitus hyllyyn ostaa tuo Dirty Harry -bluraykokoelma. Pääsis pitkästä aikaa verestään muistia näidenkin filmien suhteen. Oon nähny vissiin viimeks joskus 10 vuotta sitten kyseisen mestariteoksen. No, nyt siihen hankintaan on sitten toinenkin syy. Mä voin osallistua teikäläisen kyselyyn. Laittelen sähköpostia jossain kohtaa sinne suunnille!

02.02.19 klo 18:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Osallistun. Pistin sähköpostia.

JuicyFruity

04.02.19 klo 21:55 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tämän illan kattaus. Siideriä, viiniä ja Matti elokuva. " Elämä on ihmisen parasta aikaa "

04.02.19 klo 23:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Harryt on ny postissa matkalla :D

08.02.19 klo 21:46 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kävin hiljattain seuraavan keskustelun:

”Mitäpä me, ystävä hyvä, katselemme sitten, kun kaikki barbaarielokuvat on katsottu? Mitäpä tuumaisit luolamieselokuvista?”

”Ne ovat jotenkin etovia.”

”Niin, olen saanut käsityksen, ettet liiemmin välitä mainitusta genrestä.”

”Pidän kyllä, mutta jos on mistä valita, luolamies jää usein toiseksi.”

Lassomies

15.02.19 klo 19:14 - linkitä tähän kommenttiin: #

Luvallanne välitän jo nyt kiitokseni tähän mennessä ilmoittautuneille, mutta edelleen otetaan vastaan! Pökäleen hajuiset elokuvatkin kuiskailevat jo, milloin pääsevät uuteen ottoperheeseen. Montaa ei todellakaan enää tarvitse ja yksikin lisäilmoittautuja on yksi lisää.
Torniossahan on ainakin hahmo, kuka on hyvin intohimoinen Eastwood-elokuvien kuluttaja, eikö?

Puolestaan heille, jotka tieten tahtoen haluatte estää minua opettamasta tulevia lapsianne, koska kiinnijäämiseen ei ole riskiä: en tuomitse teitä. Ehkä kierolla tavalla jopa arvostan saumaa harjoittaa pikkumaisuutta - minähän teen samaa mielessäni joka yö, kun laitan nukkumaan. Mutta jonain päivänä ne samat lapsenne kiskovat teitä hihasta, katsovat viattomin, maailmasta hämmentynein silmin ja vievät teidät perusasioiden äärelle: mistä elämä syntyy? Onko olemassa kohtaloa ja meneekö Turrekin taivaaseen? Mutta yhteenkään kysymyksistä ei ole niin vaikea vastata kuin siihen, miksi ette antaneet Aasian nälkää näkevälle lapselle kolikkoa hädän hetkellä! (= minulle opintojelppiä kaipaavan, useita kuukausia kestävän "hädän" hetkellä. Jota kirjoitan lämpimän viltin alla jäätelöä syöden.) Se on raskas taakka harteilla.

....

Vielä vielä! Toistan myös osoitteen: lapeuran(at)ulapland.fi

02.03.19 klo 09:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Uutisissa oli maininta että Suomen suurin sirkkakasvattamo meni nurin ennenkuin pääsi kunnolla alkuunkaan.
Myös normikauppojen hyllyiltä ja leipomoiden valikoimista on hyönteisleivät hiljaa kadonneet lähes kokonaan.

Olen varmaankin vanha menneisyydessä elävä jäärä mutta en pidä näitä uutisia mitenkään yllätyksellisinä.
Ihan maalaisjärjelläkin,Hyönteisten kasvatus on varmasti halvempaa niillä leveysasteilla missä ei puolta vuotta tarvitse kasvatustiloja lämmittää viiripäänä..

Toinen asia mikä on pistänyt silmään on nykyhallituksen tavoitteet saada autoilun päästöt alas,ja sähköautot yleistymään vaikka väkisin.

Latausverkon rakennus,sähköntuotannnon lisäys ja muu asiaanliittyvä tuntuu olevan sivuseikka.

Lisäksi,mikä on Suomen henkilöautoliikenteen päästöjen osuus maailmanlaajuisesti?
Jopa nykyisellä,ylivanhalla kalustolla ajava Suomi tuottaa.. 0,15 promillea liikenteen päästöistä..

Verohelpotukset sun muut näyttäisivät sitten menevän niiden pussiin joilla on varaa hankkia niitä uusia sähköautoja,vastaavasti bensaa ja dieseliä halutaan iskeä lisäverolla että saadaan köyhätkin pakotettua uuden auton ostoon..

Jotenkin vaan tuntuu että ei se maailma kuitenkaan pelastu pelkästään Suomen voimin.

Mutta tutkimus,innovaatiot ja uuden tegnologian kehittäminen olisi se alue mihin mielestäni kannattaisi panostaa.Sinne sitä verorahaa voisi ohjata!

02.03.19 klo 11:01 - linkitä tähän kommenttiin: #

Suomen kaltaiset pikkumaat on yleensä pelkkiä testilaboratorioita isompien pähkähulluille suunnitelmille, joten en ainakaan ihmettele noidenkaan epäonnistumista. Siinä sähköautojutussa tai hiilen täyskiellossa ei noin lyhyellä aikataululla ainakaan ole mitään järkeä, pelkkä Suomen metsä- ja maatalous on niin riippuvainen perinteisestä polttomoottorista ettei sen yhtäkkisestä kieltämisestä seuraa mitään muuta kuin helkkarinmoinen kaaos. Ilmeisesti poliitikkojen haikailemassa vihreässä Suomessa ei ole elintarviketuotantoa tai metsätaloutta, logistiikkaa tai rakennustoimintaa vaan kaikki ruoka tulee vaan suuhun ja aurinko paistaa yötä päivää.

Sähköautojen pitkän ajan vaikutus niihin hiilipäästöihin on muutenkin kuuleman mukaan aika kyseenalainen, joten ei ilmasto silläkään yksin kai pelastu.

02.03.19 klo 11:26 - linkitä tähän kommenttiin: #

Pelkällä yläasteen bilsan tiedoilla ei nyt hirveästi ole näihin asioihin omaa kantaa, mutta paljon ollaan kasarilta menty eteenpäin. Jossain audin mainoksessa mainostettiin autolla olevan jo ikään kuin henki ja elämä, kun auto oli siirtynyt sähkökäyttöiseksi. Puppua, kukkuluuruuta koko mainos!

Jos maissia osattaisiin kasvattaa, niin riittäisi bensavarat näin paljon pidemmäksi. Kuulin metsätalouden tunneilla, että maissin osia käytetään polttoaineen pitimiksi.

02.03.19 klo 12:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Laskettaisiin sitä perhanan autoveroa. Sillä lailla autokanta uudistuisi vähemmän saastuttaviin uusiin, kun ihmisillä olisi paremmin varaa uusiin autoihin

Mitä tulee sähköautoihin, tällä hintatasolla ja yleistymisvauhdilla en usko että suurin osa liikenteessä olevista autoista kulkisi sähköllä 2020-luvulla. Tuskin vielä 2030-luvullakaan. Noin 2050 tai sen jälkeen voisi olla kaikki sähkö/muulla kuin fossiilisilla polttoaineilla kulkevia. Aikaa ilmastonmuutoksen hillitsemiseen on todennäköisesti kuitenkin vähemmän. Eikä muu maailma edisty asioissa luultavasti yhtään sen nopeampaa.

02.03.19 klo 15:00 - linkitä tähän kommenttiin: #

Aito " Mitä vi##ua"-fiilis tulee myös lausunnoista että autoveron alentaminen ei paranna päästötilannetta koska niillä uusilla autoilla ajetaan perkele sitten enemmän kuin vanhoilla ruoskilla..just..