Päivän pulinat

Foorumin päävalikkoonLegendaloota › Päivän pulinat

28.10.18 klo 19:40 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tulipa tässä mieleeni... Nyt kun Apu ilmeisesti häivytetään pois Simpsoneista, onko joku jo herännyt paheksumaan jossain myös Mikki Hiirtä, jonka juuret ovat tummaihoisia irvineessä viihteessä?

28.10.18 klo 20:06 - linkitä tähän kommenttiin: #

Eiköhän Disney tarvittaessa kirjoita vaikka koko ihmiskunnan historian uudelleen kuin luopuu yhdestäkään suosikkihahmostaan. Itse odotan kieli pitkänä että ihmiset joskus tajuaa nykyään lapsille suunnattujen Looney Tunes -lyhäreidenkin irvailevan mm. eläimiinsekaantujille ja ristiinpukeutujille ja sen kaikkien lasten suosikkihaisunäädän kissajahdinkin olevan todellisuudessa jotain ihan muuta.

Spoileri: näytä

Siitä puritaanien peppukivusta ei tule loppua koskaan.

Hanurista kyllä tuo Apunkin tapaus.

esimies

12.11.18 klo 22:17 - linkitä tähän kommenttiin: #

Stan Lee (1922-2018) on poissa.

Kävin vuosien ajan keskustelemassa Marvel-leffoista täällä Leffatykin foorumeilla, joten tämä on sopiva paikka jättää jäähyväiset legendalle.

Haastan kaikki entiset ja nykyiset tykkiläiset järjestämään ensi viikonloppuna MCU-maratonin Mestarin muistoksi.

Kiitos, Stan Lee.

19.11.18 klo 15:20 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kauhean hiljaiseksi tykki käynyt taas viime aikoina. Tuntuu että moni aktiivisempikin käyttäjä on jostain syystä viimeisten kuukausien aikana hiljentyneen kokonaan, ei vain täällä vaan myös blogistanin puolella.

Liekö vaisuhko elokuvavuosi vain karkottanut väkeä elokuvaharrastusten parista vai onkohan maailmassa ollut jotain suurempiakin mullistuksia joista olen itse jäänyt paitsi?

19.11.18 klo 16:58 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Just thinkin'...

Itse en kerkeä kaikkia fanittamiani henkilöitä samalla tavalla seurata about spoilerien määrän vuoksi ja elämän hektisen tilanteen vuoksi. Kuten aiemmin mainitsin, niin niitä kohteita onkin reilusti kertynyt. Voi tosin olla että lukemista joutuu kaivamaan marvelin, disneyn ja dc:n jyllätessä lippuluukulla. Itse lopetin Batman trilogian jälkeen leffassa käymisen (poislukien se Kammottu Venom). Nolan ohjasi mainion synkän version herkuksi kyllä viittasankarista!

19.11.18 klo 21:25 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kaipa foorumin hiljentyminen on itseään ruokkiva prosessi. Kun kukaan ei kysy mitään, niin kukaan ei sitten vastaakaan. Ja kun eilen ei ollut uusia viestejä, ei tule vilkaistua, josko niitä tänään jo olisi. Itse kyllä luen mielenkiinnolla kaikki uudet viestit, vaikka en aina jaksakaan vastata.

Omasta puolesta on ollut hiljaista, koska elämäntilanne on äärimmäisen uuvuttava. Teen kolmea työtä (osa-aikaisesti, mutta kuitenkin), perheestä pitäisi huolehtia ja toivon mukaan jonakin päivänä valmistua yliopistosta. Kaikenlaisia ideoita kyllä on, mutta ei energiaa niiden toteuttamiseen. Silloin kun vapaa-aikaa on, katselen Age of Empires II:n maailmanmestaruusliigaa. Heh.

mäskipää

19.11.18 klo 21:50 - linkitä tähän kommenttiin: #

Brutus kirjoitti:

Just thinkin'...

Onhan maailma vuonna 2018 melko sekavassa tilanteessa, jos vertaan sitä mihin tahansa jaksoon omankin muistini alaisessa perspektiivissä. Myös sanomisen kärkkäys sekä tahalliset väärinymmärtämiset nettikeskusteluissa ovat lisääntyneet viime aikoina, joten ehkä tämä tilanne heijastuu myös Leffatykin keskusteluihin. Muutamaan muuhun seuraamani foorumiin verrattuna täällä on tosiaan ollut (muistin mukaan) viimeiset puoli vuotta melko hiljaista, alkuvuosi oli joidenkin elävien keskustelujen myötä hieman värikkäämpää aikaa (ehkä pirpana oli ristiriitaisesta persoonastaan huolimatta sopiva piriste tämänkaltaiselle foorumille). Esim. itseni perustama Animaatioketju tuntui saavan melko innostuneen alun, mutta sitten sekin lopahti aika nopeasti, enkä ole itsekään jaksanut uusia nimikkeitä siihen säännöllisesti listailla - en ole halunnut keskustelusta yhden henkilön showta - ja vuosi vuodelta tuntuu, ettei mitään oikein järkevää sanottavaakaan tahdo löytyä asioista, joten mieluummin olen ollut vain hiljaa ja nauttinut eri jutuista omissa oloissani. Itse taidan olla pohjimmiltaan myös melko totinen tyyppi, ja herne taitaa mennä tavanomaista herkemmin nenään joidenkin henkilöiden yksittäisistä ajattelemattomista sivalluksista - nämä eivät siis ole kohdistuneet henkilökohtaisesti itseäni kohtaan - joten tämänkin osalta on ollut toisinaan korkea kynnys osallistua mihinkään keskusteluun, vaikka mieli olisi tehnyt iskeä sanallisella ja kehittävällä tavalla vastapallo tiettyjä käyttäjiä kohtaan. Ehkä olen kuitenkin enempi sitä mieltä, että kannattaa pitää mölyt mahassa, ja melko asiallisena Leffatykki loppujen lopuksi on pysynyt, joten kissan nostaminen pöydälle omilla verbaliikkataidoilla voisi synnyttää enempi eripuraa, varsinkin kun kirjoitetun viestin sävy on tyystin toisenlainen kuin kasvokkain tapahtuvissa neuvotteluissa. Tästä saattoi tulla sekavaa tekstiä...

Itse voin ainakin suoraan sanoa, että viimeisen todistettavan elokuvakatselun (Olavi Virta 5.10.) jälkeen en muista, että olenko katsonut viimeiseen reiluun kuukauteen yhtään kokopitkää elokuvaa: ainoa varma katsomishavainto on yhdestä National Geographicin alkuräjähdystä käsittelevästä dokumentista.

Paljonhan tv:stäkin tulisi katsomisen arvoisia teoksia, mutta kun tiedossa on, etten saa nauhoituksia nopeasti katsottua ja jatkuva uusien nimikkeiden kerääntyminen aiheuttaa entisestään pienen mittakaavan stressiä aikaisemmista ohjelmista, niin eipä uusia tallennuksia juuri viitsi tehdä, kun ne kuitenkin poistettavaksi päätyvät.

Tuommoinen kärsimättömyys on ollut vallalla kyllä aiemminkin, ja viime vuodet ovat enimmäkseen painottuneet nettikatseluihin lyhytelokuvien /-animaatioiden tai yksittäisten kokopitkienkin muodossa. Enimmäkseen aikaa tulee tapettua kuitenkin tietokoneella musiikkia kuunnellen tai televisiota passiivisesti tuijotellen: paljon todennäköisemmin tulee katsottua siis jokapäiväisessä kierrossa vastaantuleva Simpsonit-jakso kuin kokopitkä elokuva. Keväästä lähtien olen viettänyt aikaa myös melko paljon Aku Ankka Lataamon parissa eri aikakausien lehtien lukien.

En osaa siis oikein verrata elokuvavuotta 2018 aikaisempiin, koska uutuuksia ja pinnalla olevia juttuja ei juurikaan tule seurattua, mutta tänä vuonna päädyin kuitenkin ensimmäistä kertaa elokuvateatteriin sitten vuoden 2015. Ja lähiaikoina olisi tulossa muutama itseäni kiinnostava elokuva, jonka voisin käydä isolta kankaalta niin ikään katsomassa: Juice Leskiseen sekä Laurel & Hardyyn keskittyvät elämäkertaelokuvat: ei lajityyppinä tuokaan kovin mielikuvituksellinen tai ison kankaan spektaakkeli, mutta ehkä nuo ovat kuitenkin suht helposti omaksuttavia elokuvia, jotta niitä jaksaisi teatterissa asti käydä katsomassa.

19.11.18 klo 22:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Kyllähän minä jutella yhä voisin. Jonkun vaan pitäisi heittää juttuja mihin saisin tarttumapintaa. Itse olen ollut viime aikoina huono itse aloittamaan keskusteluja.

19.11.18 klo 22:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mark Hamilin tähdittämä Knightfall tulee aika varmana tsekattua, kuhan kuvaukset saadaan taputeltua tappiin ja jaksot alkavat pyöriä telkussa. Muuten kirjoitettu teksti on ihmiselle paljon muuta ilmaisua sisällökkäämpi vai miten sen äidinkielen opettaja tradenomin tutkinnon aikoihin ilmaisi. Myös metsätalouden tutkintoa olen psyykkisen sairauden kanssa aloittamassa ensi vuoden alussa uudelleen, kun kaverin kämpillä kävin ihan siinä koulun vieressä.

Määrittelemätön psykoosi, jos vaikka Miihkali osaisi hienosti määritellä tai pukea sanoiksi, mitä kummaa edes sairauteni mahtaa tarkoittaa - ottaisin tiedon avosylin vastaan.

Hieman äkkipikaisuutta ja kapinaa olen taas huomannut hyvällä tavalla impulsiivisuuden lisäksi omassa elämässä. Erittäin paljon kuuntelen musiikkia ja muutin Kaukoputkentielle Joensuun lieppeille toiseen omaan asuntoon viime viikolla. ;D

((: I'll Be Over You - Toto =-

Masu

20.11.18 klo 06:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tuli mieleen näin ohimennen kun pitäisi lauantaina karata ensi kertaa Filippiineille 11 päiväksi, että onkos tykkiläisillä kokemuksia kyseisestä maasta erityisemmin..? Tarkoitus palata takaisin Suomeen itsenäisyyspäiväksi kuten truu patriootti todennäköisesti kaikkien turistiripulien ja muiden jetlagien kera.

Koitan tässä välttää, ettei ihan tyypilliseksi sivistymättömäksi turistiaaseiluksi menisi sitten paikan päällä, niin siksi vähän utelen (valkoisen miehen taakka ulkomailla jne.) Tiedossa ainakin etukäteen itselle, että kaksipyöräisellä liikkumista olisi luvassa kun pitäisi Manilan ulkopuolellakin liikkua saarelta toiselle niin liikenteen kaoottisuuden ja tieverkoston ylläpidon puutteen kannalta pelkoja kyllä löytyy jo entuudestaan. Viron autolauttojen tapaista kuljetusta onneksi löytyy myös ja lentoja kai suuntaansa 20€ luokkaa niin se on sentään jees. Niihin jeeppibusseihin en kyllä ajatellut ahtautua, joista paikka kuulemma tunnettu, kun jenkit jättivät toisen maailmansodan jälkeen roinaansa sinne. Presidentti Duterten politiikan takia tietty kartellimeiningit, huumesodat ja terroristiuhat ovat tietty läsnä metro-Manilassa ja varmaan maan eteläisimmissä kolkissa niin jee, lisää jännitystä reissumiehen elämään. Mielenkiintoista päästä myös käsittelemään ekaa kertaa filippiiniläistä pesoa valuuttana.

Suosituksia myös filippiiniläisistä artisteista ja leffoista otetaan vastaan! Tässä vielä pari vuorokautta aikaa kuitenkin tutustua popkulttuuriin :D

20.11.18 klo 15:43 - linkitä tähän kommenttiin: #

Tarvittaisiin Pirpana takaisin floodaamaan keskustelunavauksia. Sillä tästä päästäisiin. Eikä se olisi huono asia.

20.11.18 klo 16:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

Mihinköhän lienee muuten sekin kaveri hävinnyt? Yhteen aikaan tuli juttua kuin pipoa ja pitkään, jossain vaiheessa jo kahden nimimerkin voimin, mutta sitten hiljeni yhtäkkiä ihan täydellisesti.

20.11.18 klo 17:02 - linkitä tähän kommenttiin: #

pirpana

Oma aktiivisuuteni foorumilla ja kiinnostus nettikeskustelua kohtaan tuhoutui juurikin kyseisen käyttäjän vuoksi. Ja nyt, tätä lukiessasi, saatat miettiä, että mikä v***u tämän kusipään ongelma oikein taas on. Vastaus on se, että ei minulla ikinä ollut ongelmaa kenenkään kanssa. Hän vain yksinkertaisesti yhtenä päivänä päätti tehdä minusta vihollisensa - jättää kaikki kirjoitteluni huomioimatta, haukkua pystyyn kaikki asiat joista minä olen joskus sanonut pitäväni provosoidakseen minua, ja kyllä, miinustaa kaikki koskaan kirjoittamani viestit. En koskaan kirjoittanut (täällä tai missään muualla) mitään loukkaavaa häntä kohtaan, ja tämän hän myönsi avoimesti itsekin. Kaikkia muita foorumilaisia hän kohteli kuin parhaita ystäviään, ja lisäksi keskustelut koostuivat lähinnä politiikasta ja yleisestä negatiivisuudesta kaikkea mahdollista kohtaan, joten laitoin pillit hetkeksi pussiin.

20.11.18 klo 17:11 - linkitä tähän kommenttiin: #

Nosfecoff kirjoitti:

pirpana

Paitsi epäilen, että fanini on miinustanut minunkin viestit, kun eräässä vaiheessa ennen tätä turmiollista miestä karma oli plussilla tuhatkunta pistettä. Mahdoton määkijä ja kotkottaja - yleistä houhotusta ja tyhjäkäynnin kaakattaja mestari.

20.11.18 klo 17:16 - linkitä tähän kommenttiin: #

barros kirjoitti:

Hän on myöntänyt miinustaneensa sinutkin.

20.11.18 klo 17:18 - linkitä tähän kommenttiin: #

^ Hiisi voisi sanoa, kuten eräässä kommentissaan: "Puhuttelevaa".

smashing pumpkins; disarm.

20.11.18 klo 17:22 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itsellä kanssa sukelsi tuo karma yhdessä vaiheessa monta sataa pistettä parissa päivässä ja järjestelmällisesti kaikista viesteistä. Epäilin jo silloin Pirpanaa, mutten viitsinyt ääneen ketään alkaa syytellä.

Toisinaan se kaiken mahdollisen negaaminen ja herkkähipiäisyys otti kyllä itseäkin hermoon, mutta ainakin omasta mielestä taisin tulla Pirpanan kanssa ihan hyvin juttuun. Jotain ongelmia sillä taisi oikeassa elämässä ollakin, muistaakseni niistä joskus jotain erikseen mainitsi. Ei niistä sen tarkemmin.

20.11.18 klo 23:42 - linkitä tähän kommenttiin: #

Itellä on ihan rehellisesti sanottuna ollu saatanan huono vuosi, useammat hautajaiset ja kaikkee muuta paskaa. Ei oo oikein jaksanu keskittyä kirjotteleen mitään ihmeitä, kun on ollu kaikenlaista mietittävää. Eiköhän sitä tästä kuitenkin tuu taas aktivoiduttua kun saa muuten asiat reilaan.

20.11.18 klo 23:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Masu kirjoitti:

Ainoo kuka tulee nyt äkkiseltään mieleen on Cirio H. Santiago. Siinäpä on mielenkiintosia filmejä! Kunnon roskaäksöniä, tuo kasarin tuotanto on tutustumisen arvoista kyllä. Pitäs noita pätkiä youtubestakin ihan löytyä, ellen väärin muista!

21.11.18 klo 16:44 - linkitä tähän kommenttiin: #

Masu kirjoitti:

Eipä tuo filippiiniläinen kulttuuri ole ainakaan henkilökohtaisesti kovinkaan tuttu juttu ja elokuvistakin tulee mieleen lähinnä kokoelma jotain pitkän linjan camp- ja halpisroskaa. Vois kokeeksi suositella esim. sellaista taideteosta kuin The Killing of Satan. Laadun puolesta voisin kuvitella löytyvän ihan tuubistakin..